بازدید 16863
صد و پنجاه و هشتمین روز از جنگ غزه

شلیک ۱۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی+ فیلم/دیدار مهم رهبران حماس با سیدحسن نصرالله درباره جنگ

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و پنجاه و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 12 March 2024

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و پنجاه و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

بورل: اسرائیل مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه نشود
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۲۱:۰۱

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست تا اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان غزه برسد.

 جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه عناون کرد: به علت بسته‌ شدن عمدی گذرگاه‌های زمینی، به دنبال راه‌های جایگزینی برای کمک‌رسانی به غزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را گرسنه نگه داشته است، گفت: نهادهای امدادرسان بین‌المللی نظیر «آنروا» آخرین شریان حیات در غزه هستند.

بورل همچنین عنوان کرد: ما از رژیم صهیونیستی می‌خواهیم که مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه نشود.

نتانیاهو: برای شکست حماس باید به رفح حمله کنیم
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۸:۴۱

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر دم از پیروزی ادعایی در جنگ غزه زد و تاکید کرد برای دستیابی به این پیروزی باید گردان‌های جنبش حماس در شهر رفح «نابود» شوند.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در سخنرانی خود در برابر کمیته روابط عمومی آمریکا ـ رژیم صهیونیستی(اِی‌پَک) مدعی شد: برای پیروزی در جنگ غزه باید گردان‌های باقیمانده حماس را در شهر رفح واقع در جنوب غزه نابود کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها تکرار کرده به هشدارهای بین‌المللی درباره حمله زمینی به شهر رفح و قربانی شدن مردم فلسطین در این منطقه تن نمی‌دهد.

به نقل از سایت خبری عربی۲۱، نتانیاهو همچنین مدعی شد اکثریت قریب به اتفاق مردم آمریکا در جنگ غزه، رژیم صهیونیستی را تایید می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد این رژیم تحت هر شرایطی در جنگ غزه پیروز خواهد شد و گفت: حماس را نابود خواهیم کرد، اسرای خود را آزاد می‌کنیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که غزه هرگز تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی تنها در ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داده و ۷۲ شهید و ۱۲۹ مجروح برجای گذاشته است، نتانیاهو مدعی شد: تدابیری برای کاهش شمار قربانیان غیرنظامی غزه اتخاذ کردیم.

وی در سخنرانی خود در برابر کمیته «ای‌پک» گفت: غیرممکن است که از حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود حمایت کنیم و آنگاه که از این حق خود استفاده می‌کنید، مانع شویم. موجودیت اسرائیل در معرض خطر است و ما چاره‌ای جز پیروزی نداریم و این «در دسترس» است.

نتانیاهو با نادیده گرفتن تظاهرات روزانه صهیونیست‌ها علیه سیاست خود و کابینه رژیم صهیونیستی که خواهان برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها از سیاست‌های او حمایت می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درباره تشکیل کشور فلسطین گفت: صهیونیست‌ها چنین کشوری را نمی خواهند.

نتانیاهو با اشاره به حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه در مرحله پساجنگ، مدعی شد صهیونیست‌ها با ایده حکمرانی تشکیلات خودگردان بر نوار غزه مخالفند.

تل‌آویو: حزب‌الله به دنبال تضعیف گنبدآهنین است
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۷:۲۷

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات امروز حزب‌الله به پایگاه‌های این رژیم گفت که حزب‌الله با شلیک بیش از ۱۰۰ راکت به دنبال تضعیف گنبد آهنین است.

«ایلون لوی» سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مدعی شد تل‌آویو برای رساندن کمک‌های انسانی به نوار غزه با آژانس‌های بین‌المللی هماهنگی دارد.

او مدعی شد: برای ممانعت از بروز فاجعه انسانی در غزه با آمریکا و شرکای دیگرمان هماهنگی داریم.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون باعث شهادت بیش از ۳۱ هزار نفر شده است و محاصره این باریکه نیز جان چندین نفر را به دلیل گرسنگی گرفته است. 

طبق گزارش الجزیره، سخنگوی کابینه نتانیاهو تاکید کرد: نتیجه حملات هوایی روز گذشته که جنگنده‌های ما علیه رهبران حماس در غزه انجام دادند را بررسی و ارزیابی می‌کنیم. ما از نتایج این حملات که علیه یک پایگاه زیرزمینی حماس انجام شد مطمئن نیستیم اما هدف قرار دادن رهبران حماس یکی از اهداف اصلی این جنگ است.

او در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: حزب‌الله لبنان با شلیک بیش از ۱۰۰ فروند راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل به دنبال تضعیف گنبد آهنین است. ارتش اسرائیل آماده گسترش درگیری است و به حزب‌الله اجازه نمی‌دهیم که مرزهای شمالی را هدف قرار دهد.

حزب‌الله لبنان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در راستای حمایت از ملت مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در پاسخ به حملات دشمن به روستاها و منازل شهروندان در جنوب لبنان که آخرین آن حمله به شهر «بعلبک» و شهادت غیرنظامیان بود، امروز مقر فرماندهی پدافند هوایی و موشکی دشمن در  پایگاه «کیلع» را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داد.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که مقاومت اسلامی لبنان پایگاه موشکی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را در منطقه «یوآو» و اطراف آن هدف قرار داد.

حزب‌الله افزود در این حملات از بیش از ۱۰۰ راکت کاتیوشا استفاده کرده است.

فشار آمریکا و اروپا به تل‌آویو برای جلوگیری از حمله زمینی به رفح
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۲

اتحادیه اروپا قرار است خواستار وقفه بشردوستانه در غزه شود و منابعی از آمریکا هم اعلام کردند کاخ سفید فکر نمی‌کند رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک حمله زمینی به رفح دو مقام آمریکایی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند دولت این کشور انتظار ندارد رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک عملیات زمینی غزه را به شهر مرزی رفح بکشاند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که به گزارش پالتیکو، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته به هشدارهای بین‌المللی درباره حمله زمینی به شهر رفح تن نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که برخی از رهبران حماس و همچنین اسرایی که در اختیار حماس قرار دارند، در شهر رفح مخفی شده‌اند. گرچه رژیم صهیونیستی هنوز به طور علنی درباره برنامه زمانی حمله زمینی به رفح صحبت نکرده، اما «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ نتانیاهو پیش‌تر گفته بود: «اگر تا ماه رمضان اسرای ما در خانه نباشند، جنگ تا منطقه رفح ادامه خواهد یافت.»

با این‌ حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه به شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت بسیار نگران مرگ غیرنظامیان در غزه بوده و عملیات برنامه‌ریزی‌شده ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح را یک «خط‌قرمز» دانست.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد رهبران اتحادیه اوپا قصد دارند ضمن بر حذر داشتن رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به رفح، خواستار «وقفه بشردوستانه فوری» در غزه شوند؛ وقفه‌ای که به آتش‌بس پایدار منجر شود.

رویترز بر اساس پیش‌نویس توافقنامه یک نشست اتحادیه اروپا که به‌زودی برگزار خواهد شد، نوشت: «شورای اروپا از دولت اسرائیل می‌خواهد از عملیات زمینی در رفح خودداری کند، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی را در خود پناه داده است.»

الاخبار: شواهد از زنده بودن فرد شماره ۳ حماس حکایت دارد
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۱

در پی ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال به شهادت رسیدن معاون فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، الاخبار از زنده‌ بودن وی خبر داده است.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه با بیان اینکه ارتش به هدف قرار دادن رهبران حماس ادامه خواهد داد، ادعا کرد: «جنگنده‌های ما امشب تونلی را هدف قرار دادند که دو نفر از فرماندهان حماس یعنی مروان عیسی، معاون محمد الضیف و غازی ابو طماعه در آن حضور داشتند.»

این اظهارات منجر به شکل‌گیری گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال به شهادت رسیدن مروان عیسی به‌عنوان فرد شماره سه جنبش حماس شد.

روزنامه الاخبار در این باره نوشت: سرخوشی ارتش رژیم اشغالگر از ترور مروان عیسی چندان طولانی نشد؛ زیرا برخی شواهد حاکی از آن است که این فرمانده حماس از چندین سوءقصد به‌ویژه در اردوگاه «النصیرات» جان سالم به در برده است.

الاخبار گزارش داد: ادعاهای اسرائیلی‌ها درباره ترور احتمالی مروان عیسی بی‌اساس بود و یک منبع در مقاومت فلسطین در این باره گفت هدف از این شایعه ایجاد نوعی جنجال است تا اهالی غزه را به صحبت درباره این فرمانده وادارد و از این طریق بتواند اطلاعاتی را از وی به دست بیاورد.

این منبع مقاومت به الاخبار گفت: به‌عبارت‌دیگر، عملیات ارتش رژیم اشغالگر دقیق و بر پایه داده‌های اطلاعاتی نبود، بلکه تنها یک عملیات هوایی گسترده انجام شد و احتمال دشمن نیز این بود که مروان عیسی در آنجا باشد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از این حمله در اظهاراتی مبهم مدعی شد که این رژیم فرد شماره چهار حماس را ترور کرده است و در همین راستا، منابع رسانه‌ای از شهید «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به‌عنوان فرد شماره چهار این جنبش نام بردند.

جنبش حماس نیز تا بدین لحظه واکنشی به این گمانه‌زنی‌ها درباره شهادت مروان عیسی نشان نداده است.

روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی تحت عنوان «اسرائیل و حماس در حال تحقیق درباره کشته‌شدن مروان عیسی فرد شماره ۳ حماس هستند»، نوشت: ارتش اسرائیل و حماس در تلاش هستند تا مشخص کنند که آیا مروان عیسی، معاون محمد الضیف (فرمانده گردان‌های القسام)، در حمله هوایی اخیر در مرکز نوار غزه کشته شده است یا خیر.

شهادت ۴۰۰ فلسطینی و زخمی شدن ۱۳۰۰ تن دیگر در صف غذا
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۱

دولت فلسطین در غزه ضمن محکوم کردن سیاست اسراییل در نسل کشی و گرسنه نگه داشتن مردم اعلام کرد که تاکنون ۴۰۰ فلسطینی در صف دریافت غذا شهید و ۱۳۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، سلامه معروف رئیس دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه تاکید کرد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی همچنان به هدف قرار دادن کسانی که به دنبال لقمه نانی برای رفع گرسنگی خانواده و فرزندان خود هستند، ادامه می‌دهد و سیاست گرسنه نگه داشتن ملت فلسطین به ویژه در مناطق شمالی را دنبال می‌کند. این در حالی است که ساکنان مناطق شمالی دچار گرسنگی شدید هستند و تمامی مواد غذایی و کالاهای اساسی در این منطقه نایاب شده و کمک‌های انسانی به آن بسیار کم است.

این بیانیه تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح امروز بار دیگر شهروندان منتظر برای دریافت کمک‌های انسانی در میدان کویت را هدف قرار داد که به شهادت تعدادی از فلسطینیان و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد.

این مقام حماس افزود که انجام این جنایت جدید، تعداد شهدای فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی و در صف دریافت کمک‌های انسانی در میدان کویت و خیابان الرشید به شهادت رسیده اند را به عدد ۴۰۰ نفر می‌رساند و ۱۳۰۰ نفر از این افراد نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

دولت فلسطین تاکید کرد که اقدامات ارتش اشغالگر صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان منتظر دریافت کمک‌های انسانی دروغ بودن تمامی ادعاهای جهانی در خصوص تلاش برای کاستن از مصیبت‌های مردم شمال غزه را نشان می‌دهد و تاکید می‌کند که توطئه اشغالگران اسرائیلی سیاست گرسنه نگه داشتن مردم است که آن را در کنار جنایت‌های نسل کشی و پاکسازی نژادی در این منطقه اعمال می‌کنند.

این بیانیه تاکید کرد که آنچه که اشغالگران را به ادامه این سیاست تشویق می‌کند، خفت جامعه جهانی و تسلیم شدن آن در برابر دیکته‌های صهیونیست‌ها و عدم جدیت برای پایان دادن به مصیبت‌های ملت فلسطین و ایجاد آتش بس و تضمین ورود کمک‌های انسانی لازم به این منطقه است.

ملکه اردن: قحطی غزه، ساخت اسرائیل است
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۰

ملکه اردن گرسنگی در نوار غزه را فاجعه‌ای ساخته رژیم صهیونیستی دانست و بر برقراری آتش‌بسی فوری در نوار غزه به عنوان اولویت شماره یک تاکید کرد.

ملکه رانیا، همسر عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» اظهار کرد: برقراری آتش‌بسی فوری در نوار غزه اولویت شماره یک است و آنچه اکنون در حال وقوع است، مساله‌ای بسیار ننگین و شرم‌آور است.

ملکه رانیا درباره عملیات هلی‌برنی که اردن انجام داد، گفت: دلیل ما برای اجرای این عملیات هلی‌برن این است که پس از تلاش بی‌فایده‌مان برای متقاعد کردن اسرائیل درباره باز کردن نقاط دسترسی زمینی، دریافتیم که باید کاری انجام دهیم.

ارتش اردن پیشتر هفت عملیات هلی‌برن را با همکاری مصر، آمریکا، فرانسه و بلژیک جهت ارسال کمک‌ها در شمال نوار غزه انجام داد، به این ترتیب مجموع عملیات‌های هلی‌برن اردن به ۳۸ مورد و تعداد هلی‌برن‌هایی که با همکاری با دیگر کشورها انجام داد، به ۴۶ مورد رسید.

ملکه اردن در ادامه این مصاحبه به وجود کامیون‌ها و چندین تن مواد غذایی دراین کامیون‌ها تنها در فاصله چند مایلی ساکنان نوار غزه که از گرسنگی رنج می‌برند، اشاره و تاکید کرد: گرسنگی در غزه یک بلای طبیعی نیست بلکه فاجعه‌ای ساخت بشر و فاجعه‌ای ساخت اسرائیل بوده و در واقع محروم کردن عامدانه است.

او همچنین تاکید کرد: اما میزان کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود، هر چقدر هم باشد باز هم هیچ چیزی نمی‌تواند جای آتش‌بس را بگیرد، کمک‌رسانی زیر بمباران موجب متوقف شدن ویرانی و مرگ و بدبختی نمی‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را از گرسنگی نجات دهیم و بعد آنها را تا سرحد مرگ بمباران کنیم.

عملیات متعدد مقاومت در کرانه‌باختری علیه اشغالگران
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۱۵:۲۹

 منابع خبری از عملیات متعدد رزمندگان مقاومت علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، درگیری‌های شدیدی میان اشغالگران و مبارزان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری روی داد.

در مرکز ایست و بازرسی اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی فلسطینی ها با اشغالگران درگیر شدند و نظامیان صهیونیست به سمت آنها گلوله های حاوی گاز سمی شلیک کردند.

گردان‌های سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: مبارزان ما در گردان طولکرم با منفجر کردن یک بمب، خودروی نظامیان صهیونیست را در منطقه المنشیه هدف قرار دادند ‌و تعدادی از نظامیان صهیونیست را زخمی کردند.

گردان‌های شهدا الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح در شهر نابلس نیز اعلام کرد که رزمندگان این گردان ها با سلاح تیربار به مرکز ایست و بازرسی «شافی شمرون» در شمال غربی این شهر تیراندازی کردند.

در شهر رام‌الله نیز مبارزان گردان‌های شهداالاقصی توانستند با چند بمب‌ شهرک نشینان صهیونیست در شهرک «بسغوت» در شمال این شهر را هدف قرار دهند.

در همین حال، یک جوان فلسطینی به نام محمد جعفر جبر امروز در شهر طولکرم در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر به ضرب گلوله به شهادت رسید.

در منطقه الخضر واقع در شهر بیت لحم نیز شب گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای اشغالگر و مبارزان فلسطینی رخ داد.

از سوی دیگر، تعدادی از نظامیان صهیونیست به سمت دو جوان فلسطینی در طولکرم تیراندازی کرده و آن‌ها را مجروح کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی شب گذشته و صبح امروز چند شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

براساس جدیدترین آمار، رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، به بازداشت ۷هزار و ۵۳۰ فلسطینی اقدام کرده است که شمار زیادی از آنها همچنان در بازداشت اشغالگران محبوس هستند.

دیدار مهم رهبران حماس با سیدحسن نصرالله درباره جنگ

 هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 حزب‌الله لبنان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیاتی بلندپایه از جنبش حماس به ریاست «خلیل الحیه» معاون رییس این جنبش با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار درباره آخرین تحولات میدانی در غزه، کرانه باختری و جبهه‌های پشتیبانی در مناطق مختلف تبادل‌نظر شد.

دو طرف همچنین درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه و تحقق شروط مقاومت که در راستای خدمت به مساله فلسطین ‌و مردم این کشور است، رایزنی کردند.

حزب‌الله لبنان طی چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب ترس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

رسانه صهیونیستی: کنترل حماس بر غزه افزایش یافته‌ است

 یک رسانه رژیم صهیونیستی درباره افزایش کنترل مقاومت فلسطین بر غزه هشدار داد و خواستار تصمیم فوری برای ایجاد دولت دست‌نشانده در این منطقه شد.

پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» در گزارشی نوشت: در حالی که مقامات اسرائیلی هنوز درباره آینده غزه تصمیمی نگرفته اند، حماس در حال افزایش کنترل خود بر غزه و کمک های بشردوستانه ارسالی به این منطقه است؛ از این روی باید در این باره، فورا تصمیم گرفته شود.

این رسانه صهیونیستی، «ماجد فرج» رئیس دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را از گزینه های رژیم اسرائیل برای مدیریت غزه عنوان و اضافه کرد: مقامات امنیتی اسرائیل در حال بررسی حمایت از ماجد فرج برای اداره غزه هستند.

ایزرائیل نیوز، ماجد فرج را از جمله گزینه های مورد حمایت «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر برای مدیریت غزه معرفی کرد.

این منبع ادامه داد که ماجد فرج، مسئول روابط امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان جاسوسی داخلی رژیم اشغالگر (شین بت)، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و دستگاه های امنیتی کشورهای عربی است.

یونیسف: ساکنان غزه در کابوس زندگی می‌کنند

بامداد سه‌شنبه، جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» اعلام کرد: ما خواهان توقف جنگ هستیم تا به کابوس ساکنان غزه پایان دهیم.

 الدر به الجزیره گفت: کلمه‌ای مناسب سراغ نداریم تا فجایعی را توصیف کند که کودکان غزه با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سخنگوی یونیسف افزود: کودکان بیشترین آسیب را از جنگ، گرسنگی و سوء تغذیه در نوار غزه متحمل می‌شوند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف نیز پیشتر با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده بود: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

راسل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: از هر شش کودک زیر دو سال در غزه، یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است.

رژیم صهیونیستی البقاع لبنان را بمباران کرد

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، نیروهای اسراییل دو ساختمان متعلق به حزب‌الله لبنان در منطقه البقاع را هدف قرار دادند. نیروهای حزب‌الله در حال برنامه‌ریزی برای حمله به سمت اسرائیل بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه اعلام کرد: این تهاجم در پاسخ به حمله پهپادی حزب‌الله صورت گرفت که منطقه جولان را در روزهای گذشته هدف قرار داد؛ این دومین حمله رژیم صهیونیستی در چند ساعت اخیر به لبنان است که در آن شهر بعلبک در شرق لبنان هدف قرار گرفت و شش تن زخمی شدند.

شلیک ۱۰۰ موشک به سمت سرزمین های اشغالی+ فیلم

 منابع خبری صبح امروز سه شنبه از شلیک ۱۰۰ فروند موشک به شمال فلسطین اشغالی و منطقه اشغالی جولان سوریه خبر دادند.

تعداد بازدید : 738

صبح امروز، خبرنگار شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که بیش از سی موشک از جنوب لبنان به اهداف و شهرک های صهیونیست نشین در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و منطقه جولان اشغالی سوریه شلیک شد.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی مجموع موشک های شلیک شده را ۱۰۰ موشک اعلام کرد و از فعال شدن سامانه پدافندی این رژیم در پی این حمله خبر دادند. این رسانه ها افزودند که سی فروند از این یکصد موشک در یک لحظه به فلسطین اشغالی و منطقه اشغالی جولان شلیک شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۰
اسرائیل نمی داند که مروان عیسی کشته شده یا نه، خود حماس هم همینطور، و هر دو دارند موضوع را بررسی می کنند آن وقت روزنامه الاخبار آن هم به نقل از «یک منبع در مقاومت فلسطین» از کجا می داند که او زنده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مقاومت زنده است
حماس زنده است
حزب الله زنده است
چون حق زنده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
لابد میدونسته کشته شده و منظورش این بوده که یادش زنده
!! است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
۱۸:۰۲ ایول خوب بود.
آقا این غربگداها و برعندازا هنوز دارن میگن مردم از ترس مهر شناسنامه رفتن رای دادن هرچی ما میگیم امسال مهر نزدن اینا هنوز در اینترنشنال دارن تحلیل میکنن که مردم به خاطر مهر رای دادن !!!!!

حالا ما هرچی میگیم غزه محاصره ست هیییییچ مرزی نداره که بهش وارد شد باز این برعندازا میان کامنت میزارن چرا نمیرید غزه بجنگید !

میگیم بابا راه نداره میگن برید یمن (!) آخه یمن چه ربطی داره! میگن برید لبنان ! خب هنوز لبنان که جنگ زمینی نشده اگر جنگ شد باشه میریم

ولی راه اوکراین بازه تو چرا نمیری اوکراین بجنگی؟!

دیگه از کسانی که هشتگ میزنن ما سلیطه ایم! انتظار عقل دارید خداییش ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
از ترس اخراج شدن از سر کار رای دادن

خب برید با اسرائیل بجنگید مرز رو بشکنید دیگه

یمن خیلی هم ربط داره

اوکراین هم وقت شما رفتید با اسرائیل جنگیدید ماهم میریم

انتظار عقل نداریم از شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
15:58
ای برعنداز! ای پروفسور !
شما اگر اخراجت کردن بیا یه مدرک و سند نشون بده یا بفرست عنترنشنال. کو؟ چرا کسی رو تا حالا اخراج نکردن پس
اسراییل در حال دو نیم کردن غزه است آمریکایی ها هم در حال ساخت یک پایگاه دریایی
در غزه هستند اونوقت عده ایی از پیروزی حماس حرف میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
البته چیزی که آمریکایی ها می سازند پایگاه نیست و یک اسکله است.

ولی کلاً حق با شماست. از غزه فقط رفح و بخشهایی از یکی دو تا اردوگاه در کنترل حماس باقی مانده که تأخیر حمله اسرائیل به آنها هم به دلیل فشارهای بین المللی است.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر. به نازی گری باشه که هیتلر. هم تمام اروپا را گرفته بود ولی در. نهایت از روس ها شکست خورد. رژیم اشغالگر دارای مشروعیت نیست و رژیم های آمریکا و انگلیس هم با حمایت بی قید و شرط از نسل کشی و رفتا های آپارتایدی و نازی گرایانه صهیونیستها مشروعیت خود. را از. دست دادن. دیگه ببینید آش چقدر شور شده که خلبان آمریکایی برای رسوندن صدای اعتراض خودش به این رفتارهای جنایتکارانه خودش را به آتش می کشه)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
از جنگ غزه و اتفاقات خاورمیانه میشه به این فرمول رسید:
آمریکا= اسراییل= داعش= القاعده= النصره
من گاهی دو تا کامنت با مضمون یکسان میزارم پشت سرهم ، اما تعداد لایک و دیسلایک هاشون برعکسه !!! این نشون میده که یک گروه خاص با عجله و بدون خوندن کامنت هارو لایک و دیسلایک میکنن و به خاطر همین عجله کردنشون درست مفهوم کامنت رو متوجه نمیشن.

هر موقع هم حزب الله حمله میکنه و برق اسرائیل قطع میشه اینها غیبشون میزنه و لایک و دیسلایک ها عوض میشه!!!

خنده داره خداییش خخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شک داری مگه؟ تصاویر سوله هاشون رو مگه ندیدی؟ خود فیسبوکم چند سال پیش تایید کرد تعداد ۷۰۰ نفر از یه سوله رگباری‌کامنت علیه ایران میذارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
داداش، حزب الله قبلش به شما اطلاع می ده که قصد حمله داریم که میشینی و لایک و دیسلایک ها را میشمری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
!چقدر بیکاری تو دیگه، که دو متن یکسان میذاری
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
ما از سوله دیسلایک میزنیم . هم فکرای تو کجان که لایک کنن؟
حزب الله صد تا صد تا موشک می زند. اسرائیل هم اغلب تک تک شلیک می کند. نسبت تلفات هم پانزده به یک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همینو بگو
الحق لنا

و القدس لنا

مرگ بر اسراعیل کودک کش

مرگ بر آمریکا و غرب حامی کودک کشی

اف بر غربگدا ها
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست