بازدید 20278

اتاق گاز؛ روش ابداعي آمريكا براي اعدام

کد خبر: ۱۲۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰ 29 September 2010
بنا بر گفته يكي از شاهدان اين روش از اعدام، ابتدا حالت‌هايي از ترس، درد و خفگي در محكومان ايجاد مي‌شود و مدتي بعد چشم‌ها از حدقه بيرون زده و پوست‌شان بنفش مي‌شود و در نهايت آب دهان سرازير خواهد شد.
 
به گزارش فارس، اگر چه نفس وجود اعدام براي احقاق حق مظلوم امري مذموم نيست اما نوع اعمال اين حكم و افرادي كه شامل آن مي‌شوند از مواردي بوده كه هميشه در آمريكا محل بحث اقليت رنگين پوست آن بوده است.
از ابتداي تاسيس آمريكا روش‌هاي متعددي براي اعدام محكومان در اين كشور استفاده شده است كه از ميان آنها مي‌توان به «چرخ خرد كننده»، «زنده زنده سوزاندن»، «له كردن با سنگ» و «چوبه‌دار» را نام برد.
در حال حاضر 5 روش براي اعدام در آمريكا وجود دارد كه عبارت است از اعدام با استفاده از صندلي الكتريكي، جوخه اعدام، تزريق سم، حلق آويز كردن و اتاق گاز.
 
*اتاق گاز؛ روشي زجرآور براي اعدام متهمان

بين سال‌هاي 1930 تا 1980، 952 نفر در ايالت‌هاي مختلف آمريكا در اتاق‌هاي گاز اعدام شدند.
آخرين نفري كه از طريق اتاق گاز در آمريكا اعدام شد شخصي به نام «والتر گرند» در ايالت آريزونا بود كه در سال 1999 اعدام شد و هم اينك نيز از اين روش براي اعدام در آمريكا استفاده مي شود.
هم اكنون نيز در 5 ايالت مختلف اين كشور مانند ايالت آريزونا، كاليفرنيا، مريلند و ميسوري و وايومينگ از اين روش براي اعدام استفاده مي شود ضمن اينكه اين روش مختص به آمريكا بوده وهيچ كشور ديگري اعدام از اين طريق انجام نمي‌شود.
بر اساس اين گزارش طرح اوليه اعدام در اتاق گاز توسط متخصصان زهرشناسي آمريكا مطرح شده و سال 1920 در ايالت نوادا به قانون تبديل شد.
يكي از دلايل به وجود آمدن اين روش شرايط بد متهمان هنگام نشستن روي صندلي الكترونيكي بوده است. 

سايقه اين شكل از اعدام در آمريكا در گذشته به اين گونه بوده كه ابتدا محكومان را در سلول‌هاي ويژه‌اي قرار داده و شب كه به خواب مي‌رفتند بدون اطلاع قبلي فضا را از گاز پر كرده و به اين ترتيب مخكوم كشته مي شد اما بعدها يكي از نيروهاي پزشكي ارتش به نام سرهنگ» دلوس ترنر» در سال 1924 براي اولين بار اتاق‌هاي گاز فعلي را ايجاد كرد.


*گزارش اعدام اولين متهم بوسيله اتاق گاز در نوادا

در اين گزارش آمده است اولين فردي كه با اين روش در «نوادا» اعدام شد فردي به نام «جي‌جونگ» اهل چين بود كه در 8 فوريه سال 1942 در حالي كه وكيلش تلاش زيادي كرد تا نشان دهد اينگونه اعدام بسيار ظالمانه و خلاف قانون اساسي ايالات متحده است كشته شد.
اعدام «جي‌جونگ» به اين صورت بود كه وي در ساعت 9:30 دقيقه صبح از سلولش به اتاق گاز منتقل شد. پس از نشاندن محكوم چيني روي صندلي، تزريق گاز به داخل اتاق شروع شد و «جي‌جونگ» در حالي كه تلاش مي‌كرد تا خود را رها كند اما بعد از مدتي بي‌حال شد. نكته حائز اهميت اينكه اعدام اين فرد چيني با اين روش 30 دقيقه به طول انجاميد.

طبق اين گزارش اولين زني كه با اين روش اعدام شد «جوآنيتا اسپينلي» بود كه در 21 نوامبر سال 1941 حكمش به اجرا در آمد.
برخي اوقات دو محكوم به اعدام را هم زمان در اين اتاق‌ها روي صندلي آهني مي‌بستند كه آخرين دفعه در سال 1962 ديده شده است.

*روشي كه براي كشتن حيوان هم از آن استفاده نمي‌شود

دكتر «ريچارد تريچارد تريستمن» از دانشگاه «هاپكينز» مي‌گويد: به دليل اينكه نوارهاي چرمي محكمي به دست و بدن فرد بسته مي‌شود از حركات غير عادي وي جلوگيري شده و بعد از چند ثانيه كه هواي سمي را استنشاق مي‌كنند احساس خفگي كرده و چون بلافاصله بي‌هوش نمي‌شوند، درد و اضطراب زيادي را تجربه خواهند كرد.
وي در ادامه مي‌افزايد: دردي كه به سرعت در دست‌ها، شانه‌ها، كمر و سينه احساس مي‌شود مانند زماني است كه انسان سكته قلبي مي‌كند كه حتي از اين روش براي كشتن حيوانات در آزمايشگاه‌ها هم استفاده نمي‌كنيم.


*در اين روش مرگ متهم 9 دقيقه طول مي كشد


متخصصان اجراي اين روش از اعدام به محكومان توصيه مي‌كردند تا با كشيدن نفس‌هاي عميق براي جان دادن زجر كمتري را تحمل كنند.
طبق گفته‌يكي از شاهدان اين روش از اعدام، ابتدا حالت‌هايي از ترس، درد و خفگي در محكومان ايجاد مي‌شود و مدتي بعد چشم‌ها از حدقه بيرون زده و پوست‌شان بنفش مي‌شود و در نهايت آب دهان سرازير خواهد شد.
مطالعه بر 113 زنداني نشان مي‌دهد بيش از 9 دقيقه طول مي‌كشد كه اين محكومان در اتاق گاز جان دهند. در سال 1983 زماني كه قرار بود «جيمي‌لي‌گري» در ايالت ميسيسيپي آمريكا اعدام شود بعد ازگذشت 8 دقيقه از تزريق گاز و استنشاق هواي آلوده، سم روي جيمي اثر نكرده و او بعد از كشيدن زجر بسيار سر خود را به صندلي آهني كوبيده و اينگونه كشته مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
برخی از مجرمان هستند که به دلیل گستردگی جنایاتی که انجام داده اند واقعا" حیف است که به راحتی و بدون زجر آنها را به درک واصل کرد.مانند صدام حسین که لعنت خدا بر او باد.
این هم از مدافع حقوق بشر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست