بازدید 4205
۹

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است.
کد خبر: ۱۲۳۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ 05 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
علیرغم سفر به بیش از بسیت و پنج کشور خارجی و اقامت در بیشمار هتل و مراکز سیاحتی ، مشروبات الکلی را حتی بو هم نکردم چون خوشم نمی اید و اصلا علاقه شخصی ندارم . حالا سوال من از ایشان که آشنا به مضرات فوق العاده خطرناک مشروبات الکلی هستند این است که با توجه به حجم بالای مصرف مشروبات الکلی در کشور ، چرا آن را در حد و حریم مصارف شخصی ازاد نمی کنند تا هم تولید رسمی و تحت نظارت وزارت بهداشت انجام پذیرد و هم جلوی مافیا و سودا گرانی که از علاقه و خواست مردم سوء استفاده و کسب درآمدهای هنگفت میکنند گرفته شود . بنظر من این ممنوعیت تولید و استفاده از مشروبات الکلی خلاف عقل و منطق روز است و حالا حالاها موجب مرگ مردم بیگناه و حتما موجب وهن مقامات مذهبی خواهد شد .
حقیقتا از منظر وزارت بهداشت اظهارات وزیر کاملا بیجا و بیهوده است.وزارت بهداشت باید بر کیفیت مشروبات الکلی صرف نظر از جنبه شرعی نظارت بهداشتی دقیق داشته باشد تا این مسمومیت ها رخ ندهد
وزیر محترم بهداشت خواهشا نظارت و بازرسی میدانی بر مراکز درمانی خصوصی داشته باشید ، مراکز درمانی خصوصی همچون بیمارستان چشم بینا مشهد پول نجومی از بیمار اخذ میکنه ولی کیفیت خدمت رسانی افتضاحی داره و کادر ادرای و پرستاری بی اعصاب و بی نعهد و خود مختاری دارد....
سلام پزشکان باید الگد برای جامعه باشندنه اینکه خودشان مصرف کنندبه نظر من این خودش یه نوع دیگه از خودکشی هست
تنها حرف درستی که وزیر بهداشت زده
فقط پست و مقام وزارت
و بهداشت و درمان رها شده به امان خدا
بجای اینکه سرتان را زیر برف کنید مردانه با واقعیت رودرو شوید. سانسور واقعیت چیزی را عوض نمی کند‌
بزار‌بخورند‌تا‌بمیرند‌اینها‌.‌پزشک‌نیستن
آقای وزیر بهداشت چاقی هم باعث انواع عوارض و بیماری ها میشه
فکری به حال شکم خودتون هم کنید تا شما هم عالم بی عمل نشید
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی