بازدید 6037
با تحولات منطقه و جهان

تبادل پیام میان ایران و آمریکا/ واکنش انصارالله به ادعای حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی/ حمله آمریکا به۲۳۰ هدف انصارالله یمن/ برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا

تبادل پیام میان ایران و آمریکا، واکنش انصارالله به ادعای حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی، حمله آمریکا به۲۳۰ هدف انصارالله یمن، برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 28 February 2024

تبادل پیام میان ایران و آمریکا/ واکنش انصارالله به ادعای حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی/ حمله آمریکا به۲۳۰ هدف انصارالله یمن/ برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا

بین الملل تابناک: تبادل پیام میان ایران و آمریکا، واکنش انصارالله به ادعای حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی، حمله آمریکا به۲۳۰ هدف انصارالله یمن، برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تبادل پیام میان ایران و آمریکا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه المیادین لبنان گفت که همچنان پیام‌هایی درباره مسائل مختلف بین تهران و واشنگتن رد و بدل می‌شود.

به گزارش المیادین، امیرعبدللهیان گفت: درخصوص مذاکرات هسته‌ای، ما در دولت جناب آقای دکتر رئیسی گفت‌ وگوهای جدی را با طرف‌های مذاکره کننده هسته‌ای انجام دادیم؛ اما متاسفانه در یک مقطع به دلیل شرایطی که در اوکراین پیش آمد، نتیجه گفت‌ وگوهای ما تحت تاثیر فضای جنگ اوکراین قرار گرفت. همچنان پیام‌هایی بین تهران و واشنگتن در موضوعات مختلف رد و بدل می‌شود. طرف آمریکایی تلاش می‌کند، در برخی از این پیام‌ها به علاقه مندی برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجام اشاره‌ای داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم، از هر ابتکاری که منجر به بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان ذیل توافق هسته‌ای و در راستای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باشد، استقبال می‌کنیم اما دولت ما از ابتدا اعلام کرد، برجام و توافق هسته‌ای را، مسیر عبور همه مسائل کشور نمی‌داند. ایران همواره ثابت کرده که در مسیر تعهدات بین‌المللی، متعهدترین طرف است.

امیرعبداللهیان در ادامه درخصوص نتیجه انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا گفت: برای ما خیلی تفاوتی ندارد چه کسی رئیس جمهور شود. در بیش از ۴۵ سال گذشته، روسای جمهور دموکرات آمدند، روسای جمهوری‌خواه هم آمدند اما رفتار دولتمردان آمریکایی ملاک است.

واکنش انصارالله به ادعای حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی

جنبش انصارالله یمن امروز سه‌شنبه حمله به کابل‌های زیردریایی اینترنت جهانی در دریای سرخ را تکذیب کرد.

«حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در واکنش به ادعاهای رسانه‌ای، گفت یمن به کابل‌های اینترنتی حمله نکرده و بارها بر این مساله تاکید کرده است.

به نقل از شفق نیوز، الاسد افزود هدف از این شایعات این است که واشنگتن، تل‌آویو و لندن به جای توقف جنگ نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که با حمایت آمریکا و غرب مرتکب می‌شود، افکار جهانی را علیه انصارالله تحریک کنند.

او در واکنش به خبرها درباره بروز نقص در سیستم کابلی که از دریای سرخ می‌گذرد، تأکید کرد «آمریکا، اسرائیل و انگلیس این روایت را برای تحریک افکار عمومی علیه یمن ترویج می‌کنند.»

روز دوشنبه شرکت مخابراتی بین‌المللی «سیکام» از بروز نقض در زیرساخت خود در دریای سرخ خبر داد که سیستم کابلی آفریقا را تحت تاثیر قرار داد.

در این باره شک و تردیدها متوجه منطقه فعالیت انصارالله یمن به عنوان مکان احتمالی برای خرابی شد و هرچند علت قطعی هنوز تایید نشده، تمرکز بر تنش‌های جاری در منطقه است.

این شرکت اعلام کرد، روز شنبه بخشی از سیستم کابلی که از دریای سرخ می‌گذرد، از کار افتاد و جریان اطلاعات بین آفریقا و اروپا را تحت تأثیر قرار داد.

در همین راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله نیز دلایل آسیب دیدن کابل‌های اینترنتی طی روز شنبه را تکذیب کرد.

این وزارتخانه اعلام نمود، یمن تمایل دارد که همه کابل‌ها و خدمات آن از هر خطری در امان بمانند و مشتاق ارائه تسهیلات لازم برای نگهداری از این کابل‌هاست.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نجات ملی یمن اعلام کرد تصمیم ممانعت از عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی شامل دیگر کشتی‌ها نمی‌شود.

حمله آمریکا به۲۳۰ هدف انصارالله یمن

معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاور نزدیک، روز سه شنبه گفت که ایالات متحده ۲۳۰ هدف «آنچه متعلق به جنبش انصارالله در یمن می‌خواند» را بمباران کرده‌ است.

 دنیل شاپیرو در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ادعا کرد که نیروهای آمریکایی احتمالا صدها قطعه سلاح ارتش یمن را منهدم کرده‌اند.

در عین حال به گفته شاپیرو، به نظر می‌رسد که ارتش یمن با استفاده از زرادخانه باقی مانده خود «مصمم به پایداری در رویارویی است»

به گزارش شبکه روسیا الیوم، بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنا (دموکرات، مریلند) و کریس مورفی (دموکرات، کانکتیکات)، رئیس کمیته فرعی سنا در خاورمیانه، در جلسه استماع اظهار داشتند که کنگره ایالات متحده باید به قوه مجریه اجازه دهد تا حملات به مواضع انصارالله یمن را انجام دهد.

مورفی گفت که برای ارائه چنین مجوزی با همکارانش گفت‌وگو خواهد کرد.

سناتور بن کاردین نیز گفت که دولت بایدن باید از کنگره مجوز بگیرد.

وی افزود: دولت باید مجوز ما را بگیرد. «مسئولیت ما پاسخگویی است.»

در پی تشدید درگیری‌ها در نوار غزه، ارتش یمن اعلام کرد که حملات خود را به خاک اراضی اشغالی انجام خواهد داد و اجازه عبور کشتی‌های مرتبط با آن را از آب‌های دریای سرخ و تنگه باب المندب تا زمانی که اشغالگران عملیات در نوار غزه را متوقف نکنند، نخواهد داد. از اواسط نوامبر سال گذشته، ارتش یمن به ده‌ها کشتی مرتبط با اشغالگران در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده‌اند.

در واکنش به این اقدام، ایالات متحده یک ائتلاف بین‌المللی تشکیل داد و اجرای عملیات Prosperity Guardian را به ادعای تضمین آزادی کشتیرانی و حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ آغاز کرد.

برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا 

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) و فرمانده نیروهای ترکیبی سئول - واشنگتن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از آغاز رزمایش مشترک سالانه دو کشور به نام «سپر آزادی» از هفته آینده خبر داد.

بر اساس این بیانیه، کره جنوبی و ایالات متحده رزمایش مشترک سالانه سپر آزادی را از دوشنبه هفته آینده (۴ مارس / ۱۴ اسفند) آغاز خواهند کرد.

در بیانیه رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: این رزمایش مشترک سالانه ۱۰ روز ادامه داشته و در روز پنجشنبه (۱۴ مارس / ۲۴ اسفند) به کار خود پایان خواهد داد.

این بیانیه می‌افزاید: در طول دوره برگزاری این رزمایش مشترک، نظامیان کره جنوبی و آمریکا انواع تمرین‌های آموزشی میدانی ترکیبی را در زمین، دریا و آسمان برای افزایش قابلیت‌های انجام عملیات مشترک و دستیابی به هماهنگی بیشتر میان نیروهای دو کشور انجام خواهند داد.

به گفته این بیانیه، سئول و واشنگتن در جریان این رزمایش مشترک سالانه قصد دارند از تمرین‌های پُست فرماندهی مبتنی بر شبیه‌سازی کامپیوتری برای انجام عملیات سایبری و خنثی‌سازی تهدیدهای فرضی کره شمالی که بر اساس سناریوهایی که دربردارنده تهدیدهای امنیتی مختلف احتمالی از سوی پیونگ یانگ خواهد بود، استفاده کنند.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر کره جنوبی و ایالات متحده، برخی کشورهای عضو فرماندهی سازمان ملل (UNC) در این رزمایش مشترک سالانه شرکت داشته و کمیسیون نظارت از کشورهای بی‌طرف سازمان ملل (NNSC) نیز بر انجام رزمایش سپر آزادی نظارت خواهد داشت.

رایزنی سفیران ایران و روسیه در آستانه نشست شورای حکام

سفرای ایران و روسیه در وین روز سه‌شنبه در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردند.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز با محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران دیدار کردم.

وی افزود: ما تعدادی از مسائل مربوط به نشست آتی شورای حکام را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

طبق برنامه اعلام شده، دور آتی نشست شورای حکام آژانس از دوشنبه هفته آینده در ساختمان «مرکز بین‌المللی وین» آغاز می‌شود.

موضوع ایران یکی از سرفصل‌هایی است که طبق جلسات پیش، در دستور کار شورا عنوان شده و قرار است راستی آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.

 روز دوشنبه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گزارشی ادعا کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران طی سه ماه گذشته کاهش یافته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۷
رایزنی سفیران ایران و روسیه در آستانه نشست شورای حکام


روسیه مارا به خیر تو حاجت نیست شرمرسان. کی میشه ما از دست این کشور که از قدیم الایام همیشه چشم طمع به ما داشته رهایی پیدا کنیم ؟ شعار ها نه شرقی نه غربی بودن . درست که روی کم حواسی و حافظه مردم حساب بازکردین ولی به مددتکنولوژی خیلی از چیزها دیگه ثبت و ضبط میشه و فراموش نمی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
درود برشما

حاکمیت ایران باید همواره حواسش به روسیه باشد تا بازی این بازیگران بی دین و مرام را نخوردو از انجاییکه روسها خصلت تجاوز و کشور گشایی دارند برای همسایگان خطر بالقوه هستند خاصه ایران که به خلیج فارس که ارزوی تزار لعنتی بود وصل است
هیچگاه نباید از اژدها به مار غاشیه پناه برد
گذاشتن همه تخم مرغها در سبد روس و چین امری مطلقا خطایی است ولی تعامل با همه کشورها و خاصه ابرقدرتها نشان از درایت مسئولین تصمیم ساز کشور است
استعمار بد است ولی روسها بخش بزرگی از استعمار هستند که تطهیر انها بهیچ وجه صحیح نمیباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
حتما دیدین بعضی افراد با دست خود غذا توی دهن تمساح میذارن

****ارتباط با آمریکا دقیقا همین شکله****
مغز براندازان هم اکنون
م"معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاور نزدیک، روز سه شنبه گفت که ایالات متحده ۲۳۰ هدف «آنچه متعلق به جنبش انصارالله در یمن می‌خواند» را بمباران کرده‌است"
نگفت بلکه اروده کشان فریاد زد. بمباران نکرد بلکه با هوش مصنوعی و بمب های فوق هوشمند از بین برد و نیست و نابودشان کرد.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
جناب متخصص مغز
"عربده کشان " درست است نه " اروده کشان"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
عالی
ادامه بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
متخصص باشی اونم از نوع سهمیه ای اروده می نویسه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
اینا چون جوابی ندارن دنبال غلط املایی می‌گردن
زیر شعله رو زیاد کن متخصص
بزا ته دیگ بشن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
جناب ناشناس ۱۱:۴۸
شما که هم فکر متخصص مغز هستین هم بد نیست بدونین که
کلمه "بزار " که استفاده کردین مخفف و محاوره ای شده کلمه "بگذار "هست پس شما هم اشتباه املایی دارین درستش میشه "بذار " ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
خدایا این بابا که توهم دکتری زده رو بی نوبت شفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
خیلی ناراحتی متخصص چیزی شده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
خودش میگه،خودش از خودش تشکر میکنه،اما جواب سؤال منو نمیده،دلار چند بزرگوارر؟؟!!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
ندیده منفی
اقای وزیر خارجه ،چرا دوست داری به کذب ادعا کنی که امریکاپیام وپسخام داده؟هیچ پیامی رد وبددل نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
به این میگن منت کشی از طرف ایران
چرا باید کشور ما در کشورهاای که درگیری و جنگ هست حضور داشته باشه؟ اقا کشور رها شده . فقط مشغول درگیریهای خارجیه... اکراین عراق سوریه یمن لبنان ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
همه مشکلات مملکت همینه داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
اینا حل بشه مشکلات داخلی هم حل میشه
احیاء برجام به معنی تنش زدایی نسبی با غرب می باشد آیا به نظر شما روسها در این شرایط سخت جنگ اوکراین اجازه چنین کاری را خواهند داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
غرب از لج روسیه بیاد احیا کنه خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
برجام بشه دیگه فروش نفت از این بیشتر نیمشه با این تولید نقدینگیتورم نمیاد پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
با برجام انتظارات تورمی کاهش پیدا می کنه و تورم به ۲۰ درصد می رسه
یمن ، ویتنام دوم .
درمورد مسایل هسته ای مسئولین ووزیر امور خارجه ایران باید طوری رفتار وصحبت کنند .که کشورهای غربی در باره هسته ای ایران احساس نگرانی وخطر کنند. وتن به مذاکره بدهند. وگرنه با این ادبیات سست درمورد هسته ای صحبت کردن تا ابد آنها تن به مذاکره نمی دهند وهرگز تحریمهارا برنمی دارند. چون میدانند ایران تخطی نمیکند خیالشان همیشه راحت میماند. چه نیازی هست که مدام تکرار میشود ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم. سیاست به ویژه درغرب پدر مادر نمیشناسد ونه از قانونی تبعیت میکند. به موقع دروغ میگویند. زیر تعهدشان میزنند. طرفدار ظالمان دنیا هستند. میلیونها انسانهارا بیگناه میکشندآب از آب تکان نمیخورد مدعی حقوق بشر هم هستند. لذا شما با این آدم های فریبکار طرف هستید
اوکراین کمبود کمبود شدید نیروی نظامی داره و هر چقدر هم تجهیزات و مهمات بهش برسونن بی فایدست .
ناتو هم با اعزام نیرو به اوکراین مخالفت کرده ، واقعا هم منطقیه چون اوکراین عضو ناتو نیست که بخوان چنین کاری براش بکنن و در صورتی که این کارو بکنن بدون شک جنگ جهانی سوم اتفاق میفته .
متاسفانه اوکراین قربانی رقابت بین شرق و غرب شد و مقصر صد درصدش هم دموکرات ها هستن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
کره شمالی هم عجیب داره تجهیزات و مهمات میده به روسیه
امریکا حاضر جنگ جهانی بشه ولی جلوی اسرائیل نگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
ربطی به اسرائیل نداره چون اسرائیل با هیچ کشوری درحال جنگ
. نیست
مملکت رو بوی فقر و نا امیدی و افسردگی و خشم و تنفر برداشته و آقایان یا دماغشان از کار افتاده یا اهمیتی نمیدهند
اسرائیل در حال حاظر با هیچ کشوری در حال جنگ نیست برعکس روسیه جنایتکار .
یمن قربانی ایدولوژی شده
ما همیشه میگیم رفتار آمریکا ملاک هست اون ها هم همین نظر رو دارند بهتر نیست دو طرف از مواضع خودشون پایین بیان؟ من به عنوان کسی که در امریکا درس خودنم مطمئن هستم مذاکره و دوستی با آمریکا بسیار راحتر از روسیه و چین هست. هر زمان به آمریکا نزدیک شدیم اسارئیل و عربستان و چین و روسیه ناراحت شدند و سنگ اندازی کردند
آمریکا در گوری که خودش کنده گرفتار شده، دیگه دوران این یانکی های خونخوار به پایان رسیده، روزی را میبینم که کشتی کشتی صهیونیست ها از اسرائیل فرار میکنند و آمریکایی های شکست خورده از گشنگی و بدبختی التماس میکنند که بیایند ایران و چین کارگری بکنند. زنده باد ایران اسلامی، ابرقدرت منطقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
لطفا سواد سیاسی پایین خودتون رو نشون ندید ، چند روز پیش هم یکی بود از فتح نیویورک حرف میزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
ناشناس 14:10 قبلاً فکر می کردم سواد سیاسیتون کمه الان به این نتیجه رسیدم نونتون تو این حرفاس و منافعتون ایجاب می کنه اینطور موضع گیری کنید
خودمونیما خوب با این جنگهای زرگری چند ساله ما رو سر کار گذاشتین تا بعضیا پولا رو بزنن به جیب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
خوب معلومه
یکعده زاده بحران و جنگ و اشوب و تحریم و درگیری هستند و کلا تداوم حیاتشون به همینها بستگی دارد

اگر اینها نباشن نابود میشن

مثل همینهایی که مدام لینجا افتاده اند و اهانت و فحش و چرند مینویسن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست