بازدید 2015
۱
عزم پلیس مازندران برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری

کشف ۳۰۰ هزار عدد مواد محترقه در مازندران

پلیس انتظامی مازندران عزم خود را برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به کار بسته و از شهرهای مختلف خبر می‌رسد که دهها هزار ماده محترقه کشف و برخوردهایی با متخلفان در رابطه با نگهداری یا توزیع مواد محترقه صورت گرفته‌ است.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 11 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از ساری، چهارشنبه‌سوری یکی از آیین‌های کهن ایرانیان در آستانه سال جدید با ماهیت شادی و نوید سالی سراسر خجسته و با برکت و همراه با سلامتی و سربلندی است، اما رفتارهای نادرست و تصمیمات هیجانی و لحظه‌ای از سوی برخی‌، صدمات و زیان‌های جبران‌ناپذیری را برایشان رقم می‌زند که نه‌تنها نوروز خود را که زندگی دیگران را نیز سیاه می‌کنند.

بر اساس گزارش اورژانس مازندران از دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، چهارشنبه‌سوری سال گذشته 120 مصدوم و پنج قطع عضو داشت و این رقم گرچه نسبت به سال پیش از آن کاهش داشت، اما نوع مصدومیت و صدمات قابل توجه بوده است.

در پیام مشترک سرتیپ دوم حسن مفخمی شهرستانی؛ فرمانده انتظامی مازندران و محمد کریمی؛ دادستان مرکز استان به این موضوع پرداخته شده که برخورد قانونی با ناامن‌کنندگان اجتماع بدون هرگونه اغماض صورت می‌گیرد و در همین زمینه به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی اشاره و اعلام شده است که "هر کس با هیاهو، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد، سبب اخلال در نظم و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد".

کشف ۳۱۶ هزار مواد محترقه در مازندران در روز‌های اخیر

سید موسی حسینی؛ جانشین انتظامی استان مازندران گفت: با وجود هشدار‌هایی که به طور مستمر درخصوص برخورد‌های قانونی با برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی اعلام می‌شود، اما باز هم شاهد حوادث ناخوشایندی از سوی هنجارشکنانی هستیم و سالمندان و خردسالان نیز قربانی رفتار‌های ناهنجار آن‌ها می‌شوند.

او اعلام کرد که در همین چند روز اخیر ۳۱۶ هزار و ۲۴۵ عدد انواع مواد محترقه در استان کشف، ۲ خودرو توقیف و ۱۴ واحد صنفی عرضه‌کننده مواد محترقه پلمپ شده است. همچنین ۹۹ نفر از عاملان و توزیع‌کنندگان این مواد به مراجع قضایی معرفی شدند.

 ۶ هزار ماده محترقه در شهرستان بابل کشف شد

از شهر‌های مختلف مازندران خبر می‌رسد که فعالیت‌های پلیس در راستای کشف مواد محترقه به منظور فراهم آوردن بستر امن برای فعالیت روزمره مردم و ورود همراه با سلامتی به سال جدید، شدت یافته است.

سرهنگ علی داداش‌تبار؛ فرمانده انتظامی بابل گفته که تاکنون بیش از ۶ هزار عدد مواد محترقه در این شهرستان کشف شده و از خانواده‌ها نیز خواسته است که بیشتر مراقب رفتار‌های فرزندان خوده باشند و شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

کشفیات کلاردشت و تنکابن

سرهنگ ناصر صالحی؛ فرمانده انتظامی کلاردشت نیز بحث پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری را به میان آورده و گفته که برخورد با فروشندگان مواد محترقه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفته است و در همین یکی دو روز گذشته ماموران پلیس آگاهی موفق شدند ۲ عامل تهیه و توزیع مواد محترقه در کلاردشت را شناسایی کنند.

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی تنکابن هم از کشف ۲ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز از چند واحد صنفی متخلف خبر داده و گفته پس از شناسایی محل نگهداری مواد محترقه در این واحدها، با هماهنگی قضایی ماموران پلیس امنیت عمومی وارد عمل شدند و توانستند با کشف و توقیف این مواد، از حوادثی که ممکن بود با عرضه این مواد به بازار رخ بدهد، پیشگیری کنند.

مردم به یاری پلیس بیایند

سرهنگ سید جعفر ساداتی؛ معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران نیز از تمهیدات پلیس پیشگیری برای چهارشنبه آخر سال همانند سال‌های پیش خبر داد و از مردم خواست در شناسایی و معرفی متخلفان و اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی به کمک پلیس بیایند تا از رویداد‌های ناگوار پیشگیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نیابتی های سیاسی یک جور پولهارا آتش میزنند ملت هم جور دیگر صرفا هدف خاکستر کردن امکانات است که مهیا شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی