بازدید 96486

انتقاد «کیهان» از مولوی عبدالحمید

سیاه‌نمایی مطلق عبدالحمید در مورد وضعیت مردم و تقابل با توسعه سواحل مکران در حالی است که از قضا این پروژه به نفع همین مردم است.  او پیش از این هم در شهریور ماه ۱۴۰۲ علیه پروژه توسعه مکران موضع گرفته بود.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱ 08 April 2024

به گزارش «تابناک»، روزنامه کیهان در مطلبی نوشت: گروهک تروریستی جیش‌الظلم دلیل اقدامات تروریستی هفته گذشته خود در چابهار و راسک را «ناکام‌گذاشتن پروژه و طرح توسعۀ سواحل مکران» عنوان کرد و این در حالی است که در هفته‌ها و ماه‌های قبل از این عملیات تروریستی، عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان هم بار‌ها علیه طرح توسعه مکران موضع گرفته بود. 

روزنامه جوان درباره این همسویی عجیب می‌نویسد: اواخر هفته گذشته، چابهار و راسک صحنه رویارویی نیرو‌های حافظ امنیت ایران با تروریست‌های جیش‌الظلم بود. این بار تلاش کردند چند مرکز نظامی در جنوب استان سیستان و بلوچستان را به تصرف خود درآورند، اما ناکام ماندند و علی‌رغم بیانیه‌های فریبنده که از مردم می‌خواستند در طول درگیری در خانه‌های خود بمانند، پس از ناکامی و در حین فرار وارد ساختمانی که محل سکونت مردم بود، شدند و با گروگان‌گیری مردم، در واقع از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند. 

تروریست‌های جیش‌الظلم صراحتاً در بیانیه خود پس از عملیات‌های تروریستی هفته گذشته اعلام کرده‌اند که برای ناکام گذاشتن پروژه و طرح توسعه سواحل مکران دست به چنین اقدامی زده‌اند. آن‌ها تلاش دارند با ایجاد ناامنی، هم مسافران را از آن منطقه فراری دهند و هم مانع سرمایه‌گذاری شوند. 

در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار اهمیت منطقه مکران در سخنان مقام معظم رهبری مطرح شد، از آن زمان توسعه این سواحل همواره در مواضع و نشست‌های مسئولان مطرح شده است، اما پروژه با کندی بسیار همراه شده است. 

سرانجام دی ماه ۱۴۰۲ کلیات طرح در هیئت دولت به تصویب رسید. به گفته یک کارشناس، «دسترسی به منابع غنی انرژی، تسلط بر مهم‌ترین مسیر انتقال انرژی و کالا در سطح جهان، فراهم کردن دسترسی کشور‌های محصور در خشکی در آسیای مرکزی به آب‌های آزاد و قرار گرفتن در مسیر دریایی راه ابریشم و راه ادویه بخشی از این قابلیت‌ها بوده که پیشرفت و توسعه کشور را به این سواحل گره زده است.» 

از سویی این توسعه می‌تواند باعث رونق کسب و کار مردم در آن منطقه شود؛ و این همان چیزی است که تروریست‌های تجزیه‌طلب نمی‌پسندند. چه آنکه بهانه آن‌ها برای اقدامات تروریستی را که مبتنی بر عدم رسیدگی به آن منطقه بوده، از دست‌شان خارج می‌کند. 

در این میان، همسویی تروریست‌ها با صحبت‌های مولوی عبدالحمید در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان جالب توجه است. میان آخرین موضع‌گیری عبدالحمید علیه توسعه مکران با زمان انجام عملیات‌های تروریستی هفته گذشته، کمتر از ۴۰ روز فاصله است. 

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بود که عبدالحمید به بهانه سیل در سیستان و بلوچستان، طرح توسعه مکران را «بزرگ و بلندپروازانه» دانست و در موضعی پوپولیستی گفت: «هزینه‌هایی که می‌خواهید برای سواحل مکران و اسکان دیگران در این سواحل خرج کنید، این هزینه‌ها را برای رسیدگی به همین مردم و حل مشکلات زیرساختی آن‌ها انجام بدهید.... بهتر است به‌جای این پروژه‌های بزرگ، به ملت ایران رسیدگی شود که نان برای خوردن ندارند و از فقر و گرسنگی و تنگدستی تلف می‌شوند. اگر کشور سرمایه‌ای دارد بهترین مصرف آن همین مردم هستند. رسیدگی به ملت از هر برنامه و پروژۀ دیگری مهم‌تر و بزرگ‌تر است.»

سیاه‌نمایی مطلق عبدالحمید در مورد وضعیت مردم و تقابل با توسعه سواحل مکران در حالی است که از قضا این پروژه به نفع همین مردم است.  او پیش از این هم در شهریور ماه ۱۴۰۲ علیه پروژه توسعه مکران موضع گرفته بود. جالب آنکه در سال‌های گذشته، او از این طرح دفاع و حتی مخاطبان خود را تشویق به آموختن فنونی می‌کرد که بتوانند در این پروژه ایفای نقش کنند. حالا، اما با رد پروژه توسعه مکران، به زمینه‌سازی روانی برای توجیه عملیات تروریستی تکفیری‌ها دست می‌زند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۶
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۳۹
روزنامه کیهان روزنامه مستقل نیست مافع کیهان با منافع مردم و حق مندرج پذیرفته شده ی انها در سازمان ملل و قانون اساسی کشور 180درجه زاویه داره مدافع رانت خواران هست
مولانا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
این مردک باعث کشته شدن سربازان بیگناه امنیت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
سلام مولاناباید درباره مظلومیت مردم غزه هم صحبت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
جانم فدای مولانا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
عجب خوب بلدین هر چیزی رو به هم ربط بدین دمتون گرم خدا وکیلی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
مولانا ،❤️☝️☪️
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
اهل سنت برای تحریف حدیث پیغمبر که فرمود من کنت مولاه فهذا علی مولی ، میگویند مولی به معنای دوست است نه خلیفه و جانشین

اگر این صحیح است ، پس واژه مولانا که به عبدالحمید میگویید به این معناست که عبدالحمید دوست و رفیق شماست
آرین برنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
خخخخخخخخ
مکران زببا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
طرح توسعه سواحل مکران نه تنها مورد انتقاد مولوی عبدالحمیداست بلکه مخالفان زیادی در بین جامعه شناسان و کارشناسان خبره ی برنامه های توسع دارد..و بجز کارگری برای مردم استان نفهی ندارد.مثال سد های جنوب بلوچستان و سکاحل مکران را ببیتید در حالی که ده تا پانزده سال از آبگیری سدهای زیردا ن و کهیر و پیشین گزشته هست کانال کشی و لوله کشی پشت سد متوقف شده است اما در عوض برای خراسان از سواحل مکران آب می برند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
مولوی عبدالصهیون
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
مولانا چی مشکل ما از داخله وقتی کفتارهای بیرون احساس
ضعف در داخل رو میکنن به فکر به دست آوردن غناعم میوفتن حالا وطن فروش بی شرف آمینه در طول تاریخ کهن ایران بوده وهست
سلام .کیهان بنویس.
آقای عبدالحمید .امام جمعه محترم زاهدان. نه امام جماعت مسجد مکی زهدان

واقعا که....... ....
چرت نگو چرت نویس
این شیخ اسکورت مایه ننگ بلوچ است ...مردک ۲ زار علم سیاسی نداره ..بابا سعودی هم دست از سر مابرداشت تو دیگه چته ؟ اصلا چی میگی ؟
من کاری به مولوی عبدالحمید ندارم ولی این را می‌دانم که روزنامه کیهان چرت و پرت زیاد میگه، مخصوصا سر دبیرشان شریعتمداری
کشوری که تحریم است نیازی به بندر گاههای جدید ندارد
کیهان چرا ازریسی انتقاد نمیکند پرایدپنچاه میلیون شدسیصدچهل میلیون تومان.چرا دلار ۲۳ هزار تومانی شد۶۵ هزارتومان گوشت هشتاد هزار تومان شد۶۰۰ هزارتومان چراکیهان سکوت‌ کردوفقط به روحانی گیر میدادیک بام ودو هوا
چرندیات این مامور انگلیسی خریداری ندارد جز همان افراد جیش الظلم که دست پروده اش هستن در مسجد ضرار
ما چند روز پیش چابهار و زاهدان بودیم
شهری زیبا که مردمش در فقر هستند
خیلی زیرساخت ها رو ندارن
تیس نزدیک چابهار کوچه ها کاملا خاکی
گواتر بچه ها از بی آبی له له میزدن بطری آب آوردم باور نمی‌کنید دست میگرفتن زیر آب همو هل میدادن برا یه ذره اب
فقر زیاد
حسین ..ی تا حالا آمده اون قسمت ها رو ببینه ک ؟
پیشرفت سواحل مکران برای مردم بومی هیچ نفعی ندارد و دولت فقط سعی می‌کنه بافت جمعیتی منطقه رو عوض کنه اما مردم بلوچ در مقابل این توطئه ها هوشیار هستن مولوی عبدالحمید حرف حق رو میزنه به خاطر همین شریعتمداری تهش داره میسوزه
درود برشرفت مولانا
این منافق مسیول خونهای ریخته شده است
عبدالحمید باید جوابگوی خون شهیدان بی گناه امنیت باشه
دروغه
عجب!!!!!
هرچقدر بخواهید وجهه دوست داشتنی مولانا رو خراب کنید موفق نمی شوید
ایران اسلامی نیازبه همدلی وهمسویی درتمام اهداف اعم ازفرهنگی۰اقتصادی و۰۰رادارداینکه هرکسی سازخودش را بزندوباتشریفات چندماشین شاسی بلنداحساس منییت کند کاربه جایی نمیبرد۰این حرکات بجز انزوا وطردشدن ازجامعه اثردیگری ندارد۰درشرایط بحران بایدکنارهم باشیم وآب به اسیاب دشمن نریزیم۰مابرای بقاایران خون دلها خورده ایم۰
مولانا عبدالحمید نه طرف گروهک است نه دشمن توسعه سواحل مکران لطفا الکی هر حرفی رو به مولانا عبدالحمید ربط ندهید دشمن جمهوری اسلامی اسرائیل هست
شما در حدی نیستید که درباره حضرت مولانا نظر بدهید ....
مولانا نه مولاکم.. مولای شماست،!!!
به نظر شما، یکبار بهتر نیست آدم، یک مسافرتی غیر رسمی با هزینه کرد جیب خودش، برود سیستان وبلوچستان؟!؟.
بهتراست حمیدمرادزهی عوض سفره های چرب وپرگوشت درامارت خودوحمایت مالی وسیاسی مخفیانه ازگروه های تروریستی مثل جیش العدل،همین هزینه ها رابرای برطرف کردن محرومیت مردم منطقه خودکند
مولانا افتخار بلوچستان و اهل سنت است.
چه طور از خدا نمی‌ترسند!گمراهی این همه آدم به پاشون نوشته میشه طفلی اونایی که پای منبر این میشینن و گولش رو میخورن . خودش حداقل پول میگیره این مزخرفات رو میگه مردم بیچاره که پولم گیرشون نمیاد و اخرتشونم میبازن
حرف درستی میزنه اگر سرمایه هست برای همان مردم خرج کنن بعد به فکر سواحل مکران بیفتن
آیا کیهان از صدیقی وپناهیان ونوسی وخاورمیانه هم انتقاد کرد
جناب مستطاب عید الحمید از خر شیطان پیاده شو این قدر ادای دلسوزی برای ملت ایران را از خودت در نیاور اصلا بهت نمیاد فقط برو روز هزار با شکر خدا را به جا بیاور که تبعه ایرانی نه عربستان.به والله قسم اگه تبعه اش بودی و این گونه مشق می کردی گزدنت را تا حالا هزار بار زده بود.
عزت ایران مولانا عبدالحميد
مولوی دروغ نگفته مگردفاع ازمردم بنظر شما سیاه نمای هست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
عبالخبیث خیلی هم دروغ میگه حامی جیش الظلم
سلام مولانا باید در باره مردم مظلوم غزه هم صحبت کنند اخه یادمه مرحومه مهسا امینی خیلی فرمایشات داشتند
تا این در سیستان هست،این منطقه روی آرامش و توسعه نمی بینم.
این طفلک معلومه از جای دیگه خط میگیره و دست خودش نیست!!!!@
این مردک باعث شهید شدن بسیاری از بهترین سرمایه های انتظامی کشور شده و باید تاوان بدهد ....
بابا توسعه رو ویل کن اول بیا جاده روستای ما رو اسفالت کن نزدیک چابهاریم
شیخ پر حاشیه
شریعت مداری پدر سیستان و بلوچستان را دراوردید افغانی شناسنامه دار شد بلوچستان بی هویت ماند
پروژه از سال ۸۷ تا ۱۴۰۲ طول کشیده تا کلیات به تصویب برسه بعد مشکل رو گردن دیگه میندازین
به خدا ما اهل سنت بلوچ از دست این عبدالحمید خسته شدیم ما مملکت و رهبرمون اقای خامنه ای رو دوست داریم ولی مولوی خودش رو بازیچه استکبار کرده توی مسجد مکی خیلی ها از طریق مواد مخدر امرارمعاش می کنند
تروریست ها که تکلیفشان مشخص است میتوانیم حساب کنیم دشمن وبدخواه ملت هستند ولی اهالی بومی گلایه دارند که همه منافع منطقه مکران به دست افراد غیر بومی وجریانهای دیگر سپرده شده وسهمی برایشان قایل نیستند.
این بابا ظاهر ا هم نفس و هم عقیده تروریست های معدوم اخیر است..... اونها هم در بیانیه اشان از طرحهای سازندگی در ان منطقه شاکی بودند. و کشورها را از همکاری و سرمایه گذاری بر حذر می کردند.... ای بابا را پرونده اش را جلو بندازید.... شاید فردا دیر شود.
سلام
همش باعث ناامنی هستن ایشون....
مولانا عبدالحمید هیچ نقشی در حمله راسم نداشته او فقط یک خیر خواه برای مردم بلوچ ومردم ایران زمین است
لعنت خداوند بر دشمنان ایران
شما از مولوی انتقاد می‌کنید و میگید این توسعه بنفع همین مردم بلوچه ؟؟؟ ریس مرکز توسعه از همین مردمه ؟؟؟ فرمانده سپاه استان و کدام شهرستان از همین مردمه ؟؟؟ فرماندهان ارتش و نیروی انتظامی استان و کدام شهرستان از همین مردمه ؟؟؟ شورای تامین استان و کدام شهرستان از همین مردمه ؟؟؟ووووو
اگر روزی عامل روزنامه کیهان مثل یک رسانه عمل کرد و در خصوص مطالب پاسخگو، جریمه یا بسته شد، بدانید ناهنجاری‌های اجتماعی، بی قانونی، خودسری ، کوتوله فکری و افکار خوارجی پایان یافته و قطار حکمرانی واژگون شده به خط و مسیر حرکت عقلانیت برگشته ....
به خداکه فقط دنبال این هستید از آب گل آلود به نفع خودتون ماهی بگیرید
مولانا و مردم با ناامنی مخالفن
روزنامه وزین کیهان ، از شما بعیده از عبدالحمید زهی انتقاد کنید چون تکلیف ایشان روشنه و نباید در رسانه شما با مطرح شدن بزرگ بشه ، آقای عبدالحمید دچار فقر سواد علمی هست و با ترفند یک عده آدم ساده و احساسی را سرکارگذاشته و ازاین باب برای خودش عزتی فراهم کرده و خلاصه ایشان از اینور که نونی در نیاورده حداقل صدای بیکانه ها شود درآمد خوبی خواهد داشت ،زیرپرچم شما چی داره ؟ الان عربستان هم نونش نونه
مولانا زنده باد
درود‌بر‌مولوی‌عبدالحمید‌بنده‌خوب‌خدا‌
شوش
خوب اگر سران وقبائل ناراحت واز این پروژه آزار و اذیت می‌شوند چرا دراستان دیگری که‌ به این منطقه نزدیک وامکان تاسیس دارد اجرا نمی کنند که هم استان وهم بقیه استقبال می کنند
سهم بهره مندی مردم منطقه از پروژه های دولتی بزرگ مانند مکران چقدر خواهد بود؟ آیا فقط مزد و حقوق کارگری و کارمندی نصیبشان می شود یا در سود های کلان بندر هم شریک خواهند شد؟معمولا در اجرای اینگونه طرح ها سودهای اصلی از آن دولت و بانک ها و سرمایه داران خاص می شود.مسئولین باید به مردم منطقه ،شفاف توضیح بدهند تا همه روشن شوند و بهانه ای هم دست کسی نباشد.
آقا ی روز نامه جوان!! شما مردم در حال احتضار و رو به موت رو ول کردید و چسبیدید به توسعه سواحل مکران ، دقیقا همون حرفی که مولانا عبدالحمید زده است.
کیهان بهتره در باره صدیقی هم بنویسه تا مردم اطمینان داشته باشند
پولانا
مولوی جان تجربه نشون داده همینایی که دنبالت راه افتادن حلوا حلوات میکنن فردا اگه کاره ای شدی فحشت میدن، تو عالم دینی هستی بچسب به قران و سجاده.
مکران که دست چین باشه
حتی ساکنان به عنوان کارگر ساده هم نباشند
چه سود
حضرت عشق زنده باد مولانا شیخ السلام عبدالحمید جانم فدانم بفدایش مرگ بر دشمنانش۔۔۔
مولانا در قلب ما جا داره عزت دست خداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
یه دلقک ترسناکه
طرض حرف زدنشو ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
??
مسوول تفرقه نامه کیهان نه تنها بزرگان ومعتمدین استان بلوچستان را صاحب حقی درخانه وسرزمین جدوابادیشان نمیداندخیال میکندتوکشوربه این عظمت ومردم اهل نظروتفکربرای هرمطلب بایدازاو اجازه بگیرند!؟وخودش رافراموش کرده کیست!؟فقط پشت گرم به منبع قدرت هستی واگرنه هیچ ارزشی نداری.
خیانت عبدالخبیث علنی هست و باید چشم فتنه در مسجد ضرار را کور کرد
ایشون رد نکرده گفته اولویت با مردم فقیر و زیر ساخت باشه
بعد شما به رانتتون برسید
کیهان نگه کی بگه؟؟؟
شریعتمداری فعلا درخصوص گرانی دلار و دینار و درهم و مایحتاج مردم هم کور شده هم کر شده زبون نداره ...نه چشم داره ببینه و گوش شنوا برای درد مردم ...فقط خودش امیال منافع طلب خودش در چی باشه همون منعکس میکنه....هل یستوی الذین یعلمون والدین لا یعلمون....
آنچه که مسلم است این مولوی خود فروخته آتش ّیار نعرکه هر کلمه ای که میگوید حرف خودش نیست. او از اسرائیل بارها حمایت کرده .ودر ده سال گذشته نقش منفی و علیه جمهوری اسلامی بوده. ساختن مسجد فوق لاکچری همچون مسجد زرار دقیقا مثل مسجد ایاسوفیه و با پول ال سعود..
چرا کیهان درباره همه چیز نظر میده و خوشبختانه از هیچ چیز اطلاع نداره
سردبیرکیهان تو که اختلاف میندازی،جناب مولانا کجا حرف بدی گفته،به نوشته خودت گفته این سرمایه ها را اولصرف مردم کنید نان خوردن ندارن،بعد اوضاع زندگی مردم ازنان خالی بهتر شد اون موقع صرف پروژه های بلند پروازانه کنید ...
چیز دیگری نبود که به مولانا ربط بدین شما هرچی بگید مولوی عبدالحمید نورچشم ماست
عبدالحقیر تو مزدور.. جوری سراغت میایم که پشه های اطرافت هم متوجه نشوند.. انشاالله..
بیچاره فکر میکنه رهبر اهل سنته ولی جز یه منافق چیز دیگه ای نیست کسی که دلش بحال مردمش نسوخته و فقط به فکر منافع شخصیش باشه خود ایشونه حتی حاضره مردمو قربانی کنه تا به هدفش برسه
با آل علی راه علی نام علی هر که در افتاد...
من واقعا دلم میخواد بی طرف حرف بزنم قضاوت هم نمیکنم ولی واقعا ایشان حرف درستی زدن خوب مردم بلوچستان و زاهدان و بخصوص روستاهای آن اطراف واقعا وضعیت معیشتی درستی ندارن حتی در مستند ایران گرد هم بنمایش گذاشته شد خوب ایشان هم گفتن اول مردم واقعا این صحبت بدی است قضاوت با خدا
دولت امارات و قطر بشدت مخالف توسعه سواحل مکران هستش با دادن پول های گزاف به ترویست ها قصدش ایجاد ناامنی و جلوگیری از توسعه سواحل مکران هستش ایناها در مقابل ترویستهای داعشی در سوریه عددی نیستن سپاه اونارو نابود کزد اینا که چیزی نیستن،در ضمن این حرکت امارات و قطر و عربستان و کشوندن ناامنی به مرزهای داخلی ایران بی پاسخ نخواهد ماند
بمولوی عبدالحمیداعتمادی نیست پشت پرده ی ملوی رابررسی کنید زیرکانه فعالیت سیاسی داردعلیه حکومت ریگی هامیسازد
تمام مشکلات استان ازجمله کشتن مردم بیگناه تاسوکی ترور قتل وکشتار وراسک وچابهار همه سر همین بنده خدا است ملت ودولت هم میدانند وعلنا اشکارا میگوید فردی که از طرف وهابی ها وعربستان وصهیونیسم تغذیه میشود
من نمیدونم چرا این عبدالحمید رو که مواضع پان بلوچی داره رو رهبر برکنار نمیکنه. مماشات تا کی. یک پان بلوچ در سمت امام جمعه ندیده بودیم که دیدیم.دلیلش طرفداراش هستند خوب اخرش چی این کار باید هر چه زودتر انجام بشه.
شما کوچکتر از اونی که راجع به عبدالحمید اسماعیل زهی موضع بگیری.
همه دنیا می دونن ایشون انسان شجاعی هستن.وهمچنین صادق.
چیزی هم بهشون نمی چسبه خودتونو خسته نکنین.
التماس تفکر
مولوی خیر خواه امت به کشتن یه انسان کافر هم راضی نیست چه به خودی شاید همان کافر یه روز اصلاح شه این مطمئن باشی سیاست مدارن پدر مادر نمی شناسند از اب گل آلود ماهی میگرند
عبدالحمید راست گفته مردم نون ندارن بخورن بعضی خانوادها سال‌های متوالی نمی توانند گوشت کافی و غیره بخورن دولت اول مشکل اصلی مردم را حل کند بعد بره دنبال کارهای بعدی مثلا مشکلات نبود مدارس و اشتغال و ......
این خبر اگر از روزنامه ای غیر از کیهان اعلام می شد ارزش خواندن داشت.ولی.....
هرطرحی که برای ملت ایران سودمند باشد خوبه بشرط اینکه منفعت طلبها مثل همیشه دست از دست اندازی به سودخودسون بردارن
دشمنان ایران اسلامی علیه هر چیزی زدند معلوم است که آن به نفع مردم است و اینها دوست ندارند هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل شود و دوست دارند مشکلات مردم هر روز بیشتر شود تا آنها بتوانند از آن سوئ استفاده کنند اینها اگر بتوانند کل ایران را به آتش می کشند تا حرف‌های آنها درست از آب در بیاید و مردم به نان شب شان محتاج باشند.
مولانا عبدالحمید دلسوز کشور است
سواحل مکران باعث ابادانی زاهدان و شغل برای مردم اون منطقه میشه
ما مردم ایران امنیت میخواهیم ؟ امنیت از نان شب برای ما مردم بالاتر است ؟ امنیت که نباشد ، گردشگری نیست ، دانشگاه و حوزه معنی ندارد ، نفت و بتروشیمی معنی ندارد ، آقای عبدالحمید دو پهلو حرف می زند ، دنبال اختلاف و تفرقه است ،
حیف نام مولانا
ازیک نظردرست میکه که وضعیت معیشت مردم آن هم درکشورثروت مندایران این باشد بخدا قشرضعیف جامه جلوی زن وبچهاشون شرمنده هستن ولی کیه که ببینه
باسلام و احترام حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای عبدالحمید شخصیت بالاتر از این حرفهای را دارد به ایشان این کارهای ناپسند اکیدا" نمی‌چسبد خداوند متعال پشت پناه ایشان باشد انشاالله....
چی بگم تا کی
چقدر باید نمک نشناس بود که از بیت المال این مملکت بخوری و پیشنهاد مذاکره با جیش الظلم بدی لعنت بر هرچی منافقه
خیلی روح بهش نظام داده است چکاره است در امور مملکت اینقدر دخالت میکند
بخداقسم همین کاری این آقاکه خودش مولوی(روحانی) مینامه برای بازداشت، وبرکناری ازامامت جمعه بدست مردم فهیم بلوچستان کافیه، از وزی که این آقاشروع بحرف زدن کرد، یعنی به نوعی قاطی مسائل کردخودشو، ناامنی به سیستان و بلوچستان آمد
??????
تابی چرا نظرات رو نمیچاپی لامصب؟؟
درود بر مولوی عبد الحمید دلسوز مردم
سلام من خودم یک جمهوری خواه وشیعه هستم وبرادران اهل سنت هم برادران وهم وطن من هستند برحال باید به تمام مولوی های اهل سنت هم به صحبت های آنها باید گوش وتوجح کنند آنها هم حرف بی ربط نمی زنندگان دل مردم حرف میزنند
آنها نقشه های بیگانگان را در منطقه پیاده می کند پیاده نظام دشمن هستند در فکر تجزیه می باشند از ادغام جمعیت می ترسند عبدالحمید باید رسواشود
بروعموکشورخودت افغانی
خون جوانان این مملکت به گردن عبدالحمید هست که منشا ناامنی در بلوچستان هست... خدا ازش نگذره....
همه مردم سیستان میدونن توسعه مکران یعنی عبور از فقر و رشد و توسعه حقیقی سیستان و بلوچستان و این کار تحول بزرگی در اقتصاد مردم اونجا و توسعه کشور خواهد بود. عبدالحمید مطالب اربابان غربی رو به مردم دیکنه مبکنه و خیانت در حق مردم محروم اون منطقه دستور کار این بوده و هست
یکی نیست این مولوی عبدالحمید سرجایش بنشاند .اگر تو حافظ قشر مستضعف بودی که اطرافیان میلیاردی نداشتی سوار ماشین های بیست میلیاردی نبودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
این ماشین ها مال افرادی هست که خودشون با عشق در خدمت مولانا هستن مال مولانا و اطرافیانش نیستن
بالاخره اینم یه روز دمش در تله گیر میکنه
این اقادیرازخواب بیدارشده داره پروژه تمام میشه تازه اعتراض داره شب بخیر
چوناربابان مولانا پشتیبان رژیم کودک کوش اسرائیل قاصب هستند هرچه مردم بلوچ فقیر تر باشند بهتر فریب سخنان مولانا که ازطرف آمریکا به ملوی دیکته شده می‌خورند
مولانای دوست داشتنی
عبدالخبیث
جناب مولوی عبدالحمید درد مردم رو میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
نکنه درد مردم ماشین ضد گلولشه انگار اوباماس کی میاد خودشو جهنمی کنه براین
عربستان اقتدار داشت شیخ باقر نمر شیعه را اعدام کرد هیچکس هم ککش نگزید این شیخ نیز مفسد فی الارض است .بخدا حکومت باید ابتدا امنیت وآرامش را به درون برگرداند وقت این کار کی میرسد نمیدونم ولی مصلحت باعث نجات این شیخ شده
سعی کنیم. سمت درست تاریخ. بایستیم. وحقیقت بنویسیم. سید ابرا هیم ریس جمهور. ایران لطفا. تورم. دولت انقلابی. مهار کند. مردم. کمرشون. شکسته مخصوصا. ایالوارها. وکارمندان وکارگران.
مولاناعبدالحمیدصدشرف داره به امثال حسبن شریعتمداری دردینداری وصداقت.
خدابه توفیقات ایشان بیفزاید به امید پیروزی دربرابر گرانی ها وخدا همه ی مسولین رو هدایت کنه تا یه فکر خوبی برای مردم ایران بکنند
وقتی که این آقا در مسجد چند هزار میلیاردی که داره میسازه قدم میزنه چرا به یاد مردم فقیر نیست.توی مسجد ساده هم میشه نماز خواند.آدم نباید فقط جلوی پای خودش رو ببینه.
کیهان بهتره مفاد قرار دادهای ایران با چین و روسیه را نیز انتشار دهد.
کیهان فقط چرت وپرت میگه ازخدا بترس کیهان تهمت نزن مشکل امنیتی کشور رو چرا به گردن اشخاص میزارید
تا زمانی که این هست استان ما روی آرامش نمیبینه
دیگه مردم کیهان شریعتمداری رو هم میشناسن که با ای اراجیف چی قصد دارد
حرف بدی نزده .بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان آب برای خوردن ندارن و راه درست حسابی و هزارتا چیز دیگه حتی شناسنامه اونوقت تو داری از چی حرف میزنی رشد اقتصادی و سرمایه گذاری؟کیهان استاد مغلطه هست
مولانا عبدالحميد دل سوز این مردم و کشور است ولی متاسفانه عامدانه سعی می‌کنند ایشان را تخریب کنند
چون مشکلات مردم را میگه آدم خوبی نیست دلار هم تقصیر مولانا است ؟
به نظرم مولانا نمیخادسیستان بلوچستان پیشرفت کنه.
آنهایی که از عبدالوهاب ۲حمایت میکنند واقعا با خودشون چند چندین البته ما مشکلات را انکار نمی‌کنیم خود مردم زاهدان باید غیرت کنند بندازنش بیرون و الا داعش ۲را به جون همین طرفداران ساده لوحش میندازه تقصیری ندارن تا بی سوادی را ترویج می‌کنه معلومه سوار میشه چرا حتی حاظر به مناظره با دانشجویان همان منطقه هم نیست این بیسواد خود ملا خوانده
کیهان چراازاختلاسهای کلان ازدزدی ازگرانی ازفقرچیزی نمیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار