بازدید 7078
۲

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در این روز‌ها متأسفانه شاهد جان باختن ۶۱۷ تن از هموطنان بوده‌ایم. این در حالی است که ۱۳ هزار و ۲۶۷ تن دیگر هم در این مدت مجروح شدند. بیشترین دلایل تصادفات، سرعت بالا هنگام رانندگی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است. نکته دیگر آنکه بیشترین میزان تصادفات با آمار ۷۰ درصد، مختص تصادفات جاده‌ای و ۳۰ درصد تصادفات شهری بوده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ 29 March 2024

در پایان موج اول سفرهای نوروزی، اگر قصد بازگشت از سفر دارید، بهتر است از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوایی آگاه شوید، تا سفر راحت‌تر و کم‌خطرتری پیش رویتان قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ با این مقدمه با شماییم با چکیده اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری، تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و تعطیلات خوشی را پیش روی داشته باشید.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز مدیریت ترافیک پلیس راهور فراجا، در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشورگفت: همه مسیر‌ها و جاده‌های کشور باز هستند، اما در استان‌های شمالی کشور شاهد حجم ترافیک سنگین هستیم.

وی افزود: در استان مازندران (چالوس و آزادراه تهران- شمال) استان گیلان و خراسان میزان تردد بالایی دیده می‌شود. در پایتخت نیز همچنان شاهد خروج مسافران از استان تهران هستیم.

سرهنگ شیرانی با اشاره به وقوع ۵۰۶ تصادف فوتی گفت: در این روز‌ها، متأسفانه شاهد جان باختن ۶۱۷ تن از هموطنان بوده‌ایم. این در حالی است که ۱۳ هزار و ۲۶۷ تن دیگر هم در این مدت مجروح شدند.

وی بیشترین دلایل تصادفات را سرعت بالا در هنگام رانندگی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان در تصادفات جاده‌ای دانست و گفت: بیشترین میزان تصادفات با آمار ۷۰ درصد مختص تصادفات جاده‌ای و ۳۰ درصد تصادفات شهری بوده است.

شیرانی در خصوص میزان تردد‌ها گفت: میزان تردد‌ها امسال با کاهش ۳ درصد رو به رو بوده که بیشتر به علت شرایط نامساعد جوی کشور بوده است. امیدوارم با نزدیک شدن به پایان ایام تعطیلات نوروزی شاهد کاهش تردد‌های جاده‌ای باشیم.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۹۸۰ هزار وسیله نقلیه هنوز به تهران بازنگشته‌اند

سردار سلیمانی، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور هم گفت: استان‌های تهران، کرمان فارس خراسان رضوی و خوزستان بیشترین سهم در حوادث رانندگی را داشته‌اند. میزان تصادفات به لحاظ مقصد برای محور‌های همین استان‌ها ثبت شده است. در حال حاضر کلیه معابر کشور باز است، اما ترافیک پر حجم و سنگین در مسیر‌های منتهی به کلان شهر‌ها به تهران (از سمت شمال) مسیر آزادراه تهران-کرج، کرج-قزوین، تهران-قم، تهران- اراک همدان، مسیر‌های منتهی به مشهد مقدس، اصفهان و شیراز سنگین گزارش شده است.

وی در خصوص حجم تردد‌ها گفت: به نسبت روز‌های گذشته از هفتم فروردین ماه شاهد حجم تردد بیشتر در محور‌ها بوده‌ایم، با اینکه با کاهش ۳ درصدی تردد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، در این حجم طی چند روز گذشته افزایشی بوده. روز گذشته ۴ درصد به نسبت تردد سال گذشته افزایش تردد داشته‌ایم.

سردار سلیمانی در پایان گفت: با توجه به انباشت خودرو‌ها در استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از نوار جنوبی کشورمان، آماری که نشان می‌دهد بالغ بر ۹۸۰ هزار وسیله نقلیه که از تهران خارج شده‌اند و همچنان برنگشته‌اند، شاهد روز‌های پر ترددی خواهیم بود.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب و هوا

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار «سطح زرد» وضعیت جوی کشور در ساعات و روزهای پیش روی را این گونه پیش بینی کرد:

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: بعدازظهر شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۳

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه

منطقه اثر:
شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۱: نیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگتر روی آنها کلیک کنید

یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۲: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، البرز، گیلان و مازندران.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۳: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و روزهای آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
چهارشنبه سوری بکش بکش
مسافرت های نوروزی هم بکش بکش
رسم های غلط .
دولت و مجلس محترم بشدت تمام جلوی قاچاق سوخت و کالا را بگیرد با تشکر‌
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی