بازدید 1580

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸ 10 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید و بارش باران، مواج خواهد شد و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۹ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا ۲.۹ متر در مناطق ساحلی و در فراساحل نیز تا ۴.۶ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران غرق شدن شناگران، غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط از جمله شناورهای صیادی، آسیب به قفس ها و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار عنوان کرد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه، تمام فعالیت های دریایی طی این مدت را به ویژه از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه که اوج فعالیت سامانه است، ممنوع اعلام کرد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران در روز چهارشنبه در نیمه غربی استان نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر به تدریج با بارندگی و وزش باد به نسبت شدید و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری و از شب ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، وزش باد به نسبت شدید، بارش متناوب باران و در مناطق کوهستانی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع با بارش برف و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روز شنبه آینده نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که کجور نوشهر با ثبت دمای ۲۲ و کیاسر با ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکر مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود چهار درجه کاهش خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست