بازدید 6414
با غرس هزار و ۸۵۰ درخت پرتقال در محل تخریب ۶۴ ویلای غیرمجاز،

زمین‌های ۱۰ هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر به حالت سابق برگشت/ سند زمین ابطال و به نفع دولت صادر می‌شود

کلیه مستحدثات احداثی قلع و قمع و هزار و ۸۵۰ اصله نهال مثمر پرتقال غرس شد. با نهال کاری صورت گرفته، کل مساحت ۱۰ هکتاری تبدیل به باغ مثمر و اطراف آن هم غیر مثمر شده و به حالت اولیه درآمده است؛ این اقدام نشان از عزم جزم قوه قضاییه در برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی جنگلی، جلگه‌ای و ملی دارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 09 March 2024

با غرس هزار و ۸۵۰ درخت پرتقال در محل تخریب ۶۴ ویلای غیرمجاز، اراضی تصرف شده به صورت غیرمجاز در نوشهر در مسیر اصلاح و بازگشت به وضع سابق قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ هفتم بهمن‌ماه با حضور مقامات عالی قضایی از جمله قاضی سراج، معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه و خرم آبادی مشاور قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری مازندران در جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی، عملیات قلع و قمع ۶۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر که غیر قانونی احداث شده بودند، آغاز شد. این ویلا‌ها برای‌ فرزندان یک چهره مشهور اقتصادی بود که سابقه محکومیت هم دارد.

با تشکیل پرونده قضایی مشخص شد که برخی افراد و نهاد‌ها در دادن مجوز غیرقانونی به این گروه همکاری و کار را برای ساخت و ساز غیرمجاز در این پهنه وسیع تسهیل کرده‌اند. در ادامه و برای جلوگیری از سوءاستفاده صورت گرفته برای تمامی افراد و نهاد‌های متخلف در این پروژه پرونده قضایی تشکیل شده و رسیدگی به آن در دست بررسی است.

اقدام دستگاه قضایی تنها به تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان محدود نشد و رئیس قوه قضائیه دستور داد، در اراضی که تغییر کاربری داده شده اند، درخت کاری انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه که روز (۱۴ اسفند) ماه برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات و تدابیری که دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست صورت داده است، اعلام کرد: در برخی موضوعات مرتبط با تضییع حقوق عامه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست موردی ورود پیدا کردیم؛ نظیرِ اقدامی که چندی پیش در نوشهر صورت گرفت و به موجب آن، با دستوری که صادر کردیم، مقام قضایی بصورت ویژه به موضوع ورود کرد و با سرعت در راستای احیای حقوق عامه تدابیر مقتضی اتخاذ شد و ضمن تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز که در قالب ۶۴ ویلا در زمین‌های چندین هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر بود، کار بازگرداندن آن اراضی به حالت اولیه نیز با هزینه خودِ فردِ خاطی در دستور کار قرار گرفت.

بر همین اساس، در آن اراضیِ رفع تصرف‌شده، درختکاری صورت گرفت و این مهم در روز پانزدهم اسفند ـ که روز درختکاری نام نهاده شده است ـ تکمیل گردید؛ رویدادی که به تاکید رئیس دستگاه قضا و از آنجایی که فردِ خاطی نیز همکاری‌های لازم را کرد، طبعاً با نظر مقام قضایی رسیدگی‌کننده به پرونده می‌تواند این فرد خاطی را مشمول ارفاقات قانونی نماید.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بسیاری از اراضی که در آن‌ها ساخت‌وساز‌های غیرمجاز صورت گرفته است، پس از اجرای قانون در قبال آن‌ها و قلع و قمع، دوباره به حالت اولیه بازنمی‌گردند، اما در اقدام صورت گرفته در اراضی نوشهر، در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، این مهم تحقق یافت و در این اراضی با هزینه خودِ فردِ خاطی، درختکاری برای انتفاع عمومی صورت گرفت.

حال با اقدامات و پیگیری‌های دستگاه قضایی، از روز ۱۵ اسفند ماه (روز درختکاری)، کاشت درخت در این زمین آغاز و تا کنون هزار و ۸۵۰ اصله درخت پرتقال در آن محدوده غرس شده است؛ پروژه ای که حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران با بازدید از آن گفت: طبق دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر حضور میدانی و رسیدگی به این پرونده، امروز به همراه تعدادی از مسئولان قضایی در این منطقه حاضر شدیم.

زمین‌های ۱۰ هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر به حالت سابق برگشت

وی افزود: نمایندگان رئیس قوه قضائیه امروز (۱۹ اسفند) به استان مازندران آمده‌اند تا دستورهای ابلاغی را اجرایی کنیم؛ لذا کلیه مستحدثات احداثی قلع و قمع و هزار و ۸۵۰ اصله نهال مثمر پرتقال غرس شد. با نهال کاری صورت گرفته، کل مساحت ۱۰ هکتاری تبدیل به باغ مثمر و اطراف آن هم غیر مثمر شده و به حالت اولیه در آمده است؛ این اقدام نشان از عزم جزم قوه قضاییه در برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی جنگلی، جلگه‌ای و ملی دارد.

در این بازدید، قاضی سراج، معاون سیاسی رییس قوه قضائیه هم حضور داشت و گفت: مالک این اراضی به منابع طبیعی وکالت بلاعزل داده تا آن را به حالت اولیه بازگرداند. همچنین مقرر شده، سند زمین ابطال و به نفع منابع طبیعی و دولت حکم صادر شود.

وی افزود: رهبر انقلاب روی موضوع منابع طبیعی، حفظ جنگل‌ها و زمین‌های جلگه‌ای اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و ما باید کاری کنیم تا مرکز تنفس کشور از بین نرود.

زمین‌های ۱۰ هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر به حالت سابق برگشت

سراج بیان کرد: در سه شهرستان استان مازندران ۹۵۳ زمین جلگه‌ای وجود دارد که معروف به زمین‌های ۱۰ هکتاری جلگه‌ای هستند که متاسفانه تعدادی از این زمین‌ها مورد تعرض قرار گرفته و به اراضی مسکونی و تجاری تغییر کاربردی داده شدند. در این مورد خاص در زمینی به مساحت حدود ۱۰ هکتار در قلب جنگل، ۶۴ ویلا ساخته شد. به گفته سازندگان، ارزش تقریبی هر ویلا ۱۰۰ میلیارد تومان است.

معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه بیان کرد: آذرماه سال جاری، رئیس قوه قضاییه دستور بررسی احداث ویلا در این اراضی را صادر کرد. تعدادی از مسئولان قضایی از محل بازدید و عملکرد تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله منابع طبیعی را بررسی کردیم. عزم دستگاه قضایی این است که دستورات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی را جدی بگیرد و اقدام عملی داشته باشد. قوه قضاییه امسال نشان داد که تنها به شعار بسنده نمی‌کند و عملا وارد میدان می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
وسط نخاله ساختمانی درخت کاشتید! یکبار حیف و میل شد و گذاشتید ساخته بشه و خراب کردید و حالا یکبار دیگه اینهمه نهال دارید نابود می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ویلاهای یک طبقه را خراب کردند.تا بقیه بترسند و بهشون باج بدهند. اما .میخواهند بعدش چند طبقه بسازند.
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
گام مهم و سودمندیست.بیش باد
چرا بجای دولتی ، سند ملی زده نمیشه که کسی نتونه اونو تصاحب کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
چون بعدش نهادهای دولتی می سازند و بعدش اموال دولتی طبق اصل 44 مانند شرکتهای دولتی واگذار می شوند.فقط برای جیب خودشون است.برای مردم نیست
چرا زمین عمه ی من را بدون اجازه ی ایشان،پرتقال توش کاشتید؟؟؟!!
فقط لجبازی بوده وگرنه تو اراضی جنگلی این‌همه ویلا سازی نمی شد
بالاخره نفهمیدیم صاحب ویلاها کی بود؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
گفتند يكي از اقازادها كه حتماً الان در كانادا اقامت دارد
باید بقیه ی افرادی که اراضی کشاورزی رو بدون مجوز تغییر وضعیت میدن رو بنا بر قانون سند زمینشون رو ابطال و به نفع دولت صادر شود و در اختیار کسانی که عرضه ی کشاورزی دارند قرار داد تا هم محیط زیست در امان بماند و هم اشتغال زایی پایدار و امنیت غذایی تامین گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
جریمشون کنید و مالیات سنگین بهش ببندید.به جای اینکه از کارگر مالیات بگیرند بروند از این زمین خواریها و. ویلاها ی غیرمجاز مالیات سنگین بگیرند.
سیاه بازی جدید
برید دزد ها و مفسد های اصلی رو که مردم و کشور رو به این روز انداختن بگیرید
اگه زمین جنگلیه چرا توش‌پرتقال کاشته اند مگر اینکه باغ برای آغازاده های جدید درست کرده باشند
اون زمان که داشتن ویلا ها رو میساختن قوه قضائیه کجا تشریف داشت؟ الان که جنگل نابود شد دیگه چه فایده؟ ازون بدتر درختکاری روی نخاله ساختمانی چه فایده؟
اشتباه پشت اشتباه... گزارش در مورد غرس درخت هست از ۳ تا عکس گزارش ۲ تاش مسئولین هستن!!
چرا یه عکس زمین باغ شذه نیست ؟هر جا رفتین تخریب کردین یک منظره زشت ذزست کردین رفتین آدم دلش آتیش میگیره ظاهرا شما به شکل واقعی برای نابودی اومدین میزارین ۱۰۰ ویلای ۱۰۰ میلیاردی ساخته بشه عمدی چشمتون رو میبندین بعد یهو مثل مغول میریزین تلی از ویرانه میسازید و منطقه زیبای آباد رو مثل جغد شوم پیران میکنید آخه تا حالا کجا رو ویران کردین که حداقل نخاله هاش رو برده باشین . واقعا چرا عمد به ویرانی ایران زیبا دارین ؟؟؟؟؟؟؟؟
چهره اقتصادی؟ خب چرا اعتماد به نفس گفتن اسم طرف رو ندارید؟!
دولتی شد؟ خب دولت به نفع ازمابهترون به نامشون میزنه، حالا این دولت یا بعدی.
من جاهای دیگه رو ندیدم اما نوشهر تو کوه وسط جنگ امارت هایی ساختند عجیب غریب . نمیدونم چرا اجازه داده شده بسازن و چرا تخریب نمیشه . مگر چند هکتار جنگل داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
چرابه محل دپوی زباله شهرداری نوشهر وسط جنگل گیر نمی دن؟ چرا به حکمهای صادر شده از طرف ماده صدنوشهر برای تغییر کابری؛ساخت صدرصد زمین!گیر نمیدن؟در شهرداری نوشهر مقرارت ملی اصلا معنی نداره
سلام تابی جون
وقتی تخریب در این مناطق صورت میگیره عملا دیگه خاک اون منطقه از بین میره و قابلیت کشت نداره .
به نظر من سیاست دولت اینه که مردم رو اول تشویق میکنه به خرید زمین و ویلا سازی در خارج از بافت و بعد از چند سال که ویلا سازی انجام میشه شروع به تخریب میکنه و عملا قیمت زمین اون منطقه رو بی ارزش میکنه و دست آخر دوباره میذاره چند سال از روش بگذره و با تصاحب زمین های بلا تکلیف اون رو به چند برابر قیمت مجدد به مردم بدبخت میفروشه .
صبحم زیبا شد با خواندن این خبر
دمتون گرم
این هم برخورد با مفسدان اقتصادی که هی یه عده میگن برخورد کنید
کو گوش شنوا و چشم بینا؟
چرا نهال پرتقال کاشتید باغ اماده برای تصاحب بعدی ساختین باید نهال جنگلی میکاشتید
از زمانی که مقام رهبری دستور آزاد سازی ساحل رو صادر کردن خیلی گذشته انگار این مسولان در قید وبند هیچی نیستن اخیرا رفتم ساحل سرخرود انقدر وسعت داشت و از مناطق مسکونی دور بود آدم حظ میکنه همون اوایلی که دستور رهبری ابلاغ شد انجامش دادن حیف که خیلی دیر فرامین اجرا میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم