بازدید 1599

نخست وزیر لهستان: اروپا در دوره پیش از جنگ قرار دارد

دونالد توسک نخست وزیر لهستان هشدار داد که اروپا در «دوره پیش از جنگ» قرار دارد و برای آمادگی به منظور مقابله با تهدید روسیه «راهی طولانی در پیش دارد.»
کد خبر: ۱۲۲۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰ 30 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، توسک در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «دی ولت» که جمعه منتشر شد، گفت: جنگ دیگر یک مفهوم قدیمی نیست بلکه واقعیتی است که از بیش از ۲ سال پیش شروع شده است.

وی افزود: نگران‌کننده‌ترین مساله این است که عملا هر سناریویی محتمل است. ما از سال ۱۹۴۵ به بعد چنین وضعیتی را مشاهده نکرده بودیم.

نخست وزیر لهستان اظهار کرد: می‌دانم که این موضوع خصوصا برای نسل جوان، ویرانگر به نظر می‌رسد اما ما باید به این واقعیت عادت کنیم که یک دوره جدید آغاز شده است: دوره پیش از جنگ. من در این باره اغراق نمی‌کنم بلکه این موضوع هر روز روشن‌تر می‌شود.

توسک تاکید کرد، اروپا برای تقویت توان دفاعی خود تلاش کرده است اما این قاره همچنان «راهی طولانی پیش رو دارد» و ضمن حق اتحاد قوی با آمریکا باید «در زمینه دفاعی مستقل و خودکفا» باشد.»

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به حمایت خود از اوکراین ادامه داده اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده گفته است که اگر به کاخ سفید باز گردد، روسیه را ترغیب خواهد کرد تا در قبال هر عضو ناتو که هزینه‌های دفاعی خود را افزایش نمی‌دهد «هر کاری که می‌خواهد، انجام دهد.»

نخست وزیر لهستان گفت: کار ما این است که فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهوری آمریکاست، مناسبات دو سوی اقیانوس اطلس را گسترش دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست