بازدید 9032
۹
صحت انتخابات مجلس در همه حوزه‌ها تایید شد

ردصلاحیت منتخب نخست در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک/جابجایی نفر اول و دوم در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل

سخنگوی شورای نگهبان سپس از حضور مردم پای صندوق‌های رای، از آنان و همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و خطاب به منتخبان و همچنین کسانی که رای کافی به دست نیاوردند، بیان داشت: آنچه برای ما در نظارت بر انتخابات مهم بود، رای و اراده مردم بود تا نتایج اعلامی براساس تک تک آرایی باشد که مردم به صندوق ریختند.
کد خبر: ۱۲۲۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱ 19 March 2024

تابناک _ سخنگوی شورای نگهبان گفت: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد.

هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی گفت: تا ظهر امروز، صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۸۹ حوزه انتخابیه به تایید شورای نگهبان رسید. ضمن اینکه صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه (۳۱ استان) نیز تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص ۱۹ حوزه انتخابیه باقی‌ مانده انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی داشتیم و جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفت و در نهایت صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به ترتیب زیر به تایید شورای نگهبان رسید.

نوزده حوزه انتخابیه که صحت انتخابات در آن‌ها به تایید رسید، عبارتند از:

استان تهران
۱. پاکدشت
۲. دماوند و فیروزکوه
۳. رباط کریم و بهارستان
۴. شهریار، ملارد و قدس
۵. ورامین، پیشوا و قرچک (به استناد ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش ها و اسناد واصله نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه یافتند.)

استان خوزستان
۶. اهواز، باوی، حمیدیه و کارون
۷. آبادان
۸. اندیمشک
۹. ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون
۱۰. بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی
۱۱. بهبهان و آغاجاری
۱۲. خرمشهر
۱۳. دزفول
۱۴. دشت آزادگان و هویزه
۱۵. رامهرمز و رامشیر
۱۶. شادگان
۱۷. شوش و کرخه
۱۸. شوشتر و گتوند
۱۹. مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل (با توجه به اختلاف نزدیک آرای نفر اول و دوم حوزه انتخابیه، پس از بازشماری کامل تمامی صندوق‌های اخذ رأی، با جابجایی نفر اول و دوم، آقای رضا جباری به عنوان منتخب در این حوزه مشخص شد).

سخنگوی شورای نگهبان سپس از حضور مردم پای صندوق‌های رای، از آنان و همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و خطاب به منتخبان و همچنین کسانی که رای کافی به دست نیاوردند، بیان داشت: آنچه برای ما در نظارت بر انتخابات مهم بود، رای و اراده مردم بود تا نتایج اعلامی براساس تک تک آرایی باشد که مردم به صندوق ریختند.

وی تاکید کرد: همه باید پای‌بند به قانون باشیم و در آستانه عید نوروز مصالح مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهیم.

طحان‌نظیف همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: طبق قانون وزارت کشور باید زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد دهد که این وزارتخانه روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را پیشنهاد داد.

انتخابات مرحله دوم در تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود

وی افزود: ما در شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام دادیم و با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ موافقت شد. ضمن اینکه با موافقت شورای نگهبان، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه که یکی از آن‌ها تهران است، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

صلاحیت منتخب ورامین رد شد /انتخابات به دور دوم کشیده شد

رئیس ستاد انتخابات شهرستان ورامین گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به دلیل رد صلاحیت نفر اول، به دور دوم کشیده شد.

سیدمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: صحت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا تایید، اما صلاحیت نفر اول رد شده است.

بنا بر روایت ایرنا، وی با تأکید بر این که صحت انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشواو قرچک تایید شده، اظهار داشت: به استناد ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اسناد جدید ارائه شده، فقط صلاحیت نفر اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه توسط شورای نگهبان رد شده و انتخابات با نفرات دوم و سوم به دور دوم رفته است.

زاهدی تصریح کرد: دولت و شورای نگهبان، خود را موظف می دانند تا از آراء مردم صیانت کنند لذا هیچ خللی در تایید صحت برگزاری انتخابات وجود ندارد و انتخابات در ۱۵ خرداد با سلامت برگزار شده است.

معاون سیاسی فرمانداری ورامین گفت: دلیل روشن، تایید صحت انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، به دور دوم رفتن انتخابات است که نشان دهنده تایید برگزاری انتخابات در یازدهم اسفند ماه است.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، علی خزائی به عنوان نفر دوم و حسین نوش‌آباد حائز رتبه سوم شده بودند که در دور دوم انتخابات برای کسب یک کرسی حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پیش از این، مهدی زمانی افشار منتخب مردم حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده بود.

پیشتر به گفته محسن اسلامی رییس ستاد انتخابات کشور مهدی زمانی افشار با ۳۰ هزار ۴۶۳ رای به عنوان منتخب مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی مشخص و راهی بهارستان شد.

وی جمع آمار ماخوذه صحیح این حوزه انتخابیه را ۱۲۴ هزار و ۵۵۳ رای اعلام کرد.

مردم این حوزه انتخابیه با حضور در ۴۲۰ شعبه اخذ رأی در پنج حوزه اصلی و فرعی، به منتخبان خود در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رأی دادند.

از مجموع ۴۲۰ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار، ۱۵۹ شعبه در مرکز حوزه انتخابیه و بخش مرکزی ورامین، ۳۱ شعبه در بخش جوادآباد، ۱۵۰ شعبه در شهرستان قرچک، ۶۰ شعبه در مرکز شهرستان پیشوا و ۲۰ شعبه در بخش جلیل‌آباد پیشوا مستقر است.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
این نفر اول رد صلاحیت شده ، اسم نداره ؟
لطفاً یک توضیحی بدهند صلاحیت فردی که درست چند ماه پیش تایید شده چطور بعد از انتخاب شدن رد شده؟ مسولیت تایید صلاحیت ایشان در ابتدا با کیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
حالا صلاحیت دادید به اشتباه
نماینده قرچک به دلیل حتاکی بلید محاکمه بشه
همچنین رسایی نماینده تهران
اینگونه افراد در پی ایجاد آشوب هستند
از حساب آقای همیشه گریان چه خبر جاعل پیدا شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
همین که مردم رو مقصر ندونستن باید تشکر کنیم
رأی و اراده مردمه که منو کشته!!!!!
مگه نفر اول قبل از شرکت در انتتخابات و هزینه تبلیغ صلاحیتش تائید نشده بود؟ تو این چند روزه چه کار بدی کرده که دوباره صلاحیتش رد شده؟ میگن نماینده اصلح را مردم انتخاب کنند، وقتی شورای محترم نگهبان بعد از چند روز تغییر رای میده، مردم بیچاره چطور نماینده خودشان را انتخاب کنند، فقط فرقش اینه شورای نگهبان میتونه رای را باطل و دوباره رد صلاحیت کنه اما مردم بیچاره اگر اشتباه کنند تا 4 سال باید تحمل کنند
پاسخ ها
mahan
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
ایشون در یک فیلم که اخیرا پخش شده الفاظ بسیار زشتی بکار بردند و باعث رد صلاحبتشون شد
خوشحالم و پيش وجدان خودم سربلند از اينكه راي ندادم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی