بازدید 1715

روایت امیری‌فر از ناهارهای سه نفره احمدی‌نژاد و یارانش

فعال سیاسی اصولگرا گفت: احمدی‌نژاد شاید مرید کسی بود اما تحت‌تاثیر قرار نمی‌گرفت. آقای مشایی و آقای بقایی، دو نفری بودند که او نسبت به بقیه، برای آنان تبعیض قائل می‌شد. در واقع خودش و همه را فدای آن دو نفر کرد که بزرگترین اشتباه او، همین بود.
کد خبر: ۱۲۳۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ 03 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا، در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که اطرافیان احمدی نژاد در تغییر شخصیت ایشان تاثیرگذار بودند، گفت: خیر، من اینطور فکر نمی‌کنم اما در آن زمان، برخی‌سایت‌ها و گروه‌های سیاسی یک قداستی برای احمدی‌نژاد قائل شده و به دلیل اینکه او یک محبوبیت خاصی پیدا کرده بود و رأی بالایی داشت، به این دلیل که نمی‌توانستند او را بزنند و انتقاد کنند، می‌گفتند تاثیر اطرافیان بوده و طبیعی است.

وی ادامه داد: البته بی‌تاثیر هم نیست و زمانی که سال‌ها با یکی دونفر فقط زندگی و کار کنی، بالاخره تاثیر می‌گذارد. من تصورم این است که آقای احمدی‌نژاد خودش بوده و فردی نیست که تحت‌تاثیر فرد دیگری قرار بگیرد. همان تفکری را که امروز مطرح‌کند، خودش است.

امیری فر گفت: به‌عنوان مثال، من یک معیار را عرض کنم، زمانی که ایشان می‌خواست نوار آقای مرتضوی را پخش کند، آقای مشایی مخالفت کرده و به او تذکر داد که؛ «اگر اینکار را انجام بدهی، برایت بد شده و حتی ممکن است رهبری علیه شما موضع بگیرد.» اما احمدی‌نژاد نپذیرفت.

بزرگترین اشتباه احمدی‌نژاد این بود که خودش و همه را فدای مشایی و بقایی کرد

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: احمدی‌نژاد شاید مرید کسی بود اما تحت‌تاثیر قرار نمی‌گرفت. آقای مشایی و آقای بقایی، دو نفری بودند که او نسبت به بقیه، برای آنان تبعیض قائل می‌شد. در واقع خودش و همه را فدای آن دو نفر کرد که بزرگترین اشتباه او، همین بود. غالبا هم، همه مخالف این دو نفر بودند، به‌خصوص آقای بقایی که تاثیر زیادی روی ذهن آقای مشایی داشت و مشایی هم نظرات او را منتقل می‌کرد.

ناهارهای سه نفره مشایی، احمدی نژاد و بقایی

وی افزود: حتی احمدی‌نژاد با بقایی و مشایی ناهار جداگانه خورده و کسی را هم به این ناهار راه نمی‌دادند؛ یعنی این سه‌نفر تصمیم‌گیرنده اصلی بودند و با این افراد درباره عزل یا انتصاب افراد مشورت می‌کرد. این دو نفر هم به‌خصوص آقای بقایی بیشترین ضربه را هم به دولت زدند. بقایی، سابقه خوبی در وزارت اطلاعات یا صداوسیما نداشت، نمی‌خواهم وارد جزئیات خلاف‌های او شوم اما این سابقه باعث می‌شد، بقیه کسانی هم که در دولت بودند به این مسئله انتقاد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست