بازدید 11256

بارندگی‌ها امروز در ۶ استان تشدید می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بیشینه بارش امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر: ۱۲۲۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 19 March 2024

به گزارش تابناک- طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال می‌شود و علاوه بر آن، مرکز، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر، به تریج شمال شرق کشور، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ و بر روی ارتفاعات برف و کولاک پیشبینی شده است.

وی افزود: بیشینه بارش امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود. همچنین وزش باد شدید امروز در نیمه شرقی و برخی نقاط در مرکز کشور می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک نیز بشود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه بیان کرد: فردا چهارشنبه اول فروردین، از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و برای بیشتر مناطق کشور جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران و رعد و برق و در مرکز و نیمه شرقی کشور رگبار باران و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: اواخر وقت فردا این سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود و برای پنجشنبه بارش‌های پراکنده در شمال شرق رخ می. دهد و سایر نقاط کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

وی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور به کشور خبر داد و گفت: علاوه بر مناطقی که تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند، بخش‌های جنوب غرب و جنوب کشور رگبار باران خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: شنبه در دامنه‌های البرز مرکزی و نقاطی از شمال شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه افزود: امروز تا پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

وی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی پایتخت گفت: تهران امشب و فردا رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد داشت و روز پنجشنبه کمی ابری خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز ۱۷ و فردا ۱۵ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دما به ۱۱ درجه خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی