بازدید 6224

امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت، امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و داود منظور در این نشست درباره تعیین تکلیف وضعیت جذب کادر درمان توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۲۳۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ 16 April 2024

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد

به گزارش تابناک، امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و داود منظور با اشاره به لزوم کاهش تکیه بر درآمد‌های ناپایدار که در نوسان و عامل کسری بودجه نیز هستند، بیان کرد: دولت افزایش درآمد پایدار را در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته است و این درآمد‌ها از ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و برنامه برای رسیدن به ۶۰ درصد در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر قانون برنامه هفتم توسعه را دریافت کنیم، چون ظرفیت ها و رویکردهای جدیدی در این برنامه در نظر گرفته شده است. در اولین جلسه مجلس در سال جدید بخش دوم بودجه تحویل داده شد و مجلس هم فورا بررسی را آغاز کرد.

منظور گفت: یکی از مطالبات مهم مردم، اعطای اعتبارات بیشتر به بخش فرهنگ، گردشگری، ورزش و جوانان است. در بودجه امسال، شاهد افزایش ۴۵ درصدی بودجه این بخش بوده‌ایم و بخش ورزش افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه داشته است. همچنین در بخش سلامت، شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودجه بوده ایم و امسال ۲۵ هزار کادر درمان و ۱۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نان، ۸۵ هزار میلیارد تومان یارانه دارو و ۶ هزار میلیارد تومان یارانه بذر و کود، ۴ هزار میلیارد تومان یارانه آبخیزداری پرداخت می‌شود و امیدواریم این اقدامات منجر به افزایش رفاه به ویژه در ۵ دهک اول شود.

منظور ادامه داد: در سال گذشته، شاهد تحقق ۹۵ درصدی بودجه و ۹۹ درصدی بودجه جاری بودیم و در وزارت خانه هایی مانند آموزش و پرورش و علوم، شاهد تحقق ۱۱۰ درصدی بودیم. گمانه زنی های برخی با واقعیت همخوانی ندارد و برای سال جاری هم همین گمانه زنی ها وجود دارد، حال آنکه امسال نسبت به ۱۴۰۲ وضعیت بهتری خواهیم داشت و با توجه به کاهش رشد بودجه، طبیعتا به تحقق بودجه نزدیک تر هستیم و برای نمونه در حوزه درآمد نفتی، مولدسازی و بسیاری دیگر از حوزه ها منابع را کاهی در نظر گرفته ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: امسال اولویت ما طرح های عمرانی و تلاش برای تخصیص ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی برای این حوزه را داریم.
همچنین تامین منابع کالابرگ به خوبی انجام شده و تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت و برای ادامه طرح کالابرگ هم در بودجه ۱۴۰۳ تدبیر شده و دولت از این طرح استقبال می‌کند.
 
وی افزود: با اتکای بیشتر بودجه به منابع پایدار مانند درآمدهای مالیاتی، گمرکی و ... که اکنون ۵۲ درصد است بودجه به سمت خوبی رفته و در عین حال دولت تلاش برای افزایش ظرفیت های تولید نفت نیز داشته است؛ بنابراین، از این حوزه برای تامین پول پرقدرت استفاده خواهیم کرد و صادرات نفت و گاز در اولویت خواهد بود.

نوسانات ارز اثری بر کاهش و افزایش درآمد بودجه‌ ندارد

در ادامه خاندوزی گفت: نرخ ارزی که برای دولت در بودجه با اهمیت است و درآمدهای نفتی هم بر آن اساس محاسبه می‌شود، ثابت است و نوسانات ارز اثری بر کاهش و افزایش درآمد بودجه‌ای ندارد. اصلاح بازار ارز از اولویت های ستاد اقتصادی دولت سیزدهم است و در حوزه اطلاع رسانی هم تغییر مشهود رویکرد را شاهد هستیم و منظم شاهد اعلام تخصیص ارز هستیم و امیدواریم ثبات به زودی به بازار برگردد.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین تصریح کرد، در دهه ۹۰ با توجه به غیبت دولت در بخش تنظیم گری مسکن، نوسانات سایر بازارها خیلی سریع بر حوزه مسکن اثر می‌گذاشت؛ اما در دولت سیزدهم تلاش بر تغییر این رویکرد شد و مهمترین اقدام ارائه لایحه ساماندهی اجاره بها بوده و موجرانی که از بیش از حد مشخصی اجاره را افزایش دهند، مشمول مالیات خواهند شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۴
اصلا تعریف اقتصاد نزد شما چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
گرفتن مالیات وفقیرکردن صغیر وکبیر که که وقتی همه نیازمند ومحتاج یارانه شدند برابری ایحادشود ومردم رابابالا وپایبین بردن یارانه ها ببازی بگیرند



همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
همین آقا 4 سال پیش مدعی بود اگر دولت کاری نکنه تورم 15 درصد کم میشه. حالا که افسار رو به دست گرفته سالی 80 درصد تورم ایجاد کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
دیگه دولت داره تمام میشه و سال دیگه انتخابات هست. هنوز دارید وعده آینده می دهید. واقعا چی میشه گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اقتصاد یعنی از هر چی که بتونی مالیات بگیری. ایشالا به زودی مالیات بر اکسیژن تنفسی و ساعت خواب افراد هم وضع می شه. زیاد نفس بکشی یا بخوابی باید مالیات بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
از نظر ایشان اقتصاد یعنی با تورم که همان مالیات پنهان است قیمت یک خودرو 500 میلیون تومانی را 4 میلیارد شود بعد با بهانه خودرو لوکس دوباره از آن مالیات بگیری!!! اقتصاد یعنی راه حل تمام مشکلات افزایش درآمد دولت از مردم است همان افزایش قیمت ها و عوارض و مالیات ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
یعنی بدبخت کردن مردم،یعنی نابودی سرمایه هایه یک مملکت بزرگ،یعنی وضع فلاکت بار موجود،یعنی رانت، و .....
اینا اصلا نمیدونن اقتصاد واقعی چی هست تا بخان نظری داشته باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
غرب رو که قبول ندارید
از شرق هم جز ابزار کنترل چیزی یاد نگرفتید
اگر بهتون بر نمیخوره برید اقتصاد رو از طالبان یاد بگیرید
به خدا زودتر فکری به حال کادر درمان و بیمارستان ها بکنید .آزمایشگاه بیمارستان ما امسال هشت نفر با هم بازنشسته میشن.به خدا آزمایشگاه بیمارستان تعطیل میشه ها ، هر کار میکنید زودتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
مهندس برق یا مکانیک بردارید ...واللا.... وقتی مدیرکل یا وزیر و رئیس با پست نامرتبط با رشته تحصیلی میذارن چه اشکالی داره برای آزمایشگاه بیمارستان هم استفاده بشه
کار آفرینی برای قشر تحصیل کرده کار بسیار ارزنده ای است، امید که چنین اقداماتی بیشتر و بیشتر شود و شاهد آبادانی و شکوفایی کشور بدست جوانان تحصیل کرده خود باشیم، اجنبی کاری برای ما نکرده، نمی کند و نخواهد کرد، باید بدست خودمان کشورمان را بسازیم.
# به امید آبادانی و پیشرفت هر چه بیشتر ایران.
به هرچیزی که اعتقاد دارید در استخدام معلم با وسواس بیشتری عمل کنید اینا قراره فرزندان این مملکت رو آموزش بدن اگر خودشون نه به میهن و نه به دین اعتقادی داشته باشن وضع میشه این که الان جوانها به هیچ ارزشی پایبند نیستن نه اعتقادات درست وحسابی دارن نه به وطن واعتقادات میهن دوستی معلم های قبلی لااقل به یکی از این دو مورد اعتقاد داشتن که جوانان هشت سال مملکت رو با کمترین امکانان وتجهیزات مقابل هشتادتا کشور دنیا نگهداشتن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اون چیزی که جوون هارو بی دین کرده دیدن این همه تناقض و بی عدالتی هست نه اعتقادات معلم ها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
ناشناس 13:17پس از نظر شما نظرات واعتقادات معلم ها در ذهن وتفکرات دانش آموزان هیچ تاثیری نداره ؟؟؟؟برات متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
۱۴:۲۱
برای خودت متاسف باش. این دوستمون اصل مطلب رو گفت حالا تو هی خودت رو بزن به اون راه
تاثیر معلم 5 درصد هم نیست 95 درصد مشکل جای دیگه است
انصاف را تعریف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
انصاف یعنی صدر تا ذیل دولت ریسی
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
مالیاتی که از صاحبخانه بی انصاف گرفتید به حساب مستاجر وایز میکنید یا بحساب و جیب گشاد دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
انصاف جمع انصف است یعنی هر کی هر چی درامد داره باید نصفشا بما بده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
بهانه انصاف هم به دیگر بهانه ها مانند قاچاق و مدیریت مصرف و هدفمندی و ...... برای افزایش درآمد از مردم اضافه می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
انصاف سر چهار را ولی عصر ایستاده
اونوقت این صاحب خانه های بی انصاف را از کجا می خواهید شناسایی کنید . مثلا الان من خیلی صاحب خانه با انصاف بودم و از مستاجرم کرایه کمتری طلب کردم و خیلی هم راضی بوده ولی شما بی انصاف تلقی کنید و مالیات زیاد بگیرید . تکلیف من با شما که مالیات فول می خواهید چیه ؟؟؟ ملاک بی انصافی شما دقیقا چیه ؟؟؟
دو و نیم سال است که شما از هر ترفند و بهانه ای برای افزایش درآمد دولت از مردم استفاده کرده اید نتیجه این برنامه شما افزایش ریخت و پاش و هزینه های اضافی دولت شده و فقر و کاهش شدید قدرت خرید هم برای مردم
صاحبخانه بی انصاف یعنی کی؟ یعنی کسی که اجاره رو 50 درصد زیاد کنه؟
چطور در دولت سید محرومان هر سال تورم 70 درصدی داریم و کل اقلام خوراکی که در کنترل دولت هست داره هر سال 2 تا 3 برابر میشه ولی صاحبخونه نباید 50 درصد بکشه رو اجاره؟
عوض این همه قلدربازی برای مردم اقتصاد رو درست کنید و راهش ارتباط با دنیاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
دولت باید کشور را با مالیات اداره کند الان درامد شهرداریها از ساخت و ساز است با رکود اقتصادی ساخت و ساز کاهش خواهد یافت در نتیجه مالیات از صاحبان خانه باید به شدت افزایش پیدا کند تا هزینه های اداره شهر تامین شود
فقط بلده ژست بگیره
اصلا می‌فهمه چی میگه؟؟!!!!
70 هزار نیرو از بین مردم یا همون طلبه های آموزش دیده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
نکته خوبی بود
اینها که جذب می کنی همه و همه خودی هستند .
آقا یک نفر شیر حلال خورده بگه این درد پول کشور چی است که دلار هر روز بالا می رود
یک نفر که به بانک جهانی و صندوق پول جهان دسترسی دارد از آنها بپرسید که چرا پول ایران بی ارزش می شود
اقتصاددان های داخلی که چیزی سرشان نمی شود حداقل ببینیم آنها چه می گویند
ببخشید با انصاف و بی انصاف چگونه شناسائی خواهند شد ؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
همه بی انصاف هستن مگر اینکه خلافش ثابت بشه !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اول مالیات می گیریم بعدش می شماریم. ببینیم سه تا دارد یا دو تا
ما را به خیر شما امید نیست تو رو خدا شر مرسانید
اول از اینکه بی انصاف تر از دولت در این چهل سال در مملکت نداریم وقتی تورم بالای پنجاه درصد هست یعنی همان اول دولت پنجاه درصد از ثروت مردم را بالا کشید
دوم اینکه از هر قشری اگر مالیات بگیرید سر آخر این قشر فقیر و مستاجر هست که بار مالیات بر دوشش می افتد مثل درس گوی ها در فیزیک دبیرستان اگر به گوی اول ضربه بزنی تمام گوی ها ضربه را به دیگری انتقال می دهند و گوی آخر هست که از جایش میپرد
آره عزیز دل برادر اقتصاد دان
با فشاری که به مردم آوردید کاری کردید که رحم و مروت از جامعه رخت بر کنده.
مگه شما با مردم به انصاف برخورد می کنید؟
یارانه یا همان پول نفت که متعلق به من بود را قطع کردی حالا هم که دست تو جیبم کردی . به خدا من راضی نیستم این پول خوردن نداره پول حرام را وارد چرخه بیت المال نکنید که برکت را از بین میبره
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
ای غربگدا حالا هم که دولت میخواد یه کار درست انجام بده و مالیات هارو افزایش بده و فشار رو به بی حجاب ها به حداکثر بروسه تا مردم زیر بار مشکلات اقتصادی ایمان قوی تری داشته باشند امثال شما میان و با شلوغ کاری فضای خدمت رسانی رو آلوده میکنن
ناشناس
| France |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اینا با این زبان و ادبیات اصلا آشنا نیستن باید با زبان خودشان باهاشون حرف زد تا بفهمند
گیریم که از صاحبخونه بی انصاف یک بابای مستاجری مالیات گرفتید این چه کمکی به اون مستاجر میکنه؟ صاحبخونه اونقدر اجار رو بالا میبره که مالیات شما رو هم از اون بگیره !!!!! چقدر بگیم اینجا سوئیس نیست وزیر اقتصاد ندان !!!1
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
این دیگه مالیات نیست شمشیر بستن از روی برای تاراج مردمه
خودتون میگید صاحب خانه های بی انصاف قطعا مالیاتم میندازه گردن مستاجر
آخه یکی نیست بگه استخدام معلم و پرستار جه ربطی به وزیر اقتصاد داره!!!!وزیر بهداشت و آوزشروپرورشمذاحتمالاربیان راجع به تورم ۹۰ درصدی و دلار ۶۹تومنی نظر بدن!!!
به عنوان مثال بنده سال گذشته رعایت حال مستاجری را نموده و اجاره کمتری مطالبه نموده ام و مالک دیگری در همین محله آپارتمانی که دقیقا متراژ، سال ساخت و امکانات و.... آن با ملک بنده مشابه است را به قیمت بالاتر و بر مبنای عرف منطقه اجاره داده است بنابراین اگر بنده امسال بخواهم اجاره را افزایش بدهم چه دلیلی دارد که امسال مجددا رعایت حال مستاجر را نموده و بازهم اجاره کمتری مطالبه کنم یعنی چه دلیلی دارد که اجاره سال گذشته مبنای افزایش درصد اعلام شده دولت باشد و هیچ پایه و اساسی برای تعیین نرخ اجاره بها نباشد و صرفا قیمت سال گذشته مبنا بوده و در میان عده ای از مالکان همیشه اجاره بالاتری دریافت نمایند و عده دیگر چوب دل رحمی خود را خورده و همیشه اجاره کمتری دریافت نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
تازه مالیاتی هم که از من و شما می گیرند به جیب خودشون می ره نه برای مردم خرج بشه
"از صاحبخانه های بی انصاف مالیات میگیریم" اینطوری اول از همه میگیریم بعد هر کی ادعا داره بی انصاف نیست مستندات بیاره تا بهش برگردونیم
اگه من الان ملکم را رایگان بدم سال بعد همین سازمان امور مالیاتی میگه نه خیر شما بیخود کردی باید مالیات را بر اساس محاسبه ما بدهید
از دولت بی انصاف چطور باید پذیرایی کرد؟
حالا گیرم که مالیات را از صاحبخانه های بی انصاف گرفتید، اون مالیات به جیب کی میره؟ به جیب دولت بی انصاف. ما هم هیچ ، نگاه.
شما آقای وزیر تورم را کنترل کنید ، لازم نیست روی اجاره مالیات ببندین/ دکتر خاندوزی جان
سال بعد صاحبخانه مالیات رو هم اضافه می کنه مملکت داری بلد نیستید ول هم نمی کنید ادعا هم دارید
و شما چقدر دوست دارید که صاحبخانه ها همگی بی انصاف باشند!!!!!! بیا قانون بگذار برای نرخ اجاره ، نه اینکه تو هم یک چیزی بالای اجاره بگیری!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
این دولت روشش اینه که برای دفاع از مظلوم از ظلم کننده پول میگیره برا خودش
و ۲۷ هزار کادر درمان ی و ۷۰ هزار معلم مهاجرت خواهند نمود....
صاحب خانه ها بی انصاف نیستند دولت بی انصاف است که مردم را به جان هم انداخته پول ملی را بی ارز و درامد مردم را کاهش داده مالیات ها را افزایش داده ؟
این دولت بخاد از از کی دفاع کنه از طرف مقابلش پیش میگیره میزاره تو جیب خودش.
واقعا نوبره
در مالیات فقط یک اصل را در نظر بگیرید که کسانی که مشمول مالیات میشوند قطعا دوست ندارند پرداخت کنند و احتمالا به زبان خوش این کار را نمیکنند
صاحب خانه بی انصاف یعنی چی؟! صاحب خانه اندازه تورم به کرایه اضافه می‌کنه. تورم چهل درصدی یعنی چهل درصد اضافه کردن کرایه. به عنوان مستاجر میگم. دولت تورم رو کنترل کنه مثل همه جای دنیا زیر پنج درصد تورم داشته باشیم مشکلات حل میشه
نکته اصلی این است که بی انصاف بیشتر برابر است با مالیات و درآمد بیشتر
چرادولت کمی انصاف در افزایش حقوق کارمند و کارگرنشان نمی دهد و با تورم بالای چهل درصد افزایش حقوق ها بیست درصد است شما کمی انصافنشان دهید شاید صاحبخانه ها یاد گرفتند
خدا صاحبخانه های بی انصاف را زیاد کند که دولت به یک نوایی برسد
انصاف،،،، چه واژه غریب و نابود شده ایست در این مملکت.!!
خیلی از واژه ها و کلمات دیگه تو جامعه ما جایی نداره،مثل عدالت،انصاف، و خیلیهایه دیگه.!!
با این روش اخذ مالیات فقط سرمایه گذاری در ایران محدود و سرمایه ها را از کشور فرار می دهند.اگر امروز چاره اندیشی نکنند فردا دیگر دیر شده و مردم عزیز را ناراضی و عاقبت خوبی هم ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار