بازدید 10441
صد و شصت و هشتمین روز از جنگ غزه

وتوی قطعنامه آمریکا درباره غزه توسط چین و روسیه/ آتش زدن گسترده خانه های فلسطینی در اظراف بیمارستان شفا/شمار شهدای غزه از ۳۲۰۰۰ نفر گذشت

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱ 22 March 2024

آتش زدن گسترده خانه های فلسطینی در اظراف بیمارستان شفا 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

حماس: قطعنامه آمریکا در شورای امنیت همسو با اهداف دشمن صهیونیستی بود
۱۴۰۳/۰۱/۰۴ - ۰۲:۳۹

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن تقدیر از اقدام کشورهای روسیه، چین و الجزایر در وتوی پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت درباره غزه اعلام کرد قطعنامه آمریکا در شورای امنیت همسو با اهداف دشمن صهیونیستی بود.

 جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت که در جریان رای‌گیری وتو شد، شامل جزئیاتی گمراه کننده و همسو با اهداف رژیم صهیونیستی بود که به آن امکان ادامه تجاوزات خود علیه غزه را می‌داد و موجب سرپوش نهادن بر نسل‌کشی این رژیم علیه مردم فلسطین در نوار غزه می‌شد و در آن بر توقف فوری جنگ در غزه تأکید نشده بود.

حماس افزود: ما از موضع روسیه، چین و الجزایر که با این قطعنامه جانبدارانه از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی مخالفت کردند و بر خواسته انسانی و مبرم یعنی توقف جنگ و نسل‌کشی مردم غزه پس از گذشت بیش از ۵ ماه تحت حمایت‌های همه جانبه نظامی و سیاسی دولت بایدن و قتل و کشتار ده‌ها هزار زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی تاکید کردند، تقدیر می‌کنیم.

تأکید ۶ کشور عربی بر مخالفت با اخراج فلسطینیان و لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ - ۲۲:۵۶

کشورهای مصر، عربستان، اردن، قطر، امارات و فلسطین در پایان نشست مشترک خود در قاهره پایتخت مصر بر ضرورت تحقق آتش بس فوری و فراگیر در نوار غزه و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تأکید کردند.

 در بیانیه مشترک مصر، عربستان، اردن، قطر، امارات و فلسطین که وزارت خارجه مصر امروز آن را در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، آمده است: جمهوری عربی مصر امروز میزبان نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای مصر، عربستان سعودی، اردن، قطر، امارات متحده عربی و دبیرکل سازمان آزادی بخش فلسطین بوده و طی آن رویکردهای حاضرین در خصوص تحولات مساله فلسطین و پیامدهای فاجعه‌بار جنگ اسرائیل علیه نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مشارکت کنندگان در این نشست بر اولویت تحقق آتش بس فوری و فراگیر در نوار غزه و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید دارند، علاوه بر آن حاضرین مخالفت خود با هر گونه تلاش برای اخراج فلسطینیان از سرزمین‌هایشان یا حل و فصل مساله فلسطین را اعلام داشته و معتقدند که اسرائیل باید تمام اقدامات یکجانبه خود که نابود کننده فرصت‌های دستیابی به صلح عادلانه است را متوقف کند.

شمار شهدای غزه از ۳۲۰۰۰ نفر گذشت
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ - ۲۱:۳۷

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش تعداد شهدا به ۳۲ هزار و ۷۰ نفر خبر داد.

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود: در این حملات ۸۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۷۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۴ هزار و ۲۹۸ نفر افزایش یافته است.

 ۷۳ درصد مجموع شهدا زن و کودک هستند.

مکرون: فرانسه بر روی قطعنامه آتش بس در غزه کار می‌کند
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ - ۱۹:۰۶

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به دنبال پذیرفتن نشدن قطعنامه جانبدارانه آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، اعلام کرد که پاریس بر روی قطعنامه آتش بس کار می‌کند.

مکرون امروز جمعه بیان کرد که فرانسه به دنبال وتو قطعنامه پیشنهادی آمریکا توسط چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل، بر روی قطعنامه جدید آتش بس در غزه کار خواهد کرد.

مکرون در پایان نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار داشت: به دنبال وتو چند دقیقه پیش روسیه و چین، ما کار را بر مبنای پیش نویس قطعنامه فرانسه در شورای امنیت از سر خواهیم گرفت و با شرکای عرب، اروپایی و آمریکایی جهت رسیدن به توافق کار خواهیم کرد.

وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که این وزارتخانه تنظیم پیش نویس قطعنامه با دیپلمات‌ها را آغاز کرده و اینکه اگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا تصویب نشد، آنها یک پیش نویس را به جریان می‌اندازند.

هشدار بلینکن به نتانیاهو؛ «در غزه گیر می‌کنید»
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ - ۱۹:۰۶

وبگاه آمریکایی خبر داده وزیر خارجه ایالات متحده به سران رژیم صهیونیستی گفته باید «برنامه‌ای منسجم» در غزه داشته باشند وگرنه با فاجعه روبرو خواهند شد.

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که روز جمعه به تل‌آویو سفر کرده است، به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه جنگ او هشدار داده امنیت و جایگاه اسرائیل در جهان در خطر است.

طبق روایت وبگاه آکسیوس، یک منبع آگاه از نشست می‌گوید بلینکن به سران رژیم صهیونیستی هشدار داده که «ممکن است خطر را زمانی متوجه شوید که خیلی دیر شده باشد».

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی آکسیوس می‌نویسد هشدار بلینکن منعکس‌کننده نگرانی فزاینده در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکاست مبنی بر اینکه راهبرد رژیم صهیونیستی در غزه و یا فقدان راهبرد، می‌تواند منجر به اشغالی دائمی و یا ناآرامی در این منطقه شود.

بلینکن همچنین به نتانیاهو و کابینه جنگ گفته او به‌عنوان یک دوست به سرزمین‌های اشغالی آمده، درحالی‌که پنج ماه گذشته را به دفاع از اسرائیل در سرتاسر جهان پرداخته است.

وزیر خارجه آمریکا با این حال به آن‌ها هشدار داده با خط مشی فعلی و بدون یک برنامه شفاف برای روز پس از جنگ، «اسرائیل با ناآرامی و شورش‌های بزرگی مواجه می‌شود که نمی‌تواند آن‌را کنترل کند».

منبع آگاه آکسیوس می‌گوید بلینکن به نتانیاهو هشدار داده است: «شما به یک برنامه منسجم نیاز دارید وگرنه در غزه گیر خواهید کرد».

دیپلمات ارشد آمریکا همچنین گفته با خط مشی فعلی، یا غزه همچنان در کنترل حماس باقی می‌ماند و یا هرج‌ومرج اتفاق خواهد افتاد که «تنها موقعیت‌هایی برای تروریسم بیشتر ایجاد می‌کند».

نتانیاهو اما پس از صحبت‌های بلینکن گفته است: «دستان ما برای دهه‌ها پُر خواهد بود».

او همچنین گفته از حمایت‌های آمریکا از اسرائیل پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر قدردان است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفته به بلینکن تصریح کرده هیچ راهی برای شکست دادن حماس بدون ورود به رفح و حذف بقیه‌ تیپ‌های القسام در آنجا وجود ندارد.

پیش از این، نشریه پالتیکو نوشته بود مقامات ارشد آمریکایی به طور خصوصی به همتایان صهیونیستی خود گفته‌اند که دولت بایدن به‌جای جنگی همه‌جانبه، می‌تواند از طرحی که «بیشتر شبیه به عملیات ضدتروریسم» است و مقامات ارشد جنبش حماس را در رفح هدف قرار می‌دهد، حمایت کند.

 

وتوی قطعنامه آمریکا درباره غزه توسط چین و روسیه
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ - ۱۹:۰۳

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بندهای آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.

 پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه با ۱۱ رای موافق، سه رای مخالف از جمله وتوی روسیه و چین و مخالفت الجزایر و همچنین یک رأی ممتنع گویان، رأی نیاورد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه و در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درها را به‌روی آتش‌بس می‌بندد، دستان اسرائیل را (برای آتش‌افروزی) باز می‌گذارد و باعث کوچ اجباری مردم غزه می‌شود.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهاد آمریکا خواستار آتش‌بس در غزه نمی‌شود.

نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: «غزه پس از ۶ ماه ویران شده و نماینده آمریکایی اکنون به ضرورت آتش‌بس پی برده است. پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در مورد غزه خواستار آتش‌بس نیست. مذاکراتی که آمریکایی‌ها در مورد غزه در آن شرکت کردند، تنها هدفش به تعویق انداختن امور بود. در صورت تصویب این قطعنامه، بحث درباره وضعیت غزه بسته می‌شود و دست اسرائیل در آنجا باز می‌شود. اعضای غیردائم شورای امنیت قطعنامه غیرسیاسی دیگری در مورد غزه تهیه کرده‌اند.»

این پیش‌نویس مورد نظر آمریکایی‌ها، «ضرورت آتش‌بس فوری و پایدار را تعیین می‌کند» اما از مطالبه آن کوتاهی می‌کند.

هیات روسیه در سازمان ملل امروز در جلسه شورای امنیت گفت: «روسیه از این پیش‌نویس به دلیل عدم درخواست آشکار برای آتش‌بس در غزه انتقاد کرد. این سند حاوی تمام تحریفات گذشته و محکومیت‌های یک‌طرفه غیر قابل قبول است که نشان‌دهنده فریبکاری آمریکایی است. ما قبلا اعلام کرده‌ایم که دیگر قطعنامه‌های بیهوده‌ای را که حاوی درخواست برای آتش‌بس نیست و ما را به جایی نمی‌برد، تحمل نخواهیم کرد. مذاکرات به رهبری ایالات متحده در مورد این پیش‌نویس با هدف وقت‌کشی انجام شد.»

نبنزیا خطاب به حاضران گفت: «این پیش‌نویس تنها هدفش جلب نظر رای‌دهندگان آمریکایی است... اینکه ژست دروغین برای آتش‌بس، خوشایند آنها باشد. اگر این قطعنامه را تایید کنید، رسوایی شما را در بر می‌گیرد.»

آمریکا پیش از این سه‌ مرتبه قطعنامه‌های ارائه شده از سوی دیگر کشورها را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، وتو کرده است. آمریکا از زمان شروع حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر صحبت از آتش‌بس می‌کند. آمار شهدای غزه نزدیک به ۳۲ هزار تن شده است.

از طرف دیگر «ژانگ جون» نماینده چین در شورای امنیت گفت: «شورای امنیت در حال وقت‌کشی است و هیچ اقدامی برای توقف آتش در غزه انجام نداده است. پیش‌نویس قطعنامه دیگری وجود دارد که خواستار آتش‌بس فوری در غزه است. پیش‌نویس قطعنامه آمریکا همواره از محوری‌ترین موضوع یعنی آتش‌بس طفره رفته است. متن نهایی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا مبهم بود و خواستار آتش‌بس فوری نشد. آنچه اکنون اهمیت دارد اقدام برای دستیابی به آتش‌بس و پیشبرد راه‌حل دائمی برای مسئله فلسطین است.»

او با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه جدید ۱۰ عضو منتخب شورا که اکنون در دست انتشار است، خاطرنشان کرد: «این پیش‌نویس در موضوع آتش‌بس روشن است و در راستای جهت‌گیری صحیح اقدام شورا بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. چین از این پیش‌نویس حمایت می‌کند. انتقاد بریتانیا و آمریکا از وتوی چین ریاکارانه است و اگر آنها در مورد آتش‌بس جدی هستند، باید از پیش‌نویس جدید حمایت کنند.»

نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل هم گفت: «شورا باید اختیارات لازم برای برقراری آتش‌بس در غزه را داشته باشد.»

در پی مخالفت روسیه و چین، «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل از اقدام آنها در وتوی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی واشنگتن، انتقاد کرد. او مدعی شد: «یک بار دیگر، روسیه سیاست را بر پیشرفت ترجیح داد.»

افشای جنایت جدید رژیم صهیونیستی در غزه
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ - ۱۹:۰۱

شبکه خبری الجزیره تصاویری را از یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی به اشتراک گذاشت که در شهر خان‌یونس چهار غیرنظامی فلسطینی را با راکت هدف قرار داده و به شهادت می‌رساند.

 شبکه خبری الجزیره تصاویری را از یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی به اشتراک گذاشت که در منطقه «السکه» شهر خان‌یونس چهار غیرنظامی فلسطینی را هدف قرار داد.

این تصاویر توسط یکی از پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی گرفته شده که اوایل فوریه گذشته در خان یونس سرنگون شد. در این تصاویر مشاهده می‌شود که پهپاد اسرائیلی چهار جوان فلسطینی بی دفاع را تحت تعقیب قرار داده و در ادامه آنها را با شلیک چند راکت هدف قرار می‌دهد، به این شکل که با شلیک راکت اول، ۲ نفر از این جوانان به شهادت رسیده و با شلیک سوم یک نفر دیگر از آن‌ها و درادامه با شلیک دو راکت دیگر نفر چهارم به شهادت می‌رسد.

«سالم خضر» خبرنگار شبکه خبری الجزیره در گزارش خود اعلام کرد: این منطقه از زمان آغاز نفوذ به استان جنوبی در اوایل دسامبر گذشته، شاهد حملات هوایی و عملیات‌های نظامی اسرائیل است.

در این ویدیو، چهار جوان فلسطینی مشاهده می‌شوند که در جستجوی خانه‌هایشان یا باقی‌مانده آنها در میان خرابی‌های به‌جا مانده از حملات جنگنده‌های دشمن با پای پیاده حرکت می‌کنند، کاملا مشخص است که آنها هیچ سلاحی همراه نداشته و هیچ خطری ایجاد نمی‌کنند اما هدف قرار می‌گیرند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در بیانیه‌ای این جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و تاکید کرد که این ویدیو جنایات شنیع این رژیم را نشان می‌دهد.

همچنین این دفتر تاکید کرد که رژیم اشغالگر دست به قتل انتقام‌جویانه، عامدانه و فراتر از انسانیت در حق غیرنظامیان بی‌دفاع می‌زند.

هاآرتص: رئیس موساد برای مذاکره با حماس به قطر باز می‌گردد
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ - ۱۸:۵۷

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که قرار است هیات رژیم صهیونیستی به سرپرستی «دیوید بارنیا» رییس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) امروز برای ادامه مذاکرات بر سر توافق با حماس بار دیگر عازم دوحه پایتخت قطر شود.

 «هاآرتص» افزود: قرار است «بارنیا» و تیمش با «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «محمد آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر دیدار و گفت‌وگو کنند.

سفر رئیس موساد به قطر در حالی انجام خواهد شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز (جمعه) وارد «تل آویو»‌ شد و بر اساس اعلام دفتر او، قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مورد راه‌هکارهای موجود برای از بین بردن حماس در رفح به شیوه ای که به غیرنظامیان آسیبی وارد نشود، گفت و گو کند.

بلینکن پیش از سفر به تل آویو در چارچوب یک سفر به خاورمیانه با مقامات عربستان و مصر درباره تحولات غزه گفت و گو کرده بود.

در این پیوند، شبکه خبری رام الله به نقل از شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد: یک منبع آگاه صهیونیست گفته است که در سفر گذشته به دوحه، مصر و قطر پاسخ های حماس را به رئیس موساد منتقل کردند و او این پیام ها را به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل ارائه کرد.

این منبع افزود که اکنون رئیس موساد با چراغ سبز نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دوحه سفر خواهد کرد تا در ادامه مذاکرات با نمایندگان حماس شرکت کند.

این مقام رژیم صهیونیستی که نام او افشا نشده است پیش بینی کرده است که پاسخ نهایی حماس ظرف چند روز آینده در جریان مذاکرات با نمایندگان رژیم صهیونیستی ارائه شود.

منابع رژیم صهیونیستی گفتند که سیگنال های اولیه حماس به معنای پیشرفت نیست، اما احتمال دارد که در جریان مذاکرات پیشرفت محسوسی حاصل شود اما دشوار و طولانی خواهد بود.

آتش زدن گسترده خانه های فلسطینی در اظراف بیمارستان شفا 

 دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در حال ریختن خون فلسطینیان در غزه است و ده‌ها خانه را در اطراف بیمارستان شفا آتش زده است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه تأکید کرد در ۲۴ ساعت گذشته موارد بی‌شمار گزارشات شوکه کننده شهروندان فلسطینی در نوار غزه در رابطه با ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان از جمله اعدام را مستندسازی کرده است.

همزمان شبکه خبری الجزیره از جنایت هولناک اشغالگران در بیمارستان شفا پرده برداشت و گزارش داد نظامیان صهیونیست مجروحان بیمارستان را با تانک زیر می‌گیرند.

الجزیره به تصاویری دست یافته که نشان می‌دهد ارتش اشغالگر در جریان یورش به بیمارستان شفا در شهر غزه، فلسطینیان را با تانک زیر گرفته است.

در این تصاویر مشخص است که تانک‌های اسرائیلی از روی بدن مجروحان فلسطینی رد شده و آن‌ها را به شهادت رساندند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این تصاویر جسد نیمه یک فلسطینی دیده می‌شود که قصد نجات خود را داشته اما تانک اسرائیلی او را زیر گرفته و از وسط نصف کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر تعدادی از ساختمان‌های بیمارستان الشفاء را بمباران کرده و بخش عروق را هم به آتش کشیده است.

وزارت بهداشت فلسطین صهیونیست‌ها افزود: حدود ۲۴۰ بیمار و همراهان آن‌ها و ۱۰ نفر از کادر درمانی را در مرکز امیر نایف در بیمارستان الشفاء محاصره کردند.

اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد

سران اتحادیه اروپا پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن ابراز نگرانی نسبت به بحران انسانی در غزه، خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر و نسبت به متن نشست دور قبل شدیدتر تنظیم شده، آمده است که شورای اروپا «از تلفات بی سابقه غیرنظامیان و وضعیت بشردوستانه وحشت زده و خواستار توقف فوری درگیری‌ها است.»

این بیانیه می افزاید که توقف درگیری‌ها باید به نحوی باشد که «منجر به آتش بس پایدار، آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها (اسرای اسرائیلی) و ارائه کمک های بشردوستانه (به داخل غزه) شود. »

شورای اروپا با ابراز نگرانی شدید از وضعیت فاجعه‌بار انسانی و خطر قحطی در غزه، بر لزوم دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرده است.

سران اروپا همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که به شهر مرزی رفح، جایی که صدها هزار فلسطینی پناه گرفته‌اند حمله نکند. آن‌ها با بیان اینکه «بیش از یک میلیون فلسطینی در حال حاضر به دنبال فرار از جنگ و دسترسی به کمک های بشردوستانه در رفح هستند» هشدار داده‌اند که عملیات نظامی در این منطقه باعث تشدید بحران انسانی خواهد شد.

در ادامه این بیانیه همچنین بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی و اجرای احکام دیوان بین‌المللی دادگستری علیه تل‌آویو تاکید شده است. شورای اروپا تصریح کرده است: نقض قوانین بین المللی بشردوستانه (در جنگ غزه) باید به طور کامل و مستقل مورد بررسی قرار گیرد و از پاسخگویی اطمینان حاصل شود.

تداوم حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از دیگر محورهایی است که در این بیانیه به آن اشاره و ضروری توصیف شده است. این درحالیست که رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات «طوفان الاقصی» متهم و اجازه فعالیت این نهاد بین‌المللی در غزه را محدود کرده است.

شورای اروپا همچنین خواستار توقف فوری خشونت‌ها در کرانه باختری و تضمین دسترسی ایمن به اماکن مقدس شده است. در این بیانیه می‌خوانیم: شورای اروپا خشونت شهرک نشینان افراطی اسرائیلی را به شدت محکوم می کند و عاملان (این اقدامات) باید پاسخگو باشند. شورای اروپا از شورای وزیران (امور خارجه اتحادیه اروپا) می‌خواهد که کار بر روی اتخاذ تدابیر محدودکننده (تحریم‌) هدفمند را سرعت بخشد.

حمایت چین از آتش‌بس فوری در غزه

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز تاسف نسبت به شهدای فلسطینی در نوار غزه و فاجعه انسانی در این باریکه گفت چین تمامی علیه غیرنظامیان و قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کند.

 صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی در غزه موجب به شهادت رسیدن بیش از ۱۳ هزار کودک فلسطینی شده است و هم‌چنین بسیاری از کودکان از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند.

طبق بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه چین منتشر شده، «لین جیان» سخنگوی این وزارتخانه عنوان کرد: «ما عمیقا از مرگ غیرنظامیان بی‌گناه در درگیری فلسطین-اسرائیل و هم‌چنین فاجعه انسانی شدید در غزه غمگین هستیم. خانه آنها به ویرانه بدل شده و بیمارستان‌ها اغلب مورد حمله قرار می‌گیرند. این صحنه‌های مربوط به فاجعه انسانی بار دیگر از وجدان بشر عبور می‌کند و حدود انصاف و عدالت را زیر پا می‌گذارد. اهمیت و فوریت آتش‌بس بیش از پیش آشکار شده و هیچ چیز نمی‌تواند انفعال جامعه بین‌المللی را توجیه کند».

وی افزود: «چین قاطعانه با تمام اقدامات علیه غیرنظامیان و قوانین بین‌المللی مخالف است و آن را محکوم می‌کند. جامعه بین‌الملل باید فورا اقداماتی انجام دهد و آتش‌بس را به عنوان یک اولویت مهم و کمک‌های بشردوستانه را به عنوان یک مسئولیت اخلاقی تعیین کرده و کنفرانس صلح بین‌المللی گسترده‌تر، معتبرتر و کارسازتر را در اسرع وقت برگزار کند. چین آماده ادامه کار مسئولانه برای پایان دادن به جنگ و نجات جان افراد و اجرای راه حل ۲ دولتی برای صلح پایدار در خاورمیانه است».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به وضعیت کنونی دریای سرخ و عملیات ارتش یمن در راستای حمایت از فلسطینیان عنوان کرد: «ما به نقش سازنده برای احیای صلح و ثبات در دریای سرخ ادامه خواهیم داد. ما امیدواریم مسئله مربوط به کشتیرانی ایمن حفظ شود و همه به حاکمیت کشورهای واقع در دریای سرخ احترام بگذارند».

این دیپلمات چینی در پایان تصریح کرد: «تداوم جنگ غزه فاجعه انسانی جدی را به دنبال خواهد داشت. ما از شورای امنیت سازمان ملل در راستای انجام اقداماتی با هدف توقف جنگ غزه در سریع‌ترین زمان ممکن حمایت خواهیم کرد».

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۹
آمریکا به نلسون ماندلا میگفت تروریست در زمانی که داشت با اشغالگران سفیدپوست در آفریقای جنوبی مبارزه میکرد. الان هم آمریکا به حماس میگه تروریست وقتی داره با اشغالگران اسراییلی مبارزه میکنه.
خلبان آمریکایی برای بیزاری از جنایات اسرائیل خودش را آتش می زند و حتی ریاست اتحادیه اروپا از این جنایات بیزاری می جوید و غزه را بعد از زندان بزرگ، گورستان بزرگ دانسته اما هنوز عده ای که افتخارشون به پابوسی غرب هست از این جنایات به شکل های مختلف حمایت می کنند.
ببینید که غربگدایی چطور می تونه انسان ها را از انسانیت هم تهی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
اون مردم غزه اکثرشون هوادار حماس هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
احسنت به کلام حقت
اون دوازده میلیارد نفری که پیامک فرستاده بودن هنوز از زیر لحاف در نیومدن؟
بنازم روسیه و چین دمشون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
جفتشون تا اخر قرن میشن مرید امریکا.فقط مسئله ی زمانه.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
بله در نظر یک توده ای هر کاری ارباب پوتین انجام بده درسته ولو اینکه مخالفت با قطعنامه آتش بس در غزه باشه
ایشالله آتش بس بشه
این آمریکا عجب رویی داره، خودش ۳ مرتبه قطعنامه دیگران رو وتو کرده حالا میگه چرا قطعنامه منو وتو کردن
غزه هم مثل کرانه باختری شده
وتوی قطعنامه آمریکا درباره غزه توسط چین و روسیه
دلیل وتو رو میدونی چیه سرگرم کردن آمریکا تو اسرائیل و هزینه دادنش تا نتونه به اوکراین کمک کنه وگرنه دلشون برای مردم غزه دوطرف نسوخته
ولی روسیه آخرین نفسهاشو میکشه
ارزشیا از اربابشون پوتین هم شانس نیاوردن! یکبار که قطعنامه برای آتش بس صادر شده اربابشون وتوش کرد!!! غزه هم که کلا نرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
داعش کاملا در اختیار غربی ها و یانکی ها میخواستن خاورمیانه رو بگیرن که سلیمانی نقشه هاشون رو نقش بر آب کرد و انقدر فشار اومد بهشون که رسما سردار سلیمانی رو ترور کردن. الانم داعش عملیات های تروریستی غربی هارو کنترات داره انجام میده. بیدار شو غرب زده تا کی میخواهی فریب یانکی هارو بخوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
داعش رو روسیه ساخت برای اینکه به غربی ها نشون بده اسد بهتره بمونه والا داعش میاد سر کار.
چین و روسیه شدن شاخ اولی دنبال حذف تایوانه و دومی دنبال حذف اوکراین این وسط امریکا اگه نبود معلوم نبود چه تاخت و تازی میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
اگه امریکا نبود تمام دنیا داشتن روسی حرف میزدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
آمریکا اگه نبود الان این همه فساد و بچه کشی و خونریزی تو دنیا نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
والا تا جایی که ما دیدیم بیشتر از این دوتا آمریکا تو جهان تاخت و تاز و حمله انجام داده
مغز متخصص مغز وقتی آمریکا وتو کنه،وتو بد است،مغز متخصص مغز وقتی چین یا روسیه،وتو می کنند،وتو عجب چیز خوبیست،تشخیص:به خوردن ساندیس به صورت متعادل ادامه دهد.
چین از یک طرف درخواست آتش بس فوری میکنه و از طرف دیگه پیشنویس قطعنامه طرح شده در شورای امیت درباره آتش بس فوری و پایدار ، وتو میکنه . من متوجه نمیشم چرا ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
پس سعی کن بفهمی ساده است دلیلش غرب زدگی اگه بذاره بفهمی
شبکه الجزیره نمی خواهد تصاویر «زیر گرفتن مجروحان بیمارستان با تانک» را که در اختیار دارد منتشر کند و اسرائیل را رسوا کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
معلوم است فيلم هايش فقط دست خودت است
اسرائیل دست و پاهای آخرش را میزند، ابتکار در میدان دست مقاومت است و انشالله پیروز میدان خواهد بود. اسراییلی از سره ناچاری نصف شهرهایشان را تعطیل کرده اند و کشور جعلی اسراییل نیمه جان شده است، نابودی اسرائیل وعده ی الهی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
شيريني مي دهيد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
بنظر من اسراییل پیروز نمیشه چون خیلی ملاحظه ی مردم غزه را میکنه.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
خیلی ناب بوده !!! از کجا گرفتی؟؟؟
بلینکن صهیونیست در این شش ماه فکر کنم به اندازه تمام سفرهای سه چهار دهه اخیر وزرای امور خارجه رژیم آمریکا به تمام کشورهای دنیا، فقط به سرزمین های اشغالی سفر. کرده تا مطمئن بشه صهیونیست ها چیزی از بمب و تسلیحات کشتارجمعی کم و کاست ندارند. لعنت ابدی به این تروریست های جنایتکار و اهریمن زمانه.
آمریکا منبع شرارت در جهان و باعث جنگ و بدبختی همه انسانهاست .هر جا جنگ و بدبختی آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
منبع شرارت در دنیا روسها هستن ونوکراش.همین اینترنت رو امریکاییها گسترش دادن پس بی خیالش بشو.
امریکا وتو کنه بده ولی اگه روسیه وتو کنه خوبه !!!!
میخواستید حمله ناگهانی نکنید
تنها راه حل مشکل فلسطین مقاومت وضربه های هوشمندانه و مهلک و کاری آنها به اسرائیل است که باید گسترده و دقیق و همه جانبه شود و به همراه صبر و پایداری بقیه کارها به خدا سپرده شود و خدا خودش بهتر می داند که چگونه آنها را به خاک مذلت بکشاند که حتی خودشان هم نفهمند
شورای امنیت هیچ کاره و فقط به نفع اسرائیل است چون یک چیز مسخره با عنوان حق وتو دارد و تا وقتی حق وتو دارد به نفع فلسطین نیست و زمانی اقدام به آتش بس می کند که بداند کاملا به نفع اسرائیل و به ضرر فلسطین است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
پس چرا نرفتی غزه؟؟؟ منم موافقم که این سازمان ملل باید تعطیل بشه وقتی جنایات روسیه در اوکراین را نمی بینه و کشتار دهها هزار غیر نظامی از سوی روسیه را نمی بینه یعنی این سازمان عملا برده چین و روسیه شده و باید جمع بشه
جنگ چین و روسیه با آمریکا و غرب در خانه فلسطین و اوکراین - این است واقیت مهمترین درگیری های نظامی کنونی جهان و کشتن و آواره سازی غیرنظامیان
اینهایی که در کامنت های فارسی از اسرائیل طرفداری میکنند قطعأ ایرانی متمدن نیستند که هیچ بلکه از وحوش ارتش سایبری همان اسرائیل صهیونیستی هستند که سی و دو هزار انسان و زن و کودک بیگناه را به خاک و خون کشیده اند و به این وحشی گری خودشان افتخار میکنند
جالبه روسیه کاری رو کرد که اسرائیل دوست داشت و عده ای داخل خوشحال هستند
برای رق گداها تنها چیزی که ارزش نداره غزه است و چشم بسته از وتوی قطعنامه درخواست آتش بس در غزه خوشحال هستند ببینید بزرگانشون الان چطوری سکوت کردن چطور می شه وتوی قطعنامه آتش بس در غزه را از سوی چین و روسیه توجیه کرد؟ مشکل این قطعنامه چی بود؟ خوساته بود گروگان ها آزاد بشن و آتش بس برقرار بشه اغما چین و روسیه وتو کردند یعنی خواستار ادامه جنگ هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی