بازدید 16916
هفتصد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

پیشروی ارتش روسیه در شرق اوکراین/هشدار روسیه درباره اعزام ارتش‌های اروپایی به اوکراین/همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

هفتصد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸ 21 March 2024

پیشروی ارتش روسیه در شرق اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: اعزام نیروی نظامی به اوکراین برای غرب عواقب بدی دارد
۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۶

 دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در گفت وگو با خبرنگاران گفت که اعزام نیروی نظامی به اوکراین عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

 دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: ظهور نیروهای نظامی خارجی در اوکراین با پیامدهای منفی و حتی غیرقابل جبران همراه خواهد بود.

پسکوف این سخنان را در پاسخ به درخواست سوال خبرنگاران درباره واکنش کرملین به اظهارات الکسی گونچار، معاون ورخونا رادا یکی از افراد لیست تروریست‌های شناخته شده مسکو بیان کرد.

وی گفت: استقرار نیروهای نظامی کشورهای اروپایی حتی در مرزهای بلاروس نیز تنش زا و تشدید کننده آن است.

وی تاکید کرد که در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد چنین تصمیمی از سوی کشورهای اروپایی وجود ندارد. پسکوف گفت: ما باید اطلاعات دقیقی به دست آوریم. تا آنجا که من متوجه شدم، هیچ چیز مشخصی در این مورد وجود ندارد.

رایزنی فرماندهان اوکراین و فرانسه درباره اوضاع نابسامان جبهه شرق
۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۶

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی اوضاع جنگی در اوکراین را بررسی کردند.

«الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین روز پنجشنبه از رایزنی تلفنی با «تیری بورکار» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه خبر داد.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی انجام شده که ایده «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای اعزام نظامیان ناتو به اوکراین جنجالی شده است و اکثر متحدان ائتلاف با آن مخالفت کرده‌اند.

سیرسکی خبر داده بورکار را در جریان اوضاع میدانی و به‌خصوص «اقدامات ارتش اوکراین برای تثبیت موقعیت در جبهه شرق» قرار داده است.

مقام ارشد ناتو در کی‌یف: به نتیجه جنگ بدبین نباشید
۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۵

رئیس کمیته نظامی ناتو در جریان سفر به کی‌یف گفت متحدان اوکراین نباید نسبت به توانایی این کشور در عقب راندن نیروهای روسیه خیلی بدبین باشند.

 «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو اولین سفر رسمی یک هیأت نظامی ناتو به کی‌یف را از فوریه ۲۰۲۲ که جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد، انجام داد.

نیروهای کی‌یف با کمبود مهمات و نیروی انسانی مواجه هستند و در جبهه شرق، نیروهای روس رو به جلو حرکت می‌کنند.

او در مجمع امنیتی کی‌یف گفت: «اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد و شما اکنون به آن نیاز دارید. زمان در اوکراین با روز، هفته یا ماه اندازه‌گیری نمی‌شود، بلکه با زندگی انسان‌ها سنجیده می‌شود. در کشورهای متحد، یک هفته یک هفته است. در اوکراین یک هفته یک مادر است، یک پدر، فرزند، دوست یا عاشق است که برای همیشه از دست رفته است.»

این ژنرال ناتو «از انعطاف‌پذیری و توانایی اوکراین برای تطبیق سریع و در عین حال تغییر بسیاری از جنبه‌های جنگ مدرن» استقبال کرد.

بائر با «الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین نیز برای گفت‌وگو در مورد وضعیت جنگی ملاقات کرد. سیرسکی در فیس‌بوک نوشت که در مورد «مهمات و دفاع هوایی» بحث شده است.

بائر هلندی همچنین با «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در مورد «چشم‌انداز آموزش رزمی برای نظامیان اوکراینی و همکاری در صنایع دفاعی» گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیته نظامی ناتو همچنین در مجمع امنیتی کی‌یف با ابراز اطمینان از توانایی اوکراین برای موفقیت در میدان جنگ گفت: «در حالی که جهان ممکن است در سال ۲۰۲۳ بیش از حد خوش‌بین بوده باشد، ما نباید اشتباه مشابهی را مرتکب شده و در سال ۲۰۲۴ بیش از حد بدبین شویم.»

اسپانیا ۲۰ فروند تانک لئوپارد به اوکراین ارسال می‌کند
۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۵

وزیر خارجه اسپانیا از ارسال ۲۰ فروند تانک لئوپارد ۲ و قطعات مورد نیاز آنها به اوکراین خبر داد.

 دولت اسپانیا با ارسال ۲۰ فروند تانک لئوپارد ۲ به اوکراین موافقت کرد. قرار است همراه تانک‌های جدید قطعات و لوازم نگهداری تانک‌ها از سوی شرکت سانتاباربارا شهر سویل تامین شود.

هفته گذشته هیئتی متشکل از گارد مرزی اوکراین برای مذاکره در باره تامین سلاح‌های مورد نیاز کی‌یف به اسپانیا سفر کرده بود.

شیانا مندز، وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که همه تجهیزات مربوط به تانک‌ها و دیگر سلاح‌های مورد نیاز اوکراین برای دفاع در مقابل روسیه در اختیار کی‌یف قرار داده می‌شود.

مندز گفت: از این مسئله اطمینان داریم که اوکراین از این سلاح‌ها برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد. تابستان سال گذشته، اسپانیا یک سری از تانک‌های Leopard ۲A۴ را به اوکراین فرستاده بود.

پیشتر شرکت آلمانی راین متال نیز متعهد شده بود در آینده نزدیک مهمات تانک‌های لئوپارد را به اوکراین ارسال کند.

گفته می‌شود که تانک‌های رزمی مدرن "Leopard ۲" از برتری فنی در مقایسه با تانک‌های روسی برخوردارند و می‌توانند به این خاطر سهم قابل توجهی در کسب موفقیت احتمالی در میدان جنگ داشته باشند.

وزارت دفاع روسیه: ۱۰ موشک شلیک‌شده از اوکراین را رهگیری کردیم
۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۴

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش روسیه ۱۰ موشک شلیک‌شده از سمت اوکراین را در آسمان استان مرزی «بلگورود» رهگیری کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه صبح امروز پنج‌شنبه از مقابله با حمله کی‌یف به استان مرزی «بلگورود» روسیه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش روسیه موفق شده‌اند ۱۰ موشک «ومپایر» شلیک‌شده از سمت اوکراین را بر فراز استان «بلگورود» رهگیری کنند.

در این گزارش آمده است: ۲۱ مارس تلاش کی‌یف برای اجرای حمله‌ای تروریستی علیه تاسیسات واقع در خاک روسیه با استفاده از موشک‌انداز «آر ام- ۷۰ ومپایر» ناکام گذاشته شد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: سامانه‌های پدافند هوایی ۱۰ موشک را در آسمان استان بلگورود رهگیری کردند.

روز گذشته نیز «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت: طی انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۴۱۹ پهپاد سرنگون و ۶۷ موشک شلیک‌شده از سوی نیروهای اوکراینی رهگیری شد.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: عملیات رزمی علیه افراد مسلح اوکراینی در مناطق مرزی استان‌های بلگورود و کورسک به مدت ۸ روز ادامه داشت.

شویگو افزود: تلفات نیروهای کی‌یف در تلاش آنان برای حمله به مرز روسیه شامل ۲۳ تانک، ۱۱ خودور زرهی «برادلی»، ۵ سکو راکت‌انداز چندگانه «ومپایر» و یک بالگرد «می ۸» بود.

وی گفت: مجموع تلفات نیروهای اوکراینی در جریان حمله به شهرک‌های مرزی در استان‌های بلگورود و کورسک به ۳۵۰۱ نظامی می‌رسد.

شویگو افزود: تلفات نیروهای مسلح اوکراین از آغاز سال جدید میلادی بیش از ۷۱ هزار جنگجو و ۱۱ هزار قطعه تسلیحات گوناگون برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای ما از آغاز سال جدید میلادی ۴ تانک آبرامز، ۵ تانک لئوپارد، ۶ سکو موشک‌انداز هیمارس و ۵ سامانه پدافندی پاتریوت را منهدم کرده‌اند.

همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت
۱۴۰۳/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۳

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت.

به گزارش تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای نظامی روسیه همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را حذف خواهند کرد.»

وی با اشاره به اینکه «از مجموع ۳۶۷ مزدور فرانسوی که پیش از این وارد اوکراین شده بودند، ۱۴۷ نفر از بین رفته اند» گفت: ما همه سربازان فرانسوی را که به خاک اوکراین خواهند آمد، خواهیم کشت.

علاوه بر این تولستوی تاکید کرد که روسیه به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و سخنان وی درباره «عبور از خطوط قرمز» در ارائه کمک به کی یف اهمیتی نمی‌دهد.

پیشروی ارتش روسیه در شرق اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور، کنترل روستای دیگری در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند.

 وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) در به‌روزرسانی از عملیات نظامی در اوکراین، از تسلط نیروهای این کشور بر روستای «توننکه» در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین خبر داد.

مسکو همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرده بود ارتش روسیه توانست کنترل روستای «اورلیوکا» در مسیر آودیوکا را به دست آورد و اوکراین ۱۲۵ سرباز، ۲ خودروی زرهی رزمی و پنج خودرو را در این مسیر از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه خبر داد، یک ضدحمله را دفع کرده و اوکراین بیش از ۳۲۰ سرباز را در مسیر آودیوکا از دست داده است.

در این بیانیه آمده است: «دشمن بیش از ۳۲۰ سرباز، یک تانک، چهار خودروی زرهی رزمی و هفت خودرو را از دست داد. در جریان نبرد ضد آتشبار، یک سامانه توپخانه «M ۷۷۷» ساخت آمریکا، ۲ هویتزر (خمپاره‌انداز) D-۲۰ و D-۳۰ و همچنین یک اسلحه ۱۰۲ ساخت آمریکا منهدم شد.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد، «نیروهای مسلح اوکراین تا ۲۵۰ نیروی نظامی، ۲ تانک، سه خودروی زرهی رزمی و هفت خودرو را از دست دادند. اوکراین ۱۲۰ سرباز را در مسیر دونتسک جنوبی از دست داده است.»

علاوه‌براین، وزارت دفاع روسیه اطلاع داد، نیروی هوافضای این کشور شب گذشته با تسلیحات دوربرد پرتاب هوایی با دقت بالا، از جمله موشک‌های کینژال به اهدافی در اوکراین، از جمله مراکز تصمیم‌گیری نیروهای مسلح اوکراین، پایگاه‌های لجستیکی و نقاط استقرار مزدوران خارجی حمله کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است، نیروهای مسلح روسیه همچنان از نفوذ گروه‌های خرابکار و گروه‌های شناسایی اوکراین در مناطق مرزی اوکراین در مسیر بلگورود جلوگیری می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «در مسیر بلگورود، یگان‌های روسی به اقدامات خود برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های خرابکار و شناسایی نیروهای مسلح اوکراین و انهدام آنها در مناطق مرزی اوکراین ادامه می‌دهند. نیروهای روسیه به مناطق تمرکز مزدوران خارجی خسارت وارد کرده‌اند. دشمن سی نیرو، سه وانت و همچنین یک خودروی جنگی سیستم موشک پرتاب چندگانه ومپایر ساخت جمهوری چک را از دست داد.»

هشدار روسیه درباره اعزام ارتش های اروپایی به اوکراین

سخنگوی کرملین امروز پنج‌شنبه تاکید کرد که اعزام پرسنل نظامی خارجی به اوکراین، آکنده از پیامدهای منفی است.

«الکسی گونچارنکو» قانونگذار اوکراینی می‌گوید مقامات فرانسوی ظاهرا در حال بررسی اعزام یک هیات نظامی اروپایی به مناطق مرزی اوکراین با بلاروس هستند تا به واحدهایی از نیروهای اوکراینی مستقر در این منطقه کمک کنند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی در همین رابطه به خبرنگاران گفت: «ما نیاز به دریافت اطلاعات دقیق داریم. تا آنجا که من متوجه شدم، وضعیت تاکنون نامشخص است. در هر صورت، بارها گفته‌ایم که اعزام نیروهای نظامی خارجی به اوکراین با پیامدهای بسیار منفی و حتی جبران ناشدنی همراه است.»

پیشتر همچنین «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ۲۰۰۰ نیروی نظامی را در اوکراین مستقر خواهد کرد.

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با برنامه‌های اتحادیه اروپا علیه اموال توقیف‌شده کشورش گفت روسیه از تمام سازوکارهای قضایی استفاده و روش‌های دیگری را برای پاسخ به اتحادیه اروپا برای جلوگیری از استفاده این نهاد از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتخاب خواهد کرد.

روز چهارشنبه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهادی را در رابطه با استفاده از سودهای حاصل از دارایی‌های مسکوت روسیه در اتحادیه اروپا ارائه کرد که طبق آن ۹۰ درصد این سودها از طریق تسهیلات صلح اروپا به اوکراین اختصاص یابد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «طبیعا ما از همه مکانیسم‌های قضایی ممکن استفاده خواهیم کرد، آن‌هایی که هم‌اکنون در دسترس هستند... و البته، بر اساس رفتار متقابل روش‌های دیگری را برای اقدامات واکنشی انتخاب خواهیم کرد... تا جایی که با منافع ما مطابقت داشته باشد.»

سالیوان در کی‌یف، بر ادامه حمایت‌های آمریکا تاکید کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، اوکراین باید همچنان باور داشته باشد که ایالات متحده در کنار آن خواهد ایستاد و به آن کمک خواهد کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری در کی‌یف، پایتخت اوکراین اظهار داشت: من اینجا هستم تا بگویم که شما باید به ایالات متحده ایمان داشته باشید. ما از زمان شروع این جنگ در کنار شما ایستاده‌ایم. ما حمایت گسترده‌ای ارائه کرده‌ایم و هر روز به هر روشی که می‌دانیم، این کار را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: اوکراین باید همچنان باور داشته باشد که ایالات متحده در کنارش خواهد ایستاد و به آن کمک خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرد، سالیوان برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و آندری یرماک، رئیس دفتر وی، به منظور تایید دوباره حمایت آمریکا از اوکراین در بحبوحه بن‌بست کنگره آمریکا بر سر کمک‌های نظامی جدید، به کی‌یف سفر کرده است.

کاخ سفید همچنین گفت که سالیوان در این دیدارها بر لزوم تصویب متمم امنیت ملی برای رسیدگی به نیازهای بحرانی اوکراین در میدان نبرد توسط مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷۳
به به بازم اخبار روسیه ، لطفا غربگداها بیان تحلیل های صد من یه غاز بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
اگه غربگداها تحلیل کنن سانسورچی میذاره تا شرقگداها فشار بخورن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
اتفاقا اینجا و در این قسمت،جولانگاه شما شدقیهایه بدبخت هستش و همیشه در خیالات واهی خودتون روس کثیف رو ارباب دنیا و پیروز جنگ میبینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
چه خبر از جاعل امضا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
شرقگدا ها هم فقط در مورد جعل امضا صحبت کنند و تخیلی بدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
والا بنظر من شما دچار جهل مرکب شدید، چرا که جنگی که به ما مرتبط نیست را مهم میشمارید
روسیه در جنگ تحمیلی به عراق تسلیحات فراوان داد حالا اون موقعه شوروی بود الان فدرال روسیه
یا در موارد تاریخی دیگر
شرق پرستی و غربگدایی هر دو بد و منافع ایران در آن نیست
از جهل خود بیرون بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
از پیشروی در منطقه اوزگل چه خبر .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
تجاوز و قتل و اشغال نظامی و غارت و تخریب شهرها و

کشتار و اواره کردن مردم یک کشور از طرف هر کشوری

غیر قانونی و زشت و نفرت انگیز است

ولی شرق گداهای عاشق روسیه و چین کمونیست

اشغال نظامی اسراییل را فقط زشت میدانند و بس !؟
ای جان روسیه ، بزن که خوب داری میزنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
تو بگو زدین ما هم میگیم زدین میدونی که برای اربابت خوبیت نداره
ناشناس
| Australia |
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
شاهنامه آخرش خوشه
ث
| Netherlands |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
نوکرهای پوتین
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
این کامنت ها نفوذ نوکراهای روسیه را به ایران نشان می دهد ،با افتخار غربگرا هستند و از نوارهای روسیه بیزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
دوسال جنگیده برای دو تا روستا چه ابر قدرتی
مرگ غرب و غربگدا نزدیکه
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
قماربازه هم همین حرفها را می زد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
اگر این حرفها را هم نزنی که می ترکی
روسیه خوب غرب و غربگدا رو به ذلت انداخت
روسیه متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
یکم استراحت کن انقد کامنت تکراری نده
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
روسیه کشوری که ۲۰۰ سال پیش یک چهارم از بهترین

و مرغوبترین قسمت شمالی کشور ایران را اشغال نظامی

و ضمیمه خاک خودش کرد

و الان ۵ کشور در ان خاک تشکیل شده است

حالا نفوذی های حزب منحوس توده کمونیستی روسیه

در کشور اسلامی ما برای روسیه کف و سوت میزنند !؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
اسدالله، آفرین. کاملا درست جواب دادی
دومین ارتش بزرگ دنیا سه ساله داره جلو میره و روزی دو هزار نفر و هزار توپ و تانگ از ارتش اکراین را از بین میبره ولی خط مقدم همون سال پیشه ۵ کیلومتر جلو یا عقبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
این است ارتش دوم کره زمین!!!!!؟؟؟خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
الان زمین زیاد مهم نیست مهم قدرت پشتیبانی است روز بروز قدرت پشتیبانی قدرت های استکباری در حال رفتن به سوی افول و فروپاشی است
صدای آن در آینده شنیده خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
از طالبان چخبر که آمریکا رو با اردنگی انداخت بیرون :D
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
۱۲:۲۹
خودتو گول نزن
روسیه انقد اقتصادش داغون شده اومده از ایران تارا خریده مونتاژش میکنه
روسیه شده گاو شیرده چين. نفت رو به نصف قیمت زخ چين میفروشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
خوب به تو ایرانی چه ربطی داره؟ روسیه اوضاعش بد بشه میاد با ایران معامله میکنه ایرانم به یه نون و نوایی میرسه اما غرب اوضاعش خوب بشه فقط تحریم های قوی تر میشه
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
آره بابا روسیه غیرازبرف ویخ هیچی نداره ،تازه نفت وگازشون روازمامیگیرن،فقط نمیدونم چرادوساله با۱۰هزارتحریم هرروزداره توجنگ پیشروی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
روسیه از لحاط منابع طبیعی خیلی غنی هست ، نفت گاز طلا زغال سنگ و ...
طبق پیشبینی برگ چنار اوکراین و فرانسه تا حوالی مسکو پیشروی خواهند کرد و پس فردا سر پوتین رو در مرکز اتحادیه آویزان خواهند کرد
3رود بر ناتو
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
3رود
ما که نمیدونیم تابناک اخبار جنگ رو از کجا میاره
اخبار واقعی جنگ رو از آی پی کانادا دنبال کنین.
طبق آخرین اخباری که این بزرگوار منتشر کرده، مسکو محاصره شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
زرتینا بنشین تا مسکو محاصره شود غرب با کل تجهیزاتش در اکراین به گل نشسته و در باطلاق اکراین در حال غرق شدن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
اونی که با کل تجهیزاتش در باتلاق اوکراین فرو رفته روسیه متجاوز اشغالگر جنایتکار است، قاطی کردیا! ناتو هنوز وارد نشده
ناپلئون یک بار شوروی گرفت اینبار کار باید تمام کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
!!!!!؟؟؟ناپلئون کجا بود حالا؟ نکنه منظورت مکرونه ،
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
ناپلئون بناپارت آیا هم عصر با شوروی بود یا تزار ها تعجب میکنم به این نظر مسخره اینقدر مثبت دادن یا دوستان اطلاعات پایین دارند یا کلا همین طور مثبت میدن
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
خوب اکیو ما هنوز از شکست دوران قاجار ناراحت و. صحبت می کنیم حالا اسم کشور کشور هر چی که بود فرقی ندار
ناپلئون یک بار شوروی گرفت اینبار کار باید تمام کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
هیتلر هم یک بار
نمیدونم چی بگم هم کار روسیه بده هم این غربی ها شورشو،در آوردن تو جهانخواری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
روسیه هم یک قدرت استعماری بوده مثل انگلیس و فرانسه و بقیه .
این جنگ روسیه و اوکراین حسابی به نفع چين شد.
روسیه رسما شده گاو شیرده چین. نفت و گاز به قیمت خیلی ارزون به چين میدن.
«راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: «اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد و شما اکنون به آن نیاز دارید. زمان در اوکراین با روز، هفته یا ماه اندازه‌گیری نمی‌شود، بلکه با زندگی انسان‌ها سنجیده می‌شود. در کشورهای متحد، یک هفته یک هفته است. در اوکراین یک هفته یک مادر است، یک پدر، فرزند، دوست یا عاشق است که برای همیشه از دست رفته است.»

این انسان بیشرف و وقیح را ببینید که تلفات اوکراین را که آنهم غم انگیز است می بینند اما تلفات غزه را به چشم دیگری می بینند...یک بام و دو هوا و وقاحت یعنی این
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
اون به این حمله کرده، اینم به اون
بین دفاع و حمله، بین دستور مستقیم پوتین و طوفان الاقصی فرق هست
فرانسه ،رافائل رو به میدان خاهد آورد. روسها از الان گرخیدن.
یاشاسین اکراین
اسپانیا ۲۰ فروند تانک لئوپارد به اوکراین ارسال می‌کند
جهت پیروزی پوتین لازم است تعدادی ماشین پراید برای او ارسال کنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
اولا‌لئوپارد‌تولید‌آلمان‌هست‌اسپانیاهم‌از‌آلمان‌خریده‌دوما‌غربیها‌میگن‌ایران‌پهباد‌وموشک‌به‌روسیه‌میده‌‌که‌همین‌تانکها‌رو‌میترکونه‌چه‌نیاز‌به‌پرایدهست
ای خدا نابودکنه این انگلیس و امریکا را دو ملت که از یک خون و فرهنگ و زبان هستند را به جان هم انداختند و لذتش را می برند . این اوکراین از اول هم حریف برادر گردن کلفت خودش نبود. حالا هی بادش می کنند و هندوانه به زیر بغلش میگذارند تا بیشتر ضزبه بخورد و ذلیل تر بشود. امید برد در این جنگ برای کیف خواب و خیال است خواب و خیال.
فلسطینی امیدوار باشند که صدای شکسته شدن استخوان های صهیونیسم بزودی در جهان طنین انداز خواهد شد
الی کریمی و الی دایی رفتن خارکیف؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
شیخ گریان کجاست ؟
رسایی نرفت غزه ؟
فعلا دامی بود که اروپا و امریکا برای روسیه پهن کردند اگر پیشروی هم باشد باز هم دام است کمونیست ها دلدان را خوش نکنید برای کمی پیشروی اوکراین برای تدرکات جنگ از روسیه پیشی است با این مسافتی که روسیه از جبهه دارد
غرب
یعنی ، فاشیزم
غرب
یعنی وحشی گری
غرب
یعنی دو رویی و نژاد پرستی

البته روس هم جزو ان بوده پ هست

هرچه بیشتر در گیر باشند،
این به نفع ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
مطمعنی غرب یعنی فاشیسم؟
جنگ جهانی سوم در اوکراین خلاصه خواهد شد و یک هفته ای هست شروع شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
نمیشه گفت جنگ جهانی سوم
به نظرم اسمشو بزاریم جنگ سرد دوم بهتره و از همون موقعی که روسیه حمله کرد به اوکراین شروع شد .
هشدارهای روسیه منو یاد آماده باش های کره شمالی میندازه .
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
ریپی های آبکی کره شمالی که فقط خودش رامیترساند
شرق گداها بی سواد و متعصب هستن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
غربگدا بی بخار و بی رگ و غیرتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
غربگراها هم تهی از خودباوری و همیشه مرغ همسایه را غاز دیدن
آدم بیسواد و متعصب باشد بهتر از تهی از امید و خودباوری
است چون درمان بی سوادی و تعصب آسانتر از نام امیدی و ناباوری است
از معلم اخلاق خدا ترس چه خبر ؟؟؟؟؟
من نه شرقگدا هستم و نه غربگدا ولی اگر برادر ترامپ رای بیاورد به دلیل اینکه یک آمریکایی اصیل است حتما بعد از سوگند ریاست جمهوری اوکراین را وادار می کند با دادن مقداری از اراضی اوکراین به روسیه صلح کند و اون روز حال زلینسکی دلقک دیدنی خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
خیلی بعید به نظر میرسه ، مگر اینکه همه چیز طبق مرزهای گذشته باشه .
غرب رسماً پیر و دچار آلزایمر و خنگی شده است این موضوع را از حمایت هایش در خصوص اکراین می توان فهمید
غرب در حال جابجایی آب با آبکش در اکراین است
نتیجه جنگ را بمب اتم مشخص خواهد کرد.به امید پیروزی بلوک شرق
این صدیقی هم دهان خیلی را بسته !!!!!!
تحریم است روسیه ولی بازم روستا به روستا داره تصرف می‌کنه
ای کاش ایران به روسیه پهباد نمیدا کمک نمیکرد، اگر تندگراها ایران را وارد جنگ‌ کنند ایران از هم میپاشه اینبار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی