بازدید 7059
هفتصد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن 440 هزار نظامی ارتش اوکراین/هشدار روسیه درباره درگیری مستقیم با ناتو/بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره تصرف منطقه «سورنوی»

هفتصد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 27 February 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره تصرف منطقه «سورنوی»
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۰۰:۴۰

 وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از آزادسازی منطقه «سورنوی» در نزدیکی «آودیوکا» در جمهوری خلق دونتسک توسط نیروهای روسی خبر داد.

 در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در منطقه آودیوکا گروه نبرد «مرکز» شهرک سورنوی (Severnoye) را آزاد و مواضع برتری را تصرف کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۵ سرباز، ۲ تانک از جمله یک تانک «آبرامز» ساخت آمریکا، سه خودروی جنگی پیاده نظام (IFV) شامل «برادلی»، ۶ خودروی زرهی جنگی و ۲ هویتزر «D-۳۰» را در منطقه آودیوکا از دست داده است.

واحدهای روسی همچنین ۹ ضدحمله اوکراینی را در نزدیکی شهرک‌های نووگورودسکویه (Novgorodskoye)، پروومایسکویه (Pervomaiskoye) و پتروفسکویه (Petrovskoye) در جمهوری خلق دونتسک دفع کردند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور همچنین «با موفقیت هفت حمله را در مجاورت دونتسک و سه حمله به جنوب دونتسک را دفع کردند.»

ناتو: برنامه‌ای برای اعزام نیروی رزمی به اوکراین وجود ندارد
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۲۳:۱۷

دبیرکل ناتو در پی اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی کشورهای اروپایی به اوکراین، گفت که برنامه‌ای برای اعزام نیروی رزمی به این کشور وجود ندارد.

«یانس استولنبرگ» دبیرکل ناتو، امروز(سه‌شنبه) گفت که این ائتلاف نظامی قصد ندارد به میدان جنگ در اوکراین نیروهای نظامی اعزام کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که استولنبرگ به آسوشیندپرس گفت: «متحدان ناتو حمایتی بی‌سابقه را به اوکراین ارائه می‌کنند. ما این کار را از سال ۲۰۱۴ کرده‌ایم و از زمان حمله تمام‌عیار(روسیه) نیز آن را گسترش دادیم. اما هیچ برنامه‌ای برای فرستادن نیروز رزمی به میدان در اوکراین وجود ندارد».

اظهارات استولنبرگ در پی این مطرح می‌شود که  «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه، روز گذشته، پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم.»

در واکنش به این اظهارات ماکرون، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر اینکه هیچ اتفاق‌نظری در اروپا در مورد اعزام نیروهای غربی به اوکراین وجود ندارد، گفت: «بحث در غرب درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین یک عنصر مهم و جدید است. ما به خوبی از موضع ماکرون در مورد نیاز به تحمیل یک حمله آگاه هستیم. شکست استراتژیک از روسیه و غیره و غیره. ما متوجه شدیم که موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین، واقعا مورد بحث قرار گرفته است. همچنین خاطرنشان کردیم که طیف گسترده‌ای از نظرات در این مورد وجود دارد. در واقع، اتفاق نظر وجود ندارد».

این سخنگو افزود، برخی از کشورهایی که در نشستی که در پاریس در مورد اوکراین برگزار شد شرکت کردند، ارزیابی عاقلانه‌ای از خطرات احتمالی درگیر شدن در درگیری داشتند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که «اعزام نیرو به اوکراین به نفع کشورهای غربی نیست. آن‌ها باید از این موضوع آگاه باشند.»

آمریکا به خاطر آموزش ارتش اوکراین قید برخی از برنامه‌هایش را می‌زند
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۲۲:۵۴

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا گفت، ارتش ایالات متحده شاید مجبور شود برای ادامه آموزش پرسنل نظامی اوکراین تصمیمات سختی اتخاذ کند و احتمالا از بودجه برخی از برنامه‌هایش بکاهد.

 «سابرینا سینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگویی با صدای آمریکا گفت: نمی‌توانیم از آموزش پرسنل نظامی اوکراین که به اروپا یا آمریکا آمده‌اند، دست بکشیم و آنها را بدون آموزش، مجدد به میدان نبرد بفرستیم.

وی افزود: ارتش و سرویس‌های ما باید گفت‌وگویی را آغاز کرده و برخی تصمیمات سخت بگیرند که بر تمامی نیروهای مسلح آمریکا اثر می‌گذارد. نیروهای مسلح اوکراین از آودیوکا عقب‌نشینی کرده‌اند چون کنگره از تصویب بسته کمکی به کی‌یف امتناع کرده است.

تاکید وزیر خزانه داری آمریکا بر بهره‌برداری از دارایی‌های روسیه
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۲۲:۳۹

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش از نشست کشورهای گروه هفت کشور بزرگ صنعتی گفت که آمریکا و متحدانش باید در بهره‌برداری از دارایی های مسدود شده روسیه همکاری داشته باشند.

جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا امروز (سه شنبه) در سخنانی بر ضرورت حرکت به جلو همراه با متحدان غربی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به بازسازی اوکراین تاکید کرد. وی گفت: ایالات متحده هیچ استراتژی ترجیحی برای این موضوع ندارد.

یلن با حضور در یک کنفرانس خبری پیش از دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه هفت و گروه۲۰ گفت: آمریکا و متحدانش در حال ارزیابی گزینه‌های مختلف استفاده از ۲۸۵ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه هستند.

کشورهای گروه هفت متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا هستند.

وی اظهار داشت: معتقد هستم کشورهای گروه هفت باید در این مسیر با یکدیگر همکاری کنند تا نگرانی‌های مطرح شده از سوی بعضی کشورهای اروپایی برای کاهش ارزش دلار و یورو در بهره‌برداری از این دارایی‌ها رفع شود.

یلن تاکید کرد: بعید می‌دانم که هرگونه اقدام گروه هفت در مورد دارایی‌های روسیه منجر به نوسان ارزش ارزهای خارجی شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد که اقدام جمعی برای استفاده از دارایی‌های روسیه، مسکو را برای انجام مذاکرات صلح تشویق خواهد کرد.

به گفته یلن، هزینه بازسازی اوکراین ۴۸۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است که گفته می‌شود بخشی از آن از دارایی‌های مسدود شده روسیه تامین خواهد شد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و گروه هفت در یک سال گذشته بارها در مورد چگونگی بهره‌برداری و استفاده از دارایی‌های روسیه برای بازسازی اوکراین بحث و گفت‌وگو کرده‌اند ولی هنوز نتیجه ملموسی حاصل نشده است.

سفر غیرمنتظره زلنسکی به عربستان
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۲۱:۴۴

رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار تصاویری در کانال تلگرام خود از سفر به عربستان سعودی و برنامه دیدار با «محمد بن سلمان» خبر داد.

به گزارش ایسنا،عربستان سعودی خبر داد و نوشت: برای ادامه گفت‌وگوی منظم با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی وارد عربستان سعود شدم.

او در این پیام نوشت: «سال گذشته (میلادی) در جده نشستی در سطح مشاوران داشتیم که از منظر اجرایی مفید بود. حال به برگزاری اولین نشست صلح نزدیک شده‌ایم و روی تداوم حمایت فعال از سوی عربستان سعودی حساب می‌کنیم».

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین با اشاره به تلاش‌های پیشین عربستان برای تسهیل فرایند تبادل اسرا میان روسیه و اوکراین، در این پیام تلگرامی نوشت: «مسئله دوم این سفر بازگشت اسرا و افراد دیپورت‌شده است... مطمئن هستم که این دیدار پرثمر خواهد بود».

او همچنین اعلام کرد که در این سفر به رایزنی درباره همکاری‌های اقتصادی و مشارکت عربستان در بازسازی اوکراین خواهد پرداخت.

هشدار روسیه درباره درگیری مستقیم با ناتو
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۲۱:۰۱

کرملین در واکنش به بحث‌های موجود در اروپا در مورد اعزام نیروهای مسلح به اوکراین گفت: اگر غرب به اوکراین نیرو بفرستد، درگیری مستقیم روسیه و ناتو اجتناب ناپذیر است.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که احتمال اعزام نیرو به اوکراین را منتفی ندانسته گفت: «تعدادی از کشورهای اروپایی خطر بالقوه اعزام نیرو به اوکراین و درگیر شدن در درگیری را عاقلانه ارزیابی می‌کنند».

پسکوف با تاکید بر اینکه هیچ اتفاق‌نظری در اروپا در مورد اعزام نیروهای غربی به اوکراین وجود ندارد، گفت: «بحث در غرب درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین یک عنصر مهم و جدید است. ما به خوبی از موضع ماکرون در مورد نیاز به تحمیل یک حمله آگاه هستیم. شکست استراتژیک از روسیه و غیره و غیره. ما متوجه شدیم که موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین واقعاً مورد بحث قرار گرفته است. همچنین خاطرنشان کردیم که طیف گسترده‌ای از نظرات در این مورد وجود دارد. در واقع، اتفاق نظر وجود ندارد.

این سخنگو افزود که برخی از کشورهایی که در نشستی که در پاریس در مورد اوکراین برگزار شد شرکت کردند، ارزیابی عاقلانه‌ای از خطرات احتمالی درگیر شدن در درگیری داشتند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: اعزام نیرو به اوکراین به نفع کشورهای غربی نیست. آنها باید از این موضوع آگاه باشند.

او همچنین از اظهارنظر درباره گزارش اخیر آمریکا درباره ارتش روسیه خودداری کرد و افزود که این موضوع برای متخصصان نظامی است.

ارتش آمریکا گزارشی ۲۸۰ صفحه ای منتشر کرده است که در آن تاکتیک های ارتش روسیه در صورت وقوع درگیری های گسترده را تشریح می‌کند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «این یک سوال خاص متخصصان نظامی ما، برای همکاران نیروهای مسلح است. این موضوع برای دولت و ریاست جمهوری نیست».

صدراعظم اتریش: حاضرم برای کمک به مذاکرات صلح به مسکو پرواز کنم
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۲۰:۵۷

صدراعظم اتریش معتقد است که برای پایان دادن به جنگ در اوکراین باید مذاکرات با روسیه آغاز شود.

 «کارل نهامر» صدراعظم اتریش پیشنهاد کرد برای کمک به تسهیل مذاکرات صلح، از دیگر کشورهای بریکس خواسته شود تا میانجیگری کنند.

روزنامه اسپانیایی ال موندو گزارش داد: نهامر فکر می‌کند که با شروع سومین سال جنگ اوکراین انجام «بیشتر» و فشار برای آتش‌بس ضروری است.

وی افزود که شرکای روسیه بریکس - برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی - می‌توانند در روند مذاکرات مشارکت داشته باشند.

صدراعظم اتریش گفت: «اتریش همیشه موضع محکمی در قبال مناقشه داشته است؛ روسیه نباید موفق شود، اما اگر کمک کند، من برای کمک به ترتیب دادن مذاکرات صلح دوباره به مسکو پرواز خواهم کرد».

نهامر افزود که او نگران است جنگ در اوکراین به یک درگیری گسترده‌تر بین روسیه و غرب تبدیل شود.

کشته شدن 440 هزار نظامی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه ضمن تایید انهدام یک فروند تانک آمریکایی آبرامز در اوکراین، به گزارش‌های منتشرشده مبنی بر قصد ناتو برای اعزام نیرو به اوکراین واکنش نشان داد.

 وزارت دفاع روسیه انهدام یک تانک آمریکایی «آبرامز» را تایید کرد؛ اتفاقی که از زمان تحویل تانک‌های آمریکایی به کی‌یف بی‌سابقه اما قابل‌پیش‌بینی بوده است.

در پی انتشار گزارش‌هایی توسط بلاگرهای نظامی روسیه مبنی بر انهدام یک تانک آمریکایی، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «دشمن ۲ تانک از دست داد، از جمله یک تانک آمریکایی آبرامز.»

در اواخر سپتامبر، کاخ سفید تایید کرد که تانک‌های آبرامز وارد اوکراین شده‌اند. در مجموع، دولت ایالات متحده متعهد شد که به کیف ۳۱ تانک آبرامز بفرستد. بااین‌حال، «کایریلو بودانوف» رئیس سرویس اطلاعات نظامی اوکراین هشدار داده بود که این تانک‌ها در نبرد با تسلیحاتی ترکیبی «در میدان نبرد عمر چندانی نخواهند داشت.»

همچنین «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در یک نشست خبری گفت فرماندهی اوکراین آخرین نیروهای ذخیره خود را هم به میدان فرستاده و سعی دارد با تقویت موضع خود، از سقوط خط مقدم جلوگیری کند.

به گفته شویگو از آغاز سال میلادی جدید تا امروز ۳۲۷ کیلومترمربع از خاک اوکراین به کنترل روسیه درآمده و نیروهای مسلح اوکراین متحمل ۴۴۰ هزار تلفات شده‌اند.

شویگو گفت: نیروهای مسلح اوکراین از آغاز سال به طور میانگین روزانه ۸۰۰ سرباز و ۱۲۰ واحد تجهیزات از دست داده‌اند.

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو نیروهای خود را به اوکراین اعزام نخواهند کرد، گفت فرماندهی اوکراین در تلاش است تا این خسارات را با ذخایر باقی‌مانده خود جبران کند.

روز گذشته «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا و ناتو درباره اوکراین گفت یکی از موضوعاتی که سران اروپا در این نشست بررسی می‌کند، گزینه اعزام نیروهای ناتو به خاک اوکراین است.

همچنین پس از این نشست «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به خبرنگاران گفت: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم گزینه‌ای را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.»

نخست وزیر بلغارستان بر امضای توافقنامه امنیتی با اوکراین تاکید کرد

نیکولای دنکوف، نخست وزیر بلغارستان در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: صوفیه در حال بررسی امضای یک توافقنامه امنیتی دوجانبه با کی یف است، اما این توافق ابتدا باید به تصویب مجلس ملی برسد.

به گزارش "رادیو بلغارستان"، دنکوف که در کی یف با زلنسکی دیدار کرد ، افزود ، دولت و اکثر اعضای پارلمان بلغارستان بر حمایت کامل سیاسی، نظامی، دیپلماتیک، بشردوستانه و مادی از اوکراین تلاش می کنند.

زلنسکی به نوبه خود از حمایت بلغارستان تشکر کرده و گفت که اوکراین علاقه مند به تولید مشترک تجهیزات نظامی و دفاعی است که به گفته او هم برای بلغارستان شغل ایجاد کرده و هم نیازهای اوکراین را برآورده می کند.

به گزارش رادیو بلغارستان، در این دیدار همچنین تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های انرژی، زیرساخت ها و لجستیک بررسی شد.

زلنسکی چهارشنبه گذشته گفت که کشورش در حال آماده شدن برای توافقات امنیتی جدید با شرکای خود است.

جنگ اوکراین و روسیه روز شنبه وارد سومین سال خود شد.

از آغاز سال جاری، اوکراین برای تعمیق همکاری های دفاعی و کسب حمایت، توافقنامه های امنیتی ۱۰ ساله را با انگلیس, فرانسه، دانمارک، ایتالیا، کانادا و آلمان امضا کرده است.

لهستان: اعضای ناتو درباره مسئله اعزام نیرو به اوکراین اختلاف دارند

رئیس جمهوری لهستان گفت: کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره اعزام نیرو به اوکراین اختلاف دارند و برای چنین اقدامی تصمیم گیری نکرده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: اظهارات آندری دودا در روز سه شنبه در حالی مطرح شده که رابرت فیکو نخست وزیر اسواکی نیز روز گذشته گفته بود که چندین کشور اتحادیه اروپا و ناتو در حال بررسی احتمال اعزام نیرو به اوکراین بر پایه توافقات دوجانبه هستند.

دودا بعد از کنفرانس حمایت از اوکراین در پاریس به خبرنگاران گفت: وقتی درباره فراهم کردن کمک های خاصی صحبت می کنیم کشورها به صورت انفرادی درباره این که چه کمک خاصی می توانند در اختیار اوکراین قرار دهند، تصمیم‌گیری می‌کنند. گفت‌وگوهای جدی درباره اعزام سرباز به اوکراین انجام شد اما درک مشترکی در این باره مطلقا وجود نداشت. درباره اعزام نیرو اختلاف نظر وجود دارد اما من تاکید می کنم که اصلا تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

تایم: اوکراین نمی‌تواند در جنگ پیروز شود

«در فصل تابستان ضدحمله اوکراین شکست خورد و چند روز پیش روسیه توانست کنترل شهر آودیوکا را به دست بگیرد که به‌عنوان بزرگترین دستاورد جنگی آن در ۹ ماه گذشته تلقی می‌شود. رئیس‌جمهور اوکراین مجبور شد بی سروصدا این واقعیت نظامی جدید را بپذیرد و استراتژی کنونی دولت جو بایدن این است که دفاع اوکراین را تا هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده حفظ کند، به این امید که نیروهای روسی را در یک جنگ فرسایشی از پا دربیاورد.»

به گزارش ایسنا، اوکراین ۲ سال جنگ را پشت سر گذاشته و در تاریخ بیست و چهارم فوریه وارد سومین سال جنگ خود شد؛ اما همچنان هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان این درگیری وجود ندارد و درحالیکه اوکراین با کمبود نیرو و مهمات مواجه است، روسیه به پیشروی و کسب دستاوردهای خود در میدان نبرد ادامه می‌دهد.

مجله آمریکایی تایم در گزارشی می‌نویسد: استراتژی دولت جو بایدن به اندازه کافی معقول و منطقی به نظر می‌رسد اما پیامد بسیار مهمی به همراه دارد که هنوز به طور جدی خود اوکراین و غرب به آن توجه نکرده‌اند. مفهوم قرار گرفتن اوکراین در حالت تدافعی حتی اگر موفقیت‌آمیز هم باشد، بدین معناست که سرزمین‌های تحت کنترل روسیه را باید از دست رفته تلقی کرد. روسیه در پای میز مذاکره، هرگز با تسلیم و تحویل سرزمین‌هایی که گرفته، موافقت نخواهد کرد.

این بدان معنا نیست که باید از اوکراین خواسته شود قید سرزمین‌هایش را بزند زیرا این مسئله تحت هیچ دولتی از اوکراین ممکن نیست؛ اما همانطور که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در رابطه با جنگ کریمه و شرق دونباس پیشنهاد کرد، مسئله ارضی باید برای مذاکرات آتی کنار گذاشته شود.

این مجله در ادامه می‌نویسد: بسیاری از اوکراینی‌ها در خفا آماده پذیرش شکست برخی از سرزمین‌ها به عنوان بهای صلح می‌شوند و دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم باید ایالات متحده را در این خصوص متقاعد کند. با این حال، حامیان پیروزی اوکراین درگیر امیدها و آرزوهایی هستند که طیف آن متفاوت است. برای مثال، «بن هاجز» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا تصور می‌کند که روسیه را می‌توان با استفاده از موشک‌های دوربرد شکست داد و حتی کریمه را پس گرفت اما این تصور حماقت است. اگرچه اوکراینی‌ها موفقیت قابل‌توجهی در برابر ناوگان دریای سیاه روسیه کسب کرده‌اند اما آنها برای پس گرفتن کریمه باید عملیات فرود آبی-خاکی عظیمی را انجام دهند؛ عملیات دشواری که از توانایی نیروهای اوکراینی فراتر است.

حالت «واقع بینانه‌تر» این است که با قرار گرفتن در حالت تدافعی در سال جاری میلادی، «اوکراینی‌ها می‌توانند خساراتی را به نیروهای روسیه وارد کنند» تا در صورت تامین تسلیحات بیشتر غربی، بتوانند در سال ۲۰۲۵ با موفقیت ضدحمله‌ای را آغاز کنند. البته این مسئله به نحوه بازی مسکو بستگی دارد و کی‌یف و واشنگتن می‌خواهند وارد این بازی شوند.

تایم با اشاره به عملکرد روسیه در میدان نبرد تاکید می‌کند: استراتژی روسیه در حال حاضر متفاوت به نظر می‌رسد و نیروهای این کشور اوکراینی‌ها را به نبردهای طولانی مدت برای مناطق کوچکی مانند آودیوکا کشانده‌اند. روسیه با برتری خود در مهمات و تسلیحات، به سمت هر اوکراینی، سه گلوله شلیک می‌کند و تا حدی به لطف متحدانش توانسته تعداد بسیار زیادی پهپاد را مستقر کند.

این مجله در پایان درخصوص شانس پیروزی اوکراین می‌نویسد: برای اینکه اوکراینی‌ها در این جنگ شانس پیروزی داشته باشند، به تعداد نیرو و مهمات بیشتری احتیاج دارند. این کشور که در ابتدای جنگ از این مزایا برخوردار بود، اکنون بازیابی آنها برایش بسیار دشوار است. علاوه بر این، دولت بایدن هشدار می‌دهد بدون کمک‌های نظامی گسترده‌تر ایالات متحده، مقاومت اوکراین احتمالا در سال جاری سقوط خواهد کرد. اما مقامات ایالات متحده هم‌چنین باید بدانند که حتی اگر این کمک‌ها ادامه یابد، هیچ شانس واقعی برای پیروزی کامل اوکراین در سال آینده یا سال بعد از آن وجود ندارد. حتی اگر اوکراینی‌ها بتوانند نیروهای خود را افزایش دهند، روسیه می‌تواند در مقابل دفاع خود را بیشتر کند. هم‌چنین، سرزمین‌های از دست رفته اوکراین دیگر از دست رفته‌اند و اگر ناتو حاضر نشود نیروهایش را برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام کند، عضویت این کشور در این ائتلاف بی‌معنی و بی‌کاربرد خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۹
مرگ بر پوتین جنایتکار قاتل تجاوزگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
خسته نشدی خداییش؟! هر روز میای اینهارو مینویسی که چی؟! آخه پوتین میاد اینارو میخونه؟! روسیه ای ها میان میخونن؟! خدایا یه عقلی به این غربگداهای عقب افتاده بده یه پولی به ما !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بشمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
پوتین ، هیتلر دوم
نتیجه رفاقت با آمریکا شد ویرانی. کسی هست بازم بگه چرا ایران با روسیه هم پیمان شده؟ با آمریکا دوستی کنیم نتیجه میشه ویرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
خیلی ... ، البته با عرض شرمندگی
ببخشید، ولی حقیقت را گفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
اره!!؟؟ الان اباد اباده !!!چه خوشبختیم ما مردم ایران!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
قیاس مع الفارق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
یک جنگ جهانی ولرم اره انجام میشه. نه جنگ داغ مثل جنگ جهانی دوم است نه جنگ سرد است. بلکه جنگ نیابتی است که امریکا و نوچه هایش با دادن تسلیحات با روسیه می جنگد. انشاء الله به مرحله بعدی صعود نکند.
به به چه کرده روسیه، تمام نیروهای نازی تحت همایت کاخ سیاه به درک واصل شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
و تو خوشحالی

توده ای بدبخت
اخر جنگ اکراین اخر زندگی عمو پوتین شماست و این شل کن سفت کنها برای فرسایشی کردن جنگ برای بریدن نفس روسیه است
مغز براندازان هم اکنون
"لهستان: اعضای ناتو درباره مسئله اعزام نیرو به اوکراین اختلاف دارند."
اختلاف ندارند. بلکه اتفاق نظر دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
کله پزی داری متخصص یا کله تو پختن ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
نمکت کم شده امشب تو آب نمک بخواب
آی پی کانادا طی بیانیه شدید الحنی، کشته شدن ۴۴۰ هزار نظامی اوکراینی را رد کرد و دو برابر این عدد را آمار کشته های روسیه عنوان کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بشین بابا ، آخه چقدر یخ و بیمزه هستید شما؟
یک خبر بسیار خوب و مسرت بخش... یک پوتینی شاخص دیگر یعنی لوشاچنکو رییس جمهور روسیه سفید اعلام کرد علیرغم میل باطنی! حاَضر هست فداکاری! کند و برای هشتمین بار ! کاندید رئیس جمهوری و فرصت خدمت! شود‌ و حتی با پوتین و کیم و شی و مادورو و...اروپا و دنبا را مدیریت جهانی کند.
.

برخی دوستان میگن مگر ممکن هست که پوتین عقب بشینه! این دوستان یا خیلی کم سالند یا مطالعه کمی دارند. اگر پوتین و نوعی او حتی اندازه یک روز تشخبص دهند اب باتلاق اکرلین به زیر پای خود و خانواده انهارسیده و ادامه جنگ به ضرر فرصت خدمت انهاست ناگهان و روز بعد اهل تعامل و مذاکره و اتش بس میشوند. در تاریخ زیاد داشتیم!
اگر تما م اوکراینی ها کشته شوند باج به روسیه نمی دهند روسیه خود بخود تا ده سال دیگر نابود می شود مانند تحریم های که 15 سال پیش به ما تحمیل شد و باعث نابودی حالا ی اقتصاد ما شد روسیه هم همینطور می شود بلکه بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
کاملا درسته.دمت گرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
دقیقا همینطور است که شما گفتید، مضافا بر اینکه اگر چین همین حمابت های کوچک و محدود به روسیه را هم کمتر کند، آنوقت روسیه اوضاعش حتی بدتر از امروز ما خواهد شد
این عدد روسیه به نظر واقعی است ولی احتمالا حدود یک صد هزار سرباز روسیه هم کشته شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
به درک که سربازان روسیه کشته شدند چون کسی که در راه پوتین و مرام کثیف کمونیستی کشته بشه، به نفع خودش و بقیه مردم است
چه جوانهای رعنایی که در این جنگها نیست و نابود میشوند که هر کدام زمانی جگر گوشه مادری بودند!خداااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
این رو به اون پوتین جنایتکار بگو که با رویای تصرف اوکراین در عرض یک هفته، به اون کشور حمله کرد و باعث کشته شدن هزاران نفر از جوانان اوکراین و روسیه شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
نه اینها که ادم نیستند
چون ارزشیها اینها را ادم نمیدونند
دشمنان پوتین دشمنان عرزشیها هستند پس ادم نیستند
بدا به حال پوتین ، خودشو وارد بد مخمصه ای کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بجای پوتین، بفرمایید مرحوم پوتین
زلنسکی دو روز پیش گفته کل کشته های ما در جنگ اوکراین 30 هزار نفر بوده : )))))))

وای خدا، این بیخودی کمدین نشده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
هیچ کمدینی به اندازه زلنسکی باعث سوزش شما ساندیسی ها نشده بود
من هر موقع دلم بگیره میرم مصاحبه زلنسکی که گفت ما فقط 30 هزار کشته در جنگ دادیم رو میبینیم حداقل 2 ساعت قهقهه میزنم

خدا پدر زلنسکی رو بیامرزه بنده صالح خداست نه فقط زمانی که بازیگر و کمدین بود بلکه الانم که رئیس جمهوره خلق الله رو میخندونه.
ناتوی گرامی ، منتظر باشید ترامپ به زودی میاد پدرتون رو درمیاره ، روزای آخر خوشیتونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
این دیگه اوج بدبختی عرزشی هاست که برای مقابله با ناتو، دست به دامن ترامپ (یعنی قاتل سلیمانی) شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
برای چی ؟ ناتو یک پیمان نظامیه ترامپ کاری نمیتونه باهاش بکنه
کشور روسیه یک احمق به تمام معناست و با این رفتار غرب نه تنها نیرو اعزام میکنه بلکه رسما به روسیه حمله هم میکنه

اگر اینها در مقابل تهدیدات ناتو دست به تهدید مستقیم برای مسلح کردن نیروهای شبه نظامی خاورمیانه علیه ناتو و آمریکا میزدن و یا به استقرار موشک هسته ای مثل قرن بیستم در کوبا و.... میکردن الان ناتو اینقدر جسور نمیشد.
آمریکا در همه جا زاییده.
شرق و غرب عالم شده میدان شکست آمریکا.
چه آبرو (حمایت مستقیم از کودک کش و ترورها در افغانستان و عراق)
چه نظامی (افغانستان و یمن و عراق و ...)
چه سیاسی (روسای جمهور اخیرشون)
بی اعتمادی (آرامکو و نورد استریم اروپا و ...)
چقدر روس ها بدبخت و خوار هستند که برای انهدام یک فروند تانک آبرامز اینقدر تبلیغات می کنند، در حالی که خودشان نزدیک به 5000 فروند تانک از دست داده اند و از ناچاری تانک های 70 ساله T-54 را از انبارها به میدان جنگ آورده اند. تانک های آبرامز از سپتامبر سال گذشته در جبهه جنگ بوده اند و در این مدت تعداد زیادی تانک و نفرات اشغالگران را منهدم کرده اند. حالا بعد از 6 ماه یکی شان از دست رفته. تازه، بر خلاف تانک های روسی که پس از نفوذ مهمات به زرهشان منفجر می شوند، این تانک منفجر نشد و 4 سرنشین آن جان سالم بدر بردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
خلاصه و مختصر عرض کنم: پیروزی های روسیه در مقابل اوکراین از نظر تابناک، دقیقا مانند پیروزی های حماس در مقابل اسراییل می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
تانک امریکاییه دیگه.غیر از این انتظار داشتی؟!بذار فعلا
خوش باشن تا بعد. روسها با این یه تانک
اینکه هر روز تو اخبارتون بگید اکراین نمیتونه پیروز بشه فکر نکنم تاثیری تو شکست پوتین داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
فدای کلام حق
این 440 هزار نظامی شهیدان کشورشون به حساب میان و قابل احترام.مثل شهیدان جنگ ما با عراق.هر دو از کشورشون که مورد حمله و تصرف کشورهایه دیگه قرار گرفته دفاع کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
اینها قهرمانان ملی کشورشون هستند
بسمه تعالی
طرف نمیدونه ۴۴۰ هزار نفر چه عددیه یا تا باحال این تعداد نفر ندیده.....
اوکراین طبق اعتراف مسوولان نظامی اوکراین و روسیه حدود ۴۴۰ هزار سرباز کشته داده و در تامین نیروی انسانی جنگ با مشکل جدی روبروست. این به این معناست که هیچ تعداد هواپیما و تانک و گلوله توپ هم توان تغییر معادله و جلوگیری از پیشروی نیروهای زمینی را نخواهد داشت.

دقیقا به همین دلیل ناتو زمزمه ارسال نیرو را شروع کرده. منتهی این قماری بزرگ برای اعضای ناتوست چون به معنی کشته شدن سربازان خود آنها و هدف قرار گرفتن پایتخت هایشان (در صورت حمله به خاک روسیه که اجتناب ناپذیره) خواهد بود. آمریکا و انگلیس سعی خواهند کرد کشورهای اروپای شرقی را جلو بیاندازند تا مثل اوکراین سپر بلای اونها بشن ولی بعیده اونها بپذیرند و چنین حماقتی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
لیخودی انشا ننویس چون تهدیدات پوتین تماما توخالی و پوچ است و هیچ غلطی در مقابل ناتو نمی تواند بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
ناتو وارد بشه موتین بزدل تغییر موضع میده و به صلح رو میاره

چون بسیار بسیار ترسو هست
مگه ارتش اوکراین همش چند نفر هستند که فقط 440000 نفر کشته دادند!!؟ پس باید حداقل 600000 تا زخمی و حدود 300000 هم اسیر داده باشند
از 5 اسفند 1400 که شروع حمله روسیه به اوکراین بوده تا 8 اسفند 1402 در مجموع 734 روز جنگ در جریان بوده. حساب شمارش روزها از دستتون در رفته
الان زمان خیلی حساسیه کوچکترین اشتباه از سمت بایدن باعث جنگ جهانی سوم میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
تا حدودی مطمئنم که غرب همه چیز رو برنامه ریزی کرده
خیلی جالب شد زلنسکی رفت عربستان !
بیخود حرف تو دهان مسئولان اوکراین نذار. همین پریروز پرزیدنت زلنسکی تعداد کشته های نظامی اوکراین را 31 هزار تن اعلام کرد. راست یا دروغش را خودش می دونه ولی هیچ مقام اوکراینی تلفات 440 هزار نفری را قبول نکرده و به هر حال یکی از دروغ های دستگاه های تبلیغاتی روسیه است.
در ضمن مطابق آمار سازمان ملل بیش از 10 هزار غیرنظامی اوکراینی هم توسط مزدوران روسیه به قتل رسیده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
اوکراین روزی حدود ۵۰۰ کشته میده با گذشت دو سال یعنی حدود ۷۰۰ روز با یک دو دو تا چهارتای ساده متوجه میشن که حدود ۴۰۰ هزار کشته داشته.. این را هم به سادگی میشه از تعداد و حجم تسلیحات نابود شده متوجه شد. اگر این رقم ها بود اوکراین هیچوقت به سمت سربازگیری از بخش زنان و پایین تر بردن سن سربازی نمی رفت و امثال فرانسه هم خرف از ارسال نیرو برای جبران کاهش نیروی انسانی این جنگ در. اوکراین نمی افتادند.
ژئوپلیتیک اوکراین در رقابت بین شرق و غرب حساس و مهمه بعید میدونم آمریکا و انگلیس از اوکراین کوتاه بیان .
مسئله اوکراین همون ابتدا میتونست با دیپلماسی حل بشه اما دموکرات ها نخواستن و نزاشتن این اتفاق بیفته و مثل همیشه در سیاست خارجی گند زدن .
چیزی که واضحه اقتصاد روسیه در آینده نابوده .
جنگ اوکراین جنگی است که ربطی به ما ندارد ولی ظاهرا یک عده کاسه داغتر از آش هستند افزاط و تفریط نشانگر شخصیت متزلزل فرد است که با اندک تبلیغاتی به یک طرف غش می کند
تعداد نیروهای مسلح اوکراین سیصد هزار سرباز آماده و نهصد هزار سرباز ذخیره است سوال یعنی ارتش اوکراین کشته شدند یا ترکیبی از سربازان ارتشی و نیروهای داوطلب مردمی مسئله این است که می‌توانست این اتفاق نیوفته اگر بجای راه حل دیپلماتیک نظامی اتفاق نمی افتاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی