بازدید 5234

نکاتی درباره انبوهی جمعیت در مراسم تشییع خباز

اگر مرگ خباز ناشی از فشارهای عصبی رد صلاحیت به اتهام عدم التزام به نظام بعد از نمایندگی و استانداری همین نظام بوده باشد وجدان هایی قاعدتا باید درد بگیرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 15 February 2024

به گزارش «تابناک»، مهرداد خدیر در عصر ایران؛ نوشت: حضور انبوه جمعیت و مردم کاشمر (ترشیز) در تشییع پیکر نماینده پیشین خود که به لطف مشترک هیات های اجرایی دولت ابراهیم رییسی و هیات های نظارت رد صلاحیت شده بود نشان داد آنان که به نام مردم حق انتخاب را از  آنان سلب کرده اند تا چه اندازه صلاحیت دارند از جانب مردم سخن بگویند.

محمد رضا خباز هنوز ۷۰ ساله نشده بود که ناگهان درگذشت در حالی که اندکی پیش از این خبر رد صلاحیت او به دست هیات های اجرایی منصوب دولت رییسی باعث شگفتی شد و هیات نظارت هم به او مجوز ورود به صحنه انتخابات نداد و  استاندار سابق دو استان سمنان و خراسان شمالی را فاقد التزام عملی به نظام دانستند! آبدارچی هم اگر التزام نداشته باشد استخدام نمی شود آن وقت استاندار دو استان و نماینده سابق و معتمد رییس سابق مجلس نداشته است؟

این در حالی است که اصلاح طلب به معنی کامل کلمه هم نبود و  بیشتر به طیف اعتماد ملی و حتی علی لاریجانی گرایش داشت و اشتهار او به اصلاح طلبی بیشتر به خاطر خردگرایی و پرهیز از تکرار هزار باره شعار ها و ادعاها بود چرا که بسیار منطقی سخن می‌گفت و البته آب او با احمدی‌نژادی‌های دولت رییسی به یک جو نمی‌رفت.

این که دو نهاد اجرایی و نظارتی صلاحیت نماینده و استاندار سابق را رد کنند ولی اندک زمانی بعدتر شهر یک پارچه جنازه او را تشییع کند نشان می‌دهد از سه حال خارج نیست:

در فرض اول نماینده سابق چون محبوب و مردمی بوده رد شده و این برای مدعیان سینه چاک مردم بد است خصوصا برای رییس دولت که مردم مردم از دهانش نمی‌افتد ولی هیات های اجرایی دولت او اول بار رد کردند. در حالی که قبلا نماینده بوده است.

در حالت دوم  نماینده و استاندار سابق پیش از این خیلی هم محبوب نبوده ولی چون رد صلاحیت شده محبوب شده چون مردم احساس کرده‌اند به خاطر جانب‌داری از حقوق آنها بوده و این هم باز برای کار به دستان بد است. چرا که نشان می‌دهد هر که فاصله بگیرد محبوب‌تر می‌شود!

شق سوم این است که مردم اصلا قدرت تمیز و تشخیص ندارند اما اگر چنین است چرا چنین صحنه هایی را برای دیگران شاهد نیستیم؟

در دو سه باری که فرصت گفت‌و‌گو با مرحوم خباز در استودیو رادیو اینترنتی ایران‌صدا دست داد او را فردی بسیار مطلع و مؤدب یافتم که در نقطه مقابل احمدی‌نژادی‌های سال‌های ۸۸ تا ۹۲ از دایره منطق خارج نمی‌شد و هیچ گاه به یاوه سرایی نیفتاد و وضعیت امروز را هم پیش بینی می‌کرد و البته مشخض است چرا او را رد کردند. چون آدم مطیع می‌خواهند. 

اگر مرگ خباز ناشی از فشارهای عصبی این رفتار بوده باشد  وجدان هایی قاعدتا باید درد بگیرد. برای اندک کاندیداهایی که از منافذ ریز شورای نگهبان و از هفت خان رستم گذشته‌اند و در صورت حضور قابل توجه مردم می‌توانند انتخاب شوند نیز این تشییع جنازه درس‌آموز است. به گونه ای باید کنش سیاسی و اجتماعی داشت که وقتی درگذشت مردم به نیکی شخص شهادت دهند و انبوه جمعیت برای آقای خباز چنین شهادت داد و به بیان بهتر این چنین او را تایید صلاحیت کرد. او که سر از حساب و کتاب درمی آورد و نه تنها می‌توانست از رو بخواند که مستدل سخن می گفت و نیاز نداشت شعار بدهد.

این تشییع جنازه هم گواه دیگری است بر تأیید سخنان آن جوان سیاست‌مدار در تلویزیون که نمی‌توانید عزت افراد را بگیرید و از خاتمی و دایی و فردوسی‌پور نام برد که اهانت یا بایکوت در تلویزیون آنها را از چشم مردم نینداخته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۳
متاسفانه فضای لج ولجبازی غالب شده کاش فرمایشات مولا علی ع به مالک اشتر در باب حکومت بر مردم نصب العین حاکمین قرا گیرد .
میانه رو و صبور بود
۸۵ درصد مردم در اثر فقر اقتصادی و معیشتی گرسنه اند و اصولا هر جا مراسمی باشد و ایستگاههای صلواتی تدارک دیده شده باشد برای سیر کردن شکم خود به همراه خانواده هجوم میبرند .
این جمعیت ها قابل استناد نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
شاید 85 درصد فقیر باشند ، ولی اونقدر عزت نفس دارند که هر جا ایستگاه صلواتی باشه مراجعه نکنند.
چرندیات هم حدی داره
همه مثل خودت نیستند. خیلی ها عقل و احساس و عاطفه هم حالیشون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
همه مثل تو نیستند
منم اگه از ۲۵۰ میلیون تومن در ماه محروم کنند بلافاصله سکته قلبی و مغزی میزنم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
اولا که ایشان نماینده نبوده که مزایا یا حقوقش قطع شود ثانیا بحث ابروی افراد در میان است نه بحث حقوق
استرس و شوک ناشی از قدرت طلبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
توصیف خودته نه کسی که احتمال زیاد نمیشناسیش
آدمی که تلاش میکرد منصف باشه
و آیا فقط این اولین و آخرین (قربانی) است!!؟؟؟
یعنی با 70 سال بازم میخواسته نماینده بشه چطور ما را نه یک روز کم نه زیاد بازنشسته میکنید بعد ایشون تا اخر مرگش باید حقوق بالای 300 ملیون و با امکانات بگیره
ما مجلسی انقلابی،ولایی با نمایندگانی حزب اللهی میخواهیم،میانه رو یعنی چی!!!با میانه روها مگه میشه رفت قله؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست