بازدید 6355
صد و پنجاه و ششمین روز از جنگ غزه

شلیک ده‌ها موشک به سمت اسرائیل توسط حزب الله/افزایش آمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۴۵ تن

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و پنجاه و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 10 March 2024

شلیک ده ها موشک به سمت اسرائیل توسط حزب الله/افزایش آمار شهدای غزه به  ۳۱ هزار و ۴۵ نفر

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و پنجاه و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

حملات حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۲۲:۲۱

حزب‌الله لبنان امروز تجهیزات جاسوسی ارتش صهیونیستی در پایگاه الرادار و چند پایگاه دیگر را با تسلیحات مناسب هدف قرار داد.

 مقاومت اسلامی لبنان روز دوشنبه با شلیک موشک‌های برکان، پایگاه «الراهب» و محل استقرار نظامیان دشمن اطراف آن را هدف قرار داد.

حزب الله لبنان همچنین پادگان «معالیه» جولان را برای دومین بار با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار داد.

حزب الله لبنان همچنین تجهیزات جاسوسی ارتش صهیونیستی در پایگاه «الرادار» را منهدم کرد.

به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حزب الله طی ساعت اخیر، مواضع ارتش در منطقه هاردوف را با چندین موشک مورد اصابت قرار داده است.

حزب الله لبنان امروز همچنین خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «نمیر» را در پایگاه المالکیه منهدم کرد.

 مقاومت اسلامی لبنان روز دوشنبه دو پایگاه «الرمثا» و «السماقه» را با تسلیحات موشکی هدف حمله قرار داد.

هنیه: همه نقشه‌های دشمن اسرائیلی در غزه به شکست انجامیده است
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۲۱:۴۳

 اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یکشنبه شب در سخنانی، گفت: همه نقشه‌های دشمن اسرائیلی در غزه به شکست انجامیده است.

 اسماعیل هنیه در سخنانی گفت: دشمن به بزرگترین جنایت قرن ادامه می‌دهد و دیر یا زود تقاص جنایات خود را خواهد داد.

وی افزود: هفتم اکتبر نقطه عطفی در تاریخ مساله فلسطین است زیرا با وجود تلاش کشورهای استعمارگر برای به فراموشی سپردن این مساله، هفتم اکتبر آن را به صدر رخدادهای جهانی بازگرداند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: ما در جریان مذاکرات پنج اصل را تعیین کردیم که شامل آتش بس همه جانبه، پایان جنگ، عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه، بازگشت آوارگان و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه است.

هنیه در ادامه با بیان اینکه در هر توافقی باید توقف جنگ و خروج کامل ارتش (رژیم) اسرائیل از نوار غزه گنجانده شود، گفت: به دنبال توافق خوبی برای تبادل اسرا با آنها هستیم درحالیکه دشمن تاکنون حاضر نشده است ضمانت‌های واضحی در موضوع آتش‌بس بدهد.

وی همچنین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال آزادی اسرای خود و سپس آغاز مجدد جنگ علیه نوار غزه است، افزود: دشمن در خصوص خروج کامل نیروهای ارتش خود از غزه هیچ تعهدی نمی‌دهد و به جای آن، درباره استقرار مجدد نیروهای خود در نوار غزه سخن می‌گوید.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با تاکید بر اینکه دشمن از امتیازدهی منطقی در موضوع مبادله اسرا طفره می‌رود، گفت: ما تعامل مثبت و مسئولانه در روند مذاکرات داشتیم و به توافق فراگیر در سه مرحله پشت سر هم با ضمانت‌های بین‌المللی پایبند بودیم.

وی افزود: دشمن اسرائیلی مسئول عدم دستیابی به توافق است و ما از دستیابی به توافقی که اصول و شروط تعریف شده ما را محقق کند، استقبال می‌کنیم.

هنیه همچنین با بیان اینکه، دشمن می‌خواهد در محور الشهدا بماند و نوار غزه را به دو بخش تقسیم کند، گفت: اگر موضع روشنی در رابطه با توقف جنگ و بازگشت آوارگان دریافت کنیم، در رابطه با موضوع اسرا هم نرمش و انعطاف خواهیم داشت.

این رهبر حماس در ادامه با تاکید براینکه دشمن در سایه پایداری حماسی مردم غزه نخواهد توانست به اهداف خود در این باریکه دست یابد، افزود: مردم ما با وجود شهادت و مجروح و مفقود شدن هزاران نفر در این سرزمین باقی خواهند ماند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی حتی یک اسیر خود را آزاد نکرده و با وجود تمامی کشتارها و جنایات، نمی‌تواند بدون رسیدن به توافق یک اسیر را آزاد کند، گفت: پیگیر سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین هستیم و بیش از هر وقت دیگری بر وحدت ملت و سازماندهی آن مصمم هستیم.

هنیه در ادامه افزود: برآوردهای سیاسی را در مورد پایان اشغالگری در کرانه باختری و غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس انجام دادیم.  

رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: به دنبال سر و سامان دادن به امور از طریق توافق بر سر تشکیل دولت وفاق با وظایف و مسئولیت‎های محدود و موقت تا زمان برگزاری انتخابات هستیم و به همه جبهه‌های مقاومت که حامی و پشتیبان ملت و مقاومت ما بودند، درود می‌فرستم.

پادشاه عربستان: جامعه جهانی برای توقف جنایات وحشیانه اسرائیل اقدام کند
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۲۰:۵۶

 پادشاه عربستان سعودی امروز (یکشنبه) در پیامی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، تاکید کرد که جامعه جهانی باید به مسوولیت های خود برای متوقف کردن جنایات وحشیانه اسرائیل اقدام کند.

 «ملک سلمان بن عبدالعزیز» در این باره گفت: مایه تأسف است که ماه مبارک رمضان در شرایطی آغاز می شود که برادرانمان در فلسطین در رنج هستند.

وی افزود: باید گذرگاه های انسانی و امدادرسانی امن برای فلسطینی ها در غزه ایجاد شود.

خبرگزاری «رویترز» نیز در این باره گزارش داد: با اعلام فرا رسیدن ماه رمضان در عربستان و برخی از کشورهای عربی و نیز عدم دستیابی به آتش بس در غزه، ملک سلمان بن عبدالعزیز در این باره اظهار تأسف کرد.

ملک سلمان همچنین بر ضرورت عمل جامعه جهانی به مسوولیت های خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

مقتدا صدر خواستار ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۹:۳۲

«سید مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق در پیامی با اشاره به روحیه مقاومت عراقی‌ها در برابر استکبار و اشغالگری، خواستار ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم بی‌گناه غزه همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شد.

 رهبر جریان صدر امروز (یکشنبه) در پیامی نوشت: ما مردم عراق همواره در مسیر مقاومت، مردود دانستن اشغالگری، استعمار و استکبار بوده و هستیم. اکنون که در آستانه ماه خدا (ماه مبارک رمضان) قرار داریم، از برادرانمان در نوار غزه به عنوان سرزمین عزت، جهاد، صبر و فداکاری، پشتیبانی می کنیم. با جمع آوری کمک های بشردوستانه اندکی از مایحتاج آنها را در جهاد، روزه داری و افطاری تأمین خواهیم کرد.

صدر همچنین نوشت که از مردم عراق با هر گرایشی می خواهم در حدی که شایسته نام عراق و برادرانمان در غزه که با مقاومت خود مقابل اشغالگران، باعث سربلندی ما شده اند، کمک کند.

رهبر جریان صدر افزود: بنابراین، با توکل بر خداوند از امروز تا پنجم ماه مبارک رمضان با توکل بر خداوند، کمک هایمان را جمع آوری می کنیم.

ساکنان رفح را به مناطق دیگری منتقل می‌کنیم
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۷:۳۰

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از قصد این رژیم برای انتقال ساکنان رفح به مناطق دیگر قبل از یورش زمینی به این شهر واقع در جنوب غزه خبر داد.

 یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به احتمال یورش زمینی به رفح گفت: قبل از انجام این عملیات ساکنان رفح را به غرب غزه و یا مناطق دیگر منتقل خواهیم کرد.

به نقل از الشرق الاوسط، وی مدعی شد که این رژیم قصد ندارد به غیرنظامیان در غزه آسیب برساند. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد و بر اثر آن بیش از ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

کاتس همچنین افزود: آمریکا از اهداف جنگ علیه غزه حمایت می‌کند اما جو بایدن، رئیس جمهور این کشور می‌خواهد قبل از ورود به رفح برنامه‌ای برای انتقال مردم آن به مناطق دیگر وضع شود. بایدن می‌خواهد که شاهد یک برنامه منظم برای انتقال ساکنان رفح باشد. ارتش اسرائیل این کار را در شمال غزه انجام داد و اکنون نیز در رفح انجام می‌دهد.

در همین رابطه روزنامه «یسرائیل هیوم» شامگاه شنبه نوشت ارتش رژیم صهیونیستی به سمت رفح در حرکت است و روسای دستگاه‌های امنیتی این رژیم طرح‌هایی را برای ادامه جنگ در جنوب نوار غزه تصویب کردند.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن رد درخواست‌های فزاینده برای توقف حملات نظامی به غزه، متعهد شده بود که «کار را تمام کند.»

با اینکه رژیم صهیونیستی هنوز به طور علنی درباره جدول زمانی یورش زمینی به رفح صحبت نکرده، اما «بنی‌ گانتس» یکی از اعضای سه نفره کابینه جنگ نتانیاهو ۱۸ فوریه گفت: «اگر تا ماه رمضان اسرای ما در خانه نباشند، جنگ تا منطقه رفح ادامه خواهد یافت.»

در همین زمینه، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در غزه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو هشدار داد: «در صورت حمله ارتش اسرائیل به شهر رفح در غزه، ممکن است جنایات علیه بشریت در جنوب نوار غزه رخ دهد.»

آنروا: اوضاع شمال نوار غزه فاجعه بار است
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۶:۲۵

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ضمن ابراز نگرانی از تبعات ممانعت از ورود کمک های زمینی به غزه، هشدار داد که گرسنگی بر سراسر این باریکه جغرافیایی سایه افکنده است.

به گزارش شبکه الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی امروز (یکشنبه)، اعلام کرد: اوضاع شمال نوار غزه فاجعه بار است و به رغم درخواست های مکرر، همچنان از ورود کمک های زمینی جلوگیری می شود.

این نهاد اضافه کرد: ورود کمک های انسانی به نوار غزه و برقراری آتش بس فوری برای نجات جان ساکنان این منطقه ضروری است.

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی نیز گفت: در پنج ماه تجاوز وحشیانه به نوار غزه، کارمندان سازمان ملل هم در امان نبوده اند.

«فلیپ لازارینی» اضافه کرد: در این مدت ۱۶۰ کارمند آنروا جان خود را از دست دادند؛ ۱۵۰ مقر این آژانس آسیب دید و بسیاری از مدارس به طول کامل ویران شد.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ آواره پناه گرفته در مقرهای سازمان ملل متحد جان خود را از دست دادند.

لازارینی بیان کرد: ده ها کارمند آنروا بازداشت و در بازداشتگاه های اسرائیلی شکنجه شده اند.

وی تصریح کرد: در این جنگ، سازمان ملل متحد به طور کامل نادیده گرفته و با بی احترامی کامل روبرو شده است.

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی گفت: پس از جنگ باید درباره همه این جنایت ها تحقیق شود و عاملان آن مجازات شوند.

رسانه صهیونیستی: موساد تلاش می‌کند حماس را مقصر جلوه دهد
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۶:۲۴

یک رسانه صهیونیستی امروز (یکشنبه) در گزارشی از تلاش سرویس جاسوسی موساد برای مقصر جلوه‌دادن جنبش حماس در بی‌نتیجه ماندن مذاکرات غیرمستقیم میان دوطرف پرده برداشت.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد که موساد تلاش می‌کند جنبش حماس را مقصر ناکامی مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا جلوه دهد.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد که چنین چیزی صحت ندارد و در حال حاضر این اسرائیل است که در مذاکرات طفره می‌رود.

یک منبع امنیتی «بلندپایه» صهیونیست نیز در این باره گفت: زمان در حال ازدست‌رفتن است و مذاکره فایده‌ای نخواهد داشت؛ چراکه اسیری در غزه باقی نخواهد ماند.

حمله مقامات ارشد صهیونیست به تصمیم بایدن برای ایجاد اسکله در ساحل غزه
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۶:۲۴

روزنامه معاریو نوشت مقامات ارشد صهیونیست به تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد اسکله موقت در سواحل غزه حمله کردند و گفتند که این روش باعث تسکین لحظه‌ای خواهد شد و به انفجاری در آینده نزدیک منجر خواهد شد.

 مقامات ارشد صهیونیست مدعی شدند که «تنها راه برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در شمال غزه، باز کردن فوری گذرگاه کارنی و سایر گذرگاه‌های شمالی به روی مقادیر بسیار زیاد مواد غذایی است که در انبارهای سازمان ملل قرار بگیرند و توسط ارتش اسرائیل محافظت شوند».

آنها گفتند: «اسرائیل باید بدون معطلی شمال نوار غزه را پر از مواد غذایی کند.» این مقامات خاطرنشان کردند که در اسرائیل نسبت به راه حلی که دولت بایدن در حال حاضر برای شمال غزه در قالب یک اسکله موقت ارائه می‌کند، نگرانی وجود دارد.»

مسؤولان افزودند: «اسکله موقت خطرناک‌ترین راه حل است، اسرائیل در حال بررسی ورود مواد غذایی از اروپا از طریق مرزها است.»

مقامات اسرائیلی توضیح دادند: «از ابتدا، ایده این بود که کالاهای بشردوستانه را از قبرس تحت بازرسی کامل و دقیق اسرائیل وارد کنند. این روشی است که باعث ایجاد آرامش موقت و منجر به انفجار در آینده نزدیک می‌شود.»

مقامات صهیونیست از تل‌آویو خواستند که فوراً باز شدن گذرگاه‌های مرزی به شمال غزه را اعلام کند و از شکست کابینه جنگ اسرائیل در انجام آنچه در این زمینه لازم بوده، انتقاد کردند.

آنها گفتند: «معلوم نیست که چرا دولت اسرائیل واقعاً با هدف بیرون کشیدن فرش از زیر پای حماس، شمال نوار غزه را پر از مواد غذایی نکرد، مگر اینکه نتانیاهو از بن گویر و اسموتریچ ترسیده باشد.»

عملیات مقاومت علیه ارتش اسرائیل و انهدام تانک مرکاوا در غزه
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۶:۲۳

منابع خبری از عملیات گروه های مقاومت فلسطین علیه نظامیان صهیونیست در نوار غزه و کشته و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها خبر دادند.

به گزارش الجزیره، گردان‌های «شهدا الاقصی» اعلام کرد: مجاهدان ما درگیری‌های شدیدی با سلاح مناسب در محور الزیتون در شرق غزه با نظامیان صهیونیست داشتند.

این گردان‌ها افزود: در حملات خمپاره‌ای، تجمع نظامیان صهیونیست در خیابان ۱۰ الزیتون در شرق غزه را هدف قرار دادیم.

گردان های شهدای الاقصی همچنین اعلام کرد که یک تانک مرکاوا را در منطقه التقدیم در غرب شهر خان یونس با موشک «آر پی جی» هدف قرار داد.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد: در یک منزل که از پیش بمب‌گذاری کرده بودیم، مجموعه‌ای از نیروهای پیاده نظامی صهیونیست وارد شدند و پس از انفجار این منزل، این نظامیان کشته و یا زخمی شدند.

القسام افزود که در یکی از تونل‌ها در غزه نیز با نظامیان صهیونیست درگیر شده و تعدادی از آن‌ها را زخمی کرده‌ است.

گردان‌های القسام ادامه داد: یکی از نظامیان بخش مهندسی رژیم صهیونیستی را با شلیک به ناحیه سر در منطقه بنی سهیلا در شرق خان‌یونس واقع در جنوب غزه به هلاکت رساندیم.

افزایش آمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۴۵ نفر
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۶:۲۲

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان این منطقه را منتشر و اعلام کرد که از آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۳۱هزار و ۴۵ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

به گزارش فلسطین‌الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی مرتکب ۸ مورد جنایت علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه شد که در نتیجه آن، ۸۵ نفر شهید و۱۳۰ نفر نیز مجروح شدند.

با احتساب این شهدا ، آمار شهدای غزه از هفتم اکتبر و همزمان با آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون به ۳۱ هزار و ۴۵ نفر و آمار مجروحان هم به ۷۲هزار و ۶۵۴ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که ۷۲درصد قربانیان زن و کودک هستند.

این وزارتخانه افزود: تاکنون ۲۵ نفر به دلیل سوء تغذیه شهید شدند.

شلیک ده ها موشک به سمت اسرائیل توسط حزب الله

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی «میرون» این رژیم توسط رزمندگان حزب‌الله لبنان خبر داد.

 رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد، حدود ۳۵ فروند موشک از لبنان به پایگاه هوایی «میرون» واقع در شمال سرزمین های اشغالی شلیک شد.

این رسانه رژیم صهیونیستی ادعا کرد: برخی موشک های شلیک شده به پایگاه هوایی میرون در برخی از مناطق باز فرود آمده اند.

ساعاتی قبل، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از حملات موشکی به این پایگاه هوایی از سمت حنوب لبنان در دو مرحله خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، در مرحله نخست، ۱۲ فروند موشک به سمت این پایگاه شلیک شد که ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این موشک ها در مناطق باز فرود آمدند.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل با انتشار تصاویری مدعی شد که یکی از موشک ها در ارتفاعات مجاور دیوارهای پایگاه هوایی فرود آمده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز اندکی قبل از فرود موشک ها به مناطق شمال سرزمین های اشغالی خبر داد و افزود که آژیرهای خطر در مناطق وسیعی از «الجلیل الاعلی» از جمله میرون، بار یوحای، ماروم مرکز الجلیل منطقه ای و کفر شوما به صدا درآمد.

پیشتر رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده بود که ۱۲ فروند موشک از جنوب لبنان به منطقه «جبل الجرماق» در شمال سرزمین های اشغالی فلسطین شلیک شده است.

این رسانه رژیم صهیونیستی بدون اشاره به تلفات و خسارات ناشی از این حمله موشکی افزوده بود که آژیر خطر مکرر در شهرک های صهیونیست نشین در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

همچنین شبکه المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش داد، حزب الله لبنان موشک هایی را به سمت منطقه «میرون» در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

موساد: تلاش‌ها برای حصول آتش‌بس در غزه ادامه دارد

موساد اعلام کرد به‌ رغم اینکه امیدها نسبت به حصول آتش‌بس در ماه رمضان کم است تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه ادامه دارد.

موساد در بیانیه‌ای که توسط دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد، اعلام کرد که دیوید بارنیا، رئیس موساد عصر جمعه با ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص دستیابی به یک توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه رایزنی کردند.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، موساد اعلام کرد ارتباط و همکاری با میانجیگران برای رفع موانع و دستیابی به توافقات ادامه دارد.

موساد همچنین اعلام کرد به‌رغم اینکه امیدها در دستیابی به آتش‌بس در ماه رمضان کم است، تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه ادامه دارد.

ده‌ها هزار فلسطینی که با محدودیت‌هایی برای ورود به مسجدالاقصی طی ماه رمضان مواجه هستند تلاش می‌کنند تا طی ماه رمضان بتوانند وارد این مسجد شوند. این در حالی است که میانجی‌های مصری و قطری برای اجرای پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه و آزادی ۴۰ اسیر صهیونیست تلاش می‌کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه گفت: تحقق آتش‌بس در غزه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دشوار است.

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: ویلیام برنز جمعه برای برگزاری دیدارهایی با مذاکره‌کنندگان جهت توقف جنگ و تبادل اسرا قبل از ماه رمضان به دوحه رفت.

یک مسئول ارشد در جنبش حماس پنجشنبه اعلام کرد، هیات این جنبش قاهره را ترک کرد، زیرا پاسخ اولیه رژیم صهیونیستی کمترین میزان از خواسته‌های حماس را برآورده نمی‌کند. جنبش حماس تأکید کرد مذاکرات آتش بس در غزه هفته آینده از سرگرفته خواهد شد و احتمال تحقق یک توافق قبل از ماه رمضان کم است.

آمریکا کشتی حامل تجهیزات اولیه برای احداث اسکله موقت در غزه را رهسپار منطقه کرد

آمریکا در حال عملیاتی کردن طرح به ظاهر بشردوستانه و احداث یک اسکله موقت در سواحل غزه است تا به زعم خود کمک‌ها را از راه دریا به غزه منتقل کند.

در اقدامی به ظاهر انسان دوستانه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد: ناو پشتیبانی «بیسون» برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا به سمت شرق مدیترانه در حرکت است.

فرماندهی مرکزی آمریکا صبح یکشنبه گفت که کشتی ارتش آمریکا «ژنرال فرانک اس بیسون» پایگاه مشترک لانگلی-یوستیس را در مسیر حرکت به سمت شرق مدیترانه ترک کرد.

سنتکام افزود، این کشتی تجهیزات اولیه را برای ایجاد یک اسکله موقت جهت ارسال تجهیزات حیاتی بشردوستانه به غزه از طریق دریا حمل می‌کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه خود در پلتفرم «X» گفت: «کشتی پشتیبانی لجستیکی بیسون در کمتر از ۳۶ ساعت پس از آنکه رئیس جمهور بایدن اعلام کرد که ایالات متحده از طریق دریا به غزه کمک‌های بشردوستانه ارائه خواهد کرد، این پایگاه را ترک کرد.»

جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که ارتش آمریکا یک اسکله موقت در سواحل مدیترانه در غزه ایجاد خواهد کرد.

نخستین کشتی کمک‌ها به غزه برای حرکت از قبرس آماده می‌شود

یک سازمان خیریه آمریکایی نیز اعلام کرد، در حال بارگیری کمک‌ها به نوار غزه در یک کشتی در قبرس است. این اولین محموله خواهد بود که از طریق یک کریدور دریایی به نوار جنگ زده غزه ارسال می‌شود و کمیسیون اروپا امیدوار است در روزهای آتی این کریدور دریایی بازگشایی شود.

کشتی «Open Arms» با پرچم اسپانیا سه هفته پیش در بندر لارناکا در جنوب قبرس، نزدیکترین کشور عضو اتحادیه اروپا به نوار غزه پهلو گرفت.

این سازمان غیردولتی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم‌های آشپزخانه مرکزی جهان در قبرس هستند تا کمک‌های بشردوستانه را در قایق عازم شمال نوار غزه بارگیری کنند.

این در حالی است که ساکنان غزه می‌گویند: کمک‌های انسانی و غذایی که هواپیماها می‌ریزند فقط برای تعداد کمی از مردم کافی است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به وخامت اوضاع غزه هشدار داد

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به «اقدامات خصمانه» شد تا کمک‌ها به ساکنان نیازمند نوار غزه برسد.

 میرجانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز شنبه هشدار داد که وضعیت در غزه ساعت به ساعت بدتر می‌شود، زیرا هیچ مکان امنی برای پناه گرفتن ساکنان نوار غزه وجود ندارد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، رئیس این سازمان در عین اینکه خواستار آزادی اسیران صهیونیست نزدِ حماس شد بر لزوم رفتار انسانی با اسیران فلسطینی و اجازه دادن به آنها برای برقراری ارتباط با خانواده‌هایشان تاکید کرد.

وی توضیح داد: «پنج ماه پس از تشدید خصومت‌ها در نوار غزه، وضعیت ساعت به ساعت رو به وخامت است، زیرا هیچ مکان امنی برای پناه گرفتن ساکنان وجود ندارد.»

او تعداد بالای شهدای غیرنظامی و ادامه بازداشت اسیران را «شرایط وحشتناکی» توصیف کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را بپذیرد.

میریانا اسپولیاریک در پایان سخنان خود گفت: «اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر باید نیازهای اساسی مردم را تامین یا توزیع کمک‌های بشردوستانه را به شیوه‌ای امن و بدون مانع تسهیل کند.»

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
نتیجه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اگر منظورتان نتیجه شلیک موشک های حزب الله است مثل اغلب موارد نتیجه صفر بوده.

البته بعضی وقتها هم موشک ها دقیقاً با همین هدف شلیک می شوند که مشکلی ایجاد نکنند ولی بتوان ادعا کرد که حملاتی انجام شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
نتیجه همین حملات موشکی اینکه اسراییل سال 2000 از جنوب لبنان فرار کرد و هنوز جنگی بین اسراییل و لبنان انجام نشده تا بعد نتیجه رو ببینیم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
فعلا که اسراییل ها و امریکاییها اچمز شده اند ، شماها هم برید کمک اربابتون تا بفهمید این موشکها چه نتیجه ایی داره . تو تهران و زیر پتو اره موشک ها از دید شماها هیج نتیجه ایی نداره
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نرخ مبادله حقوق بشری آمریکایی ها مشخص شد. به ازای هر 50 هزار تن بمبی که به صهیونیست ها می دهند تا روی سر زن و بچه ها در غزه بریزند یک کشتی حامل چند تا کانتینر کمپوت مصرف گذشته هم برای خالی نبودن عریضه می فرستند تا حقوق بشر هم رعایت شده باشه! بنازم به این دنیا و مغز غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ناشناس 20:24 خیلی دوس دارم بگی ارباب تو و همفکرانت دقیقاً کیه؟؟؟
به نظر من کثیف تر و پلید تر از اسرائیل کودک کش ، این برعندازا هستن که حامی اسرائیلن و میان اینجا یقه جر میدان واسش، فکر میکنم تاریخ بشر موجوداتی کثیف تر و رذل تر از این برعندازا به خودش ندیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
باشه. خوب الان پاشو برو غزه تا فرصت تموم نشده. تو راهت دست رسایی، شریعتمداری و چند تا مثل اینها رو هم بگیر با خودت ببر. خیر ببینی ان شا الله
ناشناس
| France |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بابا جان غزه محاصره ست، راه نداره ما بریم، به .... گفته بودیم تا الان فهمیده بود ، چرا نمیفهمین شماها ! عجیبه !
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
در لبنان و يمن ولي باز است برويد انجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
حالا چرا انقد حرص میخوری ، خب حق ددرن وضعیت مملکت دو ببین .
این رسانه رژیم صهیونیستی بدون اشاره به تلفات و خسارات ناشی از این حمله موشکی...

خب، نداشته دیگر. از خودشان تلفات و خسارات در بیاورند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
یه ترقه تو چهارشنبه سوری منفجر میشه چند تا کشته و زخمی میده اونوقت موشک خورده به اونجا هیچی!!!! به هیچی
حماس تصمیم دارد در ماه رمضان جنگ را ادامه بدهد، با این تصور که تحولی در جنگ اتفاق خواهد افتاد. بعضی از رهبرانشان هم تا حدی علنی این را می گویند. بنابر این چنین چیزی صرفاً اتهام موساد به حماس نیست.
چراحزب الله میزنه آمار کشته های غزه میره بالا نکنه گل به خودی میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
میخوای یکی از این گل به خودی ها رو هم به تو بزنه ببینی چه مزه ایه !!!!
جالبه خبر شلیک موشک از طرف حزب الله به سمت اسراییل فقط توسط شما گفته میشه و هیچ کس دیگه تایید نمی کنه
تیتر جالبی زدید . حمله موشکی حزب‌الله و تلفات در غزه
افرين حزبالله
بزن كار و يكسره كن
خسته شديم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست