بازدید 2600

به گواه تاریخ راه‌حل مشکلات کشور در داخل است

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در همایش علم، اقتصاد، امنیت پایدار که به همت آموزش و پرورش و سپاه استان برگزار شد، حضور یافت.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 03 March 2024

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی با ابراز خرسندی از حضور در استان قهرمان پرور آذربایجان غربی گفت: دشمنان تبلیغات گسترده‌ای برای عدم مشارکت مردم در انتخابات انجام دادند اما حضور پرشور مردم این خطه، مشتی محکم بر دهان آن‌ها بود و صمیمانه از این حماسه آفرینی تشکر می‌کنم؛ آذربایجان غربی در برهه ای از تاریخ، قلب تپنده کشور و امید اول مردم در مقاومت در مقابل دشمن بود.

وی با تاکید بر اهمیت فراوان آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: دانایی و فرهنگ یک جامعه از همین کلاس‌های درس و آموزه‌های معلمان پدید می‌آید و با تربیت انسان‌های پیشگام و فعال، آموزش و پرورش منشاء پیشرفت کشور می‌شود.

به گواه تاریخ راه‌حل مشکلات کشور در داخل است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به پیشرفت‌ها درحوزه‌های مختلف در کشور، بیان داشت: در بعضی حوزه‌ها پیشرفت کند بوده است و یا عقب ماندگی داریم که عوامل خارجی چون جنگ اقتصادی و ایجاد تردید در جامعه توسط دشمنان و عوامل داخلی چون ضعف تبیین، دیوان‌سالاری‌ها و فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب موجب این عقب ماندگی‌ها بوده است.

دکتر رضایی ادامه داد: با نگاه به تاریخ صد سال گذشته کشور در می‌یابیم که همواره مشکلات از خارج برای ایران ایجاد شده است اما راه حل آن در داخل بوده است، نمونه آن استبداد ایجاد شده توسط خارجی‌ها و به توپ بستن مجلس بود که زاگرس نشینان و آذربایجان با حضور در صحنه، مجلس را دوباره به ایران برگرداندند و یا جنگ تحمیل شده از جانب رژیم بعث که با پشتیبانی نظام سلطه بود، توسط جانفشانی و فداکاری و خلاقیت جوانان غیور کشور دفع شد.

 

وی با اشاره به اقدامات دولت درباره سیاست همسایگی و نگاه به داخل برای حل مشکلات کشور و همچنین توجه به اصلاح ساختار بودجه و تحول در نظام بانکداری، در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: معادله ثابت شده تاریخی "حل مشکل از داخل" باید مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این مراسم تنی چند از فرهنگیان دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را در حضور دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح کردند و دکتر رضایی با تاکید بر شان و جایگاه والای فرهنگیان و معلمان و لزوم آرامش ذهنی و خیال آسوده از جهت معیشتی، قول انتقال این مباحث به رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش را داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی