بازدید 1911

حکم دادگاه پاکستان به رفع محدودیت شبکه ایکس

دادگاه عالی در جنوب پاکستان با انتقاد از اقدام دولت در قطع فضای مجازی از جمله شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، حکم به رفع فوری محدودیت دسترسی کاربران این کشور را داد.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 22 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از وب سایت روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان، قاضی عقیل احمد عباسی رئیس دادگاه عالی ایالت سِند در شهر کراچی تصمیم به قطع دسترسی آسان به شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) توسط دولت را به شدت مورد سرزنش قرار داد.

در این گزارش آمده است: در میان چالش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی همراه با اتهامات تخلفات گسترده در انتخابات اخیر، نگرانی دولت از تشدید اعتراضات آن را مجبور کرد که شبکه ایکس را به عنوان یک تهدید در نظر بگیرد و بدون ارائه هیچ دلیلی آن را قطع کند.

اکسپرس تریبیون نوشت: امروز چهارمین روز از قطع سراسری شبکه اجتماعی ایکس در پاکستان است و این صرفا محدود به یک برنامه نیست زیرا سایر شبکه‌های اجتماعی، خدمات تلفن همراه و اینترنت اغلب با خاموشی مواجه می‌شوند و از رئیس‌جمهور گرفته تا مسئولان، کارشناسان و افراد عادی هیچ یک دلیل این اختلال اعلام‌ نشده را نمی‌دانند اما به نظر می‌رسد تلاشی برای خاموش کردن صدای مخالفان باشد.

رئیس دادگاه عالی ایالت سِند پاکستان با ابراز نگرانی از تصمیم یکجانبه دولت در قطع خدمات فضای مجازی، خواستار لغو این محدودیت شد.

هیچ اظهار نظر رسمی در پاکستان در خصوص قطع شبکه اجتماعی ایکس عنوان نشده است اما برخی از جریان‌های سیاسی مدعی ترفند دولت و نهادهای امنیتی برای قطع دسترسی به ایکس برای جلوگیری از فراخوان‌های مرتبط با تجمعات و اعتراضات به نتایج انتخابات اخیر پاکستان هستند.

نوزدهم بهمن امسال دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان برای تعیین سرنوشت دولت آینده برگزار شد. با وجود تهدیدات امنیتی و همچنین اعتراض شدید برخی احزاب نسبت به قطع سرویس تلفن همراه و نگرانی‌ها نسبت به تخلفات در حین برگزاری انتخابات، این روند در همان روز به پایان رسید.

شمارش آرای انتخابات پاکستان چندین روز به طول انجامید و این وضعیت صدای رهبران حزبی این‌ کشور را درآورد و بنا بر پیش بینی ناظران سیاسی، همین امر گمانه‌زنی‌ها درخصوص بروز تقلب در انتخابات را نیز افزایش داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست