بازدید 3375

شیوه جالب انتخابی تیم‌ملی پینگ‌پنگ برای المپیک

برای اعزام به مسابقه انتخابی المپیک در آسیای میانه طبق تشخیص فدراسیون انتخابی دیگری برگزار خواهد شد تا حرف و حدیثی باقی نماند و حق به حقدار برسد.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷ 21 March 2024

شیوه جالب انتخابی تیم‌ملی پینگ‌پنگ برای المپیک

شیوه انتخاب دو ملی پوش پینگ پنگ ایران برای حضور در انتخابی المپیک اعلام شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ فدراسیون تنیس روی میز روز دوشنبه 28 اسفند اعلام کرد که پس از برگزاری جلسه‌ای در محل این فدراسیون، مقرر شده در بخش مردان نوشاد عالمیان نفر اول رنکینگ جهانی ایران با نظر کادر فنی برای حضور در مسابقات آسیای میانه اعزام و دومین ملی‌پوش برای حضور در رقابت‌های آسیای میانه پس از عبور از مسیر انتخابی در داخل کشور برای رقابت‌های آسیای میانه انتخاب شود.

در مسیر انتخابی داخلی، 16 نفر دسته برتر کشور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، در ادامه چهار نفر برتر این دسته به همراه امیرحسین هدایی و نیما عالمیان شش بازیکن نهایی خواهند بود که به‌صورت دوره‌ای با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که در پایان نفر اول این رقابت‌های داخلی به همراه نوشاد عالمیان دو نماینده ایران در رقابت‌های آسیای میانه برای کسب سهمیه انفرادی المپیک 2024 پاریس خواهند بود.

این تصمیم در حالی گرفته شده که در ادوار قبلی شاهد برگزاری انتخابی نبودیم. برای مثال در دوره قبلی و به منظور اعزام به المپیک، نفرات اول و دوم رنکینگ جهانی ایران، یعنی نوشاد و نیما عالمیان منصوب شدند و هیچ رقابت انتخابی انجام نشد.

در آخرین انتخابی برگزار شده تنیس روی میز در داخل ایران، امیرحسین هدایی بالاتر از همه پینگ‌پنگ‌بازان قرار گرفت و رتبه نخست را به خود اختصاص داد که آن رقابت انتخابی، ملاک اعزام‌های تیم ملی در رویدادهای بسیاری هم قرار گرفت.

حالا برای اعزام به مسابقه انتخابی المپیک در آسیای میانه طبق تشخیص فدراسیون انتخابی دیگری برگزار خواهد شد تا حرف و حدیثی باقی نماند و حق به حقدار برسد.

به این ترتیب هر بازیکنی که در شرایط آمادگی بالاتری قرار داشت، راهی مسابقات گزینشی المپیک پاریس خواهد شد.

هدایی در حال حاضر پس از نوشاد عالمیان که رتبه 49 رنکینگ جهانی را در اختیار گرفته، در رده دوم برترین بازیکنان ایران در سایت ITTF با رنکینگ 117 است و نیما عالمیان نیز رتبه 180 را در اختیار دارد. این سه بازیکن طی یکی دو سال اخیر تقریباً به اندازه یکدیگر در پروتورها و مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند و سطح بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند.

 در بخش بانوان نیز هر دو ملی‌پوش اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک پاریس در آسیای میانه منصوب شدند و همین موضوع انتقاد شیما صفایی ملی‌پوش دیگر پینگ پنگ زنان ایران در بازی‌های آسیایی را به دنبال داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی