بازدید 13482

احتمال شیوع یک بیماری در بندرعباس

وی افزود: با وجود نگرانی از شیوع بیماری التور، تاکنون موردی از این بیمـاری در بندرعباس گـزارش نشده است.
کد خبر: ۱۳۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱ 12 November 2010
به علت وضعیت ضعیف شهر بندرعباس از لحاظ بهداشتی احتمال شیوع بیماری بومی بـاکتریایی "التور" در این شهر بسیار زیاد شده است. گفتنی ست هم اکنون بیماری ویروسی اسهال و استفراغ در برخی مناطق این شهر شهر با علائم آنفولانزا شیوع پیدا کرده است .

به گزارش شبکه خبری صداقت، مدنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، در این خصوص از عملکرد ضعیف شهرداری بندرعباس درخصوص وضع بهداشتی شهر انتقاد کرد و گفت: با این اوضاع احتمال شیوع بیماری های بومی تا حد قابل توجهی افزایش یافته است .

وی افزود: بیماری ویروسی اسهال و استفراغ کـه اکنون در شهر با علائم آنفولانزا شیوع پیدا کرده است به علت مصرف آب آلوده نیست بلکه به علت وجود میلیاردهـا مگس در شهر بندرعباس است .

مدنی با اشاره به جمع نشدن به موقع زباله های شهری و وجود فاضلاب های روان در دریا و کانال های آب های جاری و فاضلاب شهر گفت : اگـر شهرداری عملکردش بهبود نیابد در آینده ای نـزدیک شاهـد شیوع بیماری بومی باکتریایی التور خواهیم بود .

علائم این بیماری اسهال و استفراغ بسیار شدید است .

وی افزود: با وجود نگرانی از شیوع بیماری التور، تاکنون موردی از این بیمـاری در بندرعباس گـزارش نشده است.

لازم به ذکر است بنابر استاندارد های جهانی در بیمارستان هـا ، بـه ازای هر 100تخت لازم است یک متخصص عفونی حضور داشته باشد و این در حالیست که به عنوان نمونه در استان اصفهان که از لحاظ آماری جزء استانهای با استاندارد های بالا می باشد، تنها 40 متخصص عفونی مشغول به فعالیت می باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۶
حتما باید تمام شهر رو مبتلا کنه تا مسوولا اقدام کنن؟ یا چون توی تهران نیست مهم نیست؟
چرا اسم بیماری رو عوض میکنید؟! اسم این بیماری وبا هست ربطی هم به منطقه بندرعباس ندارد، هرجا بهداشت وجود نداشته باشد امکان شیوع آن وجود دارد، برای نمونه در کشور زلزله زده و طوفان زده هائینی این بیماری شیوع پیدا کرده است.
عاقبت یک خبر از بندر عباس در سایت آورده شد و از بابت ان سپاسگذاریم....اما وضعیت بهداشت در این شهر رو به توسعه و زیبا تنها مشکل شهروندان نیست امنیت افراد در معابر بسیار رو به وخامت است به طوری که هر روزه خبری از جیب بری افراد به گوش میرسه ..جاده باریک بندرعباس سیرجان با حجم زیاد عبورومرور کامیونها جان بسیاری از همشهریان و مجاوران جاده را میگیرد.
من اهل بندرعباسم و چند روز ÷یش که با خانوادم تماسم داشتم این مساله رو تایید کردندو هم آلدگی شدید شهر رو هم اسهال و استفراغ خیلی مردمو . چرا مسیولها به فکر نیستند؟
متاسفانه این بحث از احتمال گذشته و به وقوع پیوسته.
من به عنوان یه شهروند بندرعباسی خودم مبتلا به این علائم شدم. چند روزیه که آب لوله کشی بندرعباس زرد رنگ و بو دار شده که همه مردم از آب معدنی استفاده میکنن. کاش در کنار این خبر در مورد مشکل امنیتی شهر بندرعباس هم چیزی گفته بشه که تجاوز به ناموس مردم و همچنین سرقت و زورگیری غوغا میکنه اینجا.
كي گفته شيوع پيدا نكرده ، يه سري به بيمارستا كودكان بندرعباس بزنيد معني شيوع پيدا كرده يا نكرده رو متوجه ميشيد . دختر بچه يكي از دوستان من همين چند روز پيش دچار تب و استفراغ و درد شكم شده بود كه در جوابش گفتن كه يه بيماري در حال شايع شدن است .
بعد مي گن كه تاكنون موردي گزارش نشده است . جالبه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
خانم وزير دقت كنيد.
با سلام و احترام
بيماري مربوطه در تهران نيز شايعه شده تمامي افراد خانواده من به اين بيماري مبتلا شده اند .خواهشمند است از طريق رسانه عمومي آگاهي به مردم داده شود وروش هاي پيشگيري اعلام گردد تا از اپيدمي شدن آن جلوگيري شود . با تشكر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار