بازدید 35468

علائم ابتلا به آلزایمر که در خانه بیمار نمایان می‌شود

اگرچه هیچ درمانی برای زوال عقل و آلزایمر وجود ندارد اما پزشکان همیشه به دنبال علائم اولیه تشخیص زوال عقل هستند زیرا تشخیص زودهنگام می‌تواند برای بیماران و خانواده‌های آنان مفید باشد.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 25 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از هلث، کارشناسان علامت هشداردهنده زوال عقل را شناسایی کرده‌اند که با چیدمان خانه فرد قابل تشخیص است.

به گفته انجمن آلزایمر، فردی که به این بیماری مبتلا می‌شود ممکن است وسایلی را در مکان‌های غیرمعمول قرار دهد و برای یافتن آن‌ها تلاش کند.

بر اساس داده‌های سرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS)، زوال عقل و آلزایمر شرایط رایجی هستند که بیش از ۹۴۰هزار نفر در بریتانیا تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در حال حاضر، این بیماری‌های دژنراتیو مغزی هیچ درمانی ندارند، اما تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تا حد زیادی برای بیماران و خانواده‌های آنان مفید باشد. یکی از سرنخ‌هایی که اغلب نادیده گرفته می‌شود مربوط به آشنایی افراد با چیدمان خانه‌شان است.

حتی در مراحل اولیه زوال عقل، افراد ممکن است چیدمان خانه خود را فراموش کنند و گیج شوند.

اگر فرد قبل از اینکه بفهمد چه کاری انجام می‌دهد، از راهروی اشتباه یا اتاق اشتباهی عبور کند ممکن است شما متوجه این مورد شوید و این قدم زدن در راهروی اشتباه و یا ورود به اتاق اشتباه ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به این بیماری باشد.

یکی دیگر از نشانه‌های کلیدی زوال عقل و آلزایمر که می‌توان در خانه مشاهده کرد، فراموش کردن محل قرارگیری اشیاء است که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.

بیماران حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت را متفاوت از دست می‌دهند، بنابراین برخی ممکن است به جای خانه‌ای که در بزرگسالی در آن زندگی می‌کردند، خانه‌ای را که در آن بزرگ شده‌اند به یاد بیاورند که منجر به سردرگمی آنان می‌شود.

پزشکان توصیه کردند که اعضای خانواده که به بیمار کمک می‌کنند باید عکس خانه و آدرس را در مکانی قابل مشاهده نگه دارند تا به فرد یادآوری کنند که کجاست.

انجمن آلزایمر توضیح داد: اگر فرد خانه‌ای را به یاد می‌آورد که قبلا در آن زندگی کرده است، با او در مورد خانه کنونی صحبت کنید. ممکن است سخنان شما به او کمک کند تا آن را در گذشته قرار دهد.

تشخیص زودهنگام بیماری گاهی اوقات با شروع درمان در اسرع وقت می‌تواند پیشرفت آن را آهسته کند. انجمن آلزایمر همچنین نشانه‌ای را برجسته کرده است که می‌تواند بر حافظه روزمره تاثیر بگذارد و ممکن است بتوانید آن را در خانه تشخیص دهید.

در حالی که هر کسی ممکن است گاهی کیف یا کلید خود را گم کند، فرد مبتلا به زوال عقل ممکن است چیزهایی را در مکان‌های عجیب و غریب (مانند اتو در فریزر یا ساعت مچی در قندان) قرار دهد. این افراد ممکن است در خیابان گم شوند یا فراموش کنند که چگونه کارهای ساده‌ای مانند آشپزی یا لباس پوشیدن را انجام دهند که می‌تواند نشانه زوال عقل باشد.

دکتر ریچارد رستاک، متخصص مغز، هشدار داد که اگر فردی با وجود نداشتن مشکل عضلانی در انجام کارهای روزمره مانند مسواک زدن دندان‌های خود تلاش کند که این مورد می‌تواند نشانه آپراکسی یا کنش‌پریشی باشد. آپراکسی اختلالی در مغز و سیستم عصبی است که در آن فرد نمی‌تواند کارهایی را که معمولا بدون فکر انجام می‌شود مانند مسواک زدن دندان ها یا آویزان کردن کلیدها انجام دهد.

اگر در مورد حافظه یا روند فکری خود نگران هستید، عاقلانه است که به پزشک مراجعه کنید و اگر نگران شخص دیگری هستید، می‌توانید به او کمک کنید تا قرار ملاقات رزرو کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی