بازدید 93788

رای گیری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری پایان یافت/شمارش آرا آغاز شد

فرایند رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ساعت ۲۴ جمعه، دوم اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید.بیش از ۳۵۰ خبرنگار و عوامل خبری از ۱۶۰ رسانه و ۲۰ کشور جهان، دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را از ایران پوشش رسانه‌ای دادند.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ 01 March 2024

آغاز رای‌گیری از ساعت ۸ صبح / متولدین ۱۱ اسفند ۸۴ و قبل واجد شرایط هستند/رهبر انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند

 

تابناک _  فرآیند اخذ رای در تمامی شعب سراسر کشور ساعت ۸/۰۰ صبح امروز ۱۱ اسفند ماه آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸/۰۰ عصر ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه و در آستانه این رویداد مهم، حضور پرشور و قوی ملت را در انتخابات، ‌تجلی قدرت ملی، تضمین‌کننده امنیت ملی و مایوس‌کننده دشمنان چشم‌دوخته به ایران خواندند و با برشمردن ویژگی‌های نامزد اصلح تاکید کردند: انتخابات پرشور، زمینه‌ساز رفع مشکلات، پیشرفت ایران و از ارکان اداره صحیح کشور است و هر کسی ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد روز جمعه به‌پای صندوق رای بیاید.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله برگزار می شود.

براساس قانون متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این اعلام کرده بود، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ تن واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن هستند.

براساس قانون جدید انتخابات، رای‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه از میان شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رای بدهند و ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد. احراز هویت با کد ملی خواهد بود و اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده، باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد، همراه رای‌دهنده باشد.

در این دوره از انتخابات در چهار حوزه انتخابیه آبادان، قم، رشت و ملایر به شکل الکترونیکی برگزار می شود و این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است؛ یعنی در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکترونیکی وجود خواهد داشت که در این رابطه، عوامل شعب با حضور عوامل اجرایی و ناظران آموزش های لازم را دیده اند.

برای انتخابات امسال ۲۰۸ حوزه وجود دارد که در ۲۰۴ حوزه انتخابات به صورت دستی و در چهار حوزه آبادان، رشت، ملایر و قم انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود.

۱۵ هزار صندوق سیار و ۴۴ هزار صندوق ثابت برای انتخابات امروز در نظر گرفته شده است . ستاد انتخابات کشور اعلام کرده، اگر تعرفه رای خبرگان در صندوق درب قرمز که مختص مجلس شورای اسلامی است، انداخته شود و یا تعرفه رای مجلس شورای اسلامی به صندوق درب آبی که مختص انتخابات مجلس خبرگان است، انداخته شود اشکالی ندارد و عوامل شعب در زمان شمارش آرا که درب صندوق‌ها باز می‌شود، رای‌ها را به صندوق صحیح برمی‌گردانند، اما اگر رای‌دهندگان اسامی نامزدان را به اشتباه بنویسند جزو آرای باطله حساب می‌شود.

براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات در این دوره شناسنامه‌ها مهر نمی‌خورند و در تحویل تعرفه صرفا اثر انگشت رای‌دهنده ثبت می شود و سامانه ثبت احوال مشخص می‌کند که رای‌دهندگان رای دادند یا ندادند که این امر از آرای تکراری در شعب جلوگیری می‌کند. 

در این دوره، حدود ۱۵ هزار نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند و ۱۴۴ نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند.    

مهلت رسمی رأی‌گیری انتخابات به پایان رسید+آغاز شمارش آرا
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۵

مدت زمان رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ساعت ۲۴ جمعه دوم اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید.

فرایند اخذ رای انتخابات در سه حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری پایان یافت
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۳:۱۴

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: فرایند اخذ رای انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان پایان یافت و در یک حوزه ادامه دارد.

محسن حسین‌میرزایی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بروجن، حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و حوزه انتخابیه لردگان، خانمیرزا و فلارد به پایان رسید.

وی افزود: هم‌اکنون شمارش آرای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شهرستان بروجن، شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد آغاز شده است.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر همچنان ادامه دارد و مردم هنوز به شعبه‌های اخذ رأی مراجعه می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات کردستان: شمارش آرا در ۷۰۷ شعبه اخذ رای روستایی شروع شده است
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۳:۱۲

رییس ستاد انتخابات استان کردستان از آغاز شمارش آرا در ۷۰۷ شعبه روستایی از در کردستان خبر داد.

 مهدی رمضانی شامگاه جمعه (۱۱اسفندماه) در چهارمین نشست خبری با اصحاب رسانه استان در ستاد انتخابات کردستان ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار کرد: امروز مردم کردستان حماسه‌ای دیگر آفریدند و خاک کردستان این حماسه را به سراسر کشور مخابره کرد.

وی از تمدید انتخابات تا ساعت ۲۴ امشب در استان کردستان همزمان با سراسر کشور خبرداد و افزود: اخذ رای در شعب روستایی تا ساعت ۱۰ پایان یافت و شمارش آرا در ۷۰۷ شعبه اخذ رای روستایی در سطح استان شروع شده است.

رمضانی عنوان کرد: شروع شمارش آرا در شعبات اخذ رای شهری نیز بعد از ساعت ۲۴ و پایان زمان انتخابات شروع می شود.

رای گیری در روستاهای لرستان به اتمام رسید
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۲:۴۴

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در روستاهای استان به اتمام رسیده و شمارش آرا آغاز شده است.

به گزارش ایرنا احسان یاوری شنبه شب با حضور در ستاد انتخابات لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زمان رای گیری طبق اعلام ستاد انتخابات تا ساعت ۲۴ است ادامه داد: در شهرهای کوچک و شعبی که اخذ رای وجود ندارد صندوق ها به فرمانداری منتقل می شود.

وی اظهار داشت: دز مناطق شهری رای گیری ادامه دارد و به محض پایان، شمارش آرا آغاز خواهد شد که پیش بینی می شود نتایج تا صبح فردا شنبه مشخص شود.

اتمام فرایند رای گیری در شهرستان‌های بروجن، اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۲:۳۵

طی اطلاعیه‌ای از سوی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری فرایند رای گیری در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های بروجن اردل فارسان کیار کوهرنگ ساعت ۲۲ به اتمام رسید.

به گزارش ایسنا، به آگاهی مردم حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های بروجن اردل فارسان کیار کوهرنگ می‌رساند، فرایند اخذ رای انتخابات ساعت ۲۲ در همه شعب اخذ رای حوزه‌های انتخابیه مذکور به پایان می‌رسد.

احمدی نژاد هم رای داد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۲:۲۷

رسانه نزدیک به رئیس جمهور اسبق:محمود احمدی نژاد در مدرسه میعاد تهران رای خود را به صندوق انداخت.

زمان اخذ رای تا ساعت ۲۴ تمدید شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۱:۳۴

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۳۳ ضمن اشاره به ازدحام مردم درشعب اخذ رای، زمان رای گیری را در سراسر کشور تا ساعت ۲۴/۰۰ امشب تمدید کرد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۳ اعلام کرد: به تشخیص استانداران اتمام رای‌گیری در حوزه‌هایی که نیازی به تمدید ندارد می‌تواند اعلام شود.

پخش مستقیم مراحل شمارش آراء، توسط صدا و سیما در خراسان رضوی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۱:۲۷

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در برنامه استودیو_انتخابات گفت: مراحل مختلف شمارش آرا توسط صدا و سیما به صورت مستقیم برای اطلاع مردم به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی طباطبایی جمعه ۱۱ اسفند با حضور در برنامه استودیو انتخابات خراسان‌ رضوی اظهار کرد: مراحل مختلف شمارش آرای ماخوذه توسط صدا و سیما به صورت مستقیم برای اطلاع مردم به نمایش درخواهد آمد تا همه شاهد اتفاقات حوزه شعب تجمیع آراء باشند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ضمن بیان اینکه انتخابات در ساعات پایانی با امنیت کامل در حال برگزاری است، گفت: دشمن به دنبال خلل در فرآیند انتخابات بود اما تا این ساعت بدون هیچ مشکل امنیتی و سلامت انتخابات در حال برگزاریست.

وی متذکر شد: بر اساس قانون ۲۰ درصد آراء ماخوذه صحیح را اگر یک نامزد اخذ کند و از بقیه بیشتر باشد به منزله برنده شدن در انتخابات است.

طباطبایی ادامه داد: بر اساس گزارش فرمانداران در شهرستان‌ها، اقبال مردم نسبت به حضور در انتخابات قابل توجه بوده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: به مقدار بسیار بیشتر از ظرفیت هر شهرستان تعرفه در شعب توزیع شده و مشکل تعرفه در استان نخواهیم داشت.

براساس این گزارش، ۸۱۵ نامزد برای تصاحب ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

استاندار: ۵۰ درصد افراد واجد شرایط خراسان‌شمالی رای دادند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۰:۱۵

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه گفت: ۵۰ درصد از واجدان شرایط رای در خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند و تاکنون جزو هفت استان اول در ضریب مشارکت قرار داریم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد جمعه شب در ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای پیش بینی می شود که صندوق‌ها تا ۲ ساعت دیگر نیز تمدید شود.

وی در خصوص روند انتخابات افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف در استان گزارش نشده است و تمام تلاش ما بر پیشگیری از تخلف استوار است.

اطلاعیه شماره ۳۲ ستاد انتخابات کشور - زمان اخذ رای تا ساعت ۲۲ تمدید شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۹:۴۹

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۳۲ با اشاره به ازدحام مردم درشعب اخذ رای ، اخذ آرا در سراسر کشور را تا ساعت ۲۲/۰۰ امشب تمدید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ، ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۳۲ اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به گزارش های دریافتی از حوزه های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر استقبال گسترده و  ازدحام مردم در شعب اخذ رای، وزیر محترم کشور به استناد تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تایید شورای نگهبان مدت زمان اخذ رای در سراسر کشور را تا ساعت۲۲:۰۰ (۱۰ شب ) تمدید نمودند.

 

رئیس هیات نظارت خراسان رضوی: مشارکت بیش از ۳۶ درصدی مردم استان تا ساعت ۱۸:۱۵
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۹:۱۹

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی از مشارکت بیش از ۳۶ درصدی مردم استان تا ساعت ۱۸:۱۵ خبر داد.

محمدکمال سرویها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا نزدیک ساعت ۱۸:۱۵ تعداد یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در کل استان در انتخابات شرکت کردند، بنابراین میزان مشارکت در کل استان بر اساس آخرین آمار، حدود ۳۶ درصد است. تا آخر زمان انتخابات، از نرخ مشارکت دوره قبل فراتر خواهیم رفت.

وی افزود: هم چنین آخرین آمار مشارکت در مشهد نیز حاکی از حضور حدود ۷۵۰ هزار نفر است، بنابراین تا کنون نرخ مشارکت در مشهد حدود ۳۰ درصد بوده است.

بیش از ۳۰۰ هزار نفر کهگیلویه و بویراحمدی تا ساعت ۱۷:۳۰ در انتخابات شرکت کردند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۹:۱۷

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان در انتخابات شرکت کردند.

سیدجواد هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زمان قانونی رای‌گیری در ساعت ۱۸ به پایان رسید، افزود: رای‌گیری تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شد.

وی افزود: تا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان در انتخابات شرکت کردند که ۵۲ درصد واجدین شرایط را شامل می‌شود، لذا تاکنون رتبه اول مشارکت را به خود اختصاص داده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی حوزه‌های انتخاباتی با کمبود تعرفه مواجه شدند که برطرف شد و در حال حاضر رای‌گیری در حال انجام است.

حضور جهانگیری پای صندوق رأی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۹:۰۸

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

۱۰۰ نفر به دلیل تخلف انتخاباتی در استان کرمانشاه دستگیر شدند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۷:۵۷

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از دستگیری ۱۰۰ نفر در استان به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: بیشتر این افراد به دلیل درگیری در اطراف شعبات و خرید و فروش رای دستگیر شده‌اند.

«حمیدرضا کرمی» عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: در مرکز استان و برخی از شهرستانها به ویژه اسلام آباد غرب درگیری هایی بین طرفداران کاندیداها صورت گرفته که تاکنون چندین نفر بازداشت شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: گزارشاتی مبنی بر خرید و فروش رای در استان نیز داشتیم که متاسفانه با وجود کارهای پیشگیرانه و تذکراتی که دادیم تعدادی در این زمینه مرتکب جرایم انتخاباتی شدند و افرادی در این زمینه بازداشت شدند و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده و به صورت فوق العاده و خارج از نوبت به جرایم این افراد رسیدگی می شود و مجازات قانونی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته وی دستگیری ها بیشتر در محل اخذ رای بوده که توسط ضابطین قضایی انجام شده است.

تلاش بر این است نتایج دست کم یک ساعت پس از پایان انتخابات در قم آماده شود
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۷:۵۶

 رییس ستاد انتخابات قم گفت: با توجه به برگزاری انتخابات استان قم به صورت الکترونیکی، تلاش بر این است نتایج دست کم یک ساعت پس از پایان انتخابات آماده شود که البته اعلام آن توسط وزارت کشور خواهد بود.

احمد حاجی زاده روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، پیرامون آخرین وضعیت برگزاری انتخابات در استان قم، بیان داشت: انتخابات در این استان به صورت کاملا الکترونیکی و بدون هیچ مشکلی در نهایت سلامت، سرعت و امنیت در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوبی که از مدت‌ها قبل در استان قم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده‌بود، امروز شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، در نهایت سلامت، سرعت و امنیت هستیم.

اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات - اخذ رای دو ساعت تمدید شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۷:۴۵

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با انتشار اطلاعیه شماره ۳۱ از تمدید اخذ رای به مدت دو ساعت و تاساعت ۲۰ جمعه شب خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ، متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تشکر از ملت شریف ایران  اسلامی  با عنایت به گزارش های دریافتی از حوزه های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای، با موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رای به مدت ۲ ساعت یعنی تا ساعت ۲۰:۰۰ در سراسر کشور تمدید می گردد.

حضور سرزده دادستان کل کشور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۷:۴۳

دادستان کل کشور با حضور در شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در این شورا بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور عصر جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در جریان برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان از نزدیک در جریان روند نظارت بر انتخابات قرار گرفت.

کدام استان‌ها پیشرو در انتخابات هستند؟
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۷:۱۹

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسامی ۱۰ استان‌ پیشرو در انتخابات را اعلام کرد و گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

«محسن اسلامی» عصر امروز (جمعه ۱۱ اسفند) در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان زنان و ۵۳ درصد مردان هستند که ۸۶ درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.

مشارکت ظریف در انتخابات
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۷:۱۷

وزیر خارجه سابق کشورمان آرای خود را به صندوق ریخت.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق کشورمان وی صبح امروز با حضور در مدرسه ای در حوالی منزل خود، در انتخابات شرکت کرد.

فرد حمله‌ور به شعبه اخذ رای در دارآباد دستگیر شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۴۰

رییس ستاد امنیت انتخابات استاد تهران گفت: شخصی که قصد مجروح کردن سه نفر را در یکی از شعب اخذ رای در دارآباد داشت، قبل از هرگونه حرکتی بازداشت شد.

به گزارش ایرنا، محسن نایبی روز جمعه همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و شسمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات استان تهران و در جمع خبرنگاران وی در مورد شایعاتی پیرامون مجروح شدن سه نفر از عوامل اجرایی اخذ رای در دارآباد اظهار کرد: حادثه دارآباد هیچ مجروحی را در پی نداشته است.

وی افزود: شخصی که سعی در ایجاد شوک به مردم و برهم زدن نظم شعبه و زخمی کردن تعدادی از عوامل اخذ رای با سلاح سرد را داشت قبل از هرگونه اقدام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

نایبی تاکید کرد: امروز شاهد برگزاری انتخابات پرشوری بودیم و جمعیت هر لحظه در حال افزایش است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ مورد خاص امنیتی که منجر به خدشه وارد شدن به روند برگزاری انتخابات شود، در این استان گزارش نشده است.

طحان نظیف: تاکنون مشارکت مردم در انتخابات نسبت به دوره گذشته خوب بوده است
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۲۷

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به دوره گذشته تاکنون خوب بوده و آمارها هم در ساعات پایانی اعلام رای گیری اعلام می شود البته در برخی از شعب هم ازدحام وجود داشت که نشان از مشارکت مردم در انتخابات دارد. 

«هادی طحان نظیف» عصر امروز (جمعه)، پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مستقر گفت: از ماه‌ها قبل عوامل اجرایی، وزارت کشور، دستگاه‌های انتظامی، همه دستگاه‌های دخیل و شورای نگهبان، اقداماتی را انجام داده بودند و از همان دقایق اول شاهد حضور مردم در شعب اخذ رای بودیم.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: از زمان آغاز فرایند اخذ رای، گزارش تخلف خاصی نداشتیم. البته موارد جزئی شامل تاخیر در فرایند ثبت رأی که طبیعی هم هست، وجود داشت که پیگیری و مرتفع شد.

وی افزود: در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت تمام‌الکترونیک در حال برگزاری است، حسب گزارش‌ها، فرایند به صورت روان و رضایت‌بخش در حال سپری شدن است.

طحان نظیف تاکید کرد: مردم از ساعات اولیه رای‌دهی را آغاز کردند و در ساعاتی هم ازدحام وجود داشت. ا زمردم درخواست می کنیم تا رای‌دهی خود را موکول به ساعات انتهایی نکنند و آرای خود را در همین ساعات اولیه ثبت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به امنیت انتخابات گفت: مشکلی در این حوزه ها وجود نداشته است. حسب اعلام مسئولان امنیتی انتخابات، حدود ۲۵۰ هزار نفر مسئول تامین امنیت انتخابات هستند و رای‌گیری در حال انجام است.

وی بیان داشت: مشارکت نسبت به دوره گذشته تا الان خوب بوده و آمارها را در ساعات انتهایی می‌توان اعلام کرد. در برخی از شعب هم ازدحام وجود داشت که نشان از مشارکت مردم در انتخابات دارد.

مجروح شدن مامور انتظامی در روز انتخابات روستای کَره دنا
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۱۶

دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از مجروح شدن مامور انتظامی در روز انتخابات در روستای کَره از توابع شهرستان دنا خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدعلی ملک حسینی" در نشست رسانه‌ای با بیان اینکه در تمامی شُعب اخذ رای در سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است، اظهارداشت:" یک درگیری در روستای کَره از توابع شهرستان دنا اتفاق افتاد که تیری به پای مأمور نیروی انتظامی خورد و فرد ضارب هم دستگیر شده است."

وی با تاکید براینکه دستگاه قضا برای حفظ امنیت و سلامت انتخابات بشدت با مُخلان نظم برخورد خواهد کرد و با اَحدالناسی تعارف نداریم و مماشات نخواهیم کرد، یادآورشد: در برخی از نقاط استان، ازدحام جمعیت وجود دارد و کمتر از 10 نفر که باعث اخلال در نظم بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.

ملک حسینی گفت: حضور پُرشور کهگیلویه و بویراحمدی‌ها پای صندوق‌های رأی مثال‌زدنی است و مردم از ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حضور داشته‌اند. 

پیرمرد ۱۰۱ ساله قشمی رای داد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۵:۲۰

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

معاون سیاسی وزیر کشور: شعب سیار موظف به حضور در منازل افراد کم توان هستند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۵:۱۷

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ممکن است برخی رای دهندگان به لحاظ جسمی نتوانند به شعب مراجعه کنند مانند سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی؛ این افراد در صورتی که به فرمانداری ها و بخشداری ها اعلام یا از طریق بهزیستی اطلاع رسانی کنند، شعب سیار موظفند در منازل این افراد حضور یابند و اخذ رای کنند.

محمد تقی شاهچراغی، روز جمعه در ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، با اشاره به استقرار ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور و مشارکت حدود یک میلیون نفر در فرایند برگزاری انتخابات و رای گیری گفت: برابر آنچه از آمار سرتاسر کشور و استان ها در اختیار است به نسبت دوره های گذشته، شاهد حضور باشکوه تر مردم هستیم و روند رای گیری به شکل مطلوب ادامه دارد.

وی افزود: علی رغم بارش برف، باران و سرما که البته رحمت الهی است و مثلا در سیستان و بلوچستان سیل آمد، اما مردم با همه این مسائل و سرمای زیر صفر در برخی استان ها در پای صندوق های رای حضور پیدا کردند و ان شاء الله امیدواریم که مانند همیشه در پایان شب و با اتمام فرایند رای گیری، شاهد مشارکت قوی و گسترده باشیم.

برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه رضایت‌بخش است
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۵:۱۰

هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگاران در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار داشت: به فضل خدا از ابتدای آغاز فرآیند رای‌گیری شاهد حضور خوب مردم هستیم.

وی افزود: برای آغاز فرآیند رای‌گیری نیاز به هماهنگی‌های بیشتر بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته تمامی شعب مشغول اخذ رای هستند.

طحان‌نظیف درباره حضور مردم پای صندوق‌های رای عنوان کرد: شاهد حضور خوب مردم پای صندوق‌های رای هستیم و در برخی از شعب ازدحام وجود دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک در چهار حوزه انتخابیه ملایر، آبادان، قم و رشت گفت: فرآیند رای گیری به صورت روان و تسهیل شده در این حوزه‌ها در حال انجام است و رضایت‌بخش می‌باشد.

وی همچنین اعلام کرد که مشکل کمبود تعرفه نداریم و عزیزان ما در ستاد انتخابات کشور در این خصوص تدابیر لازم را اندیشیده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره سامانه مردم ناظر هم اظهار کرد: گزارش‌هایی از سامانه مردم ناظر دریافت کرده‌ایم که عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در حال پیگیری این تخلفات هستند. البته تاکنون تخلف خاصی به ما گزارش نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: در برخی از حوزه‌ها یا شعب شاهد برودت هوا هستیم که همکاران اجرایی و نظارتی در حال فراهم‌آوری تمهیدات هستند. تمام تلاش‌مان این است که آرای تمام رای‌دهندگان اخذ شود.

وی درباره میزان مشارکت گفت: همانطور که گفتم شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رای هستیم اما برای اعلام آمار باید جلوتر برویم تا آمارها دقیق‌تر شود.

سخنگوی شورای در پاسخ به سوالی درباره تخلفات انتخاباتی هم گفت: وظیفه ناظران انتخاباتی این است که تمام گزارش‌ها و موارد را بررسی کنند. این گزارش‌ها ممکن است نسبت به داوطلبان یا عوامل نظارتی و اجرایی باشد. هرکدام به تفکیک در حال پیگیری است. قانون نیز در این رابطه مشخص است.

جدال با برف برای تحقق حق رای در هشترود
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۴:۵۳
تعداد بازدید : 286
خبرنگار لبنانی پای صندوق رای از رهبر انقلاب هدیه گرفت!
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۴:۵۰

خبرنگار لبنانی در جریان حضور رهبر انقلاب در حسینیۀ امام خمینی برای رای گیری، چفیه ایشان را هدیه گرفت. خوشحالی خبرنگار لبنانی پس از دریافت این هدیه ارزشمند را ببینید.

تعداد بازدید : 288
۴۹ درصد از زنان واجد شرایط خراسان‌شمالی آرای خود را به صندوق انداختند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۴:۴۷

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: ۴۹ درصد از زنان واجدان شرایط رای استان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تاکنون رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز جمعه در ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: بانوان همیشه پای آرمان ها و ارزش های انقلاب ایستاده اند و اینک نیز به این امر لبیک گفته اند.

وی افزود: تاکنون بیشتر رای های صندوق با شناسه کد ملی انجام شد و شهروندان می توانند با شناسنامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت نیز مراجعه کنند.

چهار ساعت نخست رای گیری:۲۵ در صد از مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات شرکت کردند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۴:۴۶

استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت: از ساعت هشت بامداد امروز همزمان با آغاز فرایند انتخابات تا ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه ظهر ۲۵ درصد از واجدان شرایط استان معادل ۱۴۵ هزار نفر در انتخابات شرکت کرده اند.

سید علی احمد زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فرایند انتخابات در ۸۷۲ شعبه اخذ رای کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۸ عصر امروز ادامه دارد.

اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور درمورد تصویر برداری رای دهندگان
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۴:۴۵

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰ خطاب به مجریان و اعضای شعب اخذ رای در مورد تصویر برداری رای دهندگان نکته ای را متذکر شد.

این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، تصویربرداری رای دهندگان بصورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

ستاد انتخابات کشور

انتخابات ۱۴۰۲ در سراسر ایران
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۴:۲۲

فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور ساعت ۸ صبح امروز(جمعه ۱۱ اسفند) برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شد و متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل از آن می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور - مسئولین شعب مجاز به نوشتن رای نیستند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۴:۰۳

متن اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت،  عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند. 

 

اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور در مورد حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۴۷

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل در اطلاعیه شماره ۲۸ به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ کرد، با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رای نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر را اطلاع دهند.

متن اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می گردد، تعرفه ها و برگ های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

 

اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور - حق نامزدان انتخابات تضییع نشود
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۳۲

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۷ از هموطنان خواست برای اینکه حق نامزدان انتخابات تضییع نشود، آرا خود را با مشخصات کامل و خوانا قید کنند.

متن اطلاعیه شماره ۲۷ که لحظاتی قبل منتشر شد در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه رای دهندگان عزیز می رساند؛

با عنایت به تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل؛ نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

ستاد انتخابات کشور

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: اخذ رای روان و بدون تاخیر جریان دارد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۳۱

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با ابراز خرسندی از اینکه مردم به توصیه ها درباره موکول نکردن رای دهی به ساعات پایانی اخذ رای عمل می کنند، گفت: ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور میزبان و پذیرای مردم عزیز هستند و فرایند اخذ رای به صورت روان و بدون تأخیر انجام می‌شود.

محسن اسلامی امروز جمعه در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: بسیار جای خوشحالی است که مردم به توصیه ستاد انتخابات برای موکول نکردن رای دادن به ساعات پایانی عمل کرده و در ساعات قبل از ظهر به شعب مراجعه کردند. این نشان‌دهنده این است که توصیه‌های ستاد انتخابات از سوی مردم شریف ایران استماع شده و نقش رسانه‌های جمعی را می‌رساند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: آغاز زمان رای‌گیری ساعت ۸ بود و طبق قانون ۱۰ ساعت ادامه پیدا خواهد کرد. بعد از ساعت ۱۸ بنا به تشخیص وزیر کشور تمدید می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اسلامی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های گذشته، ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعب سیار و در سراسر کشور در حال دریافت آرای مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز تاکنون ۲۶ اطلاعیه را از طریق کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات صادر کردیم و اطلاعیه شماره ۱۹ ناظر بر این موضوع بود که هیچ‌گونه آثار و نماد تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه درب ورود و خروج و اطراف آن وجود داشته باشد. لذا همکارانم در شعب، هماهنگی لازم را صورت دادند و به امحای این آثار تبلیغاتی اقدام شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم ایران می‌توانند با ارائه یکی از مدارک هویتی ۵گانه (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه) رای خود را به صندوق بیندازند. صرفا در موضوع شناسنامه‌های قدیمی که کدملی در آن ثبت نشده، دستورالعمل ابلاغی این است که یک مدرک هویتی دارای کد ملی، همراه داشته باشند.

وی افزود: هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۰۳/۰۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت کنند و رأی دهند.

اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور در مورد ملاک تشخیص واجدان شرایط رای
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۳۱

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۶ که بعدازظهر جمعه منتشر کرد نکاتی را به مجریان و دست اندرکاران انتخابات در مورد ملاک اصلی تشخیص واجدان شرایط اخذ رای متذکر شد.

متن اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند؛

 ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای رای دهندگان؛

 اصالت شماره ملی
متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ما قبل آن
استعلام شماره ملی رأی دهنده از دستگاه احراز هویت می باشد.
همچنین مجدداً یادآور می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

 

حضور پرشور مردم ایلام در پای صندوق‌های رأی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : 350
۶ نفر در رضوانشهر به اتهام اخلال در فرآیند انتخابات دستگیر شدند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۲۳

دادستان عمومی و انقلاب رضوانشهر اعلام کرد: ۶ نفر به اتهام اخلال در نظم شعب و فرآیند برگزاری انتخابات در شهرستان دستگیر شدند.

هادی نیرومند در گفت و گو با ایرنا افزود : یکی از این افراد دهیار روستای پلنگ پاره از توابع بخش مرکزی این شهرستان و چند نفر از لیدرهای نامزد انتخاباتی این شهرستان هستند.

وی عنوان کرد: این افراد در اطراف شعب و صندوق های اخذ رای موجب اخلال در روند انتخابات شده بودند و علی رغم تذکرات بسیار آنها همچنان به فعالیت خود ادامه داد که به ناگزیز بازداشت شدند.

صفوف طولانی زائران در شعب اخذ رای حرم مطهر رضوی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : 354
انتقال صندوق رای با قایق به جزیره آشوراده
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : 354
روز پر ترافیک در حسینیه ارشاد تهران
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۱۶

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

روحانی رأی خود را به صندوق انداخت
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۱۳

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، آرای خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صندوق اخذ رأی انداخت‌.

 

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

 

حضور علی لاریجانی در انتخابات مجلس و خبرگان
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۰۸

علی لاریجانی، رئیس سه دوره پیشین مجلس، در ساعات اولیه رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در آستان مقدس حضرت صالح بن موسی الکاظم(ع)، آراء خود را به صندوق انداخت.

 

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

صادق آملی لاریجانی در آمل رای داد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۳:۰۶

صادق آملی لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در مسجد چهارده معصوم آمل حاضر شد.

 

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

 

اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور خطاب به جوانان برومند ایران اسلامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۲:۱۲

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد، براساس قانون انتخابات سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای باید ۱۸ سال تمام باشد.

متن اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می رساند؛ بر اساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند ۲ ماده ۱۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام می باشد . یعنی کلیه متولدین روز ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۸۴ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند .

ستاد انتخابات کشور

مجید انصاری در حسینیه جماران رأی داد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۲:۰۴

حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور در حسینیه جماران، در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

 

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

سید حسن خمینی رأی خود را به صندوق انداخت
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۲:۰۲

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) امروز جمعه 11 اسفند  با حضور در حوزه اخذ رأی مستقر در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

توصیه محسن رضایی به نمایندگان مجلس
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۵۷

محسن رضایی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید توصیه شما به نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند چیست؟ گفت: اول به منافع ملی و مردم بپردازند و دست از بازی‌های جناحی و فردی گرایی بردارند.

«محسن رضایی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین ساعات صبح امروز ـ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: این انتخابات بسیار مهم است نه تنها برای نظام بلکه برای مردم و ایران عزیز مهم است.

وی افزود: رای دادن در انتخابات اول رای به ایران، بعد مردم و بعد نظام است بنابراین قیمتی است و نباید آن را از دست داد امیدوار هستم مردم پرشور در انتخابات شرکت کنند.

محسن رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید با توجه به شرایط اقتصادی موجود برخی گله‌مند هستند و فکر می‌کنند با این انتخاب چه تغییری در شرایط حاصل می‌شود، گفت: وقتی مردم از فرزندان خود برای ایران و اسلام فداکاری می‌کنند حتما ناکارآمدی را کنار می‌گذارند، مردم ایران فداکار هستند.

محسن رضایی در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید توصیه شما به نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند چیست؟ گفت: اول به منافع ملی و مردم بپردازند و دست از بازی‌های جناحی و فردی گرایی بردارند جمهوری اسلامی محیط فداکاری ملت بزرگ ایران است و نمایندگانی که انتخاب می‌شوند باید به تعهد تاریخی خود پایبند باشند که در خدمت مردم باشند.

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

طحان نظیف: تاکنون تخلفی گزارش نشده است
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۵۵

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تاکنون تخلف خاصی به ما گزارش نشده است، تصریح کرد: همانطور که روز گذشته گفته شد مردم از طریق سامانه مردم‌ناظر می‌توانند تخلفات احتمالی را که مشاهده می‌کنند همراه مستندات برای ما ارسال کنند.

"هادی طحان نظیف" سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز ـ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- گفت: از ابتدای صبح فرایند رای‌گیری آغاز شده است عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات قبل از آغاز رای‌گیری هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

وی افزود: در ابتدای صبح ممکن است برخی اشکالات جزئی وجود داشته باشد که با گزارش‌هایی که دریافت کردیم سعی کردیم همان موارد اندک هم برطرف شود.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: تاکنون تخلف خاصی به ما گزارش نشده است. همانطور که روز گذشته هم گفتم مردم از طریق سامانه مردم‌ناظر می‌توانند تخلفات احتمالی را که مشاهده می‌کنند همراه مستندات برای ما ارسال کنند.

طحان نظیف افزود: همکاران ما در ستاد انتخابات این موارد را پیگیری می‌کنند و هر نکته‌ای که وجود داشته باشد برطرف خواهند کرد.طحان نظیف: تاکنون تخلفی گزارش نشده است
طحان نظیف: تاکنون تخلفی گزارش نشده است
تهران- ایرنا- سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تاکنون تخلف خاصی به ما گزارش نشده است، تصریح کرد: همانطور که روز گذشته گفته شد مردم از طریق سامانه مردم‌ناظر می‌توانند تخلفات احتمالی را که مشاهده می‌کنند همراه مستندات برای ما ارسال کنند.

 "هادی طحان نظیف" سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز ـ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- گفت: از ابتدای صبح فرایند رای‌گیری آغاز شده است عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات قبل از آغاز رای‌گیری هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

وی افزود: در ابتدای صبح ممکن است برخی اشکالات جزئی وجود داشته باشد که با گزارش‌هایی که دریافت کردیم سعی کردیم همان موارد اندک هم برطرف شود.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: تاکنون تخلف خاصی به ما گزارش نشده است. همانطور که روز گذشته هم گفتم مردم از طریق سامانه مردم‌ناظر می‌توانند تخلفات احتمالی را که مشاهده می‌کنند همراه مستندات برای ما ارسال کنند.

طحان نظیف افزود: همکاران ما در ستاد انتخابات این موارد را پیگیری می‌کنند و هر نکته‌ای که وجود داشته باشد برطرف خواهند کرد.

آیت الله جنتی رای خود را به صندوق انداخت
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۵۴

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

 

قالیباف رای خود را به صندوق انداخت
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۴۹

رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در شعبه اخذ رای تکیه مرتضی علی(ع) واقع در محله هرندی تهران رای خود را به صندوق انداخت.

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

عارف: جبهه اصلاحات مخالف رای‌دادن نیست
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۴۴

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به رویکرد جبهه اصلاحات ایران در قبال انتخابات، گفت: در جامعه این را القا نکنید که جبهه اصلاحات، مخالف رای‌دادن است.

محمدرضا عارف، فعال سیاسی اصلاح‌طلب صبح امروز پس از انداختن آرا خود به صندوق‌های رأی در حسینیه شماره ۱ جماران، با اشاره به رویکرد اصلاح‌طلبان در قبال امر انتخابات اظهار کرد: در جامعه این را القا نکنید که جبهه اصلاحات، مخالف رای‌دادن است؛ ما اگر ببینیم مخالف در کشور وجود دارد باید به آن‌ها بگوییم که شما مخالف نیستید و نظر و عقیده متفاوت دارید؛ ما در نظام مخالف نداریم.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: نسبت به عملکردها ادعا داریم و به عملکرد افراد قداست نمی‌دهیم بلکه به نظام و کشور اصالت می‌دهیم؛ مردم صاحب این انقلاب هستند و مردم ما را به این موقعیت رسانده‌اند.

عارف اضافه کرد: بنابراین اگر قبول داشته باشیم مردم صاحب انقلاب‌اند، باید به نظرات و تفکرات آن‌ها احترام بگذاریم و با این کار مردم کماکان پشتوانه انقلاب می‌مانند.

به عشق «روز انتخابات» به مردم گل می‌دهم
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۴۳

اقدام یک شهروند تهرانی مقابل حسینیه ارشاد حاشیه ساز شده است. او که در حال پخش گل میان رأی دهندگان بود، گفت:« به عشق «روز انتخابات» به مردم گل می‌دهم.»

لحظه به لحظه با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

ثبت بیش از یک میلیون رای در دقایق اولیه آغاز انتخابات
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۴۱

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون رای در دقایق اولیه آغاز انتخابات گفت: خوشبختانه بر اساس گزارشات واصله امنیت لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه‌های قضایی سراسر استان تهران برقرار است.

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران صبح امروز و در ساعات اولیه آغاز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین از مرکز مانیتورینگ ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و وضعیت برگزاری انتخابات در حوزه‌های قضایی استان تهران را مورد رصد و پایش قرار داد.

وی در حاشیه این حضور و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور گسترده و فراگیر مردم در انتخابات گفت: امروز یکبار دیگر مردم ایران اسلامی با حضور خود در پای صندوق‌های رای اراده خود را ابراز کردند و در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت و حضور فعال داشتند.

القاصی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در مرکز مانیتورینگ ستاد انتخابات کشور حاکی از این است که آمادگی لازم در سراسر کشور از سوی مجریان و ناظرین به‌منظور فراهم کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون رای در دقایق اولیه آغاز انتخابات اظهار کرد: این موضوع حاکی از اهتمام مردم شریف ایران اسلامی برای حضور گسترده در انتخابات است.

اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور - عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۳۹

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با انتشار اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

در اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور که روز جمعه منتشر شد، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هم میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۰۳/۰۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست ودارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

ستاد انتخابات کشور

 
 
 

پاسخ حداد عادل به حاشیه ها
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۳۲

حدادعادل در حاشیه مشارکت در انتخابات 1402 در مسجد لرزاده تهران گفت: انتظار است بعد از ورود داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت به سوگندی که خورده اند، پایبند بمانند.

وی ادامه داد: امروز برای این پای صندوق رای حاضر شدم تا بگویم کشور با اراده تک تک مردم ایران ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب با اراده مردم به پیروزی رسید و آزادی انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب مردم ایران است، به همین دلیل مردم باید قدر این آزادی را دانسته و شکر آن را به جا آورند. شکر نعمت نیز رای دادن در انتخابات است.

حدادعادل با اشاره به جمله چند روز قبلش که حاشیه‌های به وجود آورد، تصریح کرد: عده‌ای سودشان را در برپا کردن جنجال در این زمینه می‌دانند. کاملا مشخص بود که منظور بنده فهرست‌های قانونی نبود، بلکه فهرست‌های خلق الساعه جعلی بود که در وزارت کشور به ثبت نرسیده و افرادی که در این لیست‌ها هستند، اصلاً رضایت ندارند. منظور بنده این لیست‌ها بود، اما عده‌ای برای جلب کردن رای بیشتر جنجال به پا کردند که در نهایت به ضرر خودشان تمام شد.

بازدید رئیس جمهوری از ستاد انتخابات کشور
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۳۱

رئیس جمهوری با حضور در محل ستاد انتخابات کشور و بازدید از بخش های مختلف این ستاد، رای خود را به صندوق اخذ رای در شعبه وزارت کشور انداخت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز (جمعه) با حضور در ستاد انتخابات کشور و بازدید از گروه ها و کمیته های دست اندرکار در این ستاد، رای خود را به صندوق انداخت.

وی در جریان این بازدید که وزیر کشور و معاونان این وزارت خانه وی را همراهی می کردند، ضمن حضور در بخش های مختلف ستاد انتخابات کشور، از کارکنان وزارت کشور و اعضای ستاد انتخابات تقدیر و تشکر کرد.

در جریان این بازدید دکتر احمد وحیدی و نیز سید محمد تقی شاهچراغی معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور، گزارشی از روند عملیات رای گیری در سراسر کشور را تقدیم رئیس جمهوری کردند.

براساس این گزارش، درلحظه اخذ رای از رئیس جمهوری در شعبه وزارت کشور، ده ها خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از داخل و خارج از کشور ، این لحظه را ثبت کردند. 

آغاز رای‌گیری از ساعت ۸ صبح / متولدین ۱۱ اسفند ۸۴ و قبل واجد شرایط هستند/رهبر انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند

اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات وزارت کشور خطاب به هموطنان
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۲۹

ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر جمعه در اطلاعیه شماره ۲۳ از کلیه واجدان شرایط خواست، مراجعه به شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.

اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور به این شرح صادر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جاری آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط می باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند .

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور با تاکید بر ارائه مدارک هویتی پنجگانه
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۲۹

ستاد انتخابات کشور روز جمعه در اطلاعیه شماره ۲۲ تاکید کرد، اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار سراسر کشور فقط با ارائه اصل مدارک هویتی پنجگانه امکان پذیر است .

متن اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار سراسر کشور فقط با ارائه اصل مدارک هویتی ۵ گانه ذیل :

شناسنامه

کارت ملی

گذرنامه

گواهینامه رانندگی

کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست .

ستاد انتخابات کشور      

اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور خطاب به اعضای شعب اخذ رای
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۱:۲۸

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۱ به اعضای شعب اخذ رای سراسر کشور اعلام کرد که اطلاعیه های منتشره به منزله دستور کتبی بوده و رعایت آن الزامی است.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که روز جمعه انتشار یافت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب  اخذ رای سراسر کشور می رساند؛ در مدت زمان اخذ رای مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو و تلویزیون در شعبه اخذ رای نمایند تا دستور العمل های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می گردد اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است .

ستاد انتخابات کشور   

اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۰۸:۵۱

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد، فرایند اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز (۱۱ اسفند) آغاز شده و اخذ رای از رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام پذیر است.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات به این شرح است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند، فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ باا ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می پذیرد.

کارت ملی - شناسنامه - گذرنامه - گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

مرخصی تشویقی ۴ روزه به سربازان فعال در برگزاری انتخابات
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۰۸:۳۱

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه وظیفه تامین امنیت انتخابات بر عهده پلیس است، گفت: ما با هم، هم قسم شدیم که در روز سرنوشتی که مردم در پای صندوق های رای قرار می گیرند، تا پای جان امنیت را برقرار کنیم. شاید در این مسیر خواب از چشمان ما گرفته شود اما با نیت قربت الی الله وارد این مسیر شده‌ایم.

وی افزود: انتظامی کل کشور به منظور برقراری نظم و انضباط انتخابات از تمامی پرسنل اعم از نیروهای کادر و نیروهای وظیفه استفاده می‌کند. به همین منظور بنا است تا به سربازانی که در ماموریت انتخابات با نیروهای کادر همکاری می‌کنند چهار روز مرخصی تشویقی داه شود.

سردار رادان در پایان گفت: در واقع این چهار روز تشویقی به پاس قدردانی و تشکر از زحمات این سربازان در فرایند برگزاری هرچه بهتر انتخابات است.

وزیر کشور رأی خود را به صندوق انداخت
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۰۸:۳۰

وزیر کشور در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رای خود را به صندوق ستاد انتخابات کشور، انداخت.

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات وزارت کشور
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۰۸:۲۹

ستاد انتخابات وزارت کشور صبح روز جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۱۹ تاکید کرد، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغاتی درطول زمان اخذ رای آن را امحا نمایند.

ستاد انتخابات کشور

رهبر انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۰۸:۰۹

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب صبح امروز - جمعه ۱۱ اسفندماه- و در دقایق آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق انداختند.

                                                                                                         

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵۰
از کجا میشه آمار مشارکت رو رصد کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هیچ جا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
برای رای دادن دلیل لازم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
مشارکت بالای ۱۰۰درصده!
مهدی
| United States of America |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
فرماندارتهران از همین حالا علت مشارکت پایین تهرانی هارو اعلام کرد که اکثرمردم تهران میروند ولایت خودشون تا به اقوامشون رای بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هر چی گفتن بگو باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
از هیچ جا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ساعت 14:37

دلار: 59،100 تومان
سکه: 34،000،000 تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
وقتی نتایج مشخص شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
آمار مشارکت میخای چکار
دلار ۶۱هزلر
سگه ۳۵میلیون
افغانی ۱۰۰۰تومام
تورم واقعی ۳۰۰درصد
معوقات معلمان یکسال تاخیر شده ولی صف اول رای هستند این مهم است بقیع آمار بدرد نمیخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ویدیوها و گزارش‌های منتشرشده حاکی است روز جمعه ۱۱ اسفندماه فردی در حوزه رای‌گیری شهر میبد با شی نوک‌تیز به علیرضا حسنی، امام‌جمعه میبد حمله کرده که ماموران جلوی او را گرفته‌اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اگر تورم منفی 200
دلار منفی60 و...
باز بهانه دیگری می آورید!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
من از حوزه انتخابیه خودم چون چند جا را دیدم به نظرم مشارکت در مشهد بالای ۶۰ درصد است و اگر بقیه جاها هم همین طور باشد به نظر می رسد مشارکت کلی چیزی بالای ۶۰ درصد باشد برخی شهرها مثل مشهد با وجود سرمای هوا مردم استقبال خوبی کرده بودند البته باید هم همین طور باشد باید بهترین ها راهی مجلس شوند تا دولت و مجلس با همیاری مردم در آبادانی هر چه
بیشتر کشور تلاش کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
دلهای شکسته ملت واقعا قابل جلا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
باز هم نمیدونم چرا رای سفید دادم
بخاطر وطنم
بخاطر ترسم از آینده فرزندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
بخوان میتونن لحظه به لحظه و دقیق میتونن اعلام کنن
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
از آنجا که افراد هنگام رای دادن ثبت میشوند میتوان امار مشارکت را به صورت لحظه ای یا نهایت در آخر رای گیری اعلام کرد. ولی فعلا خبری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
تا الان 200 میلیون رای شمارش ده
برای رای دادن، جای درنگ و فکر نیست. همین الان برای رای دادن از خانه خارج شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
این همه رای دادن حاصلش همین شده که الان شاهد هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
منتظر دستور شما نبودیم
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
رای دادن وظیفه است برای سربلندی کشور هرچند که هیچ کدام از مسئولین به وظیفه خود عمل نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
رای نادرست دادن می شود این وضع خصوصا از سال 92
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
15.27
این وظیفه فقط یک طرفه ست ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
من امروز رای دادم. به کسی که معتقدم بهتر می تونه کشور رو اداره کنه. فردی که توی 25 سال رای دادن بهش رای نداده بودم. امروز در خانه ماندم و به فرد دیگری رای دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
خخخخ از تعداد منفی مثبتهایی که خوردی معلومه میزان مشارکت در انتخاباتتون چقدر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
ناشناس 18:8 التماس تفکر!!! یعنی اون یه نفری که تو رأی دادی قراره بیاد اوضاع مملکتت رو درست کنه؟؟؟؟؟؟؟ خدایا ما رو نجات بده
بنویس
چرا رای می‌دهی
یا چرا رای نمی دهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
باید پیرو عقل و شعور و منطق بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
۴۵ سال دادیم
دیگه نمیدیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
رای میدهم چون با بصیرت و باهوش هستم و به تقلید از بزرگان سیاسی نظام مقدس رای میدهم.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
فقط دلیل اون ناشناسی که میگه رای میدم چون بصیرت دارم و بلافاصله میگه به تقلید از بزرگان سیاسی نظام مقدس رای میدم. افرادی با بصیرت مثل شما هستند که یک عده رو مقدس دارند و دیگران رو بی بصیرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
به دلیل تایید صلاحیت سیسمونی گیت و زننده سیلی به سرباز
پسرم به خاطر شرکت در انتخابات 4 روز مرخصی تشویقی گرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
پسر شما ۴ روز مرخصی نصیبش شده

و ۲۹۰ نماینده هم ۴ سال ماهی ۲۵۰میلیون تومان

نصیب شان میشود و البته بعلاوه دهها و صدها مزایا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
خودت چند سالته جون دل؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
خیلی کم شانسی که همچین بچه ای داری کمتراز بچه تو با هواپیمای اجاره ای این طرف ان طرف می ره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ساعت ۱۸ امروز یکی از سربازان حفاظت فیزیکی دادگستری شهرستان حین پست نگهبانی با یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف به زندگی خود پایان داد.

وی اعلام کرد: تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که این سرباز پس از چند ساعت مرخصی ساعتی، به یگان خدمتی خود باز می‌گردد و پس از تحویل گرفتن پست در اتاقک نگهبانی، در حالی که تنها بوده است اقدام به خودکشی می‌کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ناشناس ۱۴۳۲
کدوم شهرستان؟ چرا اسم شهرستان رو ننوشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
میبد
بعد از یک هفته، هوا هم آفتابی شد.
دیگر بهانه ای برای عدم شرکت در انتخابات نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هوا بسی سرد و سوزناک است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هوا بس ناجوامردانه سرد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
حالا هوا آفتابی این فقر و گرونی را چکار کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اگه بریم بیروم آفتاب پوستمون رو میسوزونه .
پس نمیرم بیرون کلا امروز تا فردا که قراره برف و بارون بیاد
جکی جان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اگر مثل عرب ها انتخابات رو جمع کنن دیگه لازم نیست هی التماس کنن بیا رای بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
آفتابی شد تا نتونید عدم مشارکت رو گردن آب و هوا بندازید
نباید به حرف دشمن گوش کرد.
دشمن خوبی مردم و ملت را نمی خواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ما دشمن نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
دشمن من چای دبش است
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ما هم داریم همین کارو میکنیم اخوی
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
بله درسته من هرچی دشمن گفته عکسشو انجام میدم
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
برخلاف حرف شما، من به حرفشان گوش میدهم و با شرکت در انتخابات تو دهنی به اون مردم کشوری میزنم که زیاده خواهی میکنند
بعضی در داخل به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند. اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی‌برد؛ همه ضربه می‌خورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ما هم همین رو میخواهیم
چون تا الان با رای دادن فقط مسئولین سود میبردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ظریف گفت : چرا اعتراض میکنید ؟؟؟خودتان انتخاب کردید !!!!!؟؟؟

ما نمیخواهیم دیگه این جمله واقعی دردناک را بشنویم
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
آقای دهنوی و آن عزیران با سابقه ی بسیجی دارنده کارخانه و همه هیئت رییسه مجلس از نیروهای خدوم انقلاب میباشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ناراحت شدی گفتم منفی ها را نگاه کن و انگار رای دهنده ها ربات هستند؟!!!!
قابل توجه فضای مجازی دوستان!!!
من که میرم رأی میدم، شمام برید رأی بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
تو برو
طنز فرمودم
| Romania |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
"من که میرم رأی میدم، شمام برید رأی بدید" مصراعی از یک شعر انتقادی است که شاعر در آن از پذیرش هر گونه اما و اگر و بهانه و مشکلاتی، به عنوان دلیل موجه برای اجتناب از رأی دادن خودداری می کند.
در گوگل جستجتو کنید و خودتان بخوانید ، قطعا شما را برای رأی دادن قانع خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
شعر استاد عالی پیام بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اه پس باید بهت لایک میدادیم
عزت الله ضرغامی: مردم هرچه به ما بگویند حق‌مان است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
احســــــــــــــنت به عمــــــــــــو عزت خخخ
قطع درختان پارک قیطریه برای ساختن مغازه و مسجد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
زاکانی ۱۷۰۰۰۰ میلیارد تومان وجوه شهرداری تهران کجاست؟ ؟؟

حالا بفکر فروش پارکهای شهر تهران به دوطتان و اقوام رسیده
مردم در محلات نباید اجازه چنین سوء استفاده و کارهای غیر قانونی را بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
مگه قیطریه پارک داره؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
مسجد در مملکت کم هست و همشان شلوغ و پر میباشد، در
ضمن برادران در شرکت های سازنده نباید نونی بخورند؟
رئیس صداوسیما: شمارش آرای انتخابات به صورت زنده از شبکه خبر پخش خواهد شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
زحمت نکش و خجاات بکش
در کدام کشور در دنیا به سربازان برای شرکت در انتخابات مرخصی تشویقی داده می شود؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اینجا ایرانه کلا فرق فوکوله
توی حوزه های انتخابیه موکب زدن که بریم ؟
لطفا اطلاع رسانی کنن اونایی که رفتن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
تشریف بیارید، همه چی هست، بیایید صف تشکیل دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
مستخدم مدرسه لبو و باقالی داشت منتها فروشی بود نه مجانی
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
شاید با همین پذیرایی مجانی یه عده گرسنه رو‌ جمع کنید
همه آمدند، گذارش ها حاکی از حضور بالای نود درصد مردم هست. اون ده درصد اقلیت دیگه ساکت باشند و پیرو اکثریت مردم باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
باااااااش عباس اقا
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
بله
همه اونایی که تومراسم های حکومتی همواره هستند اینجام اومده بودند وجنابعالی فقط اونارو میبینی
مشارکت درتهران ۱۵درصد ودرشهرستانها ۳۰درصد
ناشناس
| Germany |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
آمار رسمی وزارت کشور در کل ایران ۴۱ درصد از کل واجدین حدود ۲۵ میلیون نفر شرکت کردند و ۳۱ میلیون هم اصلا شرکت نکردند. آرای باطله هم داستان خودشو داره.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
حضور در خانه؟؟؟؟
تا این این لحظه بیش از ۱۵۰ میلیون نفر رای داده اند میزان مشارکت بالای ۳۰۰ درصد خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
شرکت خیل عظیم مردم در انتخابات، بی سابقه بوده
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کل جمعیت ۸۴میلیون است ۱۵۰ میلیون را از کجا آوردی اکرخواهی بگویی مردم دیگر حاضر نیستند برای حرف های کسی تره خرد نمایند اینو که همه مردم می دانند
چشم هایمان کور نیست. میزان مشارکت را خودمان می بینیم. دست از آمار سازی بردارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
از کجا دیدی وقتی شرکت نکردی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
مشهد مشارکت بالا است حداقل بالای ۶۰ درصد باید باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
من مشهد هستم
دو بار جهت تماشا به شعبه ای که سنوات گذشته آنجا رای میدادم مراجعه کردم
در حیاط مدرسه هیچ کس رو ندیدم در حالی ک دوره های گذشته تو حیاط صف بود هنیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
شما دشمنان ایران نسل کشی اسرائیل رو نمی بینی موفقیت ایرانو ببینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
محل ما هم هیچ خبری نبود (جنوب شرق تهران) حوزه هایی که که قبلا رای گیری بود و شلوغ کاملا خلوت بود به غیر از عده ای که وابسته هستن و حقوق بگیر هیچکس پای صندوق نرفته بود خیلی ها به دلیل ترس از گزینش و اخراج شدن از کار مجبور به رای دادن شدن وقتی تعرفه ها مشخصات رای دهنده رو ثبت می کنه معلومه که یه عده از ترس بکار شدن مجبور برن رای بدن
آقای رضایی عزیز:رئیس۱۸ساله جمعیت هلال احمرکاشان ۱۰روزه که رفته درحوزه انتخابی اردستان داره برای( ص ط )رای جمع میکنه!!؟؟؟این ریاست چندین ساله همون رابطه فردی است برادر!!!!؟؟؟
به نظر میزام مشارکت مردم با احتساب ۱۸ درصد آرای باطله به ۲۵ درصد برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
من نیتونم درصد بگم
ولی میزان مشارکت مردم انصافا پائینه نسبت به دوره های قبل .
قشنگ معلومه از حوزه های اخذ رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
بنا بر اخبار واصله؟
از نظرسنجی کاملا بی طرفانه و شفاف تابناک چ خبر ؟!
با احترام به نظر سایر هموطنان. من رفتم رای دادم و اتفاقا شلوغ بود. ولی چند نفر که جلوی من بودند رای سفید دادند. مثل خود من!
فکر کنم تعداد رای نفر اول توی تهران در حدود ۷ هزار تا رای باشه
صف طولانی مشهد ۱۰۰ نفر ادم به زور میشد این رو چطوری طولانی دیدی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
مشهد انتخابات پر رنگ بود، چند مدرسه اخذ رای که دیدم، دقیقه ای ۱۰ تا بیست نفر وارد می شدند حالا در نظر بگیر تعداد بالای مدارس اخذ رای را و ۱۵ ساعت زمان رای گیری را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
من یک مورد رو در مشهد دیدم که انتخابات گذشته تو حیاط هنیشه صف بود ولی امروز هیچ کس در حیاط نبود
میزان مشارکت به نحوی شده که از این به بعد باید به سمتی بریم که تعداد حوزه های اخذ آرا را به یک / پنجم تعداد حوزه های قبل کاهش دهیم و در جهت کاهش هزینه های برگزاری انتخابات گام برداریم .
رای بدید، خواهش میکنم
قول میدم همه چیز درست میشه
بد بینی از شیطانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
:-)
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
چهل و پنج سال بدبینی برای غرب از شیطان نبود؟
واقعا حضور مردم بینظیره. اینجا خیلی شلوغه. من از پیست کوهرنگ صحبت می کنم. سوء تفاهم نشه.
بادش بخیر در انتخابات ریاست جکهوری 88, 1392 , 1396صفهای طولانیبود آنقدر مرذمو اذیت کرذدن که در حوزه ای انتخابی گس پر نمی زند
شعب اخذ رای محله ما خلوت و سوت و کور بودند. کسی توی صف نبود. تازه یکی یکی افراد را وارد شعبه می کردند. راجع به جاهای دیگه نظر نمی دم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
من 6 حوزه رو سر زدم خبری نبود
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
یکی یکی؟سایبری جان میخوای بگی کسی برای رای دادن بود مثلا؟
هیچ کس رای نداده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
برو محل احمدی نژاد رای بده البانی مگه شعب اخذ رای داره
مشارکت ۲۰۰درصد
افغانها هم دارن رای میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
جدی؟
برگزاری رای گیری و انتخابات جنبه مناسکی و تزئینی دارد و بخاطر مردم برگزار می‌شود شرکت نکردن مردم ضرر رساندن به خودشان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
این حرفا رای نمیشه ......چایتو بنوش
درصد مشارکت مشخص می‌شود
میزان آرای هر منطقه هم به تفکیک روشن خواهد شد
وضعیت کشور هم روشن است
امار و اطلاعات دقیق هم به دست کسانی که باید برسد خواهد رسید
فقط خدا کند تاثیری داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
با وجود سرمای هوا به نظر می رسد مشارکت در خراسان خیلی خوب بوده، من به شخصه از حوزه انتخابی شهر خودم که مشهد است چند جا که رفتم واقعا مردم استقبال خوبی کرده بودند، مردم ما فهیم هستند و دولتمردان و مجلس آینده باید قدردان باشند.اگر مشارکت در سایر شهرها هم مثل مشهد باشد انتظار می رود زمان انتخابات تمدید شود و مشارکت کلی بالای ۶۰ درصد باشد.
همه و همه باید دست به دست هم دهیم و کشور خود را آباد سازیم. به امید آبادانی هر چه بیشتر کشور.
۱۲ ساعت گذشت هنوز مشخص نکردن که چه تعداد رای به تفکیک استان گرفته شده م ؟؟؟
مردم پیام خود را دادند .
به نظر شما چرا اسرائیل و .. از رای ندادن مردم ایران خوشحال می شوند؟
مشهد مشهد که میگفتین فقط ۳۰ درصد رای داده تا هفت شب هخخ تازه این استان زیاد شرکت کننده بوده
تهران مشارکت پایین بوده است
شهرستانها بر حسب کوچک بودن و قبیله ای بودن و هم چنین مناظره ها بین نامزد ها بیشتر رای داده اند
خبرگان احتمالا دور دوم می‌رود
تهران دور دوم می‌رود چون قشر خاکستری رای سفید داده است و توانایی انتخاب و پاسخگویی و مشارکت نداشت
در شهرستانها هم دور دوم نصف نصف هست
قشر خاکستری باید یکبار دیگر رای اعتراضی میداد و انتخابات پرشور می‌کرد که خیلی ها نیامدند و خیلی ها هم به سمت رای سفید یا باطله رفتند
من رای میدهم چون میدونم. اتفاقی برای کشور بیفته صدسال عقب میفتیم..ومیگیم چه غلطی کردیم
میگم نظرسنجی انتخابات در سایت تابناک فوق استاندارد و بسیار علمیه!!!!
مشارکت در رشت زیر 15 درصد است
فعلا که مشاهدات نشون میده مشارکت بیشتر از نظرسنجی ها بوده
ما ثابت کردیم که مردمی هستیم که متوجه شرایط زمانمان هستیم و به موقع پشت هم
در یک شعبه تعداد عوامل اجرای رای گیری بیشتر از رای دهنده ها بود بااین استقبال رای گیری را تا فردا عصر تمدید کنید
همین کامنتهای مثبت منفی این تیتر خبری کاملا نشانگر استقبال مردم از رای دادن است .مشت نمونه خروار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
مردم ایران چه ربط به سوله های شما در البانی و باقی جاها داره مشارکت از قبل آشوب ها بیشتر بود همین بسه واستون
هرچه استان محروم تر،مشارکت بیشتر
این گواه این قضیه هست که چرا نباید رای داد
خدایا برس به داد ناتوان
خداروشکر آمار از قبل آشوب ها بیشتر بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
خیلی حرف توشه این جمله دم مردم گردم رای دادن
از کجا میشه آمار مشارکت رو رصد کرد؟
بسیار بسیار ساده است
تعداد آرا اخذ شده را به تعداد صندوق ها تقسیم میکنیم تعداد نسبی آرا هر صندوق مشخص میشود
و زمان لازم برای هر رای ماخوزه را هم‌حداقل پنج دقیقه در نظر بگیرید
با یک‌محاسبات ساده مشخص میشود حدود رای دهندگان.
در نظر بگیرید که بگویند ۵۰ در صد یعنی سی میلیون در انتخابات شرکت کرده اند
۳۰ میلیون تقسیم به ۵۹۰۰۰ صندوق میشود ۵۰۹ رای به ازا هر صندوق
زمان لازم برای پر کردن هر صندوق ۲۵۴۹ دقیقه لازم است که میشود۴۲ ساعت زمان انتخابات
( ۵ دقیقه زمان برای هر رای)
در صورتیکه ۱۲ ساعت رای گیری شده باشد دقیقا ۸/۵٪ در انتخابات شرکت کرده اند.
تابناک جان چاپ نکنی صرفا جهت اطلاع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
. دمت گرم. بسیارعالی حساب کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
زمان رای گیری رو اگر برای هرنفر2 دقیقه هم درنظر بگیریم( که بیشتر است )تازه میشه14 ساعت برای هرصندوق درحالیکه اکثرصندوقها 12 ساعت مهلت رای گیری بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
مثل پارسال نشستید اون سر دنیا دارید نسخه میپیچید و تز میدید
لاقل یبار تو عمرت میرفتی پای صندوق تا فرایند رو میدیدی
یه تعداد هم این طرف نشتند و ساده ساده به تزهای شما گوش میدن
به چندین مکان سرزدم کک پر نمیزد ...از شهرهای شمالی
هر از گاهی یکی دو نفر . ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اشتباه سوله های البانی گشتی
نتیجه انتخابات احتمالا ۳۹٪ و یا ۴۱٪ اعلام میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اببخشید ریس تون مسیحی پولی نزاد گفت 32 درصد ، الان ما چند درصد را بگیم
با تحریم انتخابات توسط مردم، در شهر ما یک اصولگرای دو آتشه موافق سر سخت تحریم رای آورده است. ببینیم این افراطی ها چه بر سر کشور می آورند.
هرچه استان محروم تر،مشارکت بیشتر
این گواه این قضیه هست که چرا نباید رای داد
این چه حرفی است میزنید یعنی میخواهید بگویید مردم استان محروم نمیفهمند و رای میدهند.
دموکراسی یعنی نظر اکثریت .
مشارکت زیر 10 درصد است. هیچ کس نرفته رای بده.
مشارکت ۸۰۰درصد
وقتی اکثریت مردم مشکل ساختاری ونظارتی دارند بهتراست نام برندگان شاسی بلندها وحقوقهای نجومی وزیرمیزی ورومیزی را اعلام بفرمائید ۹۸واندی درصد واقعی کجا و ۴۱درصد ساختگی کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر رای گیری مجلس خبرگان جدا برگزار شود فک کنم 5 % مشارکت هم نباشه! هر خانواده میره به پدر بزرگشون رای میدن ونهایت اقوام نزدیک میرن رای میدن هرکس خانواده اش بیشتر باشه رای میاره مشارکت1/5 درصد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی