بازدید 48407

تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران

مجلس نمایندگان آمریکا مجموعه‌ای از لوایح را با هدف تحت فشار قرار دادن ایران به لحاظ مالی پس از عملیات تلافی جویانه علیه رژیم صهیونیستی، تصویب کرد.
کد خبر: ۱۲۳۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ 16 April 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته مجموعه‌ای از لوایح را با هدف تحت فشار قرار دادن ایران به لحاظ مالی پس از حمله موشکی و پهپادی تلافی جویانه تهران علیه رژیم صهیونیستی، تصویب کرد.

براساس این گزارش، سه لایحه جداگانه تحت تعلیق قوانین، به صحن کنگره راه یافت. روندی سریع که تصویب آن مستلزم حمایت دو سوم نمایندگان برای تصویب است و امکان رای گیری سریع در صحن را فراهم می کند.

این لوایح که شب گذشته به تصویب رسید، کاملا غیربحث برانگیز بود و مورد حمایت اکثریت دموکرات ها قرار گرفت.

براساس این لوایح، مجازات های مالی به طور گسترده بر ایران، و کسانی که از آن حمایت می کنند و شبکه گروه های نیابتی آن وضع می شود. این لوایح شامل لایحه‌ای برای پایان دادن به وضعیت معافیت مالیاتی سازمان های غیرانتفاعی است که به زعم آنها از گروه های تروریستی حمایت می کنند، لایحه‌ای با هدف مختل کردن خرید نفت و محصولات پتروشیمی توسط چین از ایران و تلاش برای قطع دسترسی دولت ایران به استفاده از سیستم مالی آمریکاست.

در حالی که دموکرات ها از این لایحه حمایت کردند، اما از منتقدان سرسخت جمهوری خواهان به دلیل خودداری از تصویب لایحه کمک های خارجی به ارزش 95 میلیون دلار برای کشورهای دوست و متحد از جمله برای اوکراین و اسرائیل و تایوان هستند.

این در حالی است که روز گذشته مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد تلاش می کند تا پس از حمله انتقام جویانه موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل، در هفته جاری لایحه کمک ها به اسرائیل را در کنگره به تصویب برساند.

 پیشتر دو بار تلاش جانسون برای تصویب لایحه کمک به اسرائیل بدون اختصاص هیچ کمکی برای اوکراین بی نتیجه مانده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی این اظهارات را بیان کرد که کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن، در تماسی تلفنی با مایک جانسون رئیس کنگره، چاک شومر رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا و حکیم جفریس رهبر اقلیت کنگره، درباره حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل و ضرورت ارسال کمک های خارجی به کشورهای دوست و متحد، تاکید کرد.

براساس این بیانیه، بایدن در این تماس تلفنی، بر نیاز فوری به اقدام کنگره برای تصویب این لایحه مکمل امنیت ملی در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد در حالی که مایک جانسون رئیس کنگره با فشارهای فزاینده‌ای برای به رای گذاشتن لایحه کمک های خارجی برای کشورهای دوست و متحد آمریکا در صحن علنی کنگره روبروست. این لایحه پیشتر در سنای آمریکا به تصویب رسیده اما تاکنون به دلیل مخالفت برخی جمهوری خواهان در کنگره به رای گذاشته نشده است.

این در حالی است که دو روز پیش نیز استیو اسکالیس رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از حمله تلافی جویانه موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل قانون گذاران کنگره با تغییر در برنامه جلسات خود، لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم اسرائیل و پاسخگو کردن ایران بعد از این حمله را هفته آینده بررسی می کنند.

براساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که اسکالیس به یک لایحه جداگانه کمک ها برای رژیم صهیونیستی اشاره می کند و یا منظور او همان لایحه مکمل 95 میلیارد دلاری در بودجه آمریکاست که شامل 14 میلیارد دلار کمک برای این رژیم، به علاوه 60 میلیارد دلار کمک برای اوکراین، و اختصاص بودجه کمکی برای تایوان در مقابله با نفوذ چین و اختصاص میلیاردها دلار کمک های بشردوستانه است.

این لایحه مکمل در فوریه سال جاری با حمایت 70 درصد اعضای سنا به تصویب رسید اما در کنگره مسدود باقی مانده و به رای گیری گذاشته نشده است زیرا قانون گذاران کنگره با اختصاص بودجه کمکی بیشتر برای اوکراین مخالف هستند. این لایحه همچنین با مخالفت گروهی از دموکرات های چپ گرا که به اختصاص کمک های بیشتر برای اسرائیل در حالی که مردم بی گناه غزه را قتل عام می کند، روبرو شده است.

بامداد شنبه 25فروردین، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به‌سمت اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

به گزارش تسنیم، این عملیات در پاسخ به حمله روز 13 فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ارشد ایرانی در این کشور است.

همچنین پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبدیل شد.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بی‌سابقه خواندن پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این حملات تأسیسات نظامی اسرائیل را هدف قرار داده است.

وی با محکوم کردن این پاسخ موشکی و پهپادی قاطع ایران گفت: با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلفنی صحبت کردم تا بر پایبندی شدید ایالات متحده به امنیت اسرائیل تأکید کنم.

وی مدعی شد: به اسرائیل برای سرنگونی تمام پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده به‌لطف سامانه‌هایمان که برای انهدام موشکهای بالستیک در منطقه مستقر کرده‌ایم، کمک کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
فعلا که در جهان ، فقط روسیه و شخص پوتین از شروع جنگ بزرگ در منطقه و ایران شادمان هستند

چون فشار در جنگ فرسایشی شده تجاوزکارانه شان بر علیه اکراین از توجه جهانی خارج شده

و احتمالا با گسترش جنگ در خاورمیانه، امریکا و اروپا، بجای حمایت صد درصد از اوکراین به کمک اسرائیل خواهند رفت
و این کاملا چیزی است که روسیه بشدت به آن نیاز داشته و دارد
پاسخ ها
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
از چی میترسی!؟بخدا اسرائیل یک هفته هم دوام نمیاره نترس.ایران باید میزد کاری درست انجام شده.انقدر ضعیف نباشید
روح الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
به نظر می رسد افکار شما تمایل به غرب است
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
کل جنایتهای اسراییل با حمایت کامل آمریکا است
به خدا وندی خدا قسم گر آمریکا نان مردم ایران را حتی دانه ای صد میلیون هم بکند ایران در مقابل کنسول گری و خاک خود دفاع می کند آمریکا باید نابود بشود این چه روزی هست می گم تا آمریکا انگلیس و اسرائیل و حامیانش را نابود نکنیم تهدید پشت تهدید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
آقایی که میخوای آمریکا و انگلیس رو نابود کنی تو هنوز نه جنگی رفتی نه سختی کشیدی بفهمی جنگ چه پیامدهایی داره مطمعنم امثال شما که اینجوری احساساتی و از روی چابلوسی سخن میگن تحمل یک روز گرسنگی و یا یک روز اسیری رو نداری پس
گر حتی یک دانه نان هم قیمت پراید هم بشود ملت ایران باید از خاکش دفاع کند تا روز جنگ فرا برسد برای ایرانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
?
ایران همون طور که موقع حمله گفته بود اگه اسرائیل حمله کنه ده برابرشو جواب میده. باید به حامیان اسراییلم اولتیماتوم میداد که اگه در جهت پشتیبانی از اسرائیل بخواهید ایران رو تحت فشار از هر نوعش قرار دهید چرا که حق مشروع ما دفاع بوده ما هم به شکلی دیگه که البته خودمون میدونیم جواب میدیم
احمقا برای اسرائیل کودک کشی که ۳۳ هزار انسان بیگناه رو قتل عام کرده چرا تنبیهی در نظر نمیگیرید؟؟؟؟ خجالت نمی‌کشید جلو چشم دنیا که از جنایتکاراو قاتلا حمایت میکنید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
غرب خود شریک 70ساله صهونیسم در جنایاتش است
خدا لعنتون کنه خاک بر سر امریکا و هم دستاش که این قدر با ایران دشمن هستن
وقتی اسرائیل ب کنسولگری ایران حمله کرد
این آقایون قلدری امریکایی چقدر نتانیاهو را تحریم کردند..

پس الان که ایران جواب اسرائیل ملعون را داده این آقایون شیطان نمای امریکایی حق ندارند ایران را تحریم کنند.



موشک جواب موشک


قلدور بازی حدی داره..حالا هی ب ایران فشار بیارید تا ببینید عاقبت شیطان سفت ها چی میشه
پاسخ ها
فرشته مرگ نتانیاهو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
بچه ای?
افریطه های مجلس دموکراسی و آزادی کشور عمو سام مستانه از سک لوس در خاور میانه حمایت می کنند چون سگ لوس خاور میانه حق دار دملت فلسطین را که سابقاسرزمینشان را دزدیده است پاره کند و استخوانهایشان رانیزبجود و البته این توحش نزد عمو سام حمایت از حقوق بشر نام دارد
مرگ بر آمريکا شیطان واسرائیل کودکش، غاصب،
واقعا خاک بر سر آمریکا وسرکردگانشان ما خدا را داریم که بالاتر ین دست هست وقتی این صحبت‌ها ی آمریکا ودشمنانمان را می‌شنویم باید متحد شویم وبه کشورمان کمک کنیم خون شهیدانمان نباید پایمال شود جوانان ترانه خدا کمی فکر کنید وگول دشمنانمان را نخوریم همه کشورهای وکسر دارند ولی اینها میخواهند ایران را نابود کنند
آمریکا چهل .پنج سال است فشار آورده ای چه غلطی کردی یک ایران قدرت مند ساختی تحریم کردی فشاراوردی خودت جرعت روح درروح نداری فشاربیاور هرغلطی که دوست داری بر ایران بگذار این ایرانی نیست که هرچه دستورمی دادی باید انجام میشد نفس بکشی در خاورمیانه نفست می بریم کاری می کنیم که یکی آمریکا هی جرعت نکند به خاورمیانه بیاید فشاربیاورحکم خلاصی خودت امضاء کن
کنگره آمریکا میخواد از این طریق اسرائیل رو آروم کنه آخه احمق ها مگه ما ایرانی ها دیگه چیزی داریم که شما تحریم نکرده باشید . این اقدام شما نشانه آشکار ضعف و ناتوانی شما رو می رسونه
۴۵ سال است تحریم می کنید و فشار می آورید هیچ غلطی نتوانسته اید
نمایندگان آمریکاهم مثل رییس جمهورهایشان بی مغزهستند.فکرنمیکنندکه اول اسراییل به‌کنسولگری ماحمله کرده وچندنفرراکشته ولی ماحمله خفیف کردیم وبازطلبکاریم چون ما کسی رانکشتیم.اسراییل به خاطرپشتیبانی آمریکا دچارغرورکاذب شده‌ولی کورخونده، این دفعه دیگه فضیه فرق‌میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
مطمینی توی این۴۵سالع چقد از مردم ایران مرگشون زودرس بوده کلی آرزوهای جوانان پر پرشدن رفتن توخاک مطمینی تحریم یسری پدرها رو شرمنده نکرد اصلا عوارض روحی روانیش رو توجه کردی واینارم میگی بله تحریم ابرقدرت و
مسیولیت رو از پا درمیورد ولی مردم عادی بخاطر همین بذبختیا وتحریم ها یکی یکی مریض شدن ومردن
ماپشت کشورمان هستیم باجان ودل امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
سپاه ایران در تحربم توانست موشک و پهباد بسازد
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
کور شود چشم بد
با سلام و تحیت
ایرانیها نشان داده اند که در شرایطی که دشمنان در جهت حمله به ایران با هم هستند ، آنها هم با اتحاد و همدلی بی‌نظیری ، یکصدا در مقابل دشمنان ، صف واحدی تشکیل داده و به مقابله با دشمن میپردازند .
و این بهترین روش ، در جهت مقابله با دشمنان ایران و ایرانی است. آفرین و احسنت بر ایرانیان هوشمند و با اقتدار.
ولله الحمد
نمیدانم چرا رهبران دنیا واقعیت مسئله را می‌بینند ولی حرفی نمی‌زنند.آنها چند کشور هستند باهم که هر کاری دلشان خاست انجام می دهند.اما ما بیشتر از چندین و چند برابر آنها هستیم. اما تنها که هر جور دلشان خاست بر مردمانمان و کشورها ظلم میکنند. دریغ از یک اتحاد ...
فقط اینوبدونید تفرقه نکنید فتنه هم بین مسلموناایجاد نکنید و بدونید که پشت رهبری باشید واز هیچ احدی نترسید خصوص اسرائیل وامریکاباید اتحادیه حفظ کرد وجانمونو فدای کشور کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار