بازدید 7029
۱
گزارش کامل تابناک از کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۴ قاره در بیشکک - پنج وزن اول

برق ۳طلای مازندرانی در کشتی آسیا؛ رحمان انتقام گرفت، سامورایی جلوی یزدانی کم آورد/ تاجدینوف کابوس جدید ایرانی‌ها؛ محمدیان هم باخت

عموزاد به فرم دوسال قبل برگشت و انتقام شکست پارسال را گرفت. یزدانی در کشتی که چندبار از حریف ژاپنی عقب افتاد، به سبک سامورایی‌ها مغلوبش کرد و نخودی هم حریف مغولش را در فینال به خاک کشید. نقطه تاریک روز اول باخت محمدیان به پدیده روس تیم بحرین بود
کد خبر: ۱۲۳۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶ 11 April 2024

برق ۳طلای مازندرانی در کشتی آسیا؛ رحمان انتقام گرفت، سامورایی جلوی یزدانی کم آورد/ تاجدینوف کابوس جدید ایرانی‌ها؛ محمدیان هم باخت

تيم ملی کشتی آزاد ایران، در پنج وزن نخست مسابقات قهرمانی آسیا به سه مدال طلا دست یافت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ امیرمحمد یزدانی، رحمان عموزاد و محمد نخودی سه کشتی‌گیر مازندرانی تیم ملی امروز در بیشکک قرقیزستان سه مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کردند. 

 

رحمان ؛ بازگشت آرام به نسخه بی‌رحم

طوفان امروز شاگردان کاوه با طلای عموزاد شروع شد. رحمان که در دور مقدماتی با نتیجه 4 بر 2 اولوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و 7 بر صفر سئون هو یو از کره جنوبی را از پیش رو برداشته بود، در نیمه نهایی هم 10 بر صفر عباس رحمان‌اف از ازبکستان را شکست داد.

این کشتی‌گیر که سال 2023 با قبول شکست مقابل اسماعیل موسکائف مجارستانی و شمیل ممدوف روس به عنوان پنجمی جهان رضایت داد، فینال بازی‌های آسیایی را هم به تولگا تومور اوچیر مغولی واگذار کرد تا سال 2023 برای او تلخ به پایان برسد.

عموزاد کشتی را هجومی شروع کرده و خیلی سریع دو امتیاز از اوچیر گرفت. او در وقت دوم یک امتیاز با اخطار کم‌کاری از دست داد تا نتیجه 2 بر یک شود. دارنده نشان‌های طلای نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان جهان با همین نتیجه کشتی را به پایان رساند و مثل سال گذشته صاحب نشان طلای قهرمانی آسیا شد.

برق ۳طلای مازندرانی در کشتی آسیا؛ رحمان انتقام گرفت/ تاجدینوف کابوس جدید ایرانی‌ها؛ محمدیان هم باخت

 

طلای دشوار یزدانی با شکست یک سامورایی واقعی

بعداز عموزاد نوبت به دیگر دلاور مازنی در مرحله پایانی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا رسید؛ امیرمحمد یزدانی مقابل یوشینوسوکه آئویاگی ژاپنی روی تشک رفت و در حالی که کشتی‌اش با حریف ژاپنی گره خورده بود، در نهایت این مبارزه نزدیک و طوفانی را 13 بر 9 به سود خود تمام کرد. دارنده دو نشان نقره وزن 70 کیلوگرم جهان، پیش از این با نتیجه 9 بر 4 علی بک عثمان‌اف از قرقیزستان و 8 بر 3 مصطفی احمداف از تاجیکستان را شکست داده بود.

یزدانی کشتی را خوب شروع نکرد و 4 امتیاز به حریف داد، اما در لحظات پایانی وقت اول توانست کشتی‌گیر ژاپنی را از بالا به پل بزند و 4 امتیاز بگیرد. اعتراض مربیان ژاپنی یک امتیاز دیگر هم برای یزدانی در پی داشت. امیرمحمد در تایم دوم بازهم از حریفش عقب افتاد و در حالی که کمتر از 30 ثانیه به پایان مانده بود، 9 بر 7 کشتی را باخته بود.

دست از تلاش برنداشت و موفق شد به پشت حریف رفته و دو امتیاز از حریف ژاپنی بگیرد. در حالی که کشتی 9 بر 9 و یزدانی به‌خاطر فن 4 امتیازی برنده بود، در لحظه آخر کشتی‌گیر ژاپنی که نمی‌خواست باخت را قبول کند، روی فنی که قصد داشت اجرا کند، بار دیگر به پل رفت و 4 امتیاز دیگر هم داد تا کشتی 13 بر 9 به پایان برسد. 

برق ۳طلای مازندرانی در کشتی آسیا؛ رحمان انتقام گرفت، سامورایی جلوی یزدانی کم آورد/ تاجدینوف کابوس جدید ایرانی‌ها؛ محمدیان هم باخت

امیرمحمد یزدانی در چرخه انتخابی تیم ملی در سال 2024 ابتدا خودش را در وزن المپیکی 74 کیلوگرم محک زد که با شکست مقابل عادل پناهیان به عنوان پنجمی رسید و با وجود تمایلش به ادامه کار در همین وزن، بار دیگر در وزن غیرالمپیکی 70 کیلوگرم به اردوی تیم ملی دعوت شد و با شکست محمدعلی عموزاد قهرمان وزن 70 کیلوگرم مسابقات کشوری، صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا شد.

 

طوفان در فینال؛ هت‌تریک کامل شد

نخودی در سومین فینال پیاپی ایرانی‌ها، هت‌تریک شاگردان کاوه را کامل کرد و با کشتی تهاجمی در فینال و با ضربه فنی حریف مغول با امتیاز عالی، به نشان طلا رسید.

در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 از سد خیدیر سیف الدین اف کشتی‌گیر روسی از بحرین گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد اولویف از تاجیکستان با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

نخودی در دیدار پایانی با نتیجه 12 بر 2 انخبایار بایامبادورج از مغولستان را از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست یافت. نخودی که شش بر صفر پیش بود، روی یک بارانداز نزدیک بود غافلگیر شود اما بلافاصله رو کرد و فقط دو امتیاز هم به حریف داد. او در همان ابتدای تایم دوم موفق شد امتیازات خودش را به 12 برساند و با امتیاز عالی 12 بر 2 مقابل حریف به برتری برسد.

 

تنها حذف شده ایران در روز اول؛ بازهم سبک‌وزن

سبک‌وزن کشتی ایران قرار نیست خوب شود. در تاریخ کشتی هم ایران معمولا خیلی کم و نادر، سبک‌وزن مدعی در جهان داشته است. در قهرمانی آسیا هم ثابت شد که هنوز این ضعف وجود دارد و دفع نشده است.

برق ۳طلای مازندرانی در کشتی آسیا؛ رحمان انتقام گرفت/ تاجدینوف کابوس جدید ایرانی‌ها؛ محمدیان هم باخت

در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱۰ مغلوب اودیت از هند شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. خواری در این گروه با نتیجه ۶ بر ۴ از سد آلماز سامانبیکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب کوم هیوک کیم از کره شمالی شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

 

 برنز محمدیان هم تلخی باخت به تاجدینوف را پاک نکرد

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با احمد تاجدینوف قهرمان جهان و بازی های آسیایی از بحرین با نتیجه 8 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدیان در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر هیبیکی ایتو از ژاپن را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

تاجدینوف از پارسال در این وزن حساس ظهور کرد و با شکست اسنایدر، عبدالرشید سعدالله‌اف و مجتبی گلیج ، نشان داد رقیبی ندارد. محمدیان باید برای اثبات خود این پدیده روس تیم بحرین را می‌برد اما شکست سختی خورد.

 

جمعه؛ رونمایی از هادی وفایی‌پور 

فردا (جمعه - 24 شهریور) هم رضا اطری در 61 کیلوگرم، حسین ابوذری در 74 کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در 86 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در 92 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود در بیشکک خواهند رفت. همچنین رونمایی از هادی وفایی‌پور در 86 کیلوگرم از جمله جذابیت‌های مسابقات فردا خواهد بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امیر محمد یزدانی باید دفاع کردنش را قوی کند که راحت امتیاز از دست ندهد .عسگری محمدیان به هر حریف صاحب نامی راحت می بازد چون از نام حریفان می ترسد و نه خودشان .نمونه المپیک توکیو نمونه جهانی بلگراد 2023
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار