بازدید 1759

واتیکان در اندیشه تعیین جانشین برای پاپ بیمار

یک نشریه غربی در مطلبی از بالا گرفتن زمزمه‌های تعیین جانشین برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان به دلیل مشکلات جسمی زیاد وی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳ 01 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان در مطلبی نوشت: واتیکان این روز‌ها به زمان پس از پاپ فرانسیس فکر می‌کند. شایعات در این باره در حال افزایش است.

در ادامه این مطلب به وضعیت وخیم جسمی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اشاره شده و آمده است: صدای او لرزان است، او اغلب نفس خود را از دست می‌دهد و از یک کارمند می‌خواهد که سخنرانی‌های او را بخواند. در هفته عید پاک، چشم جهان به پاپ فرانسیس است که زمستان سختی را با مشکلات و سختی‌های فراوان پشت سر گذاشته است. کاتولیک‌ها از سلامت این مرد ۸۷ ساله آرژانتینی که معمولاً در واتیکان روی صندلی چرخدار می‌نشیند و به دلیل آنفولانزا و برونشیت مجبور به لغو چندین قرار ملاقات در هفته‌های اخیر شده است، نگران هستند.

پاپ فرانسیس با توجه به وضعیت نامناسب سلامتی خود گفته است که واتیکان در حال فکر کردن در مورد یک کنفرانس برای انتخاب جانشین است. پاپ ۸۷ ساله در زندگینامه خود با عنوان «زندگی» نوشت: در طول بستری شدنش در بیمارستان در سال گذشته، یک یا دو نفر بودند که ترجیح می‌دادند مبارزات انتخاباتی انجام دهند و از قبل به برگزاری کنفرانس جدید برای تعیین جانشینی فکر می‌کردند.

فرانسیس بر خلاف سلف خود بندیکت شانزدهم هرگز تصمیم به استعفا نگرفته است. وی هرگز به آن فکر نکرده است، زیرا برای او مسئولیت پاپ مادام العمر است. اما از هم اکنون در واتیکان گمانه زنی‌هایی در مورد نامزد‌های احتمالی برای جانشینی خورخه برگولیو که یازده سال در این سمت بوده است وجود دارد. ۱۳۲ نفر از ۲۴۱ کاردینال کلیسای جهانی در حال حاضر حق رای دادن در یک کنفرانس احتمالی در این باره را دارند. در پایان سپتامبر بود که پاپ فرانسیس ۲۱ کاردینال جدید را منصوب کرد که ۱۸ نفر از آن‌ها انتخاب کنندگان پاپ بودند.

اما در اینجا این پرسش مطرح است که کدام یک از حاملان بنفش واقعاً واجد شرایط جانشینی فرانسیس هستند؟ پس از یک لهستانی، یک آلمانی و یک آمریکایی جنوبی، ممکن است زمان برای بازگشت این مسئولیت به یک ایتالیایی به عنوان پاپ فرا برسد. در این راستا شانس خوبی برای کاردینال پیترو پارولین (۶۴ ساله) وجود دارد.

این کاردینال ایتالیایی شمالی چهارمین معاون خواهد بود که در تاریخ کلیسا به عنوان پاپ انتخاب می‌شود. پارولین یک دیپلمات میانه رو است که به دلیل صلاحدید و تمایلش برای دوری از توجه بیش از حد مورد احترام همه است. اگرچه او بالفعل "دست راست" فرانسیس است، اما روابط خوبی با محافل محافظه کارتر دارد.

کاردینال ماتئو زوپی، رئیس کنفرانس اسقفان ایتالیا هم جانشینی در میان ایتالیایی‌ها محسوب می‌شود. این اسقف اعظم بولونیا مانند پارولین، به دلیل سن نسبتاً کم (۶۷) کاندیدای ایده آلی برای پست پاپی طولانی‌تر است.

او مهارت دیپلماتیک زیادی را در طول ماموریت‌های صلح به نمایندگی از پاپ در کی یف و واشنگتن نشان داد. زوپی ارتباط نزدیکی با جامعه مردمی کاتولیک Sant'Egidio دارد که به شدت متعهد به کمک به مهاجران است. او یکی از رده‌های جوان‌تر کاردینال‌هایی است که اصلاح‌گرا و وفادار به فرانسیس محسوب می‌شوند.

"ماریو گرچ مالتیایی" نیز یک کاندیدای مترقی است. این مرد ۶۶ ساله اخیراً استعداد سازمانی خود را به عنوان دبیر کل مجمع اسقف‌ها نشان داد. وی گرچه سهم قابل توجهی در آماده سازی مجمع جهانی که توسط فرانسیس در سال ۲۰۲۱ با عنوان "برای یک کلیسای سینودی - جامعه، مشارکت و ماموریت" آغاز شد، داشت، تحت رهبری او، مجموعه‌ای جامع از آرزو‌های اصلاحی، ابتدا در سطح اسقفی، سپس در سطح قاره و در نهایت در سطح کلیسا‌های جهانی گرد هم آمد.

پس از سه بار روی کار آمدن پاپ از اروپا و آمریکای جنوبی، مردم رم همچنین به این مسئله می‌اندیشند که آیا زمان روی کار آمدن یک پاپ از آفریقا فرا رسیده است؟ کاردینال رابرت سارای ۷۴ ساله که اهل گینه است، یکی از نامزد‌های احتمالی برای این سمت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست