بازدید 5172

آبگرم حاشیه ساز بابل رفع پلمب شد

آبگرم ازرو بابل که در۱۶ اسفندماه سال گذشته به خاطر رفتار هنجار شکن یک گردشگر با انداختن یک قلاده سگ به داخل آن پلمب شده بود با دستور مقام قضایی این ظرفیت گردشگری از امروز رفع پلمب و به مدار خدمات رسانی بازگشت.
کد خبر: ۱۲۲۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ 23 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دهیار روستای آری بابل با اعلام این نکته که آبگرم ازرو با دستور مقام قضایی رفع پلمب شد و این ظرفیت گردشگری از امروز چهارم فروردین برای استفاده از گردشگران نوروزی مهیا شد.

این آبگرم که حدود ۲۰ روز گذشته تا مشخص شدن یک متولی یا سرمایه گذار پلمب شده بود در حال حاضر در یک فرصت یک ماهه در اختیار دهیاری و شورای اسلامی روستای آری قرار گرفت.

بعد از اتمام فرصت یک ماهه با برگزاری یک جلسه دیگر برای آینده این ظرفیت گردشگری مازندران تصمیم گیری خواهد شد که آیا این مجموعه به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود یا اینکه در اختیار دهیاری و شورای اسلامی روستای آری قرار گیرد.

آبگرم"ازرو" که در ۵۰ کیلومتری جنوب بابل در بخش بندپی شرقی در روستای آری واقع شده است یکی از جاذبه های گردشگری جنوب بابل محسوب می شود که مورد اقبال گردشگران داخلی قرار گرفته است.

این آب گرم که بدون متولی رها شده بود تنها در پایان هفته یا روزهای تعطیل از سوی دهیاری و شورای روستا یک نفر در آن مکان مستقر می شود تا از هر گردشگر ۵۰ هزار ریال دریافت کند.

با توجه به اینکه در وسط هفته تعداد گردشگر در این روستا که بخواهند از این آب گرم استفاده کنند، به اندازه انگشتان دست می رسید برای دهیاری و شورای روستا صرفه اقتصادی نداشت که به یک کارگر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای یک روز حقوق پرداخت کنند تا آنکه این شخص بخواهد زیر ۱۰ عدد بلیت ۵۰ هزار ریالی بفروشد.

همه این عوامل سبب شد که این آبگرم بدون متولی رها شده باشد تا برخی گردشگر در وسط هفته حتی بدون پرداخت همین مبلغ ناچیز ۵۰ هزار ریال بتوانند از این آب گرم استفاده کنند.

یکی از این گردشگران که در اواسط اسفند ماه سال گذشته به این آب گرم مراجعه می کند و هیچ فردی در این مکان نمی بیند، یک قلاده سگ خانگی خود را داخل آبگرم ازرو انداخته و از آن فیلم تهیه می کند. این گردشگر آن فیلم را در شبکه اجتماعی اینستاگرام بارگذاری و منتشر می کند. این فیلم که به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد مورد توجه و انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

مقام قضائی در دادگاه بندپی بابل تا تعیین تکلیف نهایی، این آبگرم آن را پلمب تا یک متولی و یا سرمایه گذاری برای این مجموعه مشخص شود.

این گردشگر هنجار شکن هم از طریق صفحه شخصی اینستاگرام خود که این فیلم را بارگذاری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 فرصت یک ماهه

دهیار روستای آری در گفت گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: با دستور مقام قضایی آبگرم ازرو بابل رفع پلمب شد و در یک فرصت یک ماهه این مجموعه در اختیار دهیاری و شورای اسلامی روستای آری قرار گرفت.

جواد آری اظهار داشت: بعد از اتمام فرصت یک ماهه قرار است جلسه ای برگزار شود که آیا این مجموعه به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود و یا اینکه در اختیار دهیاری و شورای اسلامی روستای آری قرار گیرد.

وی با بیان این نکته که به لحاظ بهداشتی این مجموعه آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است، ادامه داد: یک نفر از سوی دهیاری و شورای اسلامی این روستا برای نظارت دقیق در این آبگرم مستقر شد.

دهیار روستای آری افزود: بعد از اتمام فرصت یک ماه یک تصمیم قطعی برای مدیریت این مجموعه گردشگری اتخاذ خواهد شد.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت شهر است که روستای آری با ۴۸ خانوار و ۲۱۸ نفر جمعیت یکی از ۶۰۰ روستای شهرستان بابل است که در بخش بندپی شرقی بابل در قلب جنگلهای هیرکانی واقع شد که آبگرم ازرو هم در این روستا قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی