بازدید 2730
با برگزاری رویداد ایران آینده ۳:

میزبانی باغ کتاب از نوجوانان و آینده‌سازان ایران‌زمین

کد خبر: ۱۲۲۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 05 February 2024

سومین رویداد ایران آینده به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مجموعه باغ کتاب به مناسبت دهه فجر از ۱۲ تا ۲۱ بهمن‌ماه در باغ کتاب تهران در حال برگزاری است.

سید محمدحسین مقدس تفرشی، تهیه‌کننده رویداد ایران آینده ۳ با اشاره به اهمیت مسائل مالی در رویدادهای فرهنگی هنری، اظهار داشت: باید به یاد داشت که فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان، و علم و فناوری نیازمند مساعدت‌ها و حمایت‌های مالی و ریالی زیادی است تا بتواند حق مطلب را ادا کند.

وی ادامه داد: در این نوبت، با مجموعه‌های مختلفی از شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و استارتاپ همکاری داشتیم که تامین‌کننده زیرساخت‌های برنامه بودند و هم با حضورشان در محل جشنواره، برای بچه‌ها جذابیت ایجاد کردند و توانستند یک دیدگاه و یک آینده‌ای را نسبت به فضاهای کاری در بحث علم و فناوری به بچه‌ها نشان دهند که این بخش به نظر من از همه‌ی اتفاقات دیگر پررنگ‌تر و مهم‌تر بود.

تفرشی این جشنواره را گسترده‌تر و متنوع‌تر از دو جشنواره قبلی دانست و افزود: به گفته‌ی دوستانی که در دو رویداد قبل شرکت داشتند، ایران آینده ۳ نسبت به نوبت‌های قبلی، گستره‌ی بهتری را در اختیار بچه‌ها و خانواده‌ها قرار داد تا با موارد و فعالیت‌های مختلف درگیر شوند. بخش‌های جشنواره امسال تقریبا با الگوی سال‌های گذشته، در شاخه‌های بازی‌های رومیزی، بازی‌های دیجیتال دخترانه و پسرانه، بازی‌های استعدادیابی، بازی‌های هوش مصنوعی و حتی بازی‌های رومیزی مثل هاکی و فوتبال دستی و اتفاقات دیگر در موقعیت‌های مکانی مختلف باغ کتاب طراحی و اجرا شدند و الان هم در حال بهره‌برداری و استفاده هستند.

تهیه‌کننده رویداد ایران آینده ۳ با تاکید بر اینکه هر چه زمان بیشتر باشد، هماهنگی‌ها، تأمین‌ها، انطباق‌ها و دیدگاه‌ها زودتر و بهتر با هم تجمیع می‌شوند و نتیجه می‌دهند، بیان داشت: ما سعی کردیم در یک بازه زمانی کوتاه، تمام بخش‌های رویداد را به نحو احسن راه‌اندازی کنیم. اما طبیعتا هر چه زمان بیشتر باشد، نتیجه‌ی بیشتر و بهتری حاصل می‌شود.

تفرشی ضمن قدردانی از مدیریت و بدنه‌ی باغ کتاب، گفت: امیدوارم بتوانیم برای بچه‌های این سرزمین کارهای خیلی خوبی را انجام دهیم. حضور بچه‌ها، بازی کردن، تلاش و همکاری آن‌ها در بخش‌هایی که گاهی انفرادی و گاهی گروهی هستند، حس خیلی خوبی را به وجود می‌آورد. همچنین، با توجه به عنوان انتخاب شده برای این برنامه، حقیقتاً آینده‌ی این سرزمین، همین بچه‌ها و نوجوان‌هایی هستند که در این فضاها می‌بینیم و میزبان‌شان هستیم. هر چه برای این قشر هزینه، وقت و تلاش کنیم، به نظر من بهترین سرمایه‌گذاری برای داشتن یک کشور در سال‌های آینده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست