بازدید 2629
رئیس دیوان عالی کشور خبر داد:

اولویت دیوان عالی کشور برای کاهش اطاله دادرسی

پذیرش اصحاب پرونده با عنایت به تکریم آنها، کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده‌ها و جلوگیری از آسیب کارکنان باید به خوبی ساماندهی شود و از ورود هر گونه افراد واسطه‌گر که سمتی در پرونده‌ها ندارند به دیوان عالی کشور اکیداً جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 17 February 2024

گفت: پذیرش اصحاب پرونده با عنایت به تکریم آنها، کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده‌ها و جلوگیری از آسیب کارکنان باید به خوبی ساماندهی شود و از ورود هر گونه افراد واسطه‌گر که سمتی در پرونده‌ها ندارند به دیوان عالی کشور اکیداً جلوگیری شود.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین با تبریک اعیاد شعبانیه به توقیع شریف امام عصر (عج) در بحارالانوار مرحوم مجلسی (ره) اشاره کرد و گفت: امام مهدی (ع) میفرمایند: فَإِنّا یُحیطُ عِلمُنا بِأنْبائِکُمْ، وَلا یَعْزُبُ عَنّا شَى ءٍ مِنَ أخبارِکُمْ؛ به راستى که علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست و نسبت به لغزش‌هایى که از شما سرمى زند شناخت داریم.

اولویت دیوان عالی کشور برای کاهش اطاله دادرسی

وی در تشریح این مطلب افزود: اعمال و رفتار ما کارگزاران در دستگاه عدلیه در مقابل دیدگان دوازدهمین حجت خداست و از دید و نظر مبارک آن حضرت پنهان نیست، ان شاءالله با مراقبت بر رفتار و کردارمان خدای ناکرده موجب رنجش خاطر آن حضرت نشویم و در این میان از وظایفی که بر عهده داریم و انتظاراتی که رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب امام زمان (عج) از ما دارند، غافل نشویم.

منتظری تصریح کرد: وظیفه مـهمی که هر شیعه منتظربرعهده دارد تهذیب نفس و آراستن خود به اخلاق نیکو است، چنانکه در روایتى که از امام صادق (ع)، نقل شده امده است: «هر کس دوست مى دارد از یــاران حضرت قائم (ع)، باشد باید که منتظرباشد و در این حال به پرهیزکارى و اخلاق نیکو رفتار نماید، در حالیکه منتظر باشد، پـس چنانچه بمیرد و پس ازمردنش، قائم (ع) بپاخیزد، پاداش او همچون پاداش کسى خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است، پس کوشش کنید و در انتظار بمانید، گوارا باد شما را اى گروه مشمول رحمت خداوند.»

وی افزود: یکی از وظایفی که در تعالیم اسلامی برعهده منتظران امام عصر (عج) گذارده شده، تلاش در جهت سالم سازی فضای اجتماعی است. منتظران امام زمان (عج) کسانی هستند که نسبت به مسائل اطراف خود، بی تفاوت نیستند و هر اتفاقی در عرصه‌های اجتماعی، آن‌ها را به واکنش وامی دارد و مقدمه ساز ظهور هستند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ساماندهی درخواست‌های اعاده دادرسی گفت: تکرار اعاده دادرسی در بسیاری از موارد نالازم است و هزینه بسیاری بر دستگاه قضا و همکاران ما در دیوان عالی کشور تحمیل می‌کند، به همین منظور مدیریت پرونده‌های اعاده دادرسی در جهت کاهش اطاله دادرسی یکی از اولویت‌های اساسی ما در دیوان عالی کشور است.

وی پاسخ گویی و تکریم ارباب رجوع و عدالت محوری در دستگاه قضایی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: پذیرش اصحاب پرونده با عنایت به تکریم آنها، کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده‌ها و جلوگیری از آسیب کارکنان باید به خوبی ساماندهی شود و از ورود هر گونه افراد واسطه‌گر که سمتی در پرونده‌ها ندارند به دیوان عالی کشور اکیداً جلوگیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست