بازدید 2166

رابطه ریاض و حماس از زبان ترکی الفیصل

رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان از جزئیات روابط این کشور و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پرده برداشت.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ 20 March 2024

 به گزارش تابناک، فعالان شبکه اجتماعی اظهارات شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعات سعودی درباره روابط عربستان و جنبش حماس منتشر کردند.

ترکی الفیصل درجریان مصاحبه با سی ان ان عربی، نشریه سیاسی- فرهنگی «نیو استیتسمن» انگلیس در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه «آیا شما در برخی روزنامه‌ها خوانده و یا از برخی مردم شنیده‌اید که عربستان موافق جنگ (جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه) است چراکه ریاض خواهان نابودی حماس است»؛ گفت:‌ «طبعاً ما روابط خوبی با حماس نداشته‌ایم به‌ویژه پس از برخی از موضع‌گیری‌های آن نسبت به تلاش‌های میانجیگرانه ما میان حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۰۶. حماس توافق را زیرپا گذاشت و از آن تاریخ، روابط ما با حماس به‌طور جدی دچار تنش شد.»

ترکی الفیصل در ادامه افزود:‌ البته این موضوع به این معنا نیست که آنها برای ادای مناسک حج به عربستان نمی‌آیند. مذاکراتی صورت گرفته اما در حد رابطه مصر یا قطر با حماس نیست.

وی همچنین گفت: من می‌خواهم که بگویم ما با حماس دوست نیستیم اما این به آن معنا نیست که ما خواهان نابودی فلسطینیان در غزه به‌خاطر نابودی حماس هستیم و برخی به دنبال اشاعه چنین ادعایی هستند.

این شاهزاده سعودی همچنین تصریح کرد: ما در تمامی بیانیه‌ها بر لزوم خاتمه یافتن جنگ و ایجاد راهی مشخص و واضح برای تشکیل کشور فلسطین و بازسازی تاکید کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی