بازدید 2474
چرخش گفتمان‌های قبل از انتخابات و بعد از انتخابات

قبل از انتخابات ممنوع‌التصویرها مشروع‌التصویر می‌شوند!

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، گرفتن جریمه آن هم جریمه‌های سنگین از مردم به دلیل بی‌حجابی تحمیل فشار مضاعف بر مردم است.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 11 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، اخیرا امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان، در سخنانی گفته است که برای بی‌حجابان جریمه‌ میلیونی و برای سلبریتی‌هایی که باعث ترویج بی‌حجابی شوند ممنوع‌الخروجی و مصادره اموال در نظر گرفته شده است. سخنان او با واکنش‌های زیادی همراه بود، از جمله اینکه آیا این روش‌ها باعث بسط امر حجاب در جامعه می‌شود یا خیر و ثانیا چرا این سخنان در مقطع بعد از انتخابات مطرح می‌شود؟

جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من هم سخنان بسیار عجیب، غیرمنطقی و غیراصولی‌ نماینده اصفهان را شنیدم و بسیار حیرت‌آور بود زیرا تا پیش از این تصور می‌کردم او فردی علمی و دانشگاهی است و سخنانش جنبه علمی دارد اما در مورد اخیر سخنانش را کاملا پوپولیستی و غیرمنطقی دیدم. اینکه قبل از انتخابات این دست سخنان مطرح نمی‌شود و به محض پایان انتخابات چنین مسائلی بیان می‌شود به سنتی سیاسی در ایران تبدیل شده است و حتی قبل از انتخابات افراد ممنوع‌التصویر هم مشروع‌التصویر می‌شوند یا حتی از افراد کم‌حجاب مصاحبه در وصف شرکت در انتخابات گرفته می‌شود که همه اینها باعث شکل‌گیری نوعی طنز میان مردم شده است و مردم می‌گویند قبل و بعد از انتخابات گفتمان‌ها به کلی تغییر می‌کند».

او ادامه داد: «مسلم است برای گسترش حجاب در جامعه روش‌هایی غیرمعمول مانند ممنوع‌الخروجی، مصادره اموال یا همین جریمه نقدی پاسخگو نیست و تجربه تاریخی در چهار دهه بعد از انقلاب نشان می‌دهد که چنین رویکردهای جواب نمی‌دهد؛ از ممنوعیت استفاده از ویدئو گرفته تا قوانین ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای و تا فیلترکردن شبکه‌های اجتماعی. در موضوعات فرهنگی باید شیوه‌های فرهنگی به کار گرفته شود و روش‌هایی پلیسی و امنیتی جواب نمی‌دهد و نمی‌توان با قوانین سلبی و اجرای پلیسی مروج فرهنگ حجاب بود».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «نکته دیگر آن است که در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، گرفتن جریمه آن هم جریمه‌های سنگین از مردم به دلیل بی‌حجابی تحمیل فشار مضاعف بر مردم است و تردیدی نیست آن فردی که به دلیل بی‌حجابی جریمه می‌شود به سمت امر فرهنگی حجاب جذب نمی‌شود و بلکه بر نارضایتی‌اش افزوده می‌شود».

آرین‌منش در پایان گفت: «باید دقت داشت که حضور پایین مردم در انتخابات اخیر مجلس ناشی از همین دست نارضایتی‌ها بود و امیدوارم نمایندگان مجلس بعد از این موضوع درس بگیرند و زمینه رضایت عمومی را فراهم کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست