بازدید 7032
۴

وزیردفاع آمریکا هشدار را صادر کرد

وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که اگر اوکراین در جنگ تمام عیارش با روسیه شکست بخورد، ناتو با مسکو وارد جنگ خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 01 March 2024

 

به گزارش تابناک، گفته‌های ژنرال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده است.

به نقل از پایگاه خبری pravda، اگرچه این جلسه استماع در ابتدا درباره بستری شدن آستین در بیمارستان در اوایل سال جاری میلادی برگزار شد، اما اعضای کنگره سوالات دیگری را درباره مقدار و میزان کمک‌های نظامی آمریکا که مورد نیاز اوکراین است از وی پرسیدند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد که تصویب کمک‌های بیشتر به کی‌یف برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در اوکراین مهم است.

به گزارش ایسنا وی همچنین گفت: تصویب این کمک‌ها از آن جهت مهم است که جلوی یک کشور را برای ترسیم مرزهای همسایه‌اش و کنترل غیرقانونی قلمروی حاکمیتی آن کشور می‌گیرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه صحبت‌هایش گفت: می‌دانیم که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین موفق باشد، متوقف نخواهد شد. او به اقدامات تهاجمی‌تر در منطقه ادامه خواهد داد و دیگر رهبران در سراسر جهان و دیگر مستبدان در سراسر جهان به این موضوع نگاه خواهند کرد و از این واقعیت که این اتفاق افتاد و ما در حمایت از یک دموکراسی شکست خوردیم، تشویق خواهند شد.

آستین همچنین توضیح داد که اگر اوکراین در این جنگ شکست بخورد، کشورهای حوزه بالتیک نیز شاید مورد تهدید قرار بگیرند.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: اگر شما یک کشور بالتیک هستید، واقعا نگران هستید که آیا بعدی هستید یا خیر. آنها پوتین را می‌شناسند. آنها می‌دانند که او چه توانایی‌هایی دارد. صادقانه بگویم، اگر اوکراین سقوط کند، من واقعا معتقدم که ناتو با روسیه درگیر خواهد شد.

در این میان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک نشست خبری اخیرا گفته بود، کی‌یف به آمریکا به ویژه کنگره این کشور اطلاع داده که به تایید بسته کمک چند میلیارد دلاری در ظرف یک ماه نیاز دارد.

البته قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا مایلند به جای کمک به اوکراین مساله اجتناب از تعطیلی دولت فدرال را مورد بحث قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
ما اماده ایم تا اخرین قطره خون برای کشورمان بجنگیم
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
برا روسیه بجنگی ؟
بهتر است ناتو از خیر پیروزی بگذرد چون آنوقت دنیا به آتش کشیده خواهد شد
بزنید نابود کنید روسیه کثیف را
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل