بازدید 19637
هفتصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ادامه پیشروی‌های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر / پیش بینی روز‌های سخت در انتظار ارتش اوکراین

هفتصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷ 05 May 2024

ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادعای رسانه انگلیسی درباره اقدامات روسیه علیه اروپا
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۲۳:۰۵

رسانه انگلیسی مدعی شد سازمان‌های اطلاعاتی اروپا به دولت‌های متبوع خود هشدار داده‌اند روسیه در تدارک اقدامات «خرابکارانه» و «خشن» در سراسر اروپاست.

 سازمان‌های اطلاعاتی غربی مدعی شدند روسیه آمادگی خود را برای بمب‌گذاری‌های مخفیانه، ایجاد حریق و آسیب به زیرساخت‌های اروپا در خاک اروپا چه به‌صورت مستقیم و چه از طریق نیروهای نیابتی‌اش افزایش داده است.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» مدعی شد شواهدی که از سه کشور اروپایی به دست آورده نشان می‌دهد آنچه روسیه تدارک دیده نسبت به عملیات‌های ادعایی پیشین مسکو در اروپا به‌مراتب بزرگ‌تر است.

«توماس هالدنوانگ» رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان پیش‌تر در یک کنفرانس امنیتی مدعی شد: «طبق ارزیابی‌های ما، خطر خرابکاری‌های دولتی (روسیه) به‌مراتب بیشتر شده است.» او گفت توانایی روسیه برای اجرای عملیات در خاک اروپا افزایش یافته و این عملیات‌ها ظرفیت آسیب‌زایی فراوانی دارند.

این اظهارات چند روز پس از آن مطرح شد که پلیس آلمان مدعی شد دو فرد با ملیت دوگانه آلمانی-روسی را به اتهام توطئه برای اجرای عملیات خرابکارانه در پایگاه‌های نظامی و تدارکاتی ارتش آلمان بازداشت کرده است، افرادی که به گفته مقامات آلمانی از دولت روسیه دستور گرفته بودند.

چند هفته قبل هم دو مرد در انگلیس به اتهام به‌آتش‌کشیدن یک انبار حاوی کمک برای اوکراین بازداشت شدند و دادستان‌های انگلیسی مدعی شدند که این دو نفر برای دولت روسیه کار می‌کنند.

علاوه بر این، سرویس‌های امنیتی سوئد در حال انجام تحقیقات درباره چند مورد خروج پیاپی قطارها از ریل بوده و مدعی هستند در این موارد هم ممکن است پای روسیه در میان باشد.

«کر جایلز» عضو ارشد اندیشکده «چتم هاوس» با اشاره به موارد فوق‌الذکر و چند خرابکاری ادعایی دیگر، گفت: «واضح‌ترین نتیجه‌گیری این است که فعالیت‌های روسیه واقعاً تشدید شده است. (اما) نمی‌توان گفت که این به معنای افزایش سرمایه‌گذاری روس‌ها در این زمینه است، یا نشان‌دهنده کم‌دقتی نیروهای تحت امر روسیه است، یا حتی نمایانگر بهبود عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی غربی در شناسایی و متوقف کردن این افراد است. روی‌هم‌رفته، اتفاقات زیادی در جریان است.»

جایلز به فایننشال تایمز گفت گرچه شناسایی مقاصد روسیه از این اقدامات آسان نیست، اما اروپا باید بداند که این حملات حکم «قلق‌گیری» را دارند و مسکو از تمام توان خود استفاده نکرده است. او گفت: «روسیه از درس‌هایی که از این حملات می‌گیرد، وقتی استفاده خواهد کرد که بخواهد اروپا را واقعاً فلج کند. این حملات فعلاً تمرینی هستند.»

ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۲۳:۰۴

رئیس جمهور سوئیس امروز اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ویولا آمهرد» (Viola Amherd) رئیس جمهور سوئیس امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد؛ زیرا قانون وضعیت اضطراری در این مورد اعمال نمی شود.

رئیس جمهور سوئیس در مصاحبه با روزنامه «بلیک» (Blick) در این ارتباط گفت: قانون وضعیت اضطراری مطرح نشده است. حق وضعیت اضطراری فقط در مواقع ضروری مانند بحران کووید- ۱۹ قابل استناد است.

«ویولا آمهرد» در این خصوص ادامه داد: پارلمان در حال حاضر در حال بررسی اصلاحیه قانون تجهیزات نظامی است.

روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۲۲:۱۹

رییس جمهور فرانسه مدعی شد که پیروزی روسیه علیه اوکراین، برای اروپا خطرناک است زیرا در این صورت، مسکو موشک‌های خود را بیخ گوش اتحادیه اروپا مستقر خواهد کرد.

 امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با اشاره به زیان‌بار بودن پیروزی کامل روسیه در اوکراین، مدعی شد که این اتفاق مسکو را قادر می‌سازد تا موشک‌هایش را درست پشت دروازه‌های اتحادیه اروپا مستقر کند.

ماکرون در گفت‌وگو با «لاتریبیون» بار دیگر با حمایت از سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه، این کشور را «دشمن» خواند و گفت که چنین سیاستی، نمایش قدرت بدون «ارائه جزئیات درباره ابزار بازدارندگی» است!

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت‌های تئوری، ضعف تلقی می‌شود و باید رویت‌پذیری این محدودیت‌ها را حذف کنیم زیرا این اقدام، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

به گفته ماکرون، اوکراین برای امنیت فرانسه اهمیت دارد زیرا این کشور در فاصله تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای پاریس واقع شده است.

رییس جمهور فرانسه مدعی شد: اگر روسیه پیروز شود، بلافاصله امنیت در رومانی، لهستان، لیتوانی و کشور ما از بین خواهد رفت. قابلیت و بُرد موشک‌های بالستیک روسیه، همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات و ادعاهای ماکرون یک ماه پس از آن مطرح شده است که او گفته بود «کشورهای غربی قانونا باید این سوال را از خود بپرسند که اگر قرار به پیشروی روس‌ها در خط مقدم جبهه باشد و اوکراین درخواست بدهد، آیا باید به کی‌یف نیرو اعزام کنند؟»

فایننشال‌تایمز: ضدحمله جدید اوکراین در گرو انتخاب مجدد بایدن است
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۵۲

روزنامه فایننشال‌تایمز نوشت: ضدحمله جدید اوکراین تنها در صورتی می‌تواند محقق شود که جو بایدن بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

تارنمای شبکه خبری راشا تودی روز یکشنبه با استناد به گزارش این روزنامه انگلیسی، نوشت: طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی مقام های اوکراین، این کشور قصد دارد در سال ۲۰۲۵ ضد حمله جدیدی علیه روسیه ترتیب دهد. ولی طبق گزارش منتشر شده در فایننشال تایمز این ضد حمله در صورتی محقق خواهد شد که بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده بار دیگر بتواند قدرت را به دست بگیرد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا ممکن است به ضرر برنامه‌های کی‌یف و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین باشد.

بر اساس این گزارش، پیروزی ترامپ به معنای تلاش برای پایان دادن سریع جنگ و جستجوی یک راه حل از طریق مذاکره است.

دیلی تلگراف نیز روز شنبه گزارش داد که ترامپ یک طرح صلح برای اوکراین تهیه کرده است، اما آن را قبل از انتخابات آمریکا فاش نخواهد کرد زیرا نمی‌خواهد اهرم فشار خود را از دست بدهد.

رئیس جمهور اوکراین بارها نسبت به تدارک ضدحمله جدیدی علیه روسیه وعده داده است.

پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۵۲

هفته‌نامه «نیوزویک» امروز (یکشنبه) در مطلبی پیش‌بینی کرد که سال کنونی میلادی (۲۰۲۴)، برای اوکراین پس از ضد حمله ناامیدکننده ۲۰۲۳ که منابع [مالی و نظامی] زیادی برای آن هزینه شد، سخت باشد.

این نشریه آمریکایی نوشت: چهار ماه اول سال ۲۰۲۴، دشوارترین وضعیت‌ها در ۲ سال جنگ اوکراین و روسیه را نشان داده است. نیروهای کی‌یف در تمام طول خط مقدم در موضع ضعف قرار دارند و با ارتش بازسازی‌شده روسیه روبرو هستند.

«نیوزویک» با پیش‌بینی وضعیتی سخت برای کی‌یف در سال جاری میلادی، خاطرنشان کرد: حامیان غربی اوکراین در ارائه تسلیحات به این کشور کند عمل کردند و در کشاندن این جنگ به جنگی گسترده‌تر با روسیه نیز مردد بوده‌اند.

کوستی سالم (Kusti Salm) دبیر دائمی وزارت دفاع استونی طی مصاحبه‌ای در ماه دسامبر (آذر/دی) به نیوزویک گفت: «۲۰۲۴ دشوار خواهد بود». وی در مورد نیروهای اوکراینی نیز گفت: «آنها باید حالت تدافعی به خود بگیرند.»

این هفته‌نامه آمریکایی افزود که پیشروی طاقت فرسا روسیه به سمت غرب در تمام طول جبهه شرقی جنگ ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ممکن است امیدوار باشد که با پیروزی در دونتسک و لوهانسک، زمان کوتاهی را برای یک مکث [در جنگ] به دست آورد.»

پاول لوزین (Pavel Luzin) تحلیلگر نظامی روسی و محقق مدعو در دانشکده حقوق و دیپلماسی «فلچر» نیز به نیوزویک گفت که «به سختی» می‌توان گفت که آیا نیروهای مسکو می‌توانند تلاش فعلی خود را برای فشار تابستانی بزرگتری افزایش دهند یا خیر؟

وی در ادامه گفت: «آنها [نیروهای روسیه] به استراحت نیاز دارند، اما قرار نیست جنگ را پایان دهند.»

نیوزویک در ادامه نوشت: از آنجایی که اوکراین منتظر تحویل ده‌ها جنگنده اف-۱۶ ساخت آمریکا است، ممکن است در سال کنونی شاهد تغییر قابل توجهی در قدرت هوایی [کی‌یف] باشیم.

روسیه، کشورهای بالتیک را مقصر قطع بیشتر روابط دانست
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۵۱

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، جبهه‌گیری خصمانه کشورهای حوزه بالتیک را دلیل اصلی قطع روابط بیشتر آنها با مسکو دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماریا زاخارووا در اظهاراتی اعلام کرد که جبهه گیری خصمانه کشورهای بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) منجر به قطع بیشتر روابط آنها با روسیه شده و همچنین هشدار داد که مسکو با اقدامات نامتقارن به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و ترانزیتی واکنش نشان می دهد.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: با این وجود مسکو به اعمال نفوذ دیپلماتیک بر کشورهای بالتیک ادامه خواهد داد.

ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: «اوچریتینو» در دونتسک به تصرف روسیه درآمد.

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه، کنترل کامل شهرک «اوچریتینو» واقع در دونتسک را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: کارگاه های تولید سوخت موشک و سلاح برای پهپادهای اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک دفع شد و دشمن ۳۰۵ نظامی را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اوکراین در یک روز ۳۸۰ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را در منطقه تحت مسئولیت یگان «مرکز» ارتش روسیه از دست داد. نیروهای روسیه یک انبار تسلیحات موشکی ساخت غرب را در نزدیکی اودسا منهدم کردند.

وزیر امورخارجه ایتالیا: ما به اوکراین سرباز نمی‌فرستیم

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا پس از اظهارات دوباره «امانوئل مکرون» مبنی بر امکان اعزام نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین در صورت نیاز، تاکید کرد که ایتالیا با روسیه در جنگ نیست و هیچ سرباز ایتالیایی را به این جنگ نمی‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری آنسا، آنتونیو تاجانی گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که با روسیه در جنگ نیستیم.

وی روز جمعه پس از اظهارات دوباره رئیس‌جمهوری فرانسه که گفته بود چنانچه روسیه خطوط اوکراین را درهم بشکند و کی‌یف درخواست کمک کند، ائتلاف نظامی ناتو باید سربازان خود را به اوکراین اعزام کند، تاکید کرد: ما سربازان ایتالیایی را به اوکراین نمی فرستیم.

تاجانی که سمت معاون نخست‌وزیر و همچنین رهبر حزب راست میانه «برلوسکونی فورزا ایتالیا» (FI) را عهده دار است، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد اظهارات دوباره مکرون مبنی بر امکان حضور سربازان غربی در اوکراین در صورت نیاز، خاطرنشان کرد: «ما از حق اوکراین برای مستقل بودن دفاع می کنیم. اما تکرار می کنم ما با روسیه در جنگ نیستیم. موضع ما همیشه این است. ما هرگز نظر خود را تغییر نداده ایم. ما از آزادی و استقلال دفاع می کنیم، ولی برای ایجاد صلح نیز تلاش می کنیم.»

آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند

آلمان، یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که قصد دارد با ارسال سامانه راداری پیشرفته بیشتری به اوکراین، سیستم پدافند هوایی آن را تقویت کند، این در حالی است که ناظران بین‌المللی و برخی سیاستمداران اروپایی نسبت به مداخله هرچه بیشتر نظامی کشورهای ناتو در این جنگ ابراز نگرانی کرده و نسبت به آن بشدت هشدار می‌دهند.

به گزارش تارنمای هفته نامه نیوزویک، آلمان برای تقویت توانایی پدافند هوایی اوکراین که با حملات مکرر موشکی و پهپادی روسیه مواجه است، سامانه (هشدار) راداری «‌TRML-۴D‌» را به آن کشور ارسال می‌کند.

بنا بر این گزارش، مدیرعامل شرکت آلمانی «‌هِنزهلدت» (HENSOLDT) در این باره به نیوزویک گفت که قرار است این شرکت تا پایان سال جاری میلادی برای تقویت سامانه پدافند هوایی اوکراین بعنوان بخشی از کمک های ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۰۷ میلیون دلاری) برلین به کی یف، شش دستگاه رادار TRML-۴D به آن کشور بفرستد.

وی گفت که این رادارها توانایی شناسایی و رهگیری پهپادها، موشک ها و هواپیماهایی که در سطح پایین پرواز می کنند؛ از جمله بالگردها را تا شعاع ۱۶۰ مایلی دارند.

نیوزویک در ادامه افزود: بنا بر آمار دولتی، آلمان تاکنون هشت دستگاه از این نوع رادارها را به اوکراین ارسال کرده و علاوه بر آن یک دستگاه دیگر نیز در مورخ ۲۹ آوریل در قالب بخشی از کمک های نظامی برلین به کی‌یف فرستاده است، در حالی که دولت این کشور اعلام کرده به زودی سامانه پدافند هوایی پاتریوت دیگری را به اوکراین خواهد فرستاد.


طبق این گزارش، اولاف شولتز صدر اعظم آلمان با وجود کمک های کشورش به اوکراین از دادن موشک های تاروس به این کشور خودداری می کند، در حالی که دولت اوکراین به شدت نیازمند آنهاست. شولتس معتقد است که تحویل تاروس به اوکراین موجب می شود، کشورش به نوعی بیشتر درگیر این جنگ شود.
سامانه راداری آلمانی TRML-۴D که یک سامانه هشدار پدافندی هوایی است قادر است، هر شئی پرنده‌ای از کف (صفر) تا ارتفاع ۴۰ کیلومتری را در میدان دیدی به شعاع ۴۰ تا ۲۵۰ کیلومتر شناسایی و رهگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۴
ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
آی پی کانادا کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
۴۹۹ ۵۰۰
کیلومتر دیگر برید .
موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
روسیه، چین و کره شمالی سه کشور شرور هستند که با تهدید همسایگان و دیگر کشورها، دنیا را به گند کشانده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
چقدر ذوق مي كنيد از پيشروي دومين ارتش دنيا در يك كشور كوچك بعد از 1000 روز؟
دمت گرم پوتین با همین فرمون برو تا لندن تا حال غربزده های ما گرفته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
پوتین از باتلاق اوکراین زنده بیرون نمیاد تا لندن رفتنش پیشکش
وزیر دفاع روسیه بعد از هشت ماه عدم ارسال اسلحه و کمک به اکراین با افتخار اعلام کرد که ظرف ماههای اهیر تدانستیم ۵۵۰ کیلومتر از زمینهای اکراین را ازاد! کنیم. خسته تباشی دلاور! زنینها ازاد! نشده اکراین ۵۰۰ هزار کیلومتر هست. ادامه بده!
پوتین خیالش راحته که غرب جرات کاری رو نداره و مردم این مناطق اشغالی هم مشکل چندانی با روسیه ندارن و نهایتا روسیه خاک خیلی کشورها رو خورده و همونطور که کاری از دست بقیه بر نیومد در مورد اوکراین هم همینطور خواهد بود فقط چیزی که مهم اینه که تا زمانی که دولتمردان اوکراین این موضوع رو بفهمن چند نفر دیگه باید کشته بشن از این دو کشور
غربچرا
در حسرت چرا در غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
انسانیت رو هم در این راه به باد دادن
البته فقط پوتینی های ایران نیستند که از دویست کشور دنیا فقط چین با تخفیف وغیر رسمی از ایران نفت می خرد. خود پوتین از بس داهیانه و هوشمند هست بازار بزرگ و ثروتمند و دست به جیب صادرات نفت وگاز روسیه به المان و اروپا را که در هزار کیلومتری خاک روسیه هست را به نفع نفت و گاز صادراتی امریکا از دست داده و حالا باید نفت و گاز خود را با تخفیف وحشتناک بار کشتی کند و 15 هزار کیلومتر ببرد تا تحویل در بندر چین و هند به بازرگانان طماع چین و هند دهد می بینید عزتمتدی و هوشمندی و باهوشی را!
اونوقت میگن چرا امریکا ثروتمند هست. با این سیاستهای رقبا و افرادی مانند پوتین که حاضرند به خود و کشورشان ضرر بزنند و ثروت نفت وگاز خود را چوب حراج بزنند تا به امریکا نه! گفته باشند حقا امریکا باید خیلی از این حرفها ثروتمند تر بود!
روزای سیاه روسیه تو راهه بویژه اگر یه گردان ارتش ناتو پیاده بشه تو اوکراین روسیه تسلیم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
دستور بفرمایید پیاده شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
شرمنده اربابت در حال همجنس بازیه اونا دیگه مرد جنگی نیستن یه مشت بیمار جنسی بیشتر نیستن و قدرتی ندارن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
عمو جان اینجا هالیوود نیست
اول که جراتش رو ندارن
همینطور که جرات پاسخ به ایران رو نداشتند
دوم اگرم هم بشه جنگ هسته ایی و جهانی سوم و نابودی دنیا
درسته آمریکا جنگ طلبه اما جنگ کنترل شده برای اقتصاد آمریکا لازمه
آمریکایی‌ها کابو هستند ولی یابو نیستند که جنگ جهانی سوم رو راه بندازن
به زودی ترامپ (رفیق صمیمی پوتین) میاد و دیگه 1 سنت هم به اوکراین کمک نمیکنه ، زلنسکی، به پایان سلام کن دلقک یهودی
روسهای جانی
پیشنهاد میکنم لینک جغرافیایی شهرهایی که روسیه تصرف میکنه را بذارید چون با این اسامی چیزی روی نقشه یافت نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
پوتینی ها چند تا مزرعه در یک روستا را میگن شهر همانطور وه میگن دوستان به نام ما سند نی زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
ایول مسلم، دمت گرم
درود بر جبهه مقاومت روسیه.
به نظرم پوتین نباید به اوکراین حمله می کرد چون اکراین بخشی از روسیه است و بایدن می داند احتمال اتحاد دوباره اوکراین و روسیه وجود دارد به این خاطر نقدا در حال نابودی اوکراین است و نابودی اوکراین به معنی تضعیف روسیه است
ادعای رسانه انگلیسی درباره اقدامات روسیه علیه اروپا
جنگ اوکراین توسط انگلیس ادامه دارد اینها اینقدر کثیف هستند که کشتار و آوارگی مردم برایشان اصلا مهم نیست فقط منافع خودشان مهم است و بس
از تیترهات معلومه عاشق داس و چکش و ستاره ای . شرق زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
عاشق نه ،نوكر بي مزد ومواجب
لعنت بر جنگ طلب و حامیانش
درو کن برو جلو غربی های فاسد رو باید کشت اینا نجست هستن که قوم لوط رو دوباره احیا کردن باید همشون بمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
پس چرا نشستی بلند شو
مکرون میگه روسیه موشکهاش رو بیخ مرز ما میاره !!!
موشکها دیگر مرز نمیشناسند .
شما اوکراین را برای سپر دفاعی خود لازم داشتید .
همه مناطق و کشورهایی که شوروی سابق به اروپا واگذار کرد و مشکل ساز شده اند روسیه باید پس بگیرد و زیر نظر روسیه و اتحادیه برکیس که ایران هم جزی از آن اتحادیه است باشد.
وضعیت اقتصادی کشور ما مهم است جبهه های جنگ اوکراین چی به من شما می‌رسد
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی