بازدید 1188

معلمان ورزش در گیلان نجات غریق می‌آموزند

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان گفت: معلمان ورزش و تعدادی از دانش آموزان مستعد در استان زیر نظر این هیات تحت آموزش منجیان غریق قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹ 04 April 2024

به گزارش «تابناک»، هاشم اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله تعدادی از مغروقان در گیلان بومی هستند، این آموزش با همکاری و تعامل اداره کل آموزش و پرورش انجام خواهد شد و تعدادی از منجیان غریق این استان این آموزش را برعهده خواهند گرفت.

وی افزود: خوشبختانه طی سال گذشته تعداد مغروقان در گیلان کاهش چشمگیری داشته و امیدواریم که این روند همچنان ادامه یابد؛ زیرا حتی یک مغروق نیز زیاد است که در این راستا، طرح آموزش به دانش آموزان و معلمان ورزش در این استان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته در سال گذشته هیات نجات غریق و غواصی گیلان عملکرد مطلوبی داشته و به همین دلیل تعداد مغروقان سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن ۷۵ درصد کاهش پیدا کرد که این امر نشان از زحمات منجیان و متولیان نجات غریق استان است.

اسماعیلی ادامه داد: در طرح آموزش به معلمان ورزش و دانش آموزان دوره‌های پیشگیری از غرق شدن، آگاهی رسانی و همچنین نحوه شنا کردن در دریا و از سوی دیگر اینکه در چه مکانهایی باید شنا کرد تا خطر غرق شدن کاهش یابد را به دانش آموزان و معلمان ورزش استان می آموزند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان در ادامه به حضور منجیان غریق در تعطیلات نوروز امسال در سواحل گیلان نیز اشاره و بیان کرد: در این طرح حدود ۱۳۰ نفر از منجیان غریق در نوار ساحلی گیلان در قالب گشت‌های موتوری، قایقی و نظارت‌های میدانی وظیفه حفاظت از سلامت و جان مسافران را برعهده داشتند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: منجیان غریق از ابتدای سفرهای نوروزی در نوار ساحلی گیلان در قالب ایستگاه‌های متعدد مستقر بودند و حدود ۲۰ درصد از ظرفیت منجیان غریق استان در نوار ساحلی در این طرح حضور داشتند که البته این طرح با تعامل استانداری گیلان و همچنین فدراسیون نجات غریق و غواصی انجام شد.

وی در خاتمه گفت: به طور معمول این طرح در ایام نوروز در سواحل جنوب کشور انجام می‌شود اما امسال تصمیم گرفته شد تا با حضور منجیان غرق گیلان در سواحل این استان نیز انجام شود؛ که در این طرح، بیشتر بحث پیشگیری و آگاهی رسانی برای مسافران انجام شد.

همه ساله حدود ۲۹۰ کیلومتر نوار ساحلی از چابکسر در شرق تا بندر آستارا در غرب گیلان میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست