بازدید 3442

پلیس اژدهای سفید را به بند کشید

کد خبر: ۱۲۲۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰ 10 March 2024

اعضای یک باند حرفه ای و سابقه دار که صندوق عقب خودروهای پارک شده را خالی می کردند درحالی با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی مشهد دستگیر شدند که سرکرده باند به «اژدهای سفید» معروف بود.

به گزارش خراسان، تشکیل پرونده های متعدد از دستبرد مرموز دزدان به صندوق عقب خودروها، درحالی پلیس مشهد را به تکاپو انداخت که برخی از مال‌باختگان مردی را با تصویر«اژدهای سفید»درنزدیکی های صحنه های سرقت دیده بودند که روی تی شرت او نمایان بود.

بررسی های این سرقت ها که از ماه های گذشته درخیابان‌های مختلف شهر ادامه داشت، بیانگرآن بود که اعضای یک باند حرفه ای به خودروها دستبرد می زدند و نیز مهارت های خاصی داشتند. به همین دلیل و با راهنمایی های سرتیپ دوم احمد نگهبان(فرمانده انتظامی مشهد)گ روه ورزیده‌ای از نیروهای کلانتری مشهد، تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی عاملان سرقت های مذکور آغاز کردند. با توجه به حساسیت این ماجرا، نیروهای متخصص پلیس زیر نظر مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا) به تحلیل های کارشناسی پرداختند و محیط جغرفیایی جرم را زیر ذره بین تحقیقات بردند. طولی نکشید که راز سرقت های مذکور فاش شد و عوامل انتظامی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد اعضای باند «اژدهای سفید» ابتدا با موتورسیکلت به صندوق عقب خودروها دستبرد می‌زنند و سپس اموال سرقتی را با خودرو به مخفیگاه انتقال می دهند.

این گونه بود که گشت های محسوس و نامحسوس تقویت شدند و به طور شبانه روزی در مناطق احتمالی وقوع جرم به گشت پرداختند. رد زنی های اطلاعاتی ادامه داشت تا این که شب نوزدهم اسفند، یکی از گروه های گشت به سرنشینان یک دستگاه پراید در بولوار شهید کریمی مشهد، مشکوک شدند و خودرو را زیر نظر گرفتند اما نه پلاک خودرو سابقه سرقت داشت و نه خودرو به طرز مشکوکی متوقف می شد. با وجود این، نیروهای گشت کلانتری احساس می کردند که سرنشینان پراید قصد ارتکاب جرمی را دارند.

در همین حال یکی از افسران گشت هنگام عبور از کنار پراید ناگهان تصویر «اژدهای سفید» روی تی شرت یکی از سرنشینان را دید و بلافاصله سخنان یک شهروند را به خاطر آورد که از «اژدهای سفید» سخن گفته بود. دیگر جای تردیدی برای پلیس باقی نمانده بود که با یک گروه تبهکار روبه‌رو شده اند. بنابراین خودرو را برای بررسی های مقدماتی متوقف کردند و به طرز زیرکانه ای شماره شاسی و پلاک آن را زیر نور چراغ قوه قرار دادند. خیلی زود مشخص شد که خودروی مذکور سابقه سرقت دارد اما پلاک‌های آن سرقتی نیست! حالا دیگر همه شواهد نشان می داد که نیروهای گشت کلانتری با اعضای باند «اژدهای سفید»روبه‌رو شده اند. به همین دلیل و با دستور رئیس کلانتری شفا، دو  متهم به مقر انتظامی انتقال یافتند و بازرسی ها آغاز شد.

کشف مدارک و یک جلد سررسید به همراه دو قبضه چاقوی ضامن دار از داخل لباس های متهمان، تنها سرنخ مهمی بود که به دست افسران دایره تجسس افتاد و آن ها با شماره تلفنی تماس گرفتند که داخل سررسید نوشته شده بود. مردی که از آن سوی خط به سوالات افسر تجسس پاسخ می داد با بیان این که چندین ساعت قبل خودرواش هدف دستبرد سارقان قرار گرفته است، افزود:خودروی پژو 405 را مقابل منزلم پارک کرده بودم که سارقان صندوق عقب آن را خالی کرده‌اند. این مال‌باخته وقتی وارد کلانتری شد، کاپشن خود را نیز بر تن یکی از سارقان شناسایی کرد و بدین ترتیب بررسی های پلیس وارد مرحله جدیدی شد.

از سوی دیگر با کشف مدارک موتورسیکلت از داخل خودرو، تحقیقات برای شناسایی موتورسیکلت نیز آغاز شده بود که ناگهان دو متهم مذکور با مشاهده اسناد و مدارک انکارناپذیر لب به اعتراف گشودند و بر تحلیل های کارشناسی افسران کارآزموده کلانتری شفا مهر تایید زدند؛ چراکه آنان اعتراف کردند ابتدا یکی از اعضای باند سوار بر موتورسیکلت درکنار صندوق عقب خودروها پرسه می‌زد و در یک فرصت مناسب همه اموال درون صندوق عقب را می ربود و به داخل پراید سرقتی انتقال می داد و عضو دیگر باند هم بلافاصله لوازم سرقتی را به مخفیگاه می برد.

در همین حال یکی از متهمان گفت: حدود 9 ماه قبل خودروی پراید را سرقت کردم و سپس با نصب پلاک های خودروی پدرم را روی آن نصب کردم تا توسط پلیس شناسایی نشود. کاپشن و سررسید را هم با همدستی دوستم از داخل یک دستگاه پژو405 در خیابان شهید کلاهدوز مشهد سرقت کردیم. من که رانندگی پراید را به عهده داشتم، سرکوچه‌ها توقف می کردم و دوستم با موتورسیکلت به صندق عقب خودروهای پارک شده دستبرد می زد و سپس اموال سرقتی را به داخل پراید انتقال می داد و باز سرقت هایش را از سر می گرفت، به طوری که امروز صبح به صندق عقب 4 خودرو دستبرد زدیم.

 با اعترافات دو متهم، بازجویی های فنی از آنان در دایره تجسس به سرپرستی سروان عمرانی(رئیس تجسس کلانتری) ادامه یافت و متهمان درحالی راز 80 فقره سرقت دیگر در مناطق احمد آباد، کلاهدوز، سناباد، مطهری، حرعاملی، هدایت و خیابان آیت ا... عبادی را فاش کردند که بررسی های بیشتر نشان داد: اعضای باند «اژدهای سفید» از سارقان حرفه ای و سابقه داری هستند که احتمالا سرقت های دیگری هم انجام داده اند. به همین دلیل تحقیقات با هماهنگی های قضایی و تاکید فرماندهی انتظامی مشهد برای شناسایی و دستگیری مالخران و دیگر عوامل مرتبط با این باند همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی