بازدید 2640

تقاضای نیروی کار مشاغل چین صعودی است

کد خبر: ۱۲۲۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 10 March 2024

وزیر منابع انسانی و تامین اجتماعی چین اعلام کرد که چین مجموعه‌ای از اقدامات خود در تحریک اشتغال را منتشر خواهد کرد، زیرا تقاضا در بازار کار در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، وانگ شیائوپینگ گفت که تقاضای زیادی برای استعدادهای مختلف در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی و کلان‌ داده وجود دارد و افزود که تقاضا در بخش‌هایی ازجمله مراقبت‌های بهداشتی، اقامتی، پذیرایی و گردشگری فرهنگی نیز رو به افزایش است.

به گفته این وزیر، ثبت چنین تقاضایی ثابت می‌کند که اقتصاد چین در حال توسعه است و منعکس‌کننده تحول و ارتقاء صنایع سنتی و توسعه شتابان نیروهای تولیدی جدید باکیفیت است.

وانگ بیان کرد: «با قضاوت این روند، اصول بنیادین بلندمدت اقتصاد چین بدون تغییر باقی می‌ماند و توسعه باکیفیت بالا از حمایت محکمی برخوردار است».

وی افزود: این کشور اقدامات محرکی را برای تثبیت بازار کار و بهبود معیشت مردم، مانند ادامه سیاست‌های ترجیحی بیمه اجتماعی و حمایت مالی همچنین گسترش کانال‌های اشتغال با حمایت از شرکت‌های بسیار کوچک، کوچک و متوسط منتشر خواهد کرد.

این اقدامات همچنین شامل بهینه‌سازی خدمات اشتغال و تضمین اشتغال گروه‌های عمده است. اقدامات حمایتی برای گروه‌های عمده جویای کار، مانند نزدیک به ۱۱.۷۹ میلیون فارغ‌التحصیل کالج در سال جاری، سربازان سابق، کارگران مهاجر و افراد دارای معلولیت انجام خواهد شد.

وزیر می‌گوید: «پرورش نیروهای ماهر راه مهمی برای ارتقای توسعه و استفاده از منابع انسانی است».

همچنین خاطرنشان کرد: تلاش‌های بیشتری برای رفع نیازهای صنایع نوظهور و آینده‌نگر انجام خواهد شد.

چاینا نیوز نوشت، اشتغال چین بهبود مستمر و ثبات کلی در سال ۲۰۲۳ را حفظ کرد و در مجموع ۱۲.۴۴ میلیون شغل جدید شهری ایجاد شد و نرخ بیکاری شهری مورد بررسی به‌طور متوسط ۵.۲ درصد بود که به اهداف تعیین شده دست یافت و نقش مثبتی در بهبود رفاه مردم و ثبات اجتماعی داشت.

وزیر امور خارجه گفت: با نگاه به آینده، شرایط مساعد زیادی برای انجام کار خوب در زمینه اشتغال وجود دارد و به حفظ روند ثابت اشتغال اطمینان داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست