بازدید 3755

ماجرای گروگان گیری سارقان نقاب دار در مشهد

فرمانده نیروی انتظامی مشهد، ماجرای گروگانگیری و نجات یک شهروند مشهدی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۲۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 26 February 2024


به گزار‌ش تابناک به نقل از ایلنا، سرتیپ دوم احمد نگهبان دقایقی بعد از دستگیری گروگان‌گیر تبعه خارجی و در تشریح این عملیات دلهره‌آور اظهار کرد: ساعت ۱۷:۲۰ دوم اسفند نوجوان ۱۴ ساله‌ای که از مدرسه به خانه بازگشته بود، با همان پوشش مدرسه مشغول بازی با دوستانش در کوچه شد، اما هنوز دقایقی از بازی کودکانه آن‌ها نگذشته بود که ناگهان دو مرد نقابدار از یک خودروی آر. دی بیرون آمدند و در حالی که دست و پاها و دهان نوجوان ۱۴ ساله را گرفته بودند، او را درون خودروی سبز رنگ انداختند و راننده نیز پدال گاز را فشرد.

وی افزود: دوستان «مصطفی-س» که این صحنه را دیده بودند، هراسان و سراسیمه به سوی منزل او دویدند و نفس‌زنان ماجرای آدم‌ربایی مردان نقابدار را برای مادر «مصطفی» بازگو کردند، زن جوان که از شنیدن این جملات دست و پاهایش به لرزه افتاده بود، وحشت‌زده با پلیس تماس گرفت و جریان آدم‌ربایی را شرح داد.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: دقایقی بعد خودروهای کارآگاهان پلیس آگاهی وارد خیابان رسالت ۷۲ شدند و تحقیقات تخصصی خود را در حالی آغاز کردند که زن تبعه افغانستان به شدت اشک می‌ریخت و نگران سلامت فرزندش بود، اما افسران ورزیده و کارآزموده آگاهی به وی اطمینان دادند که پسرش را صحیح و سالم به آغوش خانواده بازمی‌گردانند.

نگهبان با اشاره به آغاز عملیات دلهره‌آور برای نجات گروگان ۱۴ ساله افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، گروهی هماهنگ و مشترک از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد و استان خراسان رضوی وارد عمل شدند و به ردزنی آدم‌ربایان نقابدار پرداختند، اما طولی نکشید که مشخص شد گروگان‌گیران پلاک خودرو را گِل گرفته‌اند و سرنشینان خودرو نیز در مسیر پیاده شده‌اند.

وی اضافه کرد: بلافاصله پلاک خودرو، زیر ذره‌بین شماره‌یابی قرار گرفت و چند شماره از پلاک آن نمایان شد، با این سرنخ مهم، ده‌ها خودروی آر.دی سبز رنگ زیر چتر تحقیقات پلیسی رفت تا اینکه بالاخره چشمان کارآگاهان روی چند پلاک خاص متمرکز شد.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: شب از نیمه گذشته بود که بالاخره گروه عملیاتی موفق شدند مالک خودروی آر.‌دی را در منطقه خواجه‌ربیع مشهد شناسایی کنند؛ اما وقتی صاحب خودرو مورد بازجویی قرار گرفت، مشخص شد که او نقش مهمی در آدم‌ربایی ندارد و یک تبعه خارجی از خودروی وی سوءاستفاده کرده است، این فرد که خود را صافکار معرفی می‌کرد به کارآگاهان گفت: جوانی که «بصیر-ب» نام دارد و تبعه کشور افغانستان است، خودروی خودش را برای تعمیر و صافکاری به تعمیرگاه آورد و چون نیاز ضروری به خودرو داشت من هم خودروی خودم را به او امانت دادم که به کارش برسد، او هم بعد از حدود دو ساعت، خودروی آر.دی مرا بازگرداند و رفت.

نگهبان خاطرنشان کرد: این‌گونه بود که مشخصات گروگان‌گیر ۲۹ ساله لو رفت و کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی دقیق‌تر دریافتند که مرد گروگان‌گیر به سوی انبار ضایعاتی در اطراف روستای فرخد حرکت کرده است، بنابراین کارآگاهان با بهره‌گیری از تجربیات فرماندهان ارشد پلیس آگاهی، دامنه تحقیقات را با هماهنگی قضائی به سمت محل احتمالی اختفای نوجوان ۱۴ ساله کشاندند، اما هنوز عملیات ضربتی شکل نگرفته بود که خبر مهمی در بی‌سیم‌های پلیس پیچید و ساعت‌ها دلهره را از دل‌ها زدود، یکی از نیروهای کلانتری خلق‌آباد از پناه آوردن نوجوان مذکور به پلیس گزارش داد که دقایقی قبل از چنگ آدم‌ربا گریخته است.

وی ادامه داد: این نوجوان که در کنار نیروی انتظامی احساس آرامش می‌کرد، درباره ماجرای فرارش گفت: جوان آدم‌ربا که محاسن سیاه و بلندی داشت، دست و پاها و چشم‌هایم را درون انبار ضایعاتی بسته بود، اما من با تلاش زیاد موفق شدم طناب دستانم را باز کنم، وقتی چشم‌بند را برداشتم، هیچ‌کس را در آنجا ندیدم. این بود که در انباری را هم به سختی گشودم و از آنجا فرار کردم تا اینکه با یکی از مأموران انتظامی مواجه شدم و ماجرا را شرح دادم.

رئیس پلیس مشهد در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: پس از آنکه گروه مشترک کارآگاهان از سلامت نوجوان مذکور اطمینان یافتند، بی‌درنگ عملیات ضربتی را برای دستگیری آدم‌ربای مذکور آغاز کردند و مخفیگاه وی را در یک لانه مجردی واقع در منطقه کشف‌رود به محاصره درآوردند، دقایقی بعد متهم ۲۹ ساله که «بصیر» نام دارد به مقر انتظامی هدایت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

نگهبان با اشاره به اعترافات صریح وی افزود: سرکرده باند گروگان‌گیری درباره این ماجرای تکان‌دهنده گفت: پدر این کودک (گروگان) در کشور آلمان ساکن شده است، اما پشت سر همسر من حرف‌های نامربوطی زده بود. به همین خاطر هم من قصد داشتم با ربودن فرزندش از او انتقام بگیرم. این بود که دو رهگذر معتاد را به کار گرفتم و به هرکدام یک میلیون پرداختم تا آن پسر نوجوان را سوار خودرو کنند، ساعتی قبل هم خودروی آر. دی را از صافکار به امانت گرفته بودم تا شناسایی نشوم، بعد از آن که دو رهگذر نقابدار، کودک را درون خودرو انداختند، آن‌ها را در مسیر پیاده کردم و آن پسر را به انبار ضایعاتی در روستای فرخد بردم.

فرمانده انتظامی مشهد ضمن قدردانی از دستورات ویژه قضائی و همه نیروهای عملیاتی پلیس آگاهی مشهد و استان خراسان‌رضوی که در این عملیات نقش داشتند، با اشاره به ادامه عملیات برای دستگیری دیگر متهمان افزود: اگرچه با رهایی دانش‌آموز گروگان، خستگی ۲۴ ساعت عملیات شبانه‌روزی از تن نیروهای انتظامی خارج شد، اما عملیات برای به دام انداختن همه مجرمانی که این ماجرای دلهره‌آور را رقم زدند همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی