بازدید 5271
۱

قیمت شیرینی عید اعلام شد

رئیس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران با بیان اینکه قیمت فروش شیرینی شب عید و ایام نوروز تغییری نخواهد داشت گفت: نظارت بر کیفیت و عملکرد قنادی‌ها توسط اتحادیه تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 06 March 2024

 

به گزارش تابناک، علی بهره‌مند درباره وضعیت قیمت شیرینی شب عید و ایام نوروز افزود: با توجه به آزادسازی نرخ کالاهای اساسی همچون آرد و افزایش قیمت سایر مواد اولیه تولید کیک و شیرینی، هیچ قیمت‌گذاری دستوری برای شیرینی شب عید و ایام نوروز سال ۱۴۰۳ نداریم، اما مردم می‌توانند هرگونه گران‌فروشی را به اتحادیه و سازمان تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

وی بر این باور است که قیمت شیرینی بر اساس کیفیت و رتبه‌بندی توسط قنادی‌ها تعیین می‌شود؛ اما انتظار می‌رود قنادان محصول باکیفیت را با قیمت‌های مناسب به دست مردم برسانند.

رئیس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران اظهار داشت: شیرینی فروشی‌های درجه یک و دو بر اساس متریال مورداستفاده و عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

بهره‌مند گفت: تمامی قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها یک‌شور تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.

به گفته وی، بحث نظارت برعهده واحدهای نظارتی و سازمان صمت استان تهران است، اما طبق روال همیشه در ایام خاص نظارت‌های بازرسان اتحادیه قنادان نیز در بحث کیفیت و عملکرد تشدید می‌شود

رییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران توصیه کرد: هموطنان شیرینی شب عید خود را از قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌هایی که پروانه فعالیت دارند، خریداری کنند.

وی افزود: در صورتی که شهروندان در خصوص کیفیت و قیمت محصولات عرضه شده در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های تهران شکایتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ با اتحادیه قنادان یا شمار ۱۲۴ سازمان تعزیرات کشوری تماس بگیرند.

طبق آمارها در مجموع بیش از ۳۵ هزار واحد قنادی و شیرینی‌فروشی دارای پروانه در سراسر کشور فعال‌اند که از این تعداد حدود ۲ هزار واحد پروانه‌دار در تهران فعالیت دارند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا از قنادی‌های سطح شهر نشان می‌دهد امسال قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه‌ای بر حسب کیفیت بین ۱۸۵ تا ۲۵۰ هزار تومان، شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان، کیک یزدی بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در شیرینی فروشی‌های درجه یک و دو به فروش می‌رسد.

سال گذشته برحسب کیفیت و درجه‌بندی قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر بین ۱۲۰ تا ۱۳۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، کیک یزدی بین ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان، نارگیلی و گردویی بین از ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، کشمشی و زبان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بوده است.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
یادش بخیر میرفتی شیرینی میخریدی و چه خوب بود
رییسی مچکریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی