بازدید 10986

رویانیان: "سی ان جی" گران می‌شود

رویانیان با اعلام اینکه به زودی قیمت سی ان جی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: این افزایش قیمت به بیش از دو برابر خواهد بود و مردم این تصور را نکنند که قرار است قیمت سی ان جی به 80 تومان افزایش یابد.
کد خبر: ۱۲۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷ 27 October 2010
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از افزایش قیمت سی ان جی به بیش از دو برابر خبر داد و اعلام کرد: از سال آینده تبدیل خودروهای شخصی به دوگانه سوز در کارگاه‌های مجاز سی ان جی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رویانیان امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین مرکز تست مخازن سی ان جی کشور با اشاره به اینکه از سال 1385 تاکنون رویکرد دولت به سمت توسعه سی ان جی در سبد سوخت خودروها بوده است، گفت: متنوع سازی سبد سوخت خودروها در سالهای اخیر منجر به کاهش وابستگی به واردات و مصرف بنزین در ایران شده است.

وی با اشاره به وجود دومین حجم  ذخایر بزرگ گاز طبیعی درایران، از گاز طبیعی به عنوان یک مزیت نسبی برای ساخت و توسعه صنعت سی ان جی در کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر بیش از دو میلیون دستگاه خودروی دوگانه سوز کارگاهی و کارخانه ای در سطح کشور تردد می کنند.

رویانیان تصریح کرد: هم اکنون حدود 15 میلیون متر مکعب گاز در جایگاه‌های سی ان جی سراسر کشور مصرف می شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 20 درصد سبد سوخت خودروها را سی ان جی تشکیل می دهد، تصریح کرد: در حال حاضر ایران سومین دارنده تعداد خودروهای گازسوز در سطح جهان است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در سال 83 سهم سی ان جی در سبد سوخت خودروها کمتر از یک درصد بوده است، یادآور شد: اگر سهمیه بندی و توسعه سی ان جی درسبد سوخت خودروها اجرایی نمی شد مصرف بنزین ایران به بیش از 100 میلیون لیتر در روز افزایش می یافت.

این عضو کابینه دولت با اعلام اینکه هم اکنون به طور متوسط 63 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف می شود، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در سالهای اخیر کشور تا سقف 90 درصد در ساخت مخازن سی ان جی، کیت و قطعات این صنعت به خودکفایی دست یافته است.

رویانیان همچنین از صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت سی ان جی به یکی از کشورهای همسایه خبر داد و افزود: همزمان با برنامه ایران برای افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت خودروها کشورهای اروپایی نیز قصد دارند تا سال 2020 میلادی سهم این حامل انرژی را در سبد سوخت حمل و نقل خود به حدود 25 درصد افزایش دهند.

وی با اشاره به افزایش مراجعه مردم به کارگاه‌های غیر مجاز سی ان جی در سطح کشور، تاکید کرد: اخیرا برخی از شرکتهای سودجو اقدام به ثبت نام خودروهای شخصی برای تبدیل به دوگانه سوز کرده اند که هیچ گونه صلاحیتی برای تبدیل مجاز و استاندارد خودروها ندارند.

رویانیان با اعلام اینکه هیچ دستگاهی مسئولیت حوادث و عواقب تبدیل غیر استاندارد خودروهای بنزینی را قبول نمی کند، خاطر نشان کرد: دولت قصد دارد در یک پروسه میان مدت بازرسی دوره ای خودروها و کارگاه‌های مجاز تبدیل سی ان جی را در دستور کار قرار دهد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از آغاز تبدیل خودروهای شخصی در کارگاه‌های مجاز سی ان جی به دوگانه سوز تا سال 1390 خبر داد و گفت: قصد داریم به زودی تعداد جایگاه‌های سی ان جی بیشتری را برای خودروهای عمومی اختصاص دهیم که در این صورت فضا برای سوخت گیری خودروهای شخصی از وضع موجود هم کمترمی شود.

رویانیان با اعلام اینکه به زودی قیمت سی ان جی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: این افزایش قیمت به بیش از دو برابر خواهد بود و مردم این تصور را نکنند که قرار است قیمت سی ان جی به 80 تومان افزایش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
جناب رويانيان با ما ملت ايران هم گاز را به قيمتي كه با برادران ترك و پاكستاني حساب ميكنيد حساب كنيد .خيلي ممنون
بیچاره ملت که همیشه باید زیر بار زور باشند
آقای روبانیان آیا گازی که با قیمت زیر بیست تومن صادر میشه از مردم خودمون برای مصرف خودمون باید بیش از پنج برابر فروش صادراتی اخذ کنیم؟
همین یکی کم بود که گران بشه دیگه واقعا خدا باید به داد مردم بدبخت و مستضعف برسه این مسئولین که کمر به مرگ مردم بستن ...
امروز فردا هم نفس کشیدن مردمو سهمیه بندی مکنید
از این به بعد بگید چه چیز گران نمیشود !
پس تکلیف ما بیکارها چی میشه؟
این آقا فقط خبرهای بد می دهد و هر وفت به تلویزیون می آید غیر از گرانی ، حذف یارانه ، کاهش سهمیه و ... چیز دیگری بلد نیست بگوید . ما دعا می کنیم عاقبت به خیر بشود!
آقای رویانیان مگر میخواهید زلزله راه بیندازید . پدر جان اول بنزین را گران کنید و سالهای بعد cng را .
قبلا بهانه اين بود كه بنزين را سرمايه دارها استفاده ميكنن وبايد بنزين گران شود آقاي اعضاي دولت خدمت گذار گاز چي ؟آيا سرمايه دارها مي آيند صف گاز دو ساعته ميايستند يا مستعضعفين آيا وقتي تفاوت قيمت ماشين سي ان جي با بنزين بيش از يك مليون تومان است با اين استعلاك و صفهاي طولاني سرمايه دارها ضرر ميكنند يا بدبخت بي چاره ها واقعا خوشا به انصافتان اي كاش مردم مارا لاقل مثل افغانها فرض ميكرديد
واقعا مملکت بامزه ای داریم . از یک طرف شرکتهای خودرو سازی با کمک دولت به ساخت بی امان خودروهای آنچنانی و فروش آن به مردم به صورت نقد و اقساط می پردازند و از سوی دیگه همین دولت با وضع قوانین بازدارنده می خواد به اسم استفاده از وسایل نقلیه عمومی جریان تردد همین خودروها رو توی خیابان با گران کردن گاز و بنزین و اجرای طرح ترافیک و ... کند و یا متوقف کنه حالا شما ببینید این مردم با این اوضاع چکار باید بکنند . خدا صبر دهد
بابا آخه مگه قيمت يك متر مكعب گاز در خليج فارس ، 3 سنت نيستش ؟ خب اگر تازه بخواهيد همان قيمت را از مردم بگيريد هم حدود 30 تومان ميشود كه شما الان داريد 40 تومان مي گيريد ... حالا اين 40 تومان هم به 80 ارتقاء خواهد يافت ؟ آيا حقوقهاي ما هم 2 برابر شده است يا اينكه خواهد شد ؟ بابا انصافتون كجاست برادران ؟
اقای رویانیان تا حالا به جایگاهای سوخت CNG رفتی ببینی چه خبر.... اینقدر که به قیمت توجه مکنی کمی هم به جایگاهای جدید وزیاد کردن ان توجه کنید وقتی1.30 دقیقه درصف گاز می ایستی تازه متوجه میشی اینقدر که میگند وقت طلاست همچین خبری نیست؟؟؟
بیچاره مردم مظلوم ایران که به هر ساز شما باید برقصن ، پس اینهمه دادار دودور و تبلیغ و ترغیب مردم به گاز سوز کردن ماشینهاشون و خرید خودروهای دوگانه سوز و گازسوز و از طرف دیگه تاسیس کارخانه های تولید بنزین و بازی کردن با جون مردم و سوختن و انفجار مخزنهای گاز برای چی بود؟ بله این هم یک دهن کجی بزرگ دیگه به مردم یعنی اونجور که دولت میگه اگه قیمت گاز 60 درصد قیمت بنزین بشه ، هزینه سوخت هیچ تفاوتی نخواهد کرد. واقعا باید به مسئولان دلسوز یک خسته نباشید جانانه گفت دستمریزاد سردار!
وقتی برای دادن مجوز کارگاههای نصب سی ان جی علنا رشوه 15-25 میلیونی درخواست می کنندآیا چاره دیگری وجود دارد؟
آقاي رويانيان: اروپا اگر قصد دارد تا سال 2020 چنين كاري را بكند بنده معلوم‌الحال به شما و دوستان تصميم ساز شما اين پيشنهاد را ميدهم كه تا چند ماه ديگر هواي نفس كشيدن را نيز براي مردم ايران هم سهميه بندي كنيد و هم چند برابر آلوده و گران فرماييد
اقای رویانیان ظاهرا شما نمیدانید که مردم به خاطر ارزان بودن گاز هزینه سرسام اور تعمیرات خودروهای گاز سوز را قبول کرده اند اگر قرار باشد گاز گران باشد مطمئن باشید مردم همان بنزین را ترجیح میدهند و آنوقت نمیدانم چه اتفاقی خواهد افتاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی