نبض خبر

پسر دکتر حسابی: پدرم نفر پنجم تور دو فرانس شد!

کد خبر: ۱۲۲۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 25 February 2024
تعداد بازدید : 2986
بازدید 31794
ایرج حسابی با حضور در یک برنامه تلویزیون ضمن طرح این ادعا که پدرش دکتر محمود حسابی سه بار در مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس شرکت کرده و یک بار نیز نفر پنجم تور دو فرانس شده، این موفقیت را در شرایطی خواند که بینایی پدرش بسیار کم بوده است. ایرج حسابی در این زمینه گفت: «نمره چشم پدرم ۱۳ و نیم بود ولی هیچوقت دست از مطالعه برنداشت!» «تابناک» نتوانست سندی درباره رتبه پنجم دکتر حسابی در تور فرانسه بیابد. ادعاهای بامزه ایرج حسابی را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۵
ایشان از این ادعاها زیاد دارند
ایشان در دوره احمدی نژاد جایزه ای به پدرش نسبت داد بعد معلوم شد این جایزه رو در قیال پرداخت 50 هزار دلار از یک بنیاد خریده است. بعد هم مدعی شد کار هواداران پدرش بوده و ایشان اطلاعی نداشتن در حالی که با امثال این جوایز و بزرگنمایی و افسانه سرایی در باره دکتر حسابی بنیادی تاسیس کرده اند و میلیاردها تومان وام و تسهیلات گرفته اند. پروفسور حسابی یک استاد معمولی فیزیک بود قبل از ظهور اینترنت افسانه های زیادی راجع به او و انشتین و ... می گفتن بعد از ظهور اینترنت و دسترسی آسان به منابع مشخص شد حسابی هیچوقت دیداری با انشتین نداشته است. مقاله یا اکتشاف بین المللی خاصی نداشته و مقاله ای که دارد رفرنس دهنده هاش اکثرا خود ایرانی ها هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Serbia |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
اصلاً جایزه ای بنام مرد علمی جهان وجود خارجی ندارد و یک جایزه محلی در قبال پرداخت مبلغی شخصی را معرفی می کنند حسابی بقول پسرش در فرانسه دکترای فیزیک می گیرد .ولی یک دفعه در آمریکا شاگرد انیشتین می شود دقیقا مثل یارو فوتبالیست استقلالی رضا عنایتی که در برنامه نود خود را مربی بارسلونا به بچه‌ها ش معرفی کرده بود
مشکات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
پس یعنی جایزه ی نوبل رو هم الکی برده دکتر حسابی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
با انیشتن دیدار داشته است و عکسش هم هست ولی موضوع این است که انیشتن در پرینستون هرکسی که می خواست با او عکس بگیرد قبول می کرد و عکس با او دلیل همکار و یادانشجو بودن او نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
نه با انیشتین عکس دارد و نه جایزه نوبل برده چرا به توهمات فرزند ایشون دامن میزنید
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
ناشناس 20:10 حسابی فقط یک بار توی یک کنفرانس که انیشتن سخنرانی داشت بوده و اون عکس هم که میگی عکس گودل و انیشتین هست نه حسابی .
کاش پسر دکتر حسابی از اعتبار خودش نان می خورد و اینقدر از اعتبار پدر خرج نمی کرد و گاهی ادعاهای بی پایه در مورد پدر را مطرح نمی کرد....
خودبزرگ بینی ویژگی بارز ملت ماست
خدا همچین پسری نصیب هیچکس نکنه
شما ها که دوست دارید هرجوری که شده دیگران نقد کنید
هزار ماشاالله خیلی خوبید.
اسفند یادتون نره.
هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد
ادعاهای بی پایه این دلقک کویا پایانی ندارد.
درود بر دکتر حسابی
کلا تخصص لاف زنی دارند ایشان.یک کتاب خاطرات هم از زبان پدرشان نوشته اند که سرشار از گزافه گویی هست.مثل آنجایی که گفته پدر من،باعث ساخت دانشگاه تهران شد.اصلا آن زمان،جناب پروفسور کاره ای نبود.
یادمه سالها پیش ایشون خونه دکتر حسابی رو نزد بانک گرو گذاشته بود و وام گرفته بود و پول بانکو نداده بود و بانک میخواست خونه رو تصاحب کنه . در دوره ریاست جمهوری خاتمی همین آقا پسر دنبال این بود که دولت این بدهی رو تقبل کنه و آخرشم نمیدونم تکلیف خونه چی شد!
این یارو کلا از خاطرات فیک در مورد پدرش نون میخوره
ایشان از علم و دانش پدر انگار بهره ای نبردند فقط اپوزسیونی و حرافی را خوب بلدن استاد طلبکار ی و ......
ایشان داستان سرا هستند
پسر نا حسابی دروغ کنتور نمیندازه که!
سلام
اینکه دکتر حسابی دیداری با انیشتین نداشته ، فکر نکنم درست باشه . شخصا شنیدم از خود دکتر حسابی ازرادیو سالها پیش ( قبل از فوت ایشان ) در گفتگویی که با ایشان داشتن، دکتر حسابی از انیشتین میگه که بهش گفته تو بیا فلان مسأله رو توضیح بده و انیشتین به دکتر حسابی میگه من الان شاگرد تو هستم . و دکتر حسابی این خاطره رو با حالت خاصی تعریف میکرد . داشت بزرگواری و تواضع انیشتین رو مبگغت .
گیرم پدر تو بود فاضل از قضل پدر تو را چه حاصل . بنظر میرسد که تا چند سال اینده این پسر ابرویی برای پدر نخواهد گذاشت. عزیز دل برادر بنام پدرت به همه پیز رسیدی حداقل نامش را خراب نکن
حتما انیشتن هم برای تشویق ایشان تو مسیر دست میزد. خجالت هم کم چیزی نیست.
متاسفانه اکثر ادعاها در مورد دکتر حسابی بعدها مشخص شد افسانه سرایی بوده
یک کم بگذره می گه انیشتین دانشجوی دکتر حسابی بوده. حسابی از حسابی داره نون می خوره.
در اینکه پروفسور محمود حسابی یک فرد نابغه و از بنیان‌گذار فیزیک و مهندسی دانشگاهی بوده هیچ شکی نیست و ایشون از لحاظ علمی و شخصیتی بسیار انسان وارسته ای بودن.
ایشان موفق به اخذ چندین لیسانس شدند و به چندین زبان زنده دنیا نیز تسلط کامل داشتند و در راه ارتقا علم و دانش در کشور بسیار تلاش کردند.