بازدید 2449

واکنش‌ها به طرح خیالی نتانیاهو برای دوره بعد از جنگ

گروههای فلسطینی با رد طرح خیالی نتانیاهو برای دوره بعد از جنگ غزه آن را در راستای طولانی کردن جنگ و تحمیل کنترل امنیتی این رژیم بر غزه دانستند.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 23 February 2024


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به افشای سند نتانیاهو در مورد غزه آن را یک رویا و اهداف موهوم و خیالی دانست که با هدف سرگرم کردن اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به طرح موهوم نتانیاهو آن را در راستای به رسمیت شناختن رسمی اشغال مجدد نوار غزه و تحمیل کنترل امنیتی اسرائیل بر این منطقه دانست.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: طرح نتانیاهو طرحی برای طولانی کردن جنگ علیه ملت فلسطین و تلاش برای به دست آوردن زمان بیشتر برای اجرای آوارگی و طرح کوچ اجباری است.

جنبش فتح هم در این راستا اعلام کرد طرح پیشنهادی نتانیاهو برای دوره بعد از جنگ در غزه که مبتنی بر توهمات حاکمیت و سیطره امنیتی است، را نمی‌پذیریم.
این جنبش تاکید کرد تنها طرح و برنامه بعد از توقف جنگ در غزه، طرح تشکیل کشور فلسطین با تکیه بر قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رویکرد سیاسی خود برای دوران پس از جنگ غزه را برای کابینه امنیتی تبیین کرد که شامل 3 مرحله کوتاه، میان مدت و بلند مدت می‌شود.

بر اساس سند ارائه شده اشغالگران در دو مرحله کوتاه و میان مدت مسدود سازی جنوب از طریق انسداد مرزهای مصر و غزه انجام شده و اشغالگران آزادی عمل اقدامات نظامی در منطقه را برای مدتی نامشخص حفظ خواهند کرد. چنانچه این رویکرد شامل انحلال آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) و تحویل نوار غزه به دولتی محلی می‌شود که به هیچ کشور، سازمان یا گروه مقاومتی وابستگی نداشته باشد و از آنها بودجه دریافت نکند.

در جزئیات منتشر شده توسط رسانه‌های عبری زبان در این خصوص آمده است نتانیاهو روز گذشته رویکرد خود را به اعضای دولت ارائه کرده تا مورد بررسی آنها نیز قرار گیرد که هدف آن اساساً نابودی کامل مقاومت در نوار غزه و بازگشت اسرا از این منطقه است.

در این سند تاکید شده اشغالگران برای تسلط کامل بر مرزهای جنوب نوار غزه با مصر و آمریکا نیز هماهنگی انجام می‌دهد.

رویکرد نتانیاهو برای مدیریت نوار غزه بیانگر آن است که دولتی غیرنظامی مسئول این منطقه خواهد بود که باید مبتنی بر متخصصین داخلی غیر وابسته به هر دولت، رژیم یا گروهی است که از مقاومت علیه اشغالگران حمایت می‌کند و هیچ بودجه‌ای از آنها دریافت نکند.

همچنین این رویکرد پیشنهادی بر پاکسازی کامل نهادهای دینی و آموزشی در غزه برای توقف ترویج آنچه تروریسم خوانده شده، تاکید داشته و می‌افزاید که بازسازی این منطقه تنها پس از خلع سلاح کامل مقاومت امکان پذیر خواهد بود.

نتانیاهو در خصوص آنروا قصد دارد این آژانس را به طور کامل نابود کرده و پیشنهاد جایگزینی دیگر آژانس‌های بین المللی را مطرح کرده است.

نتانیاهو در مورد کرانه باختری و غزه اعتقاد دارد باید همچنان تحت کنترل کامل اسرائیل قرار داشته تا تهدیدات احتمالی خنثی شود.

اما این سند در تشریح اقدامات بلند مدت اعلام می‌دارد اسرائیل با هرگونه سیاست دیکته شده بین المللی در خصوص شرایط دائم فلسطینیان مخالفت کرده و پیش شرط‌های احتمالی برای مذاکرات مستقیم اسرائیلی – فلسطینی را نخواهد پذیرفت.

در این سند پیشنهادی همچنین در رویکرد بلند مدت با هر گونه به رسمیت شناختن یک جانبه دولت فلسطین مخالفت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست