بازدید 10723
عادل باشد ولی کاری به کسی نداشته باشد !

چه کسانی برنامه نود را دوست ندارند ؟

موج شدید انتقادها هر روز نسبت به برنامه تلویزیونی نود و عادل فردوسی‌پور و برخورد وی با اتفاقات فوتبال ایران افزایش می‌یابد، پس از این که مدیران استقلال و پرسپولیس و هواداران این دو تیم از نوع برخورد وی گلایه کردند.حالا نوبت به مسوولان فدراسیون فوتبال رسیده تا از عملکرد وی به شدت انتقاد کنند و برای پایان دادن به این مساله نامه‌ای انتقادی خطاب به عزت‌الله ضرغامی بنویسند.گفته می‌شود آنها برای جلوگیری از روند فعلی فردوسی‌پور در برنامه نود نامه‌ای محرمانه را آماده کردند که قرار است این نامه برای عزت‌الله ضرغامی ارسال شود .
کد خبر: ۱۲۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۰ 03 November 2010
منابع خبری نزدیک به فدراسیون فوتبال مدعی اند در این نامه تمامی اتفاقات روی داده در برنامه نود به رشته تحریر درآمده و مسوولان فدراسیون فوتبال از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست کرده‌اند که وی با برخورد قاطعانه فردوسی‌پور و برنامه نود را مدیریت کند تا بیش از این فضای حاکم بر فوتبال را تخریب نکند !

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناك»،  بی انصافی ست همه ناکامی ها را به گردن عادل بیندازیم. شايد انتظار فدراسيون فوتبال و مديران سازمان تربيت بدني اين باشد كه رسانه‌ها كمترين اشاره‌اي به فاجعه‌اي مثل حذف زودهنگام تيم‌هاي ملي جوانان و نوجوانان و دست و پا زدن تيمهای پرهزينه در قعر جدول رده بندي ليگ برتر نداشته باشد.

 آخرين افشاگري عادل فردوسي‌پور و رمزگشايي برنامه 90 از ساز و كار انتصاب اكبر محمدي به عنوان سرمربي تيم ملي نوجوانان به زد وبند و فاميل بازي در فدراسيون فوتبال كشيده شد. در اين برنامه براي اهالي فوتبال محرز شد كه سرمربي تيم نوجوانان با در دست داشتن نامه‌اي كه به امضاي كيومرث هاشمي معاون وقت سازمان تربيت بدني رسيده بود، از نيمكت تيم ملي نوجوانان سر درآورده است.

اين البته تمام ماجرا نبود. در ادامه مشخص شد آقاي سرمربي با برخي از مسئولان ورزش كشور قرابت فاميلي دارد و سرپرستي تيم ملي اميد هم به یکی از بستگان یک مدیر ارشد سپرده شده است! بعد از اين اتفاقات، مجريان و گزارشگران ورزشي شبكه سوم سيما به سيبل جديد منتقدان قديمي و مديران فدراسيون فوتبال تبديل شده‌اند.

مسئولان فدراسيون براي جلوگيري از روند فعلي برنامه فردوسي‌پور نامه‌اي محرمانه را آماده كرده‌اند كه قرار است به زودي به مقصد دفتر رئيس سازمان صداوسيما ارسال شود. منابع خبري نزديك به فدراسيون فوتبال مدعي‌اند در اين نامه به تمام اتفاقات رخ داده در برنامه 90 اشاره شده و مسئولان فدراسيون فوتبال از رئيس سازمان صداوسيما درخواست كرده‌اند برنامه 90 را مديريت كند. در شرايطي كه خبر ارسال نامه محرمانه به ضرغامي از سوي مديران فدراسيون فوتبال به محافل خبري درز پيدا كرده، انتشار يك خبر موازي با اين جريان اهميت اين نامه را دو چندان مي‌كند. گفته مي‌شود همزمان با ارسال اين نامه به دفتر رئيس صدا و سيما، يكي از مسئولان ارشد فدراسيون فوتبال هم به زودي به ملاقات يكي ديگر از مديران صداوسيما خواهد رفت تا دلخوري مديران دستگاه ورزش و فدراسيون فوتبال از برنامه 90 را ابراز كند.

عادل فردوسي‌پور پيش از اين و در جريان بازي استقلال و راه آهن به‌طور کنایه ‌آميزي فيكس بازي كردن طالب‌لو را با مسائل قبل از اين بازي و ترك اردوي استقلال مرتبط دانسته بود.کاری که همیشه از عادل در مورد همه تیمها بارها شاهد بودیم .البته  بعد از اين اظهارات علي فتح‌الله‌زاده با انتقاد از كنايه‌هاي فردوسي‌پور او را به حاشيه‌سازي براي باشگاه استقلال متهم مي‌كند: «گزارش‌هاي فردوسي پورغيرمنطقي است و او دوست ندارد استقلال نتيجه بگيرد. اين صحبت‌ها براي مجلات زرد است. تلويزيون زرد كه نداريم.» در ادامه روند اعتراض به مجريان و گزارشگران صداوسيما باشگاه استيل‌آذين هم با ارسال نامه‌اي به معاون صداوسيما از جريان‌سازي گزارشگران اين سازمان عليه اين باشگاه گلايه كرد. در نامه مديرعامل باشگاه استيل آذين به علي دارابي معاون سيما صراحتا از مزدك ميرزايي، گزارشگر بازي اين تيم مقابل پرسپوليس به دليل اظهارات خلاف واقع شكايت شده است. مزدك ميرزايي در جريان گزارش اين بازي به حرفهای  سرپرست استيل آذين با بازيكنان نيمكت نشين اين تيم اشاره كرد.

 اين در حالي است كه صادق درودگر مدعي شده هنگام تعويض بازيكن استيل‌آذين اتفاق خاصي رخ نداده و شكايتش از مزدك ميرزايي را به دادسرا خواهد برد: «درجريان بازي با پرسپوليس از بازيكنان خواستم لباس گرم بپوشند. علي كريمي گفت كه زير پيراهنش استرچ به تن كرده و فريدون زندي هم گفت پس از كاهش دماي بدنش لباس گرم مي‌پوشد. اين تنها صحبت‌هايي بود كه رد و بدل شد، اما ميرزايي طوري به بيننده تلويزيوني القا كرد كه ما با هم دعوا كرديم. پس از چند ماه درباره حرف محمد مايلي كهن درباره ميرزايي به يقين رسيدم.» دوئل مديران ورزشي با شبكه سه سيما تا آنجا پيش رفته كه حتي دامن رئيس سازمان ورزش را هم گرفته است. سعيدلو پس از حضور در جمع بازيكنان تيم اميد در دايره خبرنگاران مدعي شد شبكه سوم سيما از پخش كامل اظهارات او در مورد مسائل مختلف امتناع مي‌كند. سعيدلو در حاشيه ملاقات با بازيكنان تيم ملي اميد به نشانه اعتراض حاضر به گفت و گو با خبرنگار شبكه سوم نشد.

ساعاتي بعد از اين اتفاق حسين آقازماني، مدير گروه ورزش سيما سكوت مديران شبكه سه را شكست و وعده داد ادعاي رئيس سازمان تربيت بدني مبني بر پخش گزينشي اظهاراتش و شكايتهايي از اين دست مورد بررسي قرار خواهد گرفت. گله مندي از چند جمله كنايه آميز يا برملا شدن رازهاي سر به مهر در يك برنامه تلويزيوني ظرفيت محدود مديران ورزشي را نشان مي‌دهد.

استعداد، هوش ذاتي و سواد عادل فردوسي پور، موجب شد تا چهره اي محبوب از او ساخته شود و مديران صداوسيما براي اينكه اين پايلوت آزادي رسانه اي حفظ شود، همه كار كردند؛ اما گويا اين روزها تصميم گرفته اند براي اين پيشروي ورزشي هم مرزی تعيين كنند، چراكه در نظر مديران نه چندان عميق، قرار بود برنامه 90 «تنها» برنامه اي سرگرم كننده و جذاب باشد كه به موضوع «داوري» و «حواشي» بپردازد، نه «مخالف خوان» جرياناتي باشد كه فوتبال را هدايت و مديريت مي كنند.

متأسفانه برنامه 90 به سادگي اسير سياست شد؛ سياستي كه عادل فردوسي پور، خودش هم در آن مقصر است و بارها با جملاتي سياسي، تلاش كرده فوتبال و مديرانش را قلقلك بدهد. در لحظات پاياني فينال جام جهاني و در حالي كه ثانيه هايي بيشتر تا به صدا در آمدن سوت داور بازي باقي نمانده بود، عادل با اشاره به اينكه مردم اسپانيا اعلام كرده اند در صورت قهرماني تيمشان، فردا را تعطيل خواهند كرد، با كنايه به دولت نسبت به تعطيلات قريب الوقوع گفت:
 «اونا نمي دونن كه اين كار خيلي راحته».

البته اتحاد عمومي اهالي فوتبال عليه برنامه 90 از اواخر دوران رياست محمد علي‌آبادي بر سازمان تربيت ‌بدني كليد خورد؛ زماني كه گفت‌وگوي كوتاه عادل‌ فردوسي‌پور با محمد آخوندي، سخنگوي وقت سازمان تربيت ‌بدني بر سر كثرت ورزشگاه‌هاي نيمه‌كاره به مشاجره كشيده شد؛ دستگاه ورزش در يك اقدام عجيب از ورود دوربين برنامه 90 به تمام ورزشگاه‌هاي ايران جلوگیری كرد. كش و قوس عادل فردوسي‌پور با مديران ارشد سازمان ورزش و بايكوت دوربين برنامه نود، پاي منتقدان قديمي و شناخته شده مجري برنامه را هم به ماجرا باز كرد. و همیشه بر طبل تعطيلي پرمخاطب‌ترين برنامه ورزشي سيما مي‌كوبيدند.

در هر صورت، باید اذعان کرد متأسفانه در یکی دو سال اخیر تا اندازه ای رویه این برنامه هرگز به لحاظ کیفی روند صعودی نداشته است و پرداختن بیش اندازه به حاشیه،حذف بخش کارشناسی فنی، زیاده روی در تمجید از عده ای و در عین حال یکنواخت شدن برنامه،  باعث شده نود تبدیل به برنامه ای شود که از متن و واقعیات فوتبال تا اندازه ای فاصله گرفته است تا جایی که این روزها، بسیاری از مدیران،مربیان و اهالی فوتبال یا این برنامه را تحریم کرده اند و یا از آن دلخور هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
مدیران ورزشی و ما تحمل انتقاد و حقیقت را ندارند
ای کاش عادل هم یک سیاستمدار بود اون وقت چی میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا که این فردوسی پور حسابی شورش رو درآورده ، هی دم از اخلاق ورزشی می زنه او نوقت خودش یکی از بی اخلاقترین هاست. اخیرا هم که گزارشگری ها ماشا ا... خیلی مغرضانه شده . اون از رفتارشون با سپاهان و سایپا و استیل آذین و استقلال و داورهای بازی ها و ... تازه وقتی هم که مهمان دعوت می کنند هی میخوان بکوبنش . ما که دیگه جدیدا اصلا نود رو نگاه هم نمی کنیم . چیه بابا همش مسخره است و بچه بازی فردوسی پور ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
آقای بهاری چی می گی شما ؟
اگه دوست نداری نگاه کنی خوب نگاه نکن .
در دوره اي كه بعضي از آقايان تحمل افشا شدن اعمال نادرست و رانت خواري هايشان را ندارند از مديران صدا و سيما مخصوصا مدير شبكه 3 خواهشمنديم با حمايت هاي خود از برنامه 90 به عادل خان كمك كنيم تا در جهت اعتلاي فوتبال كشورمان كما في سابق ايفاي نقش كند ...
90تمام شدنی نیست.
آره دیگه، به نفع مدیران است که کسی به کارشون کاری نداشته باشه. اصولا بدی مطبوعات آزاد همینه دیگه!
اینجا تو آمریکا که به قول آقای ... آزادی نیست، کسی جرات نداره پا از گلیمش دراز تر کنه چون .... چون می ترسند توی رسانه ها جور دیگه ای نشون داده بشه. حالا توی ایران مدیرانمون گند پشت گند بالا میارن و انتظار هم دارن که صداش در نیاد...
90 تمام شدنی نیست. ما بینندگان عاشق این برنامه هستیم. آقایون بهتره به جای درز گرفتن حقیقت خودشونو اصلاح کنند.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
بله ...
آفرین
نود که هست و پشت پرده فوتبال ونشون میده وضع فوتبال مملکت از نظر فسادوبده بستون اینه وای به روزی که نودم تعطیل بشه.اونوقت بعضی ازاین اقایون که الان شمشیرو از رو کشیدن راحت تر به بده بستونشون میرسن...
من ازبرنامه نود بسیار راضی هستم دراین برنامه واقعیت های ورزش بخصوص فوتبال بیان می شود اگر چه بایداقای فردوسی پور بیشتر حرمتهارارعایت کندودربرنامه اش درجهت پیشرفت فوتبال گام بردارد
1.کاش همه دستگاه ها یک برنام 90 داشتند.
2.جرم فردوسی پور آن است که اسرار هویدا میکند.
3.بجای اینکه از پیشکسوتان و تحصیل کرده های فوتبال استفاده کنند میایند و از خاله خان ....های خود مربی انتخاب میکنند و این افتضاح را بالا میآورند. مگر حیثیت ایرانی برای این آقایان چسبیده به بیت المال مهم نیست؟؟
4.آیینه شکستن خطاست .
اگر در یک کشور دمکراتیک بود کیومرث ...یا باید خود کشی میکرد یا استعفا . و مدیران حامی او هم باید سرشان را بکنند داخل .....ان. والاسلام.
5. اینهمه ... اصلا نمیدانند فوتبال یعنی چه با باشگاهای ما چکار دارند .چرا دست از سر این ورزش بر نمی دارند.
این آقا اگه واقعا عادله چرا از پرسپولیس افشاگری نمیکنه؟
(می دونم چاپ نمیکنین چون شما هم پرسپولیسین)
هم نود برنامه خوبيه و هم عادل فردوسي پور مجري توانمندي است.
پاسخ ها
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
پس شما سال قبل یادتون رفته؟چه اتتقاد هایی از پرسپولیس میکرد .درست هم بود چون حاشیه زیاد داشت و امسال پرسپولیس کمتر حاشیه داره .بنظرم عادل طرفدار تیمی نیست این تیم ها و فداراسیون هستن که باید خودشون رو اصلاح کنند.
اگر یک مرد جسور در این کشور باشه اون فردوسی پور است. ضمن این که این برنامه فرصت دفاع را برای همه افرادی که مورد نقد قرار می گیرند فراهم می آورد و مثل 20:30 نیست که راحت به خیلی از مسولان سابق توهین کند و اجازه دفاع هم ندهد.
عادل اگر 100در صد برای فوتبال ما مفید نباشد75در صد که هست راستی اگر او نبود پته این فوتبال پوشالی را در بیاورد خدا می دانست چه می شد خدا قوت عادل اقلا می دانی پیش خدا روسیا نیستی
نود وجدان بیدار فوتبال ماست ای کاش یه برنامه ای با این عنوان در سیاست داشتیم
agha ya khanoome bahari hamoon ke negah nakoni amma ma jadidan moshtariye paro pa ghorse navadim
من از آقا حامد(کامنت چهارم)معذرت می خواهم سهوا رای منفی دادم ببخشید
عادل درقلب ماست بیرون رفتنی هم نیست هرچی میخوان بگن فایده نداره
امیدوارم صدا و سیما با حمایتش از عادل فردوسی پور استقلال خودش رو از سازمان تربیت بدنی نشون بده
زنده باد عادل.....
مشکل اصلی فوتبال دولتي بودن باشگاهها است ....
.... ميخواهنداين آخرين دلخوشی مردم را از بين ببرند؟
آقای فردوسی پور از مجریان ورزشی توانمند کشورمان است و هیچ گزارشگر فوتبال نمی تواند در این زمینه با او رقابت وبرابری کند و برنامه نود را با توجه به فوتبال و حواشی آن این برنامه را کاملا مسلط و حرفه ای اجرا میکند
من يه پرسپوليسي ام و شديدا از عادل دفاع مي كنم حالا بعضي ها از حقيقت بدشون مياد برن دق كنن
درود و سلام بر عادل تو نظرات هم اكثرا از او حمايت ميكنن يه برنامه درست و حسابي تو صدا و سيما هست اونم استاد عادل فردوسي پوره
اين مديران فوتبالي هم چش ندارن كسي رو ببينن كسي كه بهتر از خودشون حاليش ميشه عادل دوستت داريم
مسلما وقتی تعداد پرسپولیسی ها بیشتر باشه، طرفداران نود هم باید بیشتر باشه
جالبه که همیشه و تنها سر داوری هایی که به ضرضر پرسپولیس بوده جنجال میشه
پنالتی واعظی روی برهانی هیچ جنجالی نداشت
اخراج نشدن شیث رضایی و علی رضا حقیقی هیچ جنجالی نداشت
17 پنالتی گم شده استقلال در لیگ ششم هیچ جنجالی نداشت
ولی
گل به اشتباه مردود شده پرسپولیس جنجال داشت
پنالی پرسپولیس در بازی با مس کرمان، بعد از اینکه آقای توره توپ رو با دست داخل محوطه جریمه انداخته بود!، جنجال داشت
همسر من هم عاشق نوده
90 داره پخش میشه این وضعمونه! اگه پخش نشه که هرکی هرکاری دلش بخواد میکنه!
آنکه را حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
adela jan asheghtam
چون ...اهالی فوتبال را میگه وچون به اندازه پولی که میگیرند کار نمیکنند بدشون میاد فقط پول گرفتنشون حرفه ای بازیشون و مدیریتشون هیچ
آبادان برزیلته
نه قرمز نه آبی فقط زرد طلایی
سور..
سلام و درود خداوند بر عادل فردوسي پور
یک تلویزیون ویک برنامه بنام نود.یک مجری تو ایران اونم عادل فردوسی پور.تمام جوانان باز عادل حمایت میکنن
عادتشونه همیشه بجای حل مشکل صورت مسئله رو پاک میکنند! خدا به عادل صبر بده تا کی میتونه دووم بیاره. معلومه اینا دلشون نمیخواد کسی تو کارشون سرک بکشه برنامه نود شده موی دماغشون.حالا خوبه هی خدا رسواشون میکنه! یه روزی مدعی بودیم فوتبالمون داره از آسیا میگذره حالا تو غرب آسیا هم کم میاریم!!
واقعا متاسفم.اين اهالي ورزش هم ديگه شورش را درآوردند.تنها يك برنامه هست كه افشاگري مي كنه اين هم چند ساله دنبالش گرفتند ببندنش.خجالت بكشيد .مي خواين هر ... خواستيد بكنيد هيچ كس هم نفهمه . خدا كه هست اگرچه اونهايي كه از افشاگري مي ترسند خدا را نمي شناسند وگرنه به جاي ترس از افشاگري و انتقاد از خدا مي ترسيدند.به هرحال ما نود را دوست داريم .اميدوارم مسولين تلويزيون اين دلگرمي را از مردم نگيرند
تبریک میگم به جرات مدیران صدا و سیما که این مجریان توانمند را تربیت کرده و از انها حمایت میکنند.از مدیران شبکه3 خواهشمندیم که با قدرت بیشتر از عادل حمایت کنند.هرچند از عادل خان خواهشمندیم که بیشتر مراقب باشند و سعی کنند به مسائل اصلی فوتبال بپردازند.مثل همین فامیل بازیها و پارتی بازیها
قدیمیا میگن حقیقت تلخه!
وقتی عزیز محمدی انتقاد فردوسی پور از فدراسیون را زیر پا گذاشتن و بی احترامی به خون شهدا می داند ، بقیه شون هم از یه انتقاد کوچک باید این جور عصبانی بشن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست