بازدید 1852

فدراسیونی بدون رییس!

فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سال ۱۴۰۲ را بدون رییس و سرپرست به پایان رساند و در یونیورسیاد چین نیز نسبت به ناپل، عملکرد ضعیف‌تری داشت!
کد خبر: ۱۲۲۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷ 30 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در سال ۱۴۰۲، شرایط متفاوتی را تجربه کرد و در حالی که با دو سال تعویق حضور در مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) روبرو شده بود اما با وجود ۴۴ ورزشکار اعزامی بیشتر به چنگدوی چین، دو رتبه پایین‌تر از دوره قبل که در ناپل برگزار شد، ‌ قرار گرفت؛ موضوع مهم دیگر اینکه فدراسیون دانشگاهی در سال ۱۴۰۲ بدون رییس و سرپرست به کار خود پایان داد که اتفاقی نادر در بین فدراسیون‌های ورزشی به شمار می‌رود!

پایان عجیب فدراسیون دانشگاهی در سال ۱۴۰۲

پنجم مهرماه سال ۱۳۹۹ بود که هادی بشیریان به عنوان رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی انتخاب شد تا کار خود را به مدت چهار سال در این فدراسیون آغاز کند اما پس از گذشت سه سال و چهار ماه، از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخواست مرخصی یک ماهه کرده است.

بشیریان پایان سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شد و به همین دلیل از وزیر علوم درخواست مرخصی کرد تا فرایند بازنشستگی خود را انجام دهد. همان زمان اعلام شد که وزارت علوم چند گزینه برای سرپرستی این فدراسیون مدنظر دارد و قرار است به زودی جایگزین بشیریان در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مشخص شود چرا که دوره چهارساله این فدراسیون ۵ مهر ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد و باید تا آن زمان فدراسیون با سرپرست اداره شود.

در نهایت اما فدراسیون دانشگاهی دو ماهه پایانی سال گذشته را بدون رییس و سرپرست به کار خود پایان داد و حتی هادی بشیریان در جلسه هیات رییسه این فدراسیون که اوایل اسفندماه سال گذشته برگزار شد، حضور پیدا نکرد و فدراسیون دانشگاهی بدون رییس و سرپرست به کار خود در سال ۱۴۰۲ پایان بخشید.

انتصاب سرپرست در تاریخ ۶ فروردین

در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۳ طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد رسول خدادادی به عنوان سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی منصوب شد تا انتخابات این فدراسیون را برای تعیین جانشین بشیریان برگزار کند.

ایران در یونیورسیاد چین؛ ۴۴ ورزشکار بیش‌تر، ۲ پله پایین‌تر!

سی‌ویکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۱ برگزار شود که به تعویق افتاد و در نهایت تصمیم بر این شد که مسابقات از ۲۶ ژوئن تا ۷ ژوییه سال ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱) برگزار شود، اما باز هم به دلیل همه‌گیری کرونا برای بار دوم لغو شد و در نهایت فیزو تصمیم گرفت در تاریخ ۶ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در چنگدوی چین و در ۱۸ رشته ورزشی این دوره از مسابقات را برگزار کند.

در پایان سی‌ویکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین،  ایران با کسب ۲۳ مدال و شکستن رکورد تعداد مدال‌های دوره قبل و با وجود کسب ۶ مدال بیش‌تر با ایستادن در رده یازدهم بازی‌ها به کار خود پایان داد چرا که ایران در این دوره ۲ مدال طلا کمتر از دوره قبل بدست آورد؛ کاروان ایران با حضور ۸۸ ورزشکار در ۱۱ رشته ورزشی در بازی‌های دانشجویان جهان حضور پیدا کرد و در مجموع ۵ طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز به دست آورد.

در جدول توزیع مدال‌ها، چین به عنوان کشور میزبان با ۱۷۸ مدال شامل ۱۰۳ طلا، ۴۰ نقره و ۳۵ برنز در رده اول ایستاد، ژاپن با ۹۳ مدال شامل ۲۱ طلا، ۲۹ نقره و ۴۳ برنز در رده دوم قرار گرفت و کره جنوبی نیز با کسب ۵۸ مدال شامل ۱۷ طلا، ۱۸ نقره و ۲۳ برنز در رده سوم ایستاد؛ ایتالیا، هلند، ترکیه، هند، چین تایپه، لیتوانی و فرانسه نیز در رده‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

نکته قابل تامل اینکه ایران در یونیورسیاد چین هرچند با ۴۴ ورزشکار بیش‌تر شرکت کرده بود، اما ۲ پله پایین‌تر از دوره قبل قرار گرفت!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست