بازدید 3003
رییس ثبت احوال:

شناسنامه رأی‌دهندگان مهر زده نمی‌شود

رییس سازمان ثبت احوال گفت: دیگر در انتخابات شناسنامه مهر زده نمی‌شود، اما تمام اطلاعات و سابقه مربوط به فرد رای دهنده در پایگاه هویتی و اطلاعاتی سازمان درج و ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 27 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال اظهار کرد: در قانون جدید انتخابات علاوه بر شناسنامه، کارت ملی برخی مدارک دیگر هم مورد قبول واقع شده است. از جمله گواهی نامه و کارت پایان خدمت، گذرنامه و دیگر مدارکی که مورد قبول قانون باشد.

 کارگر بیان کرد: البته ناگفته نماند با وجود این مدارک باز هم احراز هویت به طور جدی صورت می‌گیرد و تطبیق آن چک خواهد شد. این نکته هم وجود دارد که دیگر شناسنامه ممهور به مهر نمی‌شود یعنی داخل شناسنامه مهر نمی‌خورد، اما تمام اطلاعات و سابقه مربوط به فرد رای دهنده در پایگاه هویتی و اطلاعاتی سازمان درج و ثبت خواهد شد.

او گفت: باید توجه کرد که این اطلاعات در دسترس عموم نخواهد بود و فقط توسط سازمان ثبت احوال ثبت و درج می‌شود و در اختیار سازمان خواهد بود.

رییس سازمان ثبت احوال گفت: نامزد‌ها پیش از اجرایی شدن انتخابات، احراز هویت خواهند شد. زیرا زمانی که نامزد‌ها خودشان را به عنوان داوطلب مجلس خبرگان، ریاست جمهوری معرفی می‌کنند آنجاست که نقش سازمان ثبت احوال در احراز و ارائه هویت نقش اساسی پیدا می‌کند.

او در ادامه تصریح کرد: نقش دیگری که سازمان ثبت احوال به طور جدی در اجرای آن دارد این است که در روز انتخابات ابتدا قبل از رأی دادن فرد او را احراز هویت کند.

کارگر بیان کرد: پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های گوناگون صورت گرفته موجب شده ما برای احراز هویت افراد علاوه بر مدارک هویتی بتوانیم از سرویس‌ها و امکانات الکترونیکی که در اختیار وزارت کشور داده ایم استفاده کنیم. از طرق پیشرفته هوشمند بتوانیم فرد را از طریق اطلاعات هویتی شناسایی کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
پس میشه چند جا رای داد
چند تا رای میشه داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
شونصد تا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
به اندازه اوراق هویتی از شناسنامه گرفته تا کارت ملی و گواهینامه و کارت بانکی و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
هر چی بیشتر، بهتر
اهمیتی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
اتفاقاً خیلی هم اهمیت داره. درست فکر کن
به سلامتی پس بالاخره راهی ساخته شد
ولی همچنان همه سازمانها و ادارات کپی تمام صفحات شناسنامه خودت و پدرومادرت و کارت پایان خدمت و سند یا اجاره نامه منزل و گواهینامه رانندگی و قباله ازدواج و مدارک تحصیلی و و... بعلاوه کپی پشت و روی کارت ملی را میخوان تا کارت را انجام بدن.قبلا می گفتن کارت ملی جای تمام این کاغذ بازیها را میگیره که طبق معمول نگرفت
پس به سلامتی میشه چند صد بار به وظیفه انقلابی عمل کرد و صفوف را مکررا شلوغ کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
کاری نداره خب ، میتونی تو دو تا پایگاه اخذ رای بری و امتحان کنی
دیدید میزان مشارکت 250 درصد شد !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار