بازدید 1817
۱

مخالفت کنگره با بودجه ۱۷ میلیارد دلاری برای تل‌آویو

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه لایحه مستقلی را که ۱۷.۶ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کرد، رد کرد؛ تلاشی که کاخ سفید آن را یک «ترفند سیاسی» خوانده و گفته بود در صورت رسیدن آن به میز بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آن را وتو می‌کرد.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 07 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این لایحه در حالی ارائه شد که یک طرح گسترده‌تر میان گروهی دو حزبی از سناتورها و کاخ سفید مورد مذاکره قرار گرفت و کمک به تل‌آویو را با ارائه ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین، ۱۰ میلیارد دلار کمک بشردوستانه برای سرزمین‌های فلسطین و ۲۰ میلیارد دلار بودجه جدید برای امنیت مرزی ایالات متحده که در سنا تضعیف شد، مرتبط می‌کرد.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه تخصیص بودجه به رژیم صهیونیستی را براساس رویه‌ای به صحن مجلس آورد که برای تصویب نیاز به رای دو سوم قانونگذاران داشت. این اقدام با ۲۵۰ رای موافق در مقابل ۱۸۰ رای مخالف، شکست خورد و ۱۴ جمهوری‌خواه به همراه ۱۶۶ دموکرات با این لایحه مخالفت کردند.

رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، مخالفت خود را پیش از رای‌گیری روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای اعلام کردند و این لایحه مستقل را «تلاش آشکار و ریاکارانه افراطی‌های "ماگا" برای تضعیف امکان یک بسته بودجه جامع و دو حزبی» خواندند.

ماگا (MAGA) به جمهوری‌خواهان طرفدار شعار «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم» اشاره دارد که خط‌مشی خود را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گیرند.

رای منفی دموکرات‌ها در حالی داده شد که دولت جو بایدن پیشتر اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا لایحه مستقل جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا را که فقط کمک‌ به رژیم صهیونیستی را شامل می‌شود و جنگ اوکراین را نادیده می‌گیرد، وتو خواهد کرد و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در واکنش این اقدام را «خیانت» توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ایالات متحده آمریکا هر دو مجلس را شدیدا تشویق می‌کند تا این «حقه سیاسی» را رد کنند و درعوض هر دو حزب سریعا بر روی یک توافقنامه امنیت ملی متمرکز شوند و آن را برای رئیس‌جمهور ارسال کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه نوامبر بسته کمک نظامی به ارزش ۱۴.۵ میلیارد دلار را برای رژیم صهیونیستی تصویب کرده بود که مجلس سنا از پذیرش آن خودداری کرد. جمهوری‌خواهان همچنان اصرار داشتند که می‌توان این میزان از بودجه را با کاهش مخارج در قسمت‌های دیگر برآورده کرد. این درحالیست که دلیل مخالفت مجلس سنا قطع کمک‌ها به اوکراین و نادیده گرفتن مسائل داخلی ایالات متحده از جمله موضوع مرز جنوبی آمریکا بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار