بازدید 2478
۱

ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

لکساندر استپانوف محقق ارشد موسسه آمریکای لاتین آکادمی علوم روسیه گفت که ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو نزدیک به ۱۰ سال است که قطب شمال را تبدیل به منطقه نظامی کرده اند تا زیرساخت های نظامی را برای کشورهای هم مرز روسیه فراهم کنند.
کد خبر: ۱۲۲۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶ 30 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، استپانوف توضیح داد: ایجاد مناطق نظامی جدید نوعی اقدام رادیکال نیست، بلکه پاسخی به وضعیت واقعی در حال توسعه در این منطقه است».

وی تصریح کرد: روند نظامی‌سازی قطب شمال از سوی ناتو و بالاتر از همه، ایالات متحده ادامه دارد و همه این فرآیندها با هدف اشباع کردن منطقه مرزی روسیه از زیرساخت‌های نظامی است.

این محقق آکادمی علوم روسیه افزود: صحبت از کشورهای اروپای شمالی و ایجاد شرایط بهینه برای ورود آنها به ناتو است. در نتیجه فنلاند و سوئد به مشارکت کامل در اتحاد آتلانتیک شمالی تبدیل شدند و زمینه قانونی را برای گام بعدی در پیشبرد زیرساخت‌های نظامی این بلوک به شمال شرق فراهم کردند.

در ۲۶ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی مبنی بر ایجاد مجدد مناطق نظامی مسکو و لنینگراد را امضا کرد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه توضیح داد که این تصمیم به دلیل تهدیدات مرتبط با گسترش ناتو به شرق و ایجاد زیرساخت نظامی جدید این ائتلاف در نزدیکی مرزهای روسیه اتخاذ شده است.

همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور تسلیحات بیشتری را در ارتباط با الحاق فنلاند و سوئد به ناتو مستقر خواهد کرد.

استکهلم و هلسینکی در ۱۸ مه ۲۰۲۲ درخواست پیوستن به اتحاد آتلانتیک شمالی را ارسال کردند. فنلاند در ۴ آوریل ۲۰۲۳ به ناتو پیوست، سوئد این فرآیند را در ۷ مارس ۲۰۲۴ تکمیل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
طبق معمول هم روسیه بی گناهه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار