بازدید 2412

سندی که نشان می‌دهد ایران ارزان‌ترین نیروی کار را دارد

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها اگر حداقل حقوق کارگران برای سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، حداقل دستمزد حدود ۸ تا ۱۰ میلیون تومان می‌شود که اگر آن را با دلار ۵۴ هزار تومانی حساب کنیم باز هم کمترین حقوق در میان کشورهای منطقه است.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 06 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، ایران کمترین حقوق را در میان کشورهای منطقه به کارگران پرداخت می‌کند. این در حالی است که طبق ماده ۴۱ قانون کار حداقل دستمزد باید متناسب با دو مولفه مهم یعنی تورم و سبد معیشت تعیین شود.
کانال عصر ایران در تلگرام

در حال حاضر نرخ تورم سالانه بالای ۴۰ درصد و هزینه سبد معیشت به گفته فعالان کارگری حدود ۲۳ میلیون تومان است. نبود تناسب بین حداقل دستمزد با این دو مولفه منجر به کاهش شدید قدرت خرید خانوار کم‌درآمد شده است. 

براساس اطلاعات آمده در اینفوگرافی، حداقل دستمزد در ایران ۱۴۸ تا ۱۸۰ دلار بوده که کمترین میزان پرداختی در بین ۱۰ کشور دیگر منطقه است. ایران از آذربایجان با حداقل دستمزد ۲۰۰ دلار و ارمنستان با ۲۱۰ دلار عقب‌تر ایستاده است.

اما بیشترین حداقل دستمزد ماهانه مربوط به کشور عمان است. عمان ۸۳۹ دلار به کارگران پرداخت می‌کند. پس از آن عربستان و بحرین به ترتیب با ۸۰۰ دلار و بحرین با ۷۹۰ دلار ایستاده‌اند.

همچنین، ترکیه ۵۶۰ دلار، قطر ۴۹۳ دلار، امارات ۴۰۸ دلار، کویت ۳۲۷ دلار و عراق با ۲۶۰ دلار را به‌عنوان حداقل دستمزد تعیین کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
واقعا برای دستمزد در برابر قیمت ها باید فکری عملی کرد
چند ماه پیش بحث دیگری بود و کارفرمایی نظر گذاشته بود هرکی نمیخواد کار نکنه میریم از فلان جا نیرو میاریم کار کنه!! همون موقع عرض کردم مفت ترین نیروی کار تو ایرانه که شما حق و حقوق همون را هم درست پرداخت نمیکنی و دنبال این هستی از یه جایی بزنی.
چرا دلار پنجاه و چهار هزارتومانی؟!!
چرا در ایران سندیکای کارگری اجازه تشکیل نداره ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
تحمل یک گروه خانوادگی چند نفره در یک اپ مجازی را ندارن و هر چی اپ بوده فیلتر کردن بعد به تو اجازه بدن سندیکای کارگری با هزاران هزار کارگر تشکیل بدی تا بتونی روی سیاست ها و تصمیماتشون اثر بذاری ؟؟؟؟
فقط در نیروی کار ارزون ترین نیستیم از برادران عراقی بپرسین بهتون میگن
با این تورم غیر این باشه باید شک کنید
ممنون از لطفشون...معلم فوق لیسانس تو کلاس ۳۰نفره ۴۰۰ تومن در روز میگیره
کارگز و معلم بهشون ظلم میشه
با این وضع کارگر و معلم به هیچ پیشرفتی نمیرسیم
البته مسوولین نمیگن یا حقیقت رو عوض میکنن که از کره و فیلیپین و هند و ... میامدن ایران کار میکردن از خدماتی تا پزشکی الان مردم ایران باید برای خارجی ها این کار رو انجام بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
ما خودمان انتخاب کردیم که اینگونه زندگی کنیم
دستمزدها حدودا یک پنجم دستمزد منطقه؛ قیمت ها به دلار و شاید از چشم خیلی ها پنهان باشه که برای دور زدن تحریم ها ؛ هزینه های زندگیمون دو سه برابر بیشتر از هزینه زندگی مردمان دیگر کشورهای منطقه باشه.
فکر کنم دستمزد بقیه کشورها را درست ننوشتین جوری جا میندازین که تفاوت دستمزد در ایران با کشورهتی عربی کم است در حالی که این اعداد اصلا درست نیست
اینکه کاری نداره. زود فوری انقلابی بر اساس دلار 4200 محاسبه کنید تا ببینیم کت تن کیه
با افزایش دستمزد کارگران خب کارخانه ها از کجا بیاورند این افزایش را پرداخت کنند و باعث افزایش قیمت کالاها میشود اونم حداقل پنجاه درصد که سفره من کارگر کوچکتر میشود
آقای مسئول شما لطفاً دست به حقوق من کارگر نزن و از آن ور هم نذار افزایش نرخ کالاها رو داشته باشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی