بازدید 1705

دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین حیاط دولت امسال گفت: سال گذشته بزرگ‌ترین قرارداد با بخش خصوصی را برای ساخت منظومه شهید سلیمانی امضا کردیم و دو ماهواره بخش خصوصی نیز آماده پرتاب هستند.
کد خبر: ۱۲۲۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰ 28 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین حیاط دولت امسال با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۷ هزار روستای جدید تحت پوشش قرار گرفته اند، به عقد بزرگترین قرارداد با بخش خصوصی در حوزه فضایی در سال گذشته اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه و در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره لایحه امنیت کاربران به خبرنگاران گفت: این لایحه در کمیسیون حقوقی،- قضایی دولت در دست بررسی است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و قسمت‌هایی از لایحه به علت بخش‌های قضایی نیازمند تایید قوه قضائیه بود که در همین ارتباط نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ارسال شد تا نظر آنها برای این بخش‌ها کسب شود.

وی همچنین از استفاده نزدیک به چهار الی پنج میلیون نفر از بسته اینترنت هدیه عیدانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده خبر داد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در  ۱۴۰۳ بدنبال تسهیل حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی هستیم، تصریح کرد: پارسال نیز بزرگ‌ترین قرارداد با بخش خصوصی را برای ساخت منظومه شهید سلیمانی امضا کردیم و دو ماهواره بخش خصوصی نیز آماده پرتاب هستند و وزارت ارتباطات از قبل تصاویر و داده‌های این دو ماهواره را پیش خرید کرده است.

زارع پور، با اشاره به اینکه مطابق قانون تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام ساختمان‌ها به فیبرنوری متصل می‌شوند، خاطرنشان است: در اینصورت سرعت دسترسی آنها به هزارمگابیت یعنی صد برابر سرعت فعلی ارتباطات ثابت کشور افزایش پیدا می‌کند و آن روز روزیه که سرعت دسترسی مردم افزایش صد برابری خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی